نقش مصرف بادام در داشتن رژيم غذايي سالم

طبق يك مطالعه جديد، مصرف ميزان متعادل بادام در روز به روند گرايش افراد به رژيم غذايي سالم كمك مي‌كند. به گفته محققان دانشگاه فلوريدا، بادام منبع خوب پروتيئن گياهي بوده و سرشار از اسيدهاي چرب، ويتامين E و منيزيم است. محققان اين مطالعه به مدت ۱۴ هفته به ۲۹ گروه دونفره والد و كودك بادام دادند. اكثر والدين، مادراني با ميانگين سني ۳۵ سال بودند كه فرزندشان بين ۳ تا ۶ سال سن داشت. به كودكان روزانه ۱۴ گرم كره بادام و به والدين ۱۴ گرم بادام داده مي‌شد. در قالب گزارش آنلاين از بزرگسالان درباره اينكه در روز چه چيزي و چقدر مي‌خورند سوال مي‌شد. بدين شيوه محققان توانستند كيفيت رژيم غذايي افراد را تعيين كنند. نتايج محققان مبتني بر امتياز شركت‌كنندگان در «شاخص تغذيه سالم» (HEI) بر اساس ميزان بهبود در رژيم غذايي شان بود. نتايج نشان داد زمانيكه والدين و كودكان بادام مي‌خوردند، شاخص تغذيه سالم آنها درباره مصرف كل مواد خوراكي حاوي پروتئين، غذاي دريايي و پروتئين‌هاي گياهي و اسيدهاي چرب افزايش مي‌يافت، در حالي كه كالري كمتري مصرف مي‌كردند. با در نظر گرفتن تمامي مولفه‌ها، امتياز بالاتر نشان‌دهنده كيفيت بالاتر رژيم غذايي بود.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه