یک سوم دانش‌آموزان مشکل نشاط و امید دارند

سرپرست وزارت آموزش‌‌وپرورش با اشاره به اجرای طرح غربالگری سه‌میلیون دانش‌آموز گفت: حداقل یک سوم دانش آموزان از لحاظ نشاط، امید و خوشبینی دچار مشکل هستند که اگر کمی عمیقتر نگاه کنیم این آمار بیشتر هم می‌شود.به گزارش تسنیم، سید جواد حسینی نشاط جمعی را یکی از حلقه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در جامعه ما روند شادی در روابط فردی ظهور و بروز پیدا می‌کند اما در ساختار جامعه این روند معکوس است هیجانات غمگینانه بدون هیچ‌ مشکلی در سطح اجتماع ظهور می‌کند، اما هیجانات شادمانه جمعی برای بروز در جامعه با مشکل مواجه است و سعی می شود با روشی سنتی و کلیشه ای ارائه شود که مسن ترها موافق این روش هستند اما جوانان این روش را نمی پسندند لذا جوانان برای هیجانات شادمانه خود را به شکل ساختار شکنانه یا به‌صورت زیر زمینی ظهور و بروز می‌دهند.سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: می‌توان شادی و نشاط دست جمعی را در مدارس طوری مدیریت کرد که به سنت‌ها و اعتقادات ضربه نزند لذا اگر نتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم در مدیریت ضعیف عمل کرده‌ایم.وی خانواده ها را سه نوع خاموش، پر آشوب و متعادل تقسیم و عنوان کرد: در خانواده خاموش زن و مرد دنیایی مجزا از یکدیگر دارند و هرکدام در دنیای خود غوطه ور هستند، در خانواده پر آشوب هر یک از زن و شوهر میل به اثبات خود دارند و رفتارهای پرخاشگرایانه آنها به فرزندانشان منتقل می شود و والدین در خانواده متعادل در کنار هم رابطه‌ای مطلوب دارند و جامعه را می‌سازند بنابراین خانواده متعادل بهترین خانواده ها است. رفتار خانواده‌ها بر چهار روش؛ سخت گیرانه، بی‌تفاوت، ساده گیرانه و مقتدر مبتنی است که بهترین آن خانواده مقتدر است.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه