قاچاق، نفس بازار را گرفته است


عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران مي‌گويد مشکلاتي که از زمان تاسيس وزارت صمت وجود داشته، باعث شده بازرگاني داخلي و خارجي ايران با معضلاتي جدي مواجه شود.
خسرو فروغان گران سايه در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: از حدود 11 سال پيش که وزارت صمت از ادغام دو وزارتخانه تشکيل شد تا امروز، مشکلات مهمي باقي مانده که هيچ وزيري نيز توان برطرف کردن آنها را نداشته است. وزير فعلي صمت، اولين فردي بود که ساختار دقيق اين وزارتخانه را تعريف کرد اما با اين وجود، همچنان بحث مسئوليت‌ها و اختيارات در حوزه‌هاي مختلف به جاي خود باقي مانده است.
وي با بيان اينکه بازرگاني هرگز در ميان اولويت‌هاي اصلي وزارت صمت قرار نداشته است، تشريح کرد: با توجه به اهميت موضوع توليد، وزراي صمت بخش مهمي از تمرکز خود را بر روي اين موضوع قرار داده‌اند و همين موضوع باعث شده حوزه مهم بازرگاني با بي توجهي مواجه شود. اين در حالي است که بازرگاني ادامه توليد است و اگر ما اين حوزه را سامان ندهيم، توليد نيز با آسيب‌هاي جدي مواجه مي‌شود. عضو اتاق بازرگاني ايران به مشکلاتي که در حوزه بازرگاني داخلي وجود دارد اشاره کرد و گفت: قاچاق در اقتصاد ايران به شدت رشد کرده و در سال‌هاي گذشته بخش مهمي از بازارهاي کالاهاي داخلي را گرفته است. در برخي بازارها بيش از 70 درصد سهم بازار را کالاهاي قاچاق به خود اختصاص داده‌اند و قاچاق نفس برخي بازارها را گرفته است. اين وظيفه وزارت بازرگاني است که اين معضل را مديريت کند.

 

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه