بدترین صبحانه برای سیستم ایمنی بدن

صبحانه يکي از مهمترين وعده هاي غذايي مي باشد که در اين مقاله با بدترين نوع صبحانه براي فصول پاييز و زمستان بيشتر آشنا مي شويد.

به گزارش گروه اجتماعي ايسکانيوز، اگر ميخواهيد بهترين مواد غذايي را استفاده کنيد تا سيستم بدني شما در طول فصل پاييز و زمستان سالم بمانند، بايد به مواد غذايي که استفاده مي کنيد دقت زيادي داشته باشيد. بعضي از مواد غذايي هستند که احتمال اينکه شما را بيمار کنند بسيار زياد است. پس مراقب صبحانه خود باشيد؛ در غير اين صورت سيستم ايمني خود را ضعيف مي کنيد.

اين که مواد مغذي را در صبحانه خود بگنجانيد، اهميت بسيار زيادي دارد. سعي کنيد تمام دسته بندي هاي مواد مغذي از جمله پروتئين ، کربوهيدرات ، فيبر و چربيهاي ضد التهابي را در رژيم غذايي خود و صبحانه جاي دهيد از طرفي بايد از خوردن بعضي از مواد غذايي هنگام صبح خودداري کنيد زيرا باعث ضعيف شدن سيستم ايمني مي شود و تاثير منفي روي سلامت کلي شما دارد.

قند بالا و چربي اشباع بدترين صبحانه براي بدن

هر گونه صبحانه اي که در آن قند بالا يا چربي اشباع شده ضد التهابي مانند کلوچه ، سرلاک شيرين يا گوشت فراوري شده وجود داشته باشد؛ سطح انرژي را به شدت بالا مي برد و باعث افزايش اشتها، تمرکز و تغييرات روحي در طول روز مي شود اما ممکن است تاثير منفي روي سيستم ايمني داشته باشد. پس به جاي اينکه از قند زياد يا چربي زياد هنگام صبحانه استفاده کنيد، به دنبال مصرف پروتئين، فيبر و کربوهيدرات باشيد.

چند مورد از بدترين صبحانه ها براي بدن

علاوه بر آنچه گفته شد، برخي مواردي که در ادامه به آنها اشاره خواهيم کرد نيز براي وعده صبحانه مناسب نيستند.

سوسيس و کالباس

سوسيس و کالباس از بدترين صبحانه ها است زيرا از گوشت هاي فرآوري شده و چاشني هايي تهيه شده که براي سلامتي مضر هستند.

آبميوه هاي غيرطبيعي

براي صبحانه آب ميوه غير طبيعي ننوشيد زيرا در ترکيب آن ها شکر فراواني وجود دارد. صبح ها مواد غذايي و نوشيدني هاي شيرين شده کمتر مصرف کنيد.

اسموتي هاي آماده

اسموتي هاي آماده جزو مض رترين صبحانه ها هستند زيرا پر از شکر و مواد افزودني مانند رنگ هاي مصنوعي و طعم دهنده مي باشند.

نوتلا و ديگر شکلات ها

نوتلا 83 درصد از سطح متوسط شکر روزانه زنان را شامل مي شود ، با خوردن نوتلا در صبحانه ابتدا انرژي افزايش يافته اما به مرور زمان انرژي به سرعت تبخير مي شود و احساس خستگي جايگزين آن خواهد شد.

کورن فلکس

رنگ ها و مواد شيميايي استفاده شده در کورن فلکس ها سبب مضر شدن آنها شده است و مي تواند باعث بيش فعالي يا چاقي شود.

شيريني و کيک

مواد غذايي داراي کالري و چربي بالا مثل شيريني دانمارکي، رول دارچين و نان هاي شيرين و برشته شده براي صبحانه مضر بوده و سبب چاقي مي شوند.

براي صبحانه اين ها را بخوريد

يک کاسه عدسي کم چرب

نان سبوس دار با يک قاشق کره بادام زميني

تخم مرغ

يک ليوان شير کم چرب همراه خرما

املت بسيار کم چرب همراه با نان سبوسدار

پنير کم چرب و کم نمک همراه نان سبوسدار

آووکادو

اوتميل (جودوسر)

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه