انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
آشنایی با سبزیجات کم قند
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
همه خواص تره‌فرنگی
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
موادغذایی مفید برای بدن
نکاتی در مورد ویتامین A
غذاهایی برای پوست
فواید تغذیه‌ای خرما
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
گرمک یک میوه خوشمزه
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
ناشتایی‌های ممنوعه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
دلایل نیاز به کلسیم
بیشتر
کد خبر: 109625 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۲ - 14:03
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند

غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند

آرمان- باید توجه داشته باشید که یک‌سری خوراکی سالم وجود دارد که با اینکه ارزش غذایی بالایی دارند، ولی ممکن است در برخی از افراد باعث بروز آکنه و جوش شوند.در ادامه با این خوراکی‌ها آشنا می‌شوید.

میگو
یکی دیگر از موادی که می‌تواند موجب تشکیل جوش بر روی پوست شود، مصرف زیاد ید است. میگو و برخی از غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی ید هستند. این مواد اگرچه کالری پایینی دارند، اما به‌دلیل بالا بودن سطح عناصر شیمیایی ممکن است موجب بروز جوش و حساسیت‌های پوستی به‌ویژه در بانوان شوند.اگر شما تمایل دارید از غذاهای دریایی استفاده کنید، توصیه می‌شود موادی را در سبدغذایی خود بگذارید که میزان اسیدهای چرب آن در سطح متعادلی باشد، مانند ماهی سالمون.
غلات
صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز است، به‌همین‌خاطر از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی برای این وعده استفاده کنید.برخی از غلات را به‌عنوان مواد سالم، طبیعی و پرانرژی می‌شناسیم، اما باید بدانید در برخی از غلات، شاخص قندخون (شاخص گلیسمی) بالاست. این شاخص تعیین‌کننده‌ میزان انسولین و قندخون است. براساس پژوهش‌ها هرچه شاخص گلیسمی غلات بالاتر باشد، احتما بروز جوش و چین‌وچروک پوست نیز بیشتر می‌شود.
سویا
سویا ماده‌ غذایی مفیدی است که می‌تواند جایگزین موادغذایی ناسالم در رژیم غذایی روزانه شود، اما باید توجه داشت که مصرف زیاد آن، ‌ممکن است تاثیرات نامطلوبی روی پوست‌ داشته باشد. در این پژوهش عنوان شده است که مصرف سویا می‌تواند موجب اختلال در تعادل هورمون‌های بدن شود و همین نداشتن توازن هورمونی زمینه را برای بروز آکنه، جوش و یا حتی چروکیدگی پوست به‌خصوص در بانوان فراهم می‌کند.

 آبمیوه
مصرف آبمیوه کمک زیادی به کاهش استرس‌های روزانه می‌کند و در نتیجه پوست شاداب‌تری نیز خواهید داشت.فقط آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی را برای مصرف انتخاب کنید. هرچند ممکن است وجود شکر ضرر نداشته باشد، اما در برخی افراد ممکن است باعث بروز آکنه، جوش و یا دیگر حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین، فقط از آب‌میوه‌های کاملا طبیعی استفاده کنید، به‌ویژه آبمیوه‌هایی که با استفاده از آبمیوه‌گیری پرس سرد گرفته می‌شوند، چون میزان بیشتری از آنزیم‌ها و مواد مغذی در آنها باقی می‌ماند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.