انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
همه چیز درباره «گرمازدگی»
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
هشدارهای کاهش اسید معده
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
راهکارهایی برای سلامت قلب
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
هندوانه از فواید تا عوارض
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خواص مهم آلو برای سلامتی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
همه خواص تره‌فرنگی
موادغذایی مفید برای بدن
بیشتر
کد خبر: 109625 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۲ - 14:03
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند

غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند

آرمان- باید توجه داشته باشید که یک‌سری خوراکی سالم وجود دارد که با اینکه ارزش غذایی بالایی دارند، ولی ممکن است در برخی از افراد باعث بروز آکنه و جوش شوند.در ادامه با این خوراکی‌ها آشنا می‌شوید.

میگو
یکی دیگر از موادی که می‌تواند موجب تشکیل جوش بر روی پوست شود، مصرف زیاد ید است. میگو و برخی از غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی ید هستند. این مواد اگرچه کالری پایینی دارند، اما به‌دلیل بالا بودن سطح عناصر شیمیایی ممکن است موجب بروز جوش و حساسیت‌های پوستی به‌ویژه در بانوان شوند.اگر شما تمایل دارید از غذاهای دریایی استفاده کنید، توصیه می‌شود موادی را در سبدغذایی خود بگذارید که میزان اسیدهای چرب آن در سطح متعادلی باشد، مانند ماهی سالمون.
غلات
صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز است، به‌همین‌خاطر از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی برای این وعده استفاده کنید.برخی از غلات را به‌عنوان مواد سالم، طبیعی و پرانرژی می‌شناسیم، اما باید بدانید در برخی از غلات، شاخص قندخون (شاخص گلیسمی) بالاست. این شاخص تعیین‌کننده‌ میزان انسولین و قندخون است. براساس پژوهش‌ها هرچه شاخص گلیسمی غلات بالاتر باشد، احتما بروز جوش و چین‌وچروک پوست نیز بیشتر می‌شود.
سویا
سویا ماده‌ غذایی مفیدی است که می‌تواند جایگزین موادغذایی ناسالم در رژیم غذایی روزانه شود، اما باید توجه داشت که مصرف زیاد آن، ‌ممکن است تاثیرات نامطلوبی روی پوست‌ داشته باشد. در این پژوهش عنوان شده است که مصرف سویا می‌تواند موجب اختلال در تعادل هورمون‌های بدن شود و همین نداشتن توازن هورمونی زمینه را برای بروز آکنه، جوش و یا حتی چروکیدگی پوست به‌خصوص در بانوان فراهم می‌کند.

 آبمیوه
مصرف آبمیوه کمک زیادی به کاهش استرس‌های روزانه می‌کند و در نتیجه پوست شاداب‌تری نیز خواهید داشت.فقط آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی را برای مصرف انتخاب کنید. هرچند ممکن است وجود شکر ضرر نداشته باشد، اما در برخی افراد ممکن است باعث بروز آکنه، جوش و یا دیگر حساسیت‌های پوستی شود. بنابراین، فقط از آب‌میوه‌های کاملا طبیعی استفاده کنید، به‌ویژه آبمیوه‌هایی که با استفاده از آبمیوه‌گیری پرس سرد گرفته می‌شوند، چون میزان بیشتری از آنزیم‌ها و مواد مغذی در آنها باقی می‌ماند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.