انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
اجتماعی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بی‌کیفیت‌ترین خودروها با گران‌ترین قیمت به مردم فروخته می‌شود/ طبق قانون پلیس باید هر خودروی بی‌کیفیتی را شماره‌گذاری کند/ گاهی اجساد را به دلیل جمع شدن بدنه‌ها نمی‌توانیم از خودرو خارج کنیم
قاضی شهریاری مطرح کرد: اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد
احیای جنگل‌های زاگرس ۱۰۰ سال طول می‌کشد/ یوزپلنگ قربانی خشکسالی است نه تصادفات جاده‌ای/ باید آگاهی تصمیم‌گیران را بالا ببریم/ واکنش به اما و اگرهای باروری ابرها و نقش آن در سیل اخیر
رصد رانندگان متخلف با پهپادهای ایرانی
صنعت خودروسازی باید از نخبگان استفاده کند/ دستگاه‌های دولتی ظرفیت پذیرش این همه فارغ‌التحصیل را ندارد
مجلس هم به "فرسوده‌ها" ورود کرد؛ آیا مصوبات اجرایی می‌شود؟
میراث جهانی هیرکانی جایی برای دپوی زباله
آزمون‌های «چرتکه» و «کانگورو» در مدارس ممنوع است
زنان به ته خط رسیده دنبال مهریه هستند
افزایش ۲۰ درصدی بازگشت دانشجویان ایرانی به کشور/ دانشجویان رشته پزشکی در صدر درخواست‌‌ها برای بازگشت هستند
وضعیت نگران‌کننده "جمعیت" در ایران / امکان باروری تا ۵۴ سالگی
مدت‌هاست خواب از چشمم رفته/به جای "استنت قلبی"، کابل برق وارد کرده‌اند
واکنش وزارت بهداشت به عدم دسترسی برخی بیماران صعب‌العلاج به دارو/ هشدار به شرکت‌هایی که داروهای موجود در انبارها را به داروخانه‌ها واگذار نمی‌کنند
رایزنی با ریش سفیدان برای رفتن دختران بازمانده از تحصیل به مدرسه
برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است؛ از برگزاری آن جلوگیری کنید
نامگذاری طرح «کنترل آلودگی هوا» فقط جنبه نمایشی دارد/ شهرداری بیشتر آلاینده هواست تا خودروهای شخصی!
درخواست پلیس از بدرقه‌کنندگان حجاج؛ در منزل خداحافظی کنید نه فرودگاه
افزایش ۱۵‌ساله امید به زندگی
کودکان کار را نباید با برخوردهای ضربتی از خیابان به سمت کارگاه‌های زیرزمینی سوق دهیم
جزئیات انهدام باند فروش سوالات کنکور/ تعیین حد نصاب در کنکور ارشد
میزان «حقوق» دریافتی وزراء / داستان حقوق‌های نجومی جمع شد
برخورد جدی با کشف حجاب در فرودگاه‌ها/ ممنوعیت ورود ۱۰ قلم داروی حجاج به عربستان
بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو
تسهیلات جدید برای تردد مشمولان غایب خارج از کشور
آشنایی با عامل آلودگی هوای این روزهای تهران + توصیه‌های بهداشتی
هیچ پزشکی پیوند عضو انجام نمی‌دهد
انصراف و بازماندن حدود ۷۵۰۰ نفر از سفرحج/ افزایش سن حجاح
تب تند دوچرخه در پایتخت
توقف پلمب مدارس توسط بنیاد شهید/ نقدینگی لازم برای خرید مدارس وجود دارد
محرومیت تهران از اتوبوس‌های جدید/ سرفاصله حرکت در برخی خطوط اتوبوسرانی طولانی است/ اتوبوس‌ها در محدوده طرح ترافیک بازسازی شده‌اند
برخورد پلیس با مسافران بی‌حجاب در داخل هواپیما
بودجه‌ای برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه نداریم/بودجه‌های سرگردان سایر سازمان‌ها به آموزش و پرورش داده شود
خیلی از داروهای خارجی در بازار، «هندی» هستند/ داروهای تولید داخل استاندارد لازم را دارند
کابوس ثبت نام در مدارس برای والدین/ جا نداریم؛ بفرمایید غیردولتی
«پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند
توصیه‌های ترافیکی پلیس به کنکوری‌ها
هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد
حشمت‌الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران شد
ابتکار: محاکم ملزم به رعایت برابری دیه زن و مرد هستند
رد بی‌سروصدای طرح کودک همسری در مجلس
آب پاکی سردار کمالی روی دست مشمولان غایب / برخورد با غایبان سربازی
ابتلای ۵ هزار معتاد متجاهر به بیماری‌های صعب‌العلاج در تهران/ بودجه درمان معتادان هنوز داده نشده است
آخرین وضعیت "لیدا کاوه‌" از زبان رییس پلیس پایتخت
تغییرات در طرح ترافیک مردم را عصبانی کرده است/ «تصمیم‌گیری‌های یک شبه» فقط نارضایتی به همراه دارد/ کارشناسان بی‌طرف و نه سفارشی درباره طرح جدید نظر دهند
عمده حوادث به اطلاع وزارت کار نمی‌رسند/ برای عده‌ای شعارِ "اول ایمنی بعد کار" پشیزی نمی‌ارزد/ درمانگران ناقص هستیم تا پیشگیری‌کنندگان موفق
«طرح ترافیک جدید» ربطی به پلیس راهور ندارد/ درآمد حاصل از طرح، متعلق به شهرداری است/ انهدام چندین باند تصادفات ساختگی و دستگیری افرادی از بیمه و پلیس
پزشکان متخصص مناطق محروم را ترک می‌کنند/نبود امکانات و تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات به مردم
برنامه‌های سلامت تلویزیون مجوز دریافت هزینه از پزشکان را ندارند/ کاهش ۵۰ درصدی برنامه‌های کنکوری در تلویزیون
ارائه تسهیلات به دانشجویانِ بیکارِ مقطع دکتری/ افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی برخی وام‌های دانشجویی/ پرداخت وام ضروری به دانشجویان بی‌بضاعت
بیشتر
کد خبر: 109716 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۵ - 10:46
نمی‌توانیم رضایت همه را جلب کنیم/ همین که از مصدومان کسی فوت نکرد، کافی است
پاسخ دانشگاه آزاد به گلایه دانشجویان مصدومِ حادثه علوم تحقیقات:

نمی‌توانیم رضایت همه را جلب کنیم/ همین که از مصدومان کسی فوت نکرد، کافی است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که مسئولیت پیگیری درمان دانشجویان مصدومِ حادثه علوم تحقیقات را به عهده دارد در پاسخ به برخی نارضایتی‌ها گفت: همه این دانشجویان از دانشگاه شکایت کردند تا دیه‌شان را بگیرند، آیا می‎شود هم پولشان را بگیرند، هم خدمات به آنها ارائه شود؟ اگر کسی پول نگیرد، می‌تواند از خدمات استفاده کند. وقتی کسی پول را گرفته و به انتخاب خودش به یک مرکز درمانی برای معالجه رفته است، نمی‌تواند بگوید این مرکز به درد نمی‌خورد زیرا می‌تواند به مراکز درمانی دیگری مراجعه کند، به هر حال پول درمان به آنها داده شده است.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  ایلنا، بیش از پنج ماه است که از حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات می‌گذرد، اما دانشجویان آسیب‌دیده در این حادثه بعضا یا با دشواری تمام به کلاس‌های خود می‌آیند یا دیگر پایشان را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نگذاشتند.اکنون زمزمه‌هایی از اعلام نارضایتی برخی دانشجویان مصدوم از روند درمانشان شنیده می‌شود. برخی از آنها می‌گویند، در حالی که ما وضعیت نامساعدی داشتیم، بیمارستان برگه مرخصی را به ما داد و به خانه بازگشتیم. مسئول درمان و رسیدگی به وضعیت دانشجویان مصدوم معتقد است وقتی مصدومان از بیمارستان مرخص شدند، هزینه‌هاشان به بیمه برمی‌گردد و دانشگاه تا حدی می‌تواند به دانشجویان کمک کند.

همین که از مصدومان کسی فوت نکرد، کافی است

محسن نفر (معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت دانشجویانی که در حادثه واژگونی اتوبوس دچار آسیب شدند، گفت: برخی از دانشجویان مصدوم بهبودیافته و به کلاس‌هاس درس خود رفته‌اند و برخی دیگر نیز حدود یک یا دو سال زمان می‌برد، تا کاملا خوب شوند، اما همین که در میان مصدومان مرگ و میر نبوده، کافی است.

وی درباره گلایه دانشجویان مصدوم از روند درمانی‌شان گفت: چه کسی هست که از درمان گلایه نداشته باشد؟ همه از درمان گلایه دارند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که مسئولیت پیگیری درمان دانشجویان حادثه دیده است، ادامه داد: آیا الان شما از وضعیت اقتصادی گلایه ندارید؟ همه دارند. در خصوص درمان نیز این گلایه‌ها وجود دارد، یک شخص بیمار نمی‌تواند به طور کامل رضایت داشته باشد، ما نیز نمی‌توانیم رضایت همه را جلب کنیم.

نفر در پاسخ به این سوال که آنها می‌گویند، قرار بود دانشگاه روند درمان را پیگیری کند، گفت: خیر، هر بیماری یک پزشک دارد و ممکن است از پزشک و بیمارستان هم شاکی باشد، ما وظیفه داشتیم در مرحله حاد به دانشجویان کمک کنیم تا آنها نجات پیدا کنند، ادامه درمان آنها به بیمه، وضعیت درمانی و بیمارستان برمی‌گردد. ما که با بیمارستان طرف قرارداد نبوده‌ایم که به عنوان مثال بگوییم فلان بیمارستان طرف قرارداد ما است و دانشجویان هم باید به همان بیمارستان بروند، خیر، چنین چیزی نبوده است.

همه دانشجویان مصدوم از دانشگاه شکایت کردند تا دیه‌شان را بگیرند، آیا می‎شود، هم پولشان را بگیرند هم خدمات به آنها ارائه شود؟ اگر کسی پول نگیرد، می‌تواند از خدمات استفاده کند.

وی درباره دانشجویی که پاهایش آسیب دیده و پزشک معالج به او توصیه کرده بود با سواری تردد کند و بنا شد دانشگاه هزینه این سواری را متقبل شود، گفت: ما متعهد به گرفتن ماشین برای کسی نبوده‌ایم.

او در خصوص شکایت دانشجویان مصدوم گفت: همه این دانشجویان از دانشگاه شکایت کردند تا دیه‌شان را بگیرند، آیا می‎شود هم پولشان را بگیرند، هم خدمات به آنها ارائه شود؟ اگر کسی پول نگیرد، می‌تواند از خدمات استفاده کند. وقتی کسی پول را گرفته و به انتخاب خودش به یک مرکز درمانی برای معالجه رفته است، نمی‌تواند بگوید این مرکز به درد نمی‌خورد زیرا می‌تواند به مراکز درمانی دیگری مراجعه کند، به هر حال پول درمان به آنها داده شده است.

نفر تصریح کرد: دانشگاه بیش از حد لازم هزینه کرد، زیرا این موضوع را نه به عنوان پروسه درمان بلکه به عنوان یک موضوع حیاتی و اجتماعی می‌دانست. در مراحلی که دانشجویان در بیمارستان بستری بودند، هزینه‌هایی بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون انجام شد تا مشکلات این افراد حل شود. وقتی که بیماران از بیمارستان مرخص شدند، هزینه‎هایش به بیمه بر می‌گردد و قرار نیست دانشگاه تمام هزینه‌ها را بدهد و در کنار آن پول هم پرداخت کند. 

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بیمه دانشجویان گفت: دانشگاه همه دانشجویان را بیمه کرده و علاوه بر بیمه هزینه‌هایی را هم پرداخت کرده است. دانشجویان آسیب‌دیده ممکن است تا مدتی مشکل داشته باشند، اما دانشگاه تا حدی می‌تواند به آنها کمک کند. ما وظیفه داشتیم در روزهای اول که ممکن بود مصدومان به بیمارستانهای دولتی بروند و احیانا اگر در آنجا به دانشجویان رسیدگی نشد، خودمان با مشورت پزشکان و پرستاران آنها را تحت نظارت داشته باشیم، تا در آن مرحله برای دانشجویان مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون پزشکی دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه گفته می‌شود، برخی بیماران به اجبار از بیمارستان مرخص شده‌اند، در حالی که حال مساعدی نداشتند، گفت: ما که آنها را مرخص نکردیم، قاعده بیمارستان این است که تا چند وقت بعد همه را مرخص می‌کند. بیمارستان محلی برای درمان است و اگر مریضی بیش از هفت روز در آنجا بخوابد، او را مرخص می‌کنند، چرا که خوابیدن در بیمارستان با عوارض عفونی زیادی  همراه است، پس این قاعده بیمارستان است و ربطی به ما ندارد.

هنوز گاردریلی در دانشگاه علوم و تحقیقات نصب نشده است

علیرضا ولی‌محمدی (دانشجوی مصدوم حادثه علوم و تحقیقات) که بعد از واژگونی اتوبوس پاها و دستش به طور جدی آسیب دیدند، با اشاره به آسیب‌هایی که در حادثه دیده است، گفت: من دچار شکستگی در دست چپ، آسیب‌دیدگی در زانو و مچ پای چپ و همچنین پارگی در پای راستم شدم. از همان ابتدا نیز ‌هزینه بیمارستان به عهده دانشگاه بود، اما با مرخصی از بیمارستان، ما با یک سری نامهربانی‌ها از سوی دانشگاه مواجه شدیم. قرار بود هزینه کرایه‌ تاکسی‌هایی که ما با آن به بیمارستان می‌رویم، را دانشگاه پرداخت کند، اما تاکنون پرداخت نشده است.

ولی محمدی اضافه کرد: اگر هزینه‌های داخل بیمارستان کم باشد، ما باید خودمان آن را پرداخت کنیم و بعد فاکتور آن را به دانشگاه بدهیم تا در کمیته مطرح و مبلغ واریز شود، اما اگر مبالغ بیشتر شد و حدود 1 یا دو میلیون به بالا باشد، دانشگاه باید یک شخص را بفرستد تا هزینه را پرداخت کند. من تاکنون از این خرج‌ها نداشته‌ام و هرچه که بوده از بیمه خودم پرداخت کردم، اما هزینه ام آر آی را دانشگاه پرداخت کرد.

پزشک معالجم به من گفت باید با سواری تردد کنم، زیرا تردد با اتوبوس وضعیت من را بدتر می‌کند، اما پزشک دانشگاه این را رد کرد و گفت نیازی به استفاده از خودرو سواری نیست.

این دانشجو با اشاره شکایت خود از دانشگاه گفت: علت اصلی شکایت من به این دلیل بود که در گزارش، جراحت پای چپ من قید نشده است، اما طی یکی دو ماه اخیر درمان پای چپم آغاز شده است، از این رو پزشک معالجم به من گفت باید با سواری تردد کنم، زیرا تردد با اتوبوس وضعیت من را بدتر می‌کند، اما پزشک دانشگاه این را رد کرد و گفت نیازی به استفاده از خودرو سواری نیست. با توجه به مخالفت دانشگاه برای تردد من، هیچ ماشین سواری در نظر نگرفتند، در صورتی که تجویز پزشک بوده است.

او گفت: من بعد از حادثه پیش یکی از مسئولان دانشگاه رفتم و گفتم به علت آسیبی که به پاهایم وارد شده و سانحه‌ای که رخ داد، هنوز از سوار شدن در اتوبوس می‎ترسم. از آنها خواستم اگر ممکن است، در محیط دانشگاه زمانی که صبح به کلاس می‌آیم، یک سواری من را به بالا ببرد و شب هم یک نفر مرا به پایین بیاورد. آنها با شنیدن حرف‌های من، پاسخ دادند که شما دانشگاه را از ابتدا دیده بودید و می‌خواستید، به این دانشگاه نیایید و می‌توانید به دانشگاه دیگری بروید که البته با این شخص برخورد شد.

وی به عدم نصب گارد ریل در محل حادثه اشاره کرد و گفت: هنوز هیچ گارد ریلی در محل تردد اتوبوس‌ها نصب نشده است. من دو مرتبه به معاونت دانشجویی نامه زده‌ام که بعد از نامه اول آقای دکتر قهدریجانی با من تماس گرفت و گفت ما پیگیری کرده‌ایم و پیمانکاری که قرار بوده گارد ریل را بزند، گفته است گارد ریل تک لایه برای این نقطه جواب نمی‌دهد و نیاز است که سه لایه باشد، اما ظاهرا بعد از پنج ماه احتمالا به علت هزینه‌ها با هم به توافق نرسیده‌اند. ضمن اینکه هر لحظه ممکن است، باز یک حادثه دیگر رخ بدهد و هیچ تضمینی در این مورد وجود ندارد. ناگفته نماند که دکتر قهدریجانی در تمام مراحل به ما کمک کردند و دلسوزانه همراه ما بودند.

به یاد دانشجویان فوت شده تعداد 10 درخت کاشته شده بود که آنها را کَندند.

ولی محمدی گفت: در سیزهمین روز حادثه خبر آغاز عملیات نصب گاردریل سر و صدای زیادی به پا کرد، اما این گارد ریل در پایین‌ترین نقطه و در جایی است که اصلا ماشین در آنجا به مشکل نمی‌خورد و هیچ گاردیلی در ارتفاع نصب نشده است.به نظر می‌آید؛ دانشگاه این کار را کرد که یک کار خبری انجام داده باشد.

این دانشجو در خصوص کم‌توجهی دانشگاه به برگزاری مراسم یادبود برای دانشجویان فوت شده گفت: به یاد دانشجویان فوت شده تعداد 10 درخت کاشته شده بود که آنها را هم کَندند.

ولی محمدی اشاره کرد: یک تیم از روانشناسان مسئول شدند تا دانشجویان حادثه‌دیده را روانکاری و روان‌درمانی کنند، البته ابتدا به من گفتند که به روانشناس مراجعه کنم و من این کار را نکردم، اما الان احساس می‌کنم که واقعا به روانکار نیاز دارم، زیرا حادثه سختی را پشت سر گذاشتیم.

ولی محمدی دانشجوی آسیب‌دیده در حادثه واژگونی اتوبوس اظهار داشت: من و دوستانم پنج نفر بودیم که یک نفر از ما فوت کرد، یکی دیگر هم به نام مهدی رسولی که هوشیاری‌اش پایین است و قدرت تکلم و حرکت ندارد، علی هرورانی هم هست که حالا بهتر شده است. یکی دیگر از دوستانمان مهدی مقینان بود که من دیگر بعد از تصادف او را ندیدم، مهدی مقینان دچار آسیب شدید از ناحیه سر شد و مشکل حسی حرکتی برایش پیش آمد و سمت چپ صورتش یعنی گوش و چشم چپش از کار افتاده است. 

سرانجام ایمن‌سازی مسیر حادثه از زبان سرپرست دانشکده علوم و تحقیقات

رضا مسعودی (سرپرست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات) در پاسخ به این سوال که بعد از حادثه واژگونی اتوبوس اقدامات شما برای عدم تکرار این گونه حوادث چه بوده است؟ گفت: قرارداد مربوط به طراحی مسیر منعقد و به اتمام رسیده است و در حال رایزنی با پلیس راهور برای گرفتن تاییدیه هستم که در فاز بعدی قرار داد اجرا را با پیمانکار مصوب با عملیات اجرایی شروع کنیم.

او تاکید کرد: مدت زیادی است که این قرار داد امضا شده، اما هفته پیش طراحی مسیر به ما ارائه شد، زیرا طراحی آن همراه با کار کارشناسی سنگینی بوده است. بلافاصله پس از حادثه واژگونی اتوبوس فرآیند پیگیری توسط ما، پیمانکار و پلیس راهور آغاز شد.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.