انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شمخانی: در برابر بدعهدی طرف مقابل، گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش می‌دهیم
روسیه در ایران ماندگار شد
مهاجرت شغلي؛ واقعيت تلخ و شيرين
مسکن اقساطی برای کارمندان دو هفته دیگر نهایی می‌شود
راه‌اندازی استارتاپ‌ها با بازار مالی مشترک اسلامی
به زودی کل تولید آب سنگین را در کشور مصرف خواهیم کرد/ برای ورود به گام دوم منتظر تصمیم مقام‌ها هستیم/ تا ١٠ روز آینده از سقف تولید ٣٠٠ کیلو اورانیوم عبور می‌کنیم
تخصیص ارز دولتی به واردات کاغذ سیگار؛ بی‌اطلاعی یا دست‌های پنهان!؟
کاهش تعهدات برجامی، نشان‌دهنده پایان صبر تهران است/ ایران حق دارد ابعاد حادثه دریای عمان را بررسی کند/ عربستان و امارات هم می‌توانند متهم شناخته شوند/ ترامپ، سست عنصر است
سخنگوی سازمان ملل: دبیرکل از تمام اعضای برجام می‌خواهد به تعهدات‌شان پایبند باشند
هشدار! رشد کانکس‌نشینی مستاجران
افتتاح «ترمینال سلام» فرودگاه امام (ره) با حضور رئیس جمهوری
فرصت اروپا برای جبران بسیار کوتاه است
کارت زرد مجلس به «آذری جهرمی»
از گران شدن پیاز و سیب‌زمینی تا صف‌های طویل گوشت/ آیا حذف ارز دولتی به نفع مردم است؟!
خانه‌نشینی فارغ التحصیلان به چه قیمتی؟
رهاسازی پروژه مسکن مهر استخوان لای زخم است/ منابع بانک مسکن فعلا توان فروش اقتصادی را ندارد
دلار به کانال ۱۳,۰۰۰ تومان رفت
وارد کنندگان را مجبور به گرفتن گواهی اسقاط از یک تعاونی کردند/ ستاد سوخت بدون هیچ فرمول مشخصی قیمت تعیین می‌کند
فراخوان عمومی برای اصلاح و تکمیل روندهای دستگاه قضا مناسب نیست/ اگر افراد فرهیخته نظر دهند، زحمتش کمتر و نتیجه‌اش بیشتر است
مالیات بر سکه و زوال اعتماد اجتماعی
طراحی پلت‌فرم راه نجات خودروسازان از مونتاژکاری
کوچک‌شدن ۴ درصدی کیک اقتصاد ایران/ در سال 1400 اثر تحریم‌ها تخلیه می‌شود
یک قدم تا ابلاغ قرارداد موقت تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا
لاریجانی: حمله مشکوک به نفتکش‌ها مکمل تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران است
عربستان حق تعیین شرط برای نحوه انجام پروازهای حج را دارد/ مذاکره به نتیجه نرسد؛ شروط سعودی‌ها را دور می‌زنیم
توضیحات پورمختار درباره آئین‌نامه «از کجا آورده‌ای»/ قوه قضائیه نام مسئولان متخلف را اعلام کند
وجود ۹۱ میلیارد دلار خانه بی‌استفاده در ایران!
۵ هزار شاغل در مراکز اسقاط خودرو بیکار شده‌اند/ کارگران زیر بار سیاست‌های غلط شانه خم می‌کنند
کوچ طبقاتی
دلالی سکه هم شغل رسمی شد!
کلیدهای اصلی وزارت صنعت دست واردکنندگان است/ صنعت خودروسازی با روندهای مشکوک همراه است/ منافع ملی غریب‌ترین عنصر کشور شده است
کاهش قیمت خودرو روزانه شده است
عامل شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی اعدام شد
توکیو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است/در هفته‌های اخیر شاهد حضور مدیران بلندپایه شرکت‌های ژاپنی در ایران بودیم/ ژاپنی‌ها بهترین گزینه برای اجرای پروژه‌های مشترک هستند
محدودیت‌های بازار کار و راهکارهای آن
روحانی: اعضای برجام به تعهدات خود عمل کنند/ در عراق و سوریه برای صلح جنگیده‌ایم
زخم بدعهدی بانک‌ها بر تن صنعت کفش
ژاپن در مسیر بازگشت به بازار ایران
آثار تحریم پتروشیمی پیش‌خور شده است
بروجردی: معاملات خود در پتروشیمی را ادامه می‌دهیم
ژاپنی‌ها نگرانند که شرکت‌های چینی جای‌شان را در بازار ایران بگیرند/ میانجی‌ها آمریکا را متقاعد کنند که تلاش‌ برای ایزوله کردن ایران بی‌نتیجه است
اوراسیا؛ دریچه نوین تجارت خارجی ایران
تصمیمات ناگهانی شایسته نظام مالیاتی نیست
آثار اقتصادی سفر «آبه» به تهران
خجسته: با شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های مسئولان جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود
بازار سرمایه اعتنایی به تحریم‌های جدید آمریکا ندارد
جزئیات اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان
باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی هستیم
پرونده قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس بسته شد
بیشتر
کد خبر: 109961 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۳ - 14:47
واردات خودرو دست دوم باعث ایجاد فضای رقابتی در بازار می‌شود/ خودروساز ملزم به انتشار قیمت و سودش نباشد، هرکاربخواهد انجام می‌دهد
پارسایی :

واردات خودرو دست دوم باعث ایجاد فضای رقابتی در بازار می‌شود/ خودروساز ملزم به انتشار قیمت و سودش نباشد، هرکاربخواهد انجام می‌دهد

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا هنگامی که یک خودرو ساز بداند بازار انحصاری را در دست دارد یکه تازی می‌کند و مردم مجبور به خریدن محصولات بی کیفیت هستند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، بهرام پارسایی درباره پیشنهاد سفیر ایران در انگلستان مبنی بر این که می‌توانیم با واردات خوردوهای دست دوم اما استاندارد علاوه بر تنظیم قیمت کیفیت را هم بالا ببریم،‌گفت: هر چیزی که باعث ایجاد یک فضای رقابتی شود بسیار مفید است به شرط آن‌که بر این واردات نظارت وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا هنگامی که فضای رقابتی برای خودروسازان به وجود نیاید نه تنها کیفیت محصولات خودشان را افزایش نمی‌دهند بلکه سطح خدمات‌شان را ارتقاء نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: خودروساز وقتی بداند یک بازار انحصاری در دست دارد هرچه که بسازد با هر کیفیتی مصرف‌کننده مجبور و محکوم به خریدن آن است قطعا یکه تازی می‌کند.

نماینده مردم شیراز با بیان این که از هر مسئله‌ای که باعث افزایش رقابت پذیری در بازار خودرو شود که منجر به کاهش قیمت و بالا بردن کیفیت محصولات تولید شده شود استقبال می‌کنیم،‌ گفت: باید خودروهایی را وارد کنیم که مندرس نباشند و مصرف سوخت بالایی نداشته باشند. واردات چنین خوردهایی به بالا بردن کیفیت بسیار کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی تصمیم به این کار گرفتیم، باید حواسمان به عوارض گمرکی هم باشد که اگر زیادی اخذ شود با قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و باز کاسه همان است و آش همان.

پارسایی درباره بررسی طرح سامان‌دهی بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در صحن مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو که به طرح سامان‌دهی صنعت خودرو تغییر پیدا کرد را مورد بررسی قرار دادند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ساماندهی بازار خودرو ۲/۲/۹۷ بعداز ۱۳ ماه به صورت یک فوریت در مجلس به نتیجه رسید که قرار این بود حدود یک ماه قبل از این‌که بودجه مطرح شود، کمیسیون صنایع با پیشنهاددهندگان طرح جلسه داشته باشد. جلسه تشکیل شد اما از طراحان طرح دعوتی صورت نگرفت که این گویای بسیاری از واقعیات است.

وی تاکید کرد: سعی کردیم مواردی که چالش چندانی ندارند رأی بیاورند تا از هدف خود که رأی‌آوری طرح است،‌ فاصله نگیریم.

پارسایی با اشاره به موادی که از طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شده است، گفت: این خیلی خوب است که خودروهای برقی و هیبریدی تا زمانی که در کشور ساخته شوند از حق ورود معاف شوند. ورود چنین خودروهایی به ایجاد فضای رقابتی،‌ کاهش آلایندگی هوا و کاهش قیمت خودرو بسیار کمک می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،‌ عنوان کرد: یک مورد که پیشنهاد دادم و رأی آورد این بود خودروسازان در قبال ایمن و ناامن‌ بودن محصولات‌شان در زمان تصادفات پاسخگو باشند و سازوکاری را  اتخاذ کنند که این پیشنهاد را در کمیسیون به گارانتی تقلیل دادند. 

وی ادامه داد: در کمیسیون تصمیم گرفته شد که این زمان به ۲ یا ۵ سال برسد که حقیقتا خواسته ما نبود زیرا حقوق مصرف‌کننده در آن لحاظ نمی‌شد. به طور مثال اگر خودرویی تصادف کند و ایربگش مشکل پیدا کند خودورساز باید در درازمدت پاسخگو باشد نه فقط در دوران گارانتی و یا این‌که ترمزش عمل نکند و بدنه‌اش ضعیف باشد، خودرو ساز باید خسارات وارده  را پرداخت کند اما این موضوع را به گارانتی تبدیل کردند که ما پیشنهاد دادیم به ۵ سال ارتقاء پیدا  که خوشبختانه رأی آورد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار باعث می‌شود خودروساز بداند اگر خودرو‌اش ناامن است، قطعاتش کیفیت پائینی دارد و یا از کارآیی بیفتد باید تا ۵ سال باید پاسخگوی محصولات‌شان باشد.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که در بازار خودرو وجود دارد این است که به خودورسازان اجازه دادند ۵ درصد فروش نقدی را ۵ درصد زیر قیمت بازار ارائه کنند که همین باعث شده است خودروساز محصولاتش را عرضه نکند زیرا هرچه قیمت‌ها افزایش پیدا کند، پول بیشتری به دست می‌آورد.

پارسایی ادامه داد: این امر باعث شده است خودروساز عرضه را انجام ندهد تا قیمت‌ها بالا برود تا بتواند آن ۲۰ درصدش را با قیمت ۵ درصد زیر بازار عرضه کند این امر خسارت زیادی به مردم که مصرف‌کننده هستند وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: نفع این کار فقط برای خودروساز و دلالان است که ما پیشنهاد  دادیم خودروساز هنگام فروش، قیمت تمام شده و درصد سودش را به شورای عالی رقابت اعلام کند که در حال حاضر رعایت نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که خودروساز ملزم به انتشار قیمت و سودش نیست، هرکاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد مشخص است که در بازار آشفتگی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت تمام شده به شورای رقابت به کنترل و کیفیت بازار بسیار کمک می‌کند، بیان کرد: این کار موجب می‌شود خودرو ساز عرضه‌اش را برای دست‌یابی به منافع کم نکند. 

پارسایی تاکید کرذ: سرپیچی از این امر طبق قوانین جزائی کشور جرم محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.