انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
نویسنده موعظه‌گر نیست
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
برگرد به عقب
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
علی نصیریان یک کلاس بازیگری است
نظارت بر صدا و سیما هیچ‌گاه چارچوب قانونی مشخص نداشته است/ علی‌عسگری مدت‌هاست به مجلس نیامده
تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود
ادبیات؛ یگانه منعکس‌کننده ماهیت‌درونی انسان‌ها
«علی نصیریان» رکن اصلی سریال است
خاموشی راوی «جاده‌ابریشم»
نویسنده‌ها داستان‌های خوب و جذاب نمی‌نویسند
پرویز بهرام درگذشت
برای برادرجانی که چشمه‌ای زلال است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند
براهنی یک متفکر ادبی است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند/ شخصیت مهراد به روحیات خودم خیلی نزدیک بود/ مردن مهراد ایراد داستان است/ بعد از گریم کاملا از رضا یزدانی جدا می‌شدم
نقش منفی کامیار در «دلدار» پیش‌ برنده است
تذکره‌الاولیاء؛ هشت قرن بعد
چاوش وارد می‌شود
نمی‌توانم تصنعی بازی کنم
از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم/تنها خط قرمز ما، سخن بی‌‌دلیل و غیرمستند است/ فرقی بین دانه ریز و دانه درشت قائل نیستیم
شفافیت را در تمام شئون سینما پیگیری می‌کنیم
مردم کتاب‌های نویسندگان بومی را بخوانند
تنها راه نجات صنعت چاپ از بحران، عدم دخالت دولت است/ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
کـوه طـلا
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
آخرین لبخند پسر برای پدر
گربه‌ها و آدم‌ها
پدیده‌ای به‌نام نقش‌فروشی
بیشتر
کد خبر: 110002 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۵ - 12:14
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند

جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند

آرمان- رضا یزدانی (خواننده، آهنگساز و بازیگر) یکی از بازیگران سریال «ازیادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان است. یزدانی که پیش از این در فیلم‌های سینمایی «تیک‌آف»، «خوک» و «سوفی و دیوانه» به ایفای نقش پرداخته، در اولین تجربه جدی بازیگری در تلویزیون، عهده‌دار شخصیت «مهراد» در سریال ویژه ماه رمضان شبکه یک سیما بوده که هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود.«ایلنا» با رضا یزدانی گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به فعالیت در حوزه‌های مختلفی همچون آهنگسازی، خوانندگی و بازیگری، مردم شما را بیشتر با آثاری که در عرصه موسیقی خواندید می‌شناختند اما حال با بازی در مجموعه «از یادها رفته» به نوعی خودتان را در قامت یک بازیگر نیز مطرح کردید. اگر در موقعیتی قرار بگیرید که بین بازیگری و خواندن تنها بتوانید یکی را برگزینید، انتخاب شما کدام است؟

برای من خوانندگی در درجه اول است. خوانندگی شغل اصلی، عشق و زندگی من بوده و سال‌ها با آن زندگی کردم و تا به حال ۱۱ آلبوم موسیقی و دو آلبوم تصویری را در این حوزه منتشر کرده‌ام.درباره مقوله تصویر نیز باید بگویم که من در دوران نوجوانی عاشق فیلم دیدن بودم. ولی بازیگری برای شخص من از فیلم «تیک‌آف» جدی شد و حس کردم که می‌خواهم به‌صورت جدی بازی کنم. دلیل این موضوع نیز این بود که نقش من در این فیلم اصطلاحا درآ‌مده بود. چراکه چند کارگردان و هنرپیشه مطرح سینما بعد از دیدن فیلم به من زنگ زدند و از نقش خیلی تعریف کردند. آنجا بود که احساس کردم شاید بتوانم خیلی جدی‌تر این کار را ادامه دهم. بعد از آن پیشنهاد این سریال از طرف بهرام بهرامیان شد و من هم دیدم که «مهراد» نقش خیلی خوبی بوده و از پس آن برمی‌آیم.به نوعی شخصیت «مهراد» به روحیات خودم هم خیلی نزدیک بود. در واقع «مهراد» یک آدم کاریزماتیک است که هر اتفاقی پیش بیاید به خواسته‌هایش می‌رسد؛ من هم به همین صورت هستم و اگر چیزی را بخواهم باید آن را به دست بیاورم.به‌عنوان مثال می‌خواهم آلبوم تصویری بدهم به‌دنبال آن رفته و این کار را انجام می‌دهم، می‌خواهم در سینما کار کنم می‌روم این کار را انجام می‌دهم. در نهایت هرچه که هدفم باشد به سمت آن رفته تا آن را به دست بیاورم. نقش «مهراد» هم همین است؛ حال در بستر تاریخ به شکل دیگری اتفاق می‌افتد.تنها نگرانی که در این پروژه داشتم، بحث زمان سریال بود. چراکه در سینما ۳۰، ۴۰ روز می‌روید و کارتان تمام می‌شود ولی سریال داستانش فرق می‌کند و با توجه به مشغله‌کاری که من داشتم، هماهنگی تایم برای آن خیلی کار سختی بود. ولی به‌هر حال قبول کردم و الان از این موضوع راضی هستم.

به این موضوع اشاره کردید که یک فیلم‌بین حرفه‌ای هستید. به‌طورکلی در آثار شما نیز ادای دین به سینما بسیار مشهود است، ولی حال که به‌طورجدی وارد دنیای بازیگری شدید، عده‌ای نسبت به این موضوع نقد دارند و صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه چرا یک خواننده باید بازیگر شود؟ آیا قرار است باز هم فعالیت‌ جدی خود در سینما را به‌عنوان بازیگر ادامه دهید؟

قطعا قرار است فعالیت‌های جدی‌تری را در سینما داشته باشم، ولی بالاخره هرکسی به افراد دیگر نقدهایی دارد؛ اما از نظر من در نهایت این مردم هستند که جایگاه یک هنرمند را مشخص می‌کنند. یعنی اینکه هنرمند کجا باشد و چه کار کند بسته به‌نظر آنهاست.در این سال‌ها خیلی از هنرپیشه‌ها خوانندگی را تجربه کردند، ولی یک آلبوم منتشر کرده و نتوانستند ادامه دهند. البته خیلی‌های دیگر هم هستند همچون حامد بهداد و مهران مدیری که همچنان خوانندگی را پیگیری می‌کنند و اتفاقا موفق هم هستند.بالعکس این موضوع هم به همین‌گونه است؛ خیلی از خواننده‌ها آمدند و یک فیلم بازی کردند و دیگر ادامه ندادند ولی من از آن دست نیستم. به این خاطر که تا الان چهار فیلم سینمایی به‌عنوان نقش اصلی بازی کردم و حال هم یک نقش جدی در سریال داشتم. قطعا در آینده جدی‌تر به این قضیه خواهم پرداخت، ولی در هر صورت نقد وارد می‌شود و دوستان هم می‌توانند نقد داشته باشند. هنرپیشه‌های کارکشته هم وقتی در نقش‌هایی بازی می‌کنند، ایراداتی دارند. من هنرپیشه حرفه‌ای نیستم و قطعا کار من هم ایراداتی دارد.

حال که به‌صورت جدی‌تر به عرصه بازیگری وارد شده‌اید از این به بعد در ایفای نقش‌های مختلف چقدر تیپ و شخصیت‌بودن کاراکترها و تجربه دنیاهای متفاو‌ت‌تر بازیگری برایتان اهمیت دارد؟ آیا می‌توان در آینده این انتظار را داشت که رضا یزدانی را در نقش‌هایی که خیلی هم ظاهر شیکی ندارد، ببینیم؟

وقتی شما چنین نقشی را بازی می‌کنید؛ قطعا ادامه راه برایتان خیلی مهم می‌شود. به نوعی خیلی باید مواظب باشید که دست از پا خطا نکنید و انشاءا... که من هم بتوانم از خودم مراقبت کنم.

گاهی اوقات پیش می‌آید که ما وقتی بازی یک بازیگر را می‌بینیم، باور نمی‌کنیم که در حال بازی‌کردن بوده و می‌گوییم که خود شخصیت درون فیلم است. در ایفای نقش‌هایی که تا به‌حال بازی کردید؛ خودتان به‌شخصه چقدر احساس می‌کنید از رضا یزدانی فاصله گرفته و شخصیت درون فیلم و سریال شده‌اید؟

در فیلم «تیک‌آف» کاملا این حس را داشتم. به‌خاطر اینکه سه هفته قبل از اینکه فیلمبرداری شروع شود، در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های بوشهر می‌نشستم و به زبان مردم بومی گوش می‌کردم و با آنها دیالوگ برقرار می‌کردم تا بتوانم لهجه را یاد بگیرم. به‌نوعی از یک‌جایی به بعد کاملا غرق نقش شده بودم و این اتفاق افتاد.در نقش «مهراد» نیز به همین صورت بود؛ فکر می‌کنم چیز زیادی از فیلمبرداری نگذشته بود که من وقتی گریم می‌شدم و کت‌وشلوار، کراوات و کلاه شخصیت «مهراد» را سرم می‌گذاشتم، قشنگ احساس می‌کردم، یک فرد دیگر هستم و کاملا از رضا یزدانی جدا شدم. به‌خصوص وقتی با گذاشتن کلاه شخصیت، در آیینه به خودم نگاه می‌کردم، واقعا مهرادی را می‌دیدم که شخصیتی جدا از رضا یزدانی بود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.