انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
نویسنده موعظه‌گر نیست
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
برگرد به عقب
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
علی نصیریان یک کلاس بازیگری است
نظارت بر صدا و سیما هیچ‌گاه چارچوب قانونی مشخص نداشته است/ علی‌عسگری مدت‌هاست به مجلس نیامده
تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود
ادبیات؛ یگانه منعکس‌کننده ماهیت‌درونی انسان‌ها
«علی نصیریان» رکن اصلی سریال است
خاموشی راوی «جاده‌ابریشم»
نویسنده‌ها داستان‌های خوب و جذاب نمی‌نویسند
پرویز بهرام درگذشت
برای برادرجانی که چشمه‌ای زلال است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند
براهنی یک متفکر ادبی است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند/ شخصیت مهراد به روحیات خودم خیلی نزدیک بود/ مردن مهراد ایراد داستان است/ بعد از گریم کاملا از رضا یزدانی جدا می‌شدم
نقش منفی کامیار در «دلدار» پیش‌ برنده است
تذکره‌الاولیاء؛ هشت قرن بعد
چاوش وارد می‌شود
نمی‌توانم تصنعی بازی کنم
از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم/تنها خط قرمز ما، سخن بی‌‌دلیل و غیرمستند است/ فرقی بین دانه ریز و دانه درشت قائل نیستیم
شفافیت را در تمام شئون سینما پیگیری می‌کنیم
مردم کتاب‌های نویسندگان بومی را بخوانند
تنها راه نجات صنعت چاپ از بحران، عدم دخالت دولت است/ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
کـوه طـلا
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
آخرین لبخند پسر برای پدر
گربه‌ها و آدم‌ها
پدیده‌ای به‌نام نقش‌فروشی
بیشتر
کد خبر: 110096 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۹ - 12:08
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود

علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود

آرمان- پرویز بهرام دوبلور و گوینده سینما، تلویزیون و بازیگر پیشکسوت بعد از طی یک دوره بیماری دوشنبه هفته پیش (۶ خرداد) در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و دیروز با حضور علی نصیریان، پانته‌آ بهرام، بهزاد فراهانی، فاطمه معتمدآریا، ناصر ممدوح، رضا بنفشه‌خواه، افشین زی‌نوری، چنگیز جلیلوند، اتابک نادری، منوچهر والی‌زاده، جواد پزشکیان، سیامک اطلسی و جمعی از هنرمندان و مسئولان از تالار وحدت به خانه ابدی بدرقه شد.علی نصیریان در ابتدای این مراسم با اجرای حسین خدادادبیگی گفت: همه فکر می‌کنند پرویز بهرام فقط در عرصه دوبله فعالیت می‌کرد؛ اما باید بگویم «بهرام» هنر را با تئاتر آغاز کرد. با زنده یاد بهرام در تائتر سعدی آشنا شدم. ما در تئاتر آناهیتا به کارگردانی مصطفی اسکویی با هم کار کردیم. بهرام صدای درجه یکی داشت اما در عرصه بازیگری هم بی‌نظیر بود.وی اظهار داشت: بهرام از دهه سی هنر را جدی با تئاتر شروع کرد. من آرزوی آمرزش برای بهرام دارم. او به این مردم و کشور خدمت کرد. آثار ماندگاری داشت و هنرش ماندگار خواهد ماند.

از ناتوانایی‌ها توانایی می‌ساخت

رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار، درباره زنده یاد بهرام گفت: قرار بود این مراسم در مسجد بلال برگزار شود؛ اما به‌دلیل نبودن همراهی و هماهنگی این مراسم در تالار وحدت برگزار شد.حمیدرضا آشتیانی پور اظهار داشت: بهرام در عرصه هنر بسیار ماهرانه قدم برداشت. آنچه من در کارنامه کاری بهرام دیدم منحصر به‌فرد بود. این هنرمند ناتوانایی‌ها را هم به توانایی تبدیل می‌کرد. لذت‌بردن از کار این هنرمند نیازی به آشنایی کامل با هنر نداشت. ویژگی‌های صدای ایشان نیازی به دانش هنری نداشت چون ویژگی‌های ذاتی بود.

بهرام «ما» شدن را بلد بود

هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله نیز درباره بهرام عنوان کرد: وداع با عزیزی که ۶۲ سال با او همکاری کردم سخت است. فراموش نمی‌کنم او به ما آموخت، یاد داد و هرگز حسادت نکرد، ۶۲ سال زمان کمی نیست. من در این زمان با چشم دیدم آموزش داد بدون اینکه طلب کند. در یک مصاحبه همراه هم بودیم و صحبت کردیم درباره اینکه در دوبله کار خود را چطور آغاز کرد و به کجا رسید. حال دوبله چه بود و حال دوبله امروز چطور است.منوچهر اسماعیلی افزود: با بهرام می‌گفتیم آن زمان «ما» بودیم و «من» معنایی نداشت. امروز من شدیم که راه دوبله به اینجا ختم شد. یادش گرامی باد. بهرام «ما» شدن را بلد بود.

تنها صداست که می‌ماند

محمود قنبری دوبلر نیز اظهار داشت: در آغاز سال ۹۸ یکی از مفاخر دوبله را از دست دادیم. روح او و سایر عزیزان از دست داده هنر دوبله شاد.این دوبلور پیشکسوت عنوان کرد: امیدوارم جمیع هنرمندان ما در سال ۹۸ مانا باشند. بهرام گفته بود دهه ۲۰ وارد کار در عرصه هنر شده است، حتما به‌خاطر مشکلات جسمی از یاد بردند در سال ۳۴ با تئاتر آناهیتا به کارگردانی مصطفی اسکویی فعالیت در عرصه هنر را آغاز کرد. من و او اواخر دهه ۴۰ در سریال «زورو» با هم کار کردیم. استاد بهرام آنقدر مهارت از خود نشان داد که لقب صدای ماندگار را کسب کرد. به‌جای بهترین شخصیت‌ها و فیلم‌ها دیالوگ گفت. در فیلم امیر کبیر به کارگردانی علی حاتمی بهرام بی‌تکراری را شاهد بودیم. آوای پر ابهتش بی‌همتا خواهد ماند. تنها صدا است که می‌ماند.

امروز عزادار استادم هستم

منوچهر والی نیز در مراسم تشییع پیکر این دوبلور پیشکسوت عنوان کرد: من سال‌ها شاگرد استاد بهرام بودم. بارها در اتاق انتظار می‌نشستم تا کار ایشان تمام شود و از اتاق دوبله بیرون بیایند. دیالوگ بگویند تا من بشنوم و یاد بگیرم. او در رادیو، دوبله، بازیگری بهترین بود. ما لذت می‌بردیم در اتاق دوبله کنارش می‌نشستیم و درس پس می‌دادیم.این بازیگر اظهار داشت: امروز کنار هم جمع شدیم که سفر مردی را به خانه ابدی همراهی کنیم که هنر را می‌فهمید. غروب چشمان مهربان و خاموش شدن صدای منحصر به‌فرد پرویز بهرام را به همه تسلیت می‌گویم. امروز عزادارهستم. عزادار استادی که مهربانی‌اش را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

صدایی که ماندگار ماند

مرحوم بهرام ۴ مرداد ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. این بازیگر تئاتر و مدیر دوبلاژ دانش‌آموخته کارشناسی حقوق قضائی بود. او کار در عرصه دوبله را از سال ۱۳۲۸ با فیلم ایتالیایی «هنرپیشه» شروع‌ کرد. صدای این هنرمند از جمله صداهای ماندگار دوبله ایران بود و بی‌گمان یکی از ماندگارترین صداهای او در مستند «جاده‌ابریشم» و یکی از شخصیت‌های «کاراگاه کاستر» آشنای گوش‌های ایرانیان است.در کارنامه کاری بهرام، گویندگی به‌جای شخصیت‌هایی چون کرک داگلاس(اولیس ساخته ماریو کامرینی)، سرگئی بوندارچک(اتللو ساخته سرگئی یوتکویچ)، لورنس اولیویه(هنری هشتم، اتللو)، آنتونی هاپکینز(تله تئاتر اتللو)، جیمز میسون(آنتونی کلوئپاترا، ژولیوس سزار ساخته جوزف ال منکیه ویچ، مادام بوواری ساخته وینسنت مینه‌لی)، اورسون ولز(مرد سوم)، هربرت لوم(جنگ و صلح ساخته کینگ ویدور)، جیسون روباردز(فیلادلفیا جاناتان دمی)، ریشار ژوردان(سریال بینوایان به نقش ژان والژان)، ناصر ملک مطیعی(سریال سلطان صاحب قران(علی حاتمی) به نقش امیرکبیر به‌چشم می‌خورد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.