انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اخلاق
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت فرزندان
رفتارهایی که اعتماد‌به‌نفس کودک را خدشه‌دار می‌کند
عصبانیت را شكست دهیم
راه‌هایی برای غلبه بر شکست
توانایی کنار آمدن با مشکلات
چگونه به اهداف خود برسیم
با افراد عصبانی چگونه رفتار کنیم
مسئولیت‌هایی بر دوش کودکان
بهبود کیفیت در زندگی
موانع رسیدن به موفقیت
پیشرفت و رسیدن به هدف
چچرا در برنامه‌ریزی‌ها شكست می‌خوریم؟
چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟
چطور به همه کارهایمان برسیم؟
انسان‌های شاد چه خصوصیاتی دارند؟
این کارها را کنار بگذارید
رابطه اعتماد به نفس و موفقیت
نکاتی که خوشبختی را از بین می‌برد
توانایی کنار آمدن با مشکلات
چطور کارهای همزمان‌ را مدیریت کنیم؟
نکاتی برای زندگی بهتر
طرز فکرمان را بهتر کنیم
چه چیزی‌هایی مانع موفقیت‌مان می‌شوند؟
روش‌های موثر برای کنترل عصبانیت
چگونه به هدفمان برسیم
نگاه مثبت داشته باشید
کودکی شاد تربیت کنیم
نکاتی درباه تردید در تصمیم گیری
چگونه شادتر باشیم
چگونه استرس را مدیریت کنیم؟
راه‌های رسیدن به موفقیت
چرا باید خودتان را تشویق نمایید؟
فراموش کردن رویداد‌های ناگوار
خوشبختی چگونه به دست می آید؟
پیگیری و پیشبرد اهداف
مشکلی به نام کمبود وقت
مفهوم شادی در زندگی
مساله کمبود اعتماد به نفس
از زمان، بهتراستفاده کنیم
چگونه یک زندگی آرام داشته باشیم
نگرش و طرز فکرمان را بهتر کنیم
اهمیت صداقت در زندگی
تفکر منطقی و مثبت اندیشی
زمزمه‌های منفی را متوقف کنید
شاد بودن در روزهای سخت
تشویق فرزندان به تصمیم‌گیری
تاثیر شگرف مثبت اندیشی در موفقیت
چرا به هدف‌های خود نمی‌رسیم؟
خونسردی افراد موفق در شرایط سخت
بیشتر
کد خبر: 110267 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۰ - 11:25
با افراد عصبانی چگونه رفتار کنیم

با افراد عصبانی چگونه رفتار کنیم

آرمان- افراد خشمگین ممکن است دلایل موجهی برای حس رنجش خود داشته باشند، اما به هر حال این موضوع شرایط را برای مایی که در نقطه مقابل این افراد قرار داریم ساده نمی‌کند - عصبانیت رنج بیش از حدی ایجاد می‌کند- هم برای فردی که خشم را تجربه می‌کند و هم برای همه افرادی که سر راه او قرار می‌گیرند.در اینجا چندروش برای مواجهه با رفتارهای خشمناک آمده است که اگر در روند زندگی خود با افراد خشمگین سر و کار دارید، توصیه‌های خوبی هستند:

در اوج لحظه خشم، ممکن است استراتژی‌های مختلفی را به کار بگیرید تا شخص خشمگین را کنترل کنید یا خشم او را فرو بنشانید. برخی از این رویکردها به طور چشمگیری نتیجه عکس دارند و فقط آتش خشم طرف مقابل را شعله‌ورتر می‌کنند.همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد خشمگین‌شدن در پاسخ به خشم فرد دیگر نه تنها خشم وی را تشدید می‌کند، بلکه خویشتن‌داری شما را هم زیر سوال می‌برد. هر کاری که لازم است برای آرام‌ماندن و کنترل احساسات‌تان انجام دهید.مقابله با رفتار ناشایست آنها در هنگام غلیان خشم، حتی اگر این رویارویی به روشی سنجیده باشد، فقط آنها را خشمگین‌تر می‌کند. به‌علاوه، گفتن «آرام باش» هم فایده‌ای ندارد. سعی نکنید برای‌شان دلسوزی کنید زیرا احساس خواهند کرد که احساسات‌شان را نادیده می‌گیرید.اگر از آن افرادی هستید که برای اینکه فرد خشمگین را آرام کنند یا از تشدید عصبانیتش جلوگیری کنند تلاش دارند آنها را تسکین دهند، بدانید که با این عکس‌العمل فقط به آنها می‌فهمانید که باز هم برای رسیدن به مقصودشان از عصبانیت استفاده کنند.

اگر می‌دانید که قرار است با فردی روبه‌رو شوید که مستعد خشمگین شدن است، می‌توانید خود را با دیدن چهره‌ای متفاوت از او آماده‌ کنید و خودتان را از ابراز یک واکنش احساسی مصون بدارید. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد زمانی که ما تلاش می‌کنیم دلایل پنهان پشت رفتار خشمناک فرد را درک کنیم، احتمال کمتری دارد که خودمان عصبانی شویم.روشی متفاوت را برای نگاه به فرد خشمگین انتخاب کنید. برای مثال فرض کنید همین حالا از کارش اخراج شده است، عزیزی را در خانواده‌‌اش از دست داده‌ است یا مثلا روز بسیار بدی داشته‌ است که اصلا به شما مربوط نیست. محققان این رویکرد را «ارزیابی مجدد» نامیده‌اند که اصولا توجیه‌هایی را برای رفتار فرد عصبانی قائل می‌شود. شما حتی می‌توانید پیش از مواجه شدن با فردی که معمولا خشمگین می‌شود چنین توجیه‌هایی را در ذهن داشته باشید. این امر به سادگی می‌تواند پتانسیل شما را برای واکنشی خشم‌آلود از بین ببرد.

اگر شخص خشمگین فردی از اعضای خانواده شماست، سعی کنید که در موقع و شرایطی آرام در خصوص علت عصبانیت صحبت کنید. احتمالا هوشمندانه‌تر این است که فرد دیگری از اعضای خانواده (که خشم او را تجربه کرده) در این گفت‌و‌گو شما را همراهی کند، که نشان دهد شما تنها کسی نیستید که چنین مشکلی را در او تشخیص داده‌اید.قصد شما این نیست که به او حمله کنید یا نقدش کنید چرا که این کار خشمش را شعله‌ور می‌کند. در عوض، بگذارید بفهمد چطور یک‌باره خشمش فوران می‌کند یا رفتارش چطور بر شما اثر می‌گذارد. برای مثال، می‌توانید بگویید «وقتی سرم داد می‌زنی و به من توهین می‌کنی، احساساتم را جریحه‌دار می‌کنی. این کار باعث می‌شود از تو دوری کنم.» چنین موقعیتی زمان خوبی است که به آرامی مرزهای شخصی خود را هم بیان کنید. ممکن است بگویی «من دوستت دارم، اما بیش از این نمی‌توانم اهانت و توهین یا قلدری تو را تحمل کنم.» یا مثلا بگویید «اگر صدایت را بالا ببری و عصبانی شوی از اتاق بیرون می‌روم، دوست ندارم دور و برت باشم.» شما این حق را دارید که مرزهایی برای نحوه برخورد عزیزان‌تان با خودتان داشته باشید.

اگر فرد خشمگین زندگی شما برای کنترل خشمش تلاش می‌کند، این تلاش او را تقویت کنید. به خاطر داشته باشید که خشم رفتاری آموختنی است و یک پاسخ عادت‌گونه به احساسات منفی است. از بین بردن عادت‌ها نیاز به تلاشی هماهنگ و یادگیری روش‌های جدید غلبه بر احساسات نامطلوب دارد.فردی که تلاش می‌کند رفتارهای خشمناکش را تغییر بدهد انگیزه بسیار بالایی برای رشد دارد، زیرا اصلا کار ساده‌ای نیست که بعد از سال‌ها طغیان خشم خویشتن‌داری خود را حفظ کرد. بگذارید او بداند شما می‌بینید که چطور برای این تغییر تلاش می‌کند و اگر از مسیر منحرف شد او را ببخشید. با تقویت رفتار مثبت، به او کمک می‌کنید مغز خود را برای انجام رفتارهای بالغانه‌تر مجددا تربیت کند.

رفتار انسان‌ها اغلب انعکاس حس درونی آنهاست. افراد خشمگین احتمالا افراد غمگینی هستند. آنها بیش از دیگران به مهربانی نیاز دارند. بدون نشان‌دادن دلسوزی بیش از حد یا رفتاری برتری‌آمیز، فقط درک و بزرگواری نشان دهید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.