انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
راهکارهایی برای سلامت قلب
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
خواص مهم آلو برای سلامتی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
هندوانه از فواید تا عوارض
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
غذاهایی برای پوست
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
همه خواص تره‌فرنگی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
موادغذایی مفید برای بدن
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بیشتر
کد خبر: 110300 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۱ - 14:56
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها

خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها

آرمان- یکی از مشکلاتی که دیابتی‌ها با آن مواجه هستند رژیم غذایی متفاوتی است که باید برای جلوگیری از شدت بیماری استفاده کنند. همه غذا‌ها به یک اندازه سالم نیستند، احتمال می‌رود سبزی‌ها بر سلامتی تاثیر بیشتری داشته باشد و به‌طورکلی غذا‌هایی که شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.غذا‌ها معمولا حاوی مواد مغذی و مقداری گلیسمی هستند که بر کنترل سلامتی موثرند و سطح قند خون را حفظ می‌کنند. در ادامه با غذاهایی که برای دیابتی‌ها مناسب است، آشنا می‌شوید.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی خام یا پخته حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که این ماده به کاهش ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد ۲۰۰ گرم گوجه خام معادل یک‌ونیم گوجه متوسط، به کاهش فشارخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند، محققان همچنین دریافتند گوجه‌فرنگی در کاهش خطرات بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ موثر است.

منابع ویتامین C

گریپ‌فروت و پرتقال منبع غنی از فیبر هستند و مصرف میوه نسبت به نوشیدن آب آن تاثیر بیشتری بر سلامت دارد، مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ نشان داد که مرکبات کمترین خطر را برای خانم‌های دیابتی دارد، اما نوشیدن آبمیوه منجر به افزایش خطرات می‌شود، پرتقال مملو از ویتامین C است در بین مرکبات بیشترین ویتامین C را گریپ‌فروت داراست.

حبوبات

حبوبات یکی از مواد مغذی طبیعی است که مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد و بهترین انتخاب برای گیاهخواران محسوب می‌شود، این گروه از افراد با مصرف حبوبات می‌توانند مواد معدنی مورد نیاز ازجمله منیزیم و پتاسیم را از این خوراکی دریافت کنند، دانه سویا برای دیابتی‌ها مفید است.مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد حبوبات بهترین منبع برای کنترل سطح گلیسمی افراد دیابتی نوع ۲ است و منجر به کاهش بیماری‌های ناشی از عروق کرونری می‌شود.

سالمون

ماهی سالمون دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، این ماهی همچنین حاوی سلنیوم و ویتامین D است که به سلامت مو، پوست، ناخن و استخوان‌ها کمک می‌کند، به‌دلیل آنکه ماهی و دیگر غذا‌های پروتئینی کربوهیدرات ندارند، سطح قند خون را کاهش می‌دهند، افزودن ماهی به رژیم غذایی به گوارش کند غذا‌ها و احساس سیری کمک می‌کند.روغن ماهی یکی دیگر از منابع دارای اسید چرب امگا ۳ است که می‌توان آن را به‌صورت مکمل‌های غذایی هم دریافت کرد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.