انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
غذاهایی برای پوست
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
بیشتر
کد خبر: 110350 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۳ - 13:48
هندوانه از فواید تا عوارض

هندوانه از فواید تا عوارض

آرمان- برخلاف باور عمومی که هندوانه تنها از آب و قند تشکیل شده است، این میوه محبوب تابستانی سرشار از موادمغذی است. هندوانه سطوح بالایی از ویتامین‌ها، موادمعدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها را ارائه می‌کند، در شرایطی که کالری کمی دارد.

فواید

مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها از انواع مختلف با کاهش خطر بسیاری از بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی پیوند خورده است.مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند هندوانه خطر چاقی، مرگ‌ومیر کلی، دیابت، و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.از دیگر فواید هندوانه می‌توان به بهبود شرایط پوست و مو، افزایش انرژی، و کاهش وزن اشاره کرد.

کاهش التهاب

کولین که در هندوانه وجود دارد یک ماده مغذی مهم محسوب می‌شود. کولین به بهبود شرایط خواب، حرکت ماهیچه، یادگیری، و حافظه کمک می‌کند. همچنین، این ماده مغذی به حفظ ساختار غشاهای سلولی کمک می‌کند، در انتقال تکانه‌های عصبی نقش دارد، به جذب چربی کمک می‌کند، و التهاب مزمن را کاهش می‌دهد.

عوارض جانبی

اگر هندوانه را به میزان معقول مصرف کنید، این میوه مغذی هیچ‌گونه عوارض جانبی ایجاد نخواهد کرد. اما مصرف روزانه هندوانه به میزان زیاد ممکن است به بروز برخی مشکلات ناشی از دریافت بیش از حد لیکوپن و پتاسیم منجر شود.مصرف بیش از 30 میلی گرم لیکوپن در روز می‌تواند به‌طور بالقوه موجب حالت تهوع، اسهال، سوء‌هاضمه و نفخ شود.افراد مبتلا به‌هایپرکالمی یا میزان بیش از حد زیاد پتاسیم در خون، احتمالا نباید بیش از یک پیمانه هندوانه در روز مصرف کنند که کمتر از 140 میلی‌گرم پتاسیم دارد.

مفید برای پوست

هندوانه یک ماده غذایی خوب برای پوست است زیرا حاوی ویتامین A است که این ماده مغذی برای تولید سبوم یا چربی پوست و مرطوب نگه‌داشتن پوست و مو نیاز است. همچنین، ویتامین A برای رشد بافت‌های بدن، از جمله پوست و مو نیاز است.مصرف ویتامین C به میزان کافی نیز برای ساخت و حفظ کلاژن نیاز است که از عناصر اصلی تشکیل دهنده پوست و مو محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.