انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سیاسی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ثروتمندان مصرف‌کنندگان یارانه پنهان هستند/ هر اشتباهی در افزایش حقوق‌ها مربوط به مصوبه مجلس است نه دولت
توضیح وزیر علوم درباره ضرب و شتم دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس توسط استادش
هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده‌ایم
انقلاب کردیم که سنگلاخ جلوی پای امام زمان را جمع کنیم/ نمی‌‌توانیم با ادعای انقلابی‌گری اصول انقلاب را زیر پا بگذاریم
ایران درباره بنیه دفاعی‌اش مذاکره نمی کند
برجام مهر تاییدی بر حقانیت ایران بود
انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس
آمریکا از حضور ظریف وحشت کرده است
بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو
نفتکش خارجی از ایران درخواست کمک کرد/ انتقال آن به آب‌های کشورمان برای تعمیرات
لزوم سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان در چارچوب عادی سازی
مسکن اقساطی کارمندان به سازمان برنامه ارجاع شد
صدور حکم سید هادی رضوی/ ورود قوه قضائیه به ماجرای نفتکش توقیف شده ایران/ آزادی متهمان پرونده دارو با قرار وثیقه/ تکذیب خبر بازداشت یکی از منسوبین به رئیس پیشین دستگاه قضا
ممنوعیت خروج کالاهای اساسی مربوط به یکسال قبل است
جهانگیری: بازگشت ایران به برجام کار بسیار ساده‌ای است
فرزند مقتول: نجفی تهدید کرد که با اسلحه مادرم را خواهد کشت/ نجفی: اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان قبول ندارم
عناصر مومن کارهای انگلیس را بی‌جواب نمی‌گذارند/کاهش تعهدات برجامی قطعا ادامه خواهد داشت
ممنوعیت واردات ۱۴۴۸ قلم کالا به کشور/ تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند
ظریف: این آمریکا است که با آتش بازی می‌کند نه ایران/ آزادیم اجرای تعهدات‌مان را متوقف کنیم
گفت‌وگوهای بیشتر در راه است
جامعه درگیر بحران آینده پیچیده
راهکارهای «لاریجانی» برای حمایت از رونق تولید در شرایط فعلی کشور
افزایش تسهیلات مسکن مهر پردیس به ۵۰ میلیون تومان/ منابع تامین تسهیلات اجاره را وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد
کم‌فروشی در بسته‌های اینترنتی را رد نمی‌کنیم/ برای لو نرفتن سوالات کنکور در ۲۱۰ نقطه، اینترنت را قطع کردند
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ماند/ ابقا سخنگویی «کدخدایی»
ظریف: بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است
انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ گام‌هایی عملی است
انتصاب سه عضو فقهای شورای نگهبان از سوی رهبر انقلاب
تکثر بی‌اندازه یکی از آسیب‌های جریان اصلاحات است/ اصلاح‌طلبان فرصت ترمیم سرمایه‌های اجتماعی خود را دارند/ شورای سیاست‌گذاری با عقل جمعی تصمیم نهایی را بگیرد
انگلیس در دام آمریکا
دهک‌های پردرآمد بیش از ۱۷ برابر دهک‌های کم‌درآمد از یارانه منتفع می‌شوند/ امکان هدفمند کردن یارانه‌ها وجود ندارد
حکم ۱۵ سال حبس بهروز و فیروز ریخته گران‌ قطعی شد
اگر ۴ سال به عقب برگردیم باز هم برجام را امضا خواهم کرد
فرصت دیپلماسی
تلاش برای اخراج جهانگیری از پاستور
ماجرای پیشنهاد شبکه ماهواره‌ای به عادل فردوسی‌پور
گاندو؛ پروژه‌ای برای القای دو دولتی در ایران
بودجه ۹۹ اصلاحات اساسی خواهد داشت
اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد
روحاني به مردم اميد مي دهد؛ آگاهي نمي‌دهد
با وجود همه سختی‌ها به سمت خارجیان و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکردیم
واکنش ذوالنور به رفتار برخی ضابطان با مردم؛ اعمال قانون درد دارد
توقیف نفتکش بی‌پاسخ نمی‌ماند/ درباره اقدام انگلیس تصمیم می‌گیریم
نرخ نیما به بازار آزاد نزدیک شد/بازار ارز از ثبات برخوردار است
عراق می‌تواند مسیر ترانزیت کالا‌های ایرانی شود/ بازاریابی محصولات ایرانی را به عهده می‌گیریم/ عربستان، ترکیه و امارات از ایرانی‌ها پیشی گرفتند
با تخلفات انتخاباتی پس از تذکر، برخورد می‌کنیم/ آ‌مار دقیق مدیران مستعفی سایر دستگاه‌ها هنوز به ما اعلام نشده است
پیشنهادات «نوبخت» برای کاهش اتکای بودجه به نفت
قاضی شهریاری مطرح کرد: اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد
کدخدایی: نیت‌خوانی نمی‌کنیم
بیشتر
کد خبر: 110901 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۱۸ - 10:39
خودروسازان بازار را تشنه نگه‌ داشته‌اند/ هزینه بهره‌وری پایین خودروسازان را مردم می‌پردازند/ تولید خودرو سرپوش‌گذاری روی موضوع تولید ملی بود
یک استاد دانشگاه :

خودروسازان بازار را تشنه نگه‌ داشته‌اند/ هزینه بهره‌وری پایین خودروسازان را مردم می‌پردازند/ تولید خودرو سرپوش‌گذاری روی موضوع تولید ملی بود

این کارشناس اقتصادی معتقد است: خودروسازان تبانی کرده و بازار را تشنه نگه داشته‌اند و این امر شرایط فعلی بازار را به وجود آورده است.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، آلبرت بغزیان با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی گفت: مشکلات صنعت خودرو را باید از لحاظ تولید و بازار مورد بررسی قرار داد، در شرایط فعلی اقتصاد کشور، خودروسازان با مشکلاتی مانند نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات مواجه هستند. هنگامی که هزینه‌ها افزایش می‌یابد، از سویی خودروسازان به سرمایه در گردش بیشتری نیاز خواهند داشت و از سوی دیگر بدهی به قطعه‌سازان باعث می‌شود آنها به موقع و به میزان لازم قطعه مورد نیاز را به تولید نرسانند، بنابراین باید به خودروسازان حق داد تا قیمت خودرو را تعدیل کنند.

وی با انتقاد از عملکرد خودروسازان برای تشنه نگه‌داشتن بازار خودرو، اظهار کرد: خودروسازان تبانی کرده و بازار را تشنه نگه داشته‌اند و این امر شرایط فعلی بازار را به وجود آورده است.

این استاد دانشگاه، پایان سریع پیش‌فروش خودروها را نشان از جو سوداگری دانست، افزود: در حال حاضر خودروسازان با دو موضوع، یکی سرمایه در گردش و گرانی تامین مالی و دیگری عدم تناسب قیمت خودرو داخلی با خارجی مواجه هستند که در این بین، آنها رویه‌های غیرمنصفانه تشنه نگه‌داشتن بازار را اتخاذ کرده‌اند.

بغزیان پیشنهاد کرد: فعالان صنعت خودرو باید تعامل بیشتری با شورای رقابت داشته باشند تا علاوه بر قیمت‌گذاری منصفانه، حیات این صنعت نیز حفظ شود.

این اقتصاددان معتقد است: خودروسازان در بحث بهره‌وری ضعیف عمل کرده و هزینه آن را مردم می‌بپردازند. مشکلاتی مانند، ضایعات، سرعت کم در مونتاژ، قطعات کم کیفیت و... باعث شده این صنعت نتواند رضایت مشتریان را جلب کند.

وی با بیان اینکه تا امروز مسئولان به جای بخش حاکمیتی، همیشه تسلیم خودروسازان بوده‌اند، ادامه داد: مطالعات بسیاری در زمینه جداسازی واحدهای زیان‌ده از خودروسازان صورت گرفته است. این امر نیازمند اراده قوی فعالان و مسئولان بخش صنعت خودرو است تا این موضوع را بهبود ببخشند.

بغزیان تصریح کرد: همواره در شورای رقابت از خودروسازان درخواست شده ریز هزینه‌ها را ارائه دهند؛ ولی آنها مقاومت کرده‌اند، متاسفانه دلیل اصرار آنها بر عدم شفافیت مشخص نیست.  

وی افزود: همواره بحث کاهش تعرفه‌ها و آزادتر کردن واردات خودرو برای ایجاد رقابت  وجود دارد؛ متاسفانه در این فضا نیز خودروهای داخلی نتوانستند خود را جهانی و یا در منطقه‌ مطرح کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شرایط حال حاضر ثابت کرد تولید خودروسازان تا به امروز سرپوش‌گذاری روی موضوع تولید ملی بوده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقال ارزی و تامین قطعات باید به سمت توان داخلی به معنای واقعی پیش برویم تا وابستگی کاهش بیابد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.