انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
هشدارهای کاهش اسید معده
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
تغذیه مناسب برای کودکان
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مضر برای مغز
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
همه خواص تره‌فرنگی
موادغذایی مفید برای بدن
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بیشتر
کد خبر: 400 | تاریخ : ۱۳۹۶/۲/۲۱ - 10:40
 دلایلی برای حذف همیشگی نوشابه‌های گازدار

دلایلی برای حذف همیشگی نوشابه‌های گازدار

آرمان- نوشابه‌های گازدار از جمله پر مصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان هستند. اما این نوشیدنی‌های پر طرفدار چندان به سود سلامت انسان عمل نمی‌کنند.به هر دلیلی که قصد داشته باشید مصرف نوشابه‌های گازدار را کاهش دهید یا آنها را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید در مسیری درست حرکت خواهید کرد زیرا سلامت کلی خود را بهبود می‌بخشید.

محرومیت از مواد مغذی ضروری

افرادی که به جای نوشیدنی‌های سالمی مانند شیر کم چرب و آب میوه‌های طبیعی به مصرف نوشابه‌های گازدار تمایل دارند، احتمال کمتری دارد به میزان کافی مواد مغذی مانند ویتامین A، کلسیم و منیزیم دریافت کنند. افزون بر این، نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند که از بین رفتن کلسیم و منیزیم را موجب می‌شود. کلسیم و منیزیم به عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

محتوای اسید فسفریک

اسید فسفریک توانایی بدن برای جذب کلسیم به‌طور طبیعی را مختل می‌کند. عدم دریافت کلسیم به میزان کافی می‌تواند به نرمی استخوان، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان منجر شود. همچنین، اسید فسفریک میانه خوبی با اسید معده ندارد، جذب مواد مغذی را مسدود می‌کند و گوارش را کند می‌سازد.

 آسیب دندان ها

هنگامی که به‌طور مرتب نوشابه گازدار می‌نوشید با تشکیل پلاک روی دندان‌های خود مواجه خواهید شد که می‌تواند پوسیدگی دندان و بیماری لثه را به همراه داشته باشد. همچنین، زمانی که باکتری‌های موجود در دهان با محتوای قند نوشابه تغذیه می‌شوند به تولید اسید اقدام می‌کنند. اسید می‌تواند به پوسیدگی دندان منجر شود.

کم‌آبی بدن

مصرف نوشابه‌های گازدار به دلیل محتوای بالای قند، سدیم، و کافئین موجود در آنها می‌تواند به کم آبی بدن منجر شود. بسیاری از مردم به همراه وعده‌های غذایی خود به جای آب، نوشابه‌های گازدار مصرف می‌کنند و تامین آب مورد نیاز روزانه بدن را فراموش می‌کنند.

افزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت

نوشابه‌های گازدار حاوی شربت ذرت فروکتوز بالا و همچنین سطوح بالای رادیکال‌های آزاد هستند که با آسیب بافتی، ابتلا به دیابت، و عوارض دیابتی پیوند خورده‌اند.

شیرین کننده‌های مصنوعی

نوشابه‌های رژیمی حاوی آسپارتام هستند که جای شکر را پر می‌کنند و این ماده می‌تواند برای بدن مضرتر از قند باشد. گزارش‌ها نشان داده اند که آسپارتام می‌تواند به شکل گیری تشنج، تومورهای مغزی، بیماری ام‌اس، دیابت، اختلالات عاطفی، و بسیاری مشکلات سلامت دیگر منجر شود.

افزایش وزن

مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی در واقع به افزایش وزن کمک می‌کنند! مطالعه‌ای که با حضور 1,550 نفر انجام شد، نشان داد افرادی که نوشابه رژیمی مصرف می‌کردند با خطر افزایش یافته 41‌درصدی ابتلا به اضافه وزن یا چاقی برای هر بطری نوشابه در روز مواجه بودند. مشخص شده است که هر مزه شیرین به سلول‌های بدن سیگنال ذخیره چربی و کربوهیدارت‌ها را ارسال می‌کند که باعث گرسنگی بیشتر فرد می‌شود. مزه‌های شیرین ترشح انسولین را نیز افزایش می‌دهند که توانایی بدن برای چربی سوزی را مختل می‌کند. تاکنون هیچ‌مطالعه منتشر شده‌ای ثابت نکرده است که نوشابه‌های رژیمی به کاهش وزن کمک خواهند کرد.

 بطری‌های آسیب رسان

بطری‌های پلاستیکی نوشابه‌های گازدار و آب حاوی ماده شمیایی سمی به نام بیسفنول A (BPA) هستند که می‌توانند از بطری به نوشیدنی و در نهایت بدن انسان نفوذ کنند. شواهد روزافزون بیسفنول A را با بیماری‌های بیشمار از جمله افت عملکرد سیستم ایمنی بدن پیوند داده‌اند. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که کودکان را در برابر محصولات حاوی بیسفنول A، به ویژه آنهایی که مصرف می‌شوند یا استفاده روزانه دارند، محافظت کنید.

فاقد مواد مغذی

نوشابه‌های گازدار فاقد هرگونه ارزش غذایی است. هیچ‌اثر مثبتی به استثنای مزه خوب از مصرف نوشابه‌های گازدار نصیب شما نخواهد شد.

قند بیش از اندازه

یک قوطی نوشابه گازدار حاوی 10 قاشق چایخوری شکر است که میزان قابل توجهی محسوب می‌شود. تغذیه بدن با این میزان قند که در حالت مایع قرار دارد، قند خون را به‌شدت افزایش می‌دهد و موجب یک واکنش انسولینی در بدن می‌شود. مصرف نوشابه گازدار به‌طور منظم می‌تواند در نهایت به افزایش وزن، بیماری دیابت، مقاومت به انسولین، و دیگر مشکلات سلامت منجر شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.