انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ویتامین‌های ضروری برای چشم
غذاهایی برای تضمین سلامتی قلب
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
عادت‌هایی که به دستگاه گوارش آسیب می‌زنند
خواص بی‌نظیر عدس
اثرات آب هویج بر سلامتی
همه خاصیت های انار
همه خواص كاهو
غذاهای مناسب فصل سرد
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خواص این مواد غذایی در مهار سرطان
جلوگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان
لیمو شیرین از غنی‌ترین منابع ویتامین C
غذاهای سرشار از کربوهیدرات
خواص نارنجی‌های پاییزی
بهترین غذاها برای سلامت دندان‌ها
پیشگیری از سرماخوردگی پاییزی
میان ‌وعده مناسب دانش‌آموزان
گلابی میوه‌ای سرشار از فیبر
روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
نوشيدنی‌هايی برای تقويت مغز
همه خواص گوشت مرغ
فواید روغن ماهی
با این مواد غذایی بهتر تمرکز کنید
فرمول غذایی در برابر آلرژی‌های فصلی
تاثیرات مثبت چای سالم بر سلامت افراد
خطرات ناشی از کمبود ویتامین D
همه خواص گــل کـلم
همه خواص خرما
منابع غذایی برای تقویت عملکرد مغز
عوارض دیابت
دلایلی برای مصرف هرچه بیشتر مرکبات
همه خواص نارنگی
بهترین خوراکی‌های زنگ تفریح
همه فواید گردو
فواید بی‌نظیر مـــوز
خواص بی‌نظیر آنـانـاس
برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
غذاهايی برای تقویت استخوان‌ها
غذاهای ممنوع پس از حمله قلبی
مواد غذایی سردردآور
آجیل‌های با ارزش
عوارض مصرف بیش ازحد آبلیمو
بهترین روش‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه
راهکارهایی برای خوش‌اشتهایی کودک
دلایل استفاده هرچه بیشتراز زیتون
ترفندهایی برای کمک به کاهش وزن
گزینه‌هایی برای حفظ تعادل قند خون
زمان مناسب برای غذا خوردن
بیشتر
کد خبر: 400 | تاریخ : ۱۳۹۶/۲/۲۱ - 10:40
 دلایلی برای حذف همیشگی نوشابه‌های گازدار

دلایلی برای حذف همیشگی نوشابه‌های گازدار

آرمان- نوشابه‌های گازدار از جمله پر مصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان هستند. اما این نوشیدنی‌های پر طرفدار چندان به سود سلامت انسان عمل نمی‌کنند.به هر دلیلی که قصد داشته باشید مصرف نوشابه‌های گازدار را کاهش دهید یا آنها را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید در مسیری درست حرکت خواهید کرد زیرا سلامت کلی خود را بهبود می‌بخشید.

محرومیت از مواد مغذی ضروری

افرادی که به جای نوشیدنی‌های سالمی مانند شیر کم چرب و آب میوه‌های طبیعی به مصرف نوشابه‌های گازدار تمایل دارند، احتمال کمتری دارد به میزان کافی مواد مغذی مانند ویتامین A، کلسیم و منیزیم دریافت کنند. افزون بر این، نوشابه‌های گازدار حاوی اسید فسفریک هستند که از بین رفتن کلسیم و منیزیم را موجب می‌شود. کلسیم و منیزیم به عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

محتوای اسید فسفریک

اسید فسفریک توانایی بدن برای جذب کلسیم به‌طور طبیعی را مختل می‌کند. عدم دریافت کلسیم به میزان کافی می‌تواند به نرمی استخوان، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان منجر شود. همچنین، اسید فسفریک میانه خوبی با اسید معده ندارد، جذب مواد مغذی را مسدود می‌کند و گوارش را کند می‌سازد.

 آسیب دندان ها

هنگامی که به‌طور مرتب نوشابه گازدار می‌نوشید با تشکیل پلاک روی دندان‌های خود مواجه خواهید شد که می‌تواند پوسیدگی دندان و بیماری لثه را به همراه داشته باشد. همچنین، زمانی که باکتری‌های موجود در دهان با محتوای قند نوشابه تغذیه می‌شوند به تولید اسید اقدام می‌کنند. اسید می‌تواند به پوسیدگی دندان منجر شود.

کم‌آبی بدن

مصرف نوشابه‌های گازدار به دلیل محتوای بالای قند، سدیم، و کافئین موجود در آنها می‌تواند به کم آبی بدن منجر شود. بسیاری از مردم به همراه وعده‌های غذایی خود به جای آب، نوشابه‌های گازدار مصرف می‌کنند و تامین آب مورد نیاز روزانه بدن را فراموش می‌کنند.

افزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت

نوشابه‌های گازدار حاوی شربت ذرت فروکتوز بالا و همچنین سطوح بالای رادیکال‌های آزاد هستند که با آسیب بافتی، ابتلا به دیابت، و عوارض دیابتی پیوند خورده‌اند.

شیرین کننده‌های مصنوعی

نوشابه‌های رژیمی حاوی آسپارتام هستند که جای شکر را پر می‌کنند و این ماده می‌تواند برای بدن مضرتر از قند باشد. گزارش‌ها نشان داده اند که آسپارتام می‌تواند به شکل گیری تشنج، تومورهای مغزی، بیماری ام‌اس، دیابت، اختلالات عاطفی، و بسیاری مشکلات سلامت دیگر منجر شود.

افزایش وزن

مصرف نوشابه‌های گازدار رژیمی در واقع به افزایش وزن کمک می‌کنند! مطالعه‌ای که با حضور 1,550 نفر انجام شد، نشان داد افرادی که نوشابه رژیمی مصرف می‌کردند با خطر افزایش یافته 41‌درصدی ابتلا به اضافه وزن یا چاقی برای هر بطری نوشابه در روز مواجه بودند. مشخص شده است که هر مزه شیرین به سلول‌های بدن سیگنال ذخیره چربی و کربوهیدارت‌ها را ارسال می‌کند که باعث گرسنگی بیشتر فرد می‌شود. مزه‌های شیرین ترشح انسولین را نیز افزایش می‌دهند که توانایی بدن برای چربی سوزی را مختل می‌کند. تاکنون هیچ‌مطالعه منتشر شده‌ای ثابت نکرده است که نوشابه‌های رژیمی به کاهش وزن کمک خواهند کرد.

 بطری‌های آسیب رسان

بطری‌های پلاستیکی نوشابه‌های گازدار و آب حاوی ماده شمیایی سمی به نام بیسفنول A (BPA) هستند که می‌توانند از بطری به نوشیدنی و در نهایت بدن انسان نفوذ کنند. شواهد روزافزون بیسفنول A را با بیماری‌های بیشمار از جمله افت عملکرد سیستم ایمنی بدن پیوند داده‌اند. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که کودکان را در برابر محصولات حاوی بیسفنول A، به ویژه آنهایی که مصرف می‌شوند یا استفاده روزانه دارند، محافظت کنید.

فاقد مواد مغذی

نوشابه‌های گازدار فاقد هرگونه ارزش غذایی است. هیچ‌اثر مثبتی به استثنای مزه خوب از مصرف نوشابه‌های گازدار نصیب شما نخواهد شد.

قند بیش از اندازه

یک قوطی نوشابه گازدار حاوی 10 قاشق چایخوری شکر است که میزان قابل توجهی محسوب می‌شود. تغذیه بدن با این میزان قند که در حالت مایع قرار دارد، قند خون را به‌شدت افزایش می‌دهد و موجب یک واکنش انسولینی در بدن می‌شود. مصرف نوشابه گازدار به‌طور منظم می‌تواند در نهایت به افزایش وزن، بیماری دیابت، مقاومت به انسولین، و دیگر مشکلات سلامت منجر شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.