انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام ویژه آیت الله نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبر:
اجتماعی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بمب خاموش حاشيه نشيني
تشدید "گزینش‌ سلیقه‌ای" و "بی‌عدالتی" با اجرای شیوه جدید جذب در مدارس غیردولتی/ زیرساختی برای نخبه‌پروری در مدارس دولتی وجود ندارد
تغییرات نرخ ارز، سرمایه‌گذاری در ایران را پرریسک کرده است/ شرایط مالی شهرداری به دلیل تخلفات گذشته مناسب نیست
الزام دریافت کارت ملی هوشمند برای ایرانیان بالای ۱۵ سال/افزایش تعداد ایستگاه‌های سیار پایتخت
برداشت بی‌رویه آب‌ زیرزمینی، عامل ایجاد زلزله‌های کوچک/اثرات متفاوت بودن خاک جنوب با شمال تهران
شناسایی 24 هزار کودک بی‌بضاعت در مدارس تهران/توزیع «بن پوشاک» در آستانه نوروز
آخرین اقدامات توقف شیوع آنفلوانزای پرندگان؛ ابتلای انسانی بعید نیست
رفع معضل ریزگردها در خوزستان، ۳ سال زمان می‌برد/ مقصر آلودگی هوای تهران گازوییل است نه بنزین
تا زیرساخت‌های طرح ترافیک جدید مهیا نشود، مجوزهای سال۹۶ معتبر است
جدیدترین تصمیمات برای مقابله با گرد و غبارِ خوزستان/اختصاص ۶۰۰ میلیون مترمکعب حقآبه به تالاب‌ها
پرسه شبح آنفلوآنزا در تهران
خوزستان خاك زده تا كي؟
شهرداری با حذف سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران نشان داد شناختی از «خبر» ندارد/ دیوار خبرنگار همیشه کوتاه است
هشدار نسبت به افزایش زنان بی‌خانمان/آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد
افزایش مصرف «گل» در میان دختران
گرد و خاک آبادان و خرمشهر را در برمی گیرد
منطقه‌بندی تهران برای جمع‌آوری زباله توسط کودکان!/ارائه کارت به کودکان کار برای زباله گردی
کتاب‌های داستان جایگزین «پیک‌ نوروزی» می‌شود/با استعدادها و نخبه‌ها شناسایی می‌شوند
فعالیت خارج از ماموریت، ممنوع!
محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی راهپیمایی 22 بهمن
ابربحرانی به نام ریزگردها
برف و باران در راه است/ کاهش محسوس دما
اعلام علت حریق ساختمان برق وزارت نیرو تا ۲ هفته دیگر/ وجود ۵۰۰۰ ساختمان دولتی ناایمن در تهران
سکونت ۴.۵ میلیون نفر در بافتهای فرسوده و حاشیه‌ای استان تهران
تولید ۴۰ میلیون کتاب کمک درسی با گردش مالی ۲ هزار میلیارد تومان، فاجعه‌ای در نظام آموزشی/"مافیای کنکور" سد راه مصوبه شورای عالی
سکته مغزی در جوانان ۷ برابر میانگین
برق آتش «نيرو» را گرفت
گشت‌های ویژه‌ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در پایتخت
تدریس معلمان دیپلمه‌ در کلاس‌های درس/ وجود ۱۶ هزار زن فرهنگی سرپرست خانوار/ وضعیت اجرای طرح "مَحرم‌سازی" مدارس
استقرار بازرگان در دفتر نخست‌وزیری موقت
امتحان براي دبستاني‌ها؛ممنوع
احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو که از روز گذشته دچار حریق شد
محدودیت های تردد و توقف در طول برگزاری راهپیمایی مراسم ۲۲ بهمن
هوای تهران همچنان آلوده برای همه گروه‌ها/ پیش‌بینی بارش در پایتخت
حاشیه‌نشین‌هایی که بقایشان وابسته به اقتصاد موادمخدر است/عمق کودک‌آزاری در این مناطق
۲۰هزار مرگ منتسب به‌آلودگی در یک سال
برگزاری آزمون‌های تستی و استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع شد/ انتقال آزمون مدارس خاص به دوره دوم متوسطه
۲ سال حبس برای توزیع سلاح سرد
شیوع هپاتیت "بی" در سیستان وبلوچستان/لزوم واکسیناسیون ۲۵ تا ۵۰ ساله‌های استان
مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک تهران فردا تعطیل است
تصویب کلیات لایحه بودجه سال 97 شهرداری
زندگی در منفی ۱۰ درجه بدون کانکس/"شپش" مهمان مناطق زلزله‌زده
تنزل محیط‌زیستی ایران
قرارگرفتن ۸۰ درصد شهرهای بزرگ در مناطقی با لرزه‌خیزی بالا/پایین بودن سطح ایمنی کلانشهر تهران
برخورد فیزیکی با پرستاران نتیجه کمبود نیرو در بیمارستانهای دولتی است
با خبرنگاران عناد ندارم/" سهمیه طرح ترافیک" ابزار لابی و قدرت شهرداری
جزییات پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات /امکان ثبت نام در گروه‌های ۲، ۷ و ۳۵ نفره
پلاسما فروشی در حاشیه تهران
برف کشته هم داشت
هشدار نسبت به پلاسمافروشی در کشور/ ایجاد مراکز جمع‌آوری پلاسما در حاشیه شهر برای کسب درآمد/ تخلف در واگذاری شرکت پالایش و پژوهش خون
بیشتر
کد خبر: 53889 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۲ - 10:55
دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند

دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین ها حاضر به پذیرش نرخ مصوب پرواز اربعین نبودند، گفت: مردم اگر دیدند آژانس یا دفتری بیش از ۱.۲ میلیون تومان مطالبه می کند، سریعا اطلاع دهند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  مهر، روز دوشنبه طی جلسه ای با حضور نمایندگان ایرلاین ها، سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان آژانس های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری نرخ بلیت رفت و برگشت به بغداد در ایام عزاداری اربعین حسینی (ع)، نفری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. اگرچه دو سال از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت ها می گذرد، اما تعیین نرخ بلیت پرواز به عتبات عالیات برای ایام اربعین در طی چند سال اخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شد؛ البته با این وجود، نهایتا در روزهای پایانی منتهی به اربعین، صف خرید متقاضیان ناگهان شلوغ می شد و برخی سودجویان نیز با سوء استفاده از حجم بالای تقاضای خرید مردم،  به اقداماتی همچون احتکار بلیت برای بالابردن قیمت یا خودداری از فروش بلیت به نرخ مصوب روی می آوردند.

رئیس انجمن ایرلاین ها: ایرلاین ها هیچ گاه از نرخ مصوب تخلف نکردند

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: نرخی که برای پروازهای ایام اربعین تعیین شده با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. از آنجایی که رفتارهای ایرلاین ها ذره ذره توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت و بررسی می شود، قاعدتا شرکت های هواپیمایی نرخ مصوب را رعایت می کنند.

تورج دهقانی زنگنه تصریح کرد: از آنجایی که رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای رفت و برگشت برای هر مسافر بغداد با هماهنگی ایرلاین ها بوده، آنها از این نرخ راضی هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب از سوی برخی ایرلاین ها در سال های گذشته، تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی هم در سال های قبل که نرخ تعیین می شد مبلغ مورد اجماع همه ایرلاین ها را رعایت می کردند و هم امسال قطعا رقم مصوب نهایی را برای فروش بلیت رعایت می کنند.

دهقانی زنگنه افزود: اگر هم در سال های قبل مواردی مبنی بر فروش بلیت پرواز اربعین بالاتر از نرخ مصوب گزارش شده، مربوط به برخی از فروشندگان، آژانس ها، چارترکننده ها یا سودجویان و دفاتر غیر مجاز فروش بلیت هواپیما بوده و از جانب شرکت های هواپیمایی نبوده است.

رئیس سابق انجمن آژانس ها: هر کس استطاعت ندارد، هوایی به کربلا نرود

رئیس سابق انجمن شرکت های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همواره آژانس ها از تعیین نرخ بلیت سفرهای هوایی انتقاد داشته اند، گفت: ما در هر صورت با نرخ گذاری مخالفیم این کار اشتباهی است که عده ای دور هم بنشینند و نرخ بلیت هواپیما را معین کنند. این اقدام مغایر با قانون آزادسازی نرخ بلیت سفرهای هوایی است. صدور بلیت خارجی نباید به هیچ عنوان نرخ گذاری شود.

محمدحسن کرمانی ادامه داد: دولت ها معمولا در خصوص موضوعات اساسی و حیاتی زندگی مردم دخالت می کنند اما سفر زیارتی اربعین که جزء ضرورت های زندگی مردم نیست که دولت دخالت کند. اگر فردی استطاعت داشت، بلیت هواپیما می خرد و هوایی به زیارت می رود؛ اگر هم تمکن مالی خرید بلیت هواپیما را نداشت با روش های دیگری به کربلا مشرف می شود.

وی افزود: نرخ بلیت پروازهای اربعین یا هر سفر دیگری که در برخی از روزهای سال ممکن است با تقاضای فراوانی روبه رو شود، باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد به این معنا که هر ایرلاین با توجه به سود و زیانی که در مجموع از انجام هر پرواز به دست می آورد، نرخ بلیت ها را در شرایط رقابتی با سایر ایرلاین ها تعیین کند.

وی با بیان اینکه آژانس ها از همان زمانی هم که قانون آزادسازی نرخ بلیت تصویب اما اجرایی نشده بود با ادامه روند نرخ گذاری مخالفت می کردند اما سازمان هواپیمایی کشوری به حرف آنها گوش نمی کرد، از نرخ گذاری انتقاد داشتند، گفت: نهایتا خود سازمان هواپیمایی به این نتیجه رسید که چاره ای جز آزادسازی قیمت ها ندارد.

کرمانی درباره تخلف برخی آژانس های خدمات مسافرت هوایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از نرخ مصوب در سال های گذشته اظهار کرد: وقتی عرضه و تقاضا متوازن نباشد این اتفاقات رخ می دهد. فروش بلیت هواپیما یک کار تجاری است و دولت نباید در عرضه و تقاضا دخالت کند. اگر کسی نمی تواند با هواپیما خود را به کربلا برساند، با وسیله دیگری به این سفر برود. اما اگر فردی خواست هوایی به زیارت برود، باید با نرخی برود که ایرلاین سود کند.

وی با بیان اینکه آژانس های خدمات مسافرت هوایی و شرکت های هواپیمایی در طول سال فروش چندانی ندارند، تصریح کرد: ما در طول سال اکثرا زیان می کنیم اما حالا که موقعیتی فراهم می شود تا بتوانیم سود خوبی از بلیت فروشی به دست بیاوریم، دولت نرخ گذاری و در تعیین قیمت بلیت دخالت می کند.

رئیس سابق انجمن خدمات مسافرت هوایی و گردشگری تأکید کرد: سفر زیارتی اربعین یک اقدام مستحبی است نه واجب؛ هر فردی که علاقه مند است به کربلا مشرف می شود. بنابراین تعیین نرخ اقدام درستی نبود.

معاون سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها حاضر به پذیرش نرخ نظارتی نبودند

مرتضی دهقان نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر در همین خصوص اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی برای تعیین نرخ بلیت برگزار کردیم، ایرلاین ها علاقه ای به تعیین نرخ نداشتند و ما به سختی توانستیم به آنها بقبولانیم که بلیت پروازهای اربعین از سوی دولت با نرخ نظارتی به فروش برسد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی خواستار فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت رقابتی و آزاد بودند تا در فضای عرضه و تقاضا نرخ ها تعیین شود. اما به هر حال به خاطر همراهی با دولت و همچنین احترام به زوار اربعین و اهمیتی که این سفر برای مردم دارد، نرخ گذاری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را پذیرفتند.

معاون عملیات پرواز و نظارت بر شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: علاوه بر ایرلاین ها، در جلسه تعیین نرخ پرواز اربعین، این موضوع نیز به تصویب رسید که چارترکننده ها هم در روزهای افزایش تقاضای سفر اربعین، با نرخ مصوب و نظارتی اقدام به فروش بلیت ها کنند.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب رفت و برگشت ، شامل پورسانت آژانس خدمات گردشگری نیز می شود، گفت: ایرلاین ها موظفند بخشی از درآمدهایشان از نرخ تعیین شده را به عنوان حق فروش بلیت به آژانسهای مسافرت هوایی بپردازند و آژانس ها نمی توانند مبلغی بیشتر از قیمت مصوب را از خریدار مطالبه کنند.

دهقان تصریح کرد: نه ایرلاین ها و نه آژانس ها حق احتکار بلیت را ندارند تا بخواهند از این طریق به افزایش قیمت بلیت اقدام کنند. مردم هم از مراکز و دفاتری بلیت ها را بخرند که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوزفروش بلیت هواپیما داشته باشند.

وی تأکید کرد: مردم اگر دیدند برخی از دفاتر فروش بلیت یا آژانس های مسافرت هوایی، رقمی بیشتر از نرخ مصوب، بلیت پرواز اربعین  را به فروش می رساند، بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشور اطلاع دهند تا سازمان سریعا با آنها برخورد کند.

نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.