انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تشکیل شورای راهبردی برای حل مشکلات کودکان کار/ شناسایی پیمارانکاران متخلف به صورت اورژانسی
۲ ماه فرصت برای دریافت پروانه نوسازی
بی‌توجهی مسئولان به «زلزله خاموش»
افزایش کشف موادمخدر در اطراف مدارس
افراد مستحق شناسایی می شوند/ اجرای طرح پنجره خدمات حمایتی
۴۰۰ هکتار باغِ تهران در خطر خشکانده شدن/مافیایِ باغ‌خواری و فسادِ سیستمایک هنوز ادامه دارد/ ۲۰۰ اصله درخت باغ برره خشکانده شد
آب شرب در آبادان سهمیه‌بندی شد
پرونده "تجاوز در ایرانشهر" در مرحله تحقیق است/ ماجرا آنطور که مطرح شده نیست
وجود دو میلیون و ۸۰۰ هزار مصرف کننده «مواد مخدر» در کشور/ «تریاک» بیشترین ماده مخدر مصرفی در ایران
دستوری درباره تخلیه ویلای لواسان داده نشده است
بی‌توجهی مسئولان نسبت به وقوع "زلزله‌ خاموش" در کشور/"فرو نشست زمین" بتدریج ساختمان‌ها را از بین می‌برد
سقوط پرشتاب قعرنشینان/هنوز از جیب ملت خاصه‌خرجی می‌شود
مساله « تجاوز به دختران» تكرار فاجعه؛ اين بار ايرانشهر
طولانی‌ترین روز سال در انتظار زمینیان/دلایل علمی افزایش دما در تابستان
انتقاد از تحویل ویلچرهای بی‌کیفیت به معلولان/پروسه واگذاری ویلچر ۴ سال زمان می‌برد
ضرب و شتم معلمان را پیگیری می‌کنیم/ از تضییع حق و حقوق دانش‌آموزان جلوگیری خواهیم کرد
زخمِ ناسورِ بی‌‌شناسنامه‌گی برای زباله‌گرد بلوچ/توقیف و اردوگاه، ایستگاه آخر است
گرفتن ورودی از شهروندان برای تماشای فوتبال
از "زیر پله" گرفته تا "پشت‌بام" مجوز راه‌اندازی دانشگاه داده‌ایم/ ایجاد رقابت‌های کاذب در جذب دانشجو
واکنش استاندار به پیش‌فروش نوزاد در تهران
تعداد دختران قربانی تجاوز در ایرانشهر مشخص نیست/ سکوت خانواده‌های آسیب‌دیده برای حفظ آبرو/مردم ایرانشهر احساس ناامنی اجتماعی می‌کنند
هوای کشور گرم‌تر می‌شود
گسترش فرونشست زمین‌ تا میدان انقلاب و فرودگاه مهرآباد/کج‌شدن مقبره شاه‌ عبدالعظیم
تهران به عنوان "شهری تاب‌آور" طراحی نشده است
ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع سهمیه ایثارگران در صورت تاخیر مجلس/ دانشجویان ورودی دانشگاه‌های باکیفیت ناهمگن هستند
"برگزارکنندگان اردوهای تابستانی" اتوبوس و راننده آن را با دقت انتخاب کنند/افزایش نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی
پروژ‌ه‌‌ای که دو هزار خانوار را به خاک سیاه نشاند/پافشاری "شخص خاص" برای اجرای طرح
ساخت پلاسکو جدید آغاز شد/ ۲ سال دیگر برج ۱۵ طبقه آماده می‌شود
وزش باد شدید در تهران و ۵ استان دیگر/افزایش دمای اکثر مناطق کشور
در حوزه آب بچه‌ پولدار نیستیم
اجرای طرح امداد و نجات ساحلی/بکارگیری ۵۵۶ ناجی
تصویب و اجرای لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا سال تحصیلی جدید/سیاست‌های کارآمد برای پیشگیری از کودک‌آزاری نداریم
تمهیدات دستگاه‌های ترافیکی و امدادی برای عید فطر
آغاز بزرگترین عملیات ترافیکی در جاده‌های کشور+ خط قرمزهای پلیس
آموزش ۱۷۸‌هزار معلم ورزش
مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند/مجازات کودک‌آزاری بازدارندگی ندارد
تدابیر آموزش و پرورش برای جلوگیری از تکرار حادثه دبیرستان غرب تهران/ آموزش"روش‌های نظارت در مدرسه" به مدیران
ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی نماز عیدفطر در تهران اعلام شد
فروش روزنامه اندازه پول ناهار ما نمی‌شود/فکر می‌کنند چون زور دارند می‌توانند هر حکمی بدهند/ بدون فروش دخانیات و تنقلات توان پرداخت اجاره را نداریم
شناسایی دانش‌آموزان درمعرض خودکشی و اعتیاد
خنثی‌کردن اقدامات تروریستی توسط تکاوران پلیس و مرزبانان در شب‌های قدر/عامل انتحاری قبل از هرگونه اقدامی با ضرب گلوله از پای درآمد
بحران بی‌آبی در استان‌های جنوبی‌کشور/ سهمیه‌بندی آب در بوشهر/ مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند
تهران حال و هوای جام‌جهانی را ندارد/پخش مستقیم فوتبال در پارک‌ها و فضاهای عمومی موجب سرزندگی تهرانی‌ها می‌شود
کارِ پنهانِ کودکان، آژیر قرمز برای نهادها و مسئولان
خطر تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کمین سلامت مردم
وضعیت تالاب ها خوب نیست/کلیه ریزگردهای ٢.٥ میکرون منشاء خارجی دارند
۲۰۰ کودک معتاد تحت درمان بهزیستی
ایرانی‌ها رها شده در جام جهانی روسیه
هشدار نسبت به شیوع بالای ویروس HPV در ایران/ تزریق واکسن از ۱۲ سالگی ضروری است
انتقال پایتخت شدنی نیست/برخی فکر می‌کنند اگر مقامات را به جای امنِ بدون آلودگی ببریم، مسائل حل می‌شود!
بیشتر
کد خبر: 53889 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۲ - 10:55
دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند

دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین ها حاضر به پذیرش نرخ مصوب پرواز اربعین نبودند، گفت: مردم اگر دیدند آژانس یا دفتری بیش از ۱.۲ میلیون تومان مطالبه می کند، سریعا اطلاع دهند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  مهر، روز دوشنبه طی جلسه ای با حضور نمایندگان ایرلاین ها، سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان آژانس های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری نرخ بلیت رفت و برگشت به بغداد در ایام عزاداری اربعین حسینی (ع)، نفری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. اگرچه دو سال از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت ها می گذرد، اما تعیین نرخ بلیت پرواز به عتبات عالیات برای ایام اربعین در طی چند سال اخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شد؛ البته با این وجود، نهایتا در روزهای پایانی منتهی به اربعین، صف خرید متقاضیان ناگهان شلوغ می شد و برخی سودجویان نیز با سوء استفاده از حجم بالای تقاضای خرید مردم،  به اقداماتی همچون احتکار بلیت برای بالابردن قیمت یا خودداری از فروش بلیت به نرخ مصوب روی می آوردند.

رئیس انجمن ایرلاین ها: ایرلاین ها هیچ گاه از نرخ مصوب تخلف نکردند

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: نرخی که برای پروازهای ایام اربعین تعیین شده با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. از آنجایی که رفتارهای ایرلاین ها ذره ذره توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت و بررسی می شود، قاعدتا شرکت های هواپیمایی نرخ مصوب را رعایت می کنند.

تورج دهقانی زنگنه تصریح کرد: از آنجایی که رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای رفت و برگشت برای هر مسافر بغداد با هماهنگی ایرلاین ها بوده، آنها از این نرخ راضی هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب از سوی برخی ایرلاین ها در سال های گذشته، تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی هم در سال های قبل که نرخ تعیین می شد مبلغ مورد اجماع همه ایرلاین ها را رعایت می کردند و هم امسال قطعا رقم مصوب نهایی را برای فروش بلیت رعایت می کنند.

دهقانی زنگنه افزود: اگر هم در سال های قبل مواردی مبنی بر فروش بلیت پرواز اربعین بالاتر از نرخ مصوب گزارش شده، مربوط به برخی از فروشندگان، آژانس ها، چارترکننده ها یا سودجویان و دفاتر غیر مجاز فروش بلیت هواپیما بوده و از جانب شرکت های هواپیمایی نبوده است.

رئیس سابق انجمن آژانس ها: هر کس استطاعت ندارد، هوایی به کربلا نرود

رئیس سابق انجمن شرکت های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همواره آژانس ها از تعیین نرخ بلیت سفرهای هوایی انتقاد داشته اند، گفت: ما در هر صورت با نرخ گذاری مخالفیم این کار اشتباهی است که عده ای دور هم بنشینند و نرخ بلیت هواپیما را معین کنند. این اقدام مغایر با قانون آزادسازی نرخ بلیت سفرهای هوایی است. صدور بلیت خارجی نباید به هیچ عنوان نرخ گذاری شود.

محمدحسن کرمانی ادامه داد: دولت ها معمولا در خصوص موضوعات اساسی و حیاتی زندگی مردم دخالت می کنند اما سفر زیارتی اربعین که جزء ضرورت های زندگی مردم نیست که دولت دخالت کند. اگر فردی استطاعت داشت، بلیت هواپیما می خرد و هوایی به زیارت می رود؛ اگر هم تمکن مالی خرید بلیت هواپیما را نداشت با روش های دیگری به کربلا مشرف می شود.

وی افزود: نرخ بلیت پروازهای اربعین یا هر سفر دیگری که در برخی از روزهای سال ممکن است با تقاضای فراوانی روبه رو شود، باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد به این معنا که هر ایرلاین با توجه به سود و زیانی که در مجموع از انجام هر پرواز به دست می آورد، نرخ بلیت ها را در شرایط رقابتی با سایر ایرلاین ها تعیین کند.

وی با بیان اینکه آژانس ها از همان زمانی هم که قانون آزادسازی نرخ بلیت تصویب اما اجرایی نشده بود با ادامه روند نرخ گذاری مخالفت می کردند اما سازمان هواپیمایی کشوری به حرف آنها گوش نمی کرد، از نرخ گذاری انتقاد داشتند، گفت: نهایتا خود سازمان هواپیمایی به این نتیجه رسید که چاره ای جز آزادسازی قیمت ها ندارد.

کرمانی درباره تخلف برخی آژانس های خدمات مسافرت هوایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از نرخ مصوب در سال های گذشته اظهار کرد: وقتی عرضه و تقاضا متوازن نباشد این اتفاقات رخ می دهد. فروش بلیت هواپیما یک کار تجاری است و دولت نباید در عرضه و تقاضا دخالت کند. اگر کسی نمی تواند با هواپیما خود را به کربلا برساند، با وسیله دیگری به این سفر برود. اما اگر فردی خواست هوایی به زیارت برود، باید با نرخی برود که ایرلاین سود کند.

وی با بیان اینکه آژانس های خدمات مسافرت هوایی و شرکت های هواپیمایی در طول سال فروش چندانی ندارند، تصریح کرد: ما در طول سال اکثرا زیان می کنیم اما حالا که موقعیتی فراهم می شود تا بتوانیم سود خوبی از بلیت فروشی به دست بیاوریم، دولت نرخ گذاری و در تعیین قیمت بلیت دخالت می کند.

رئیس سابق انجمن خدمات مسافرت هوایی و گردشگری تأکید کرد: سفر زیارتی اربعین یک اقدام مستحبی است نه واجب؛ هر فردی که علاقه مند است به کربلا مشرف می شود. بنابراین تعیین نرخ اقدام درستی نبود.

معاون سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها حاضر به پذیرش نرخ نظارتی نبودند

مرتضی دهقان نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر در همین خصوص اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی برای تعیین نرخ بلیت برگزار کردیم، ایرلاین ها علاقه ای به تعیین نرخ نداشتند و ما به سختی توانستیم به آنها بقبولانیم که بلیت پروازهای اربعین از سوی دولت با نرخ نظارتی به فروش برسد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی خواستار فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت رقابتی و آزاد بودند تا در فضای عرضه و تقاضا نرخ ها تعیین شود. اما به هر حال به خاطر همراهی با دولت و همچنین احترام به زوار اربعین و اهمیتی که این سفر برای مردم دارد، نرخ گذاری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را پذیرفتند.

معاون عملیات پرواز و نظارت بر شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: علاوه بر ایرلاین ها، در جلسه تعیین نرخ پرواز اربعین، این موضوع نیز به تصویب رسید که چارترکننده ها هم در روزهای افزایش تقاضای سفر اربعین، با نرخ مصوب و نظارتی اقدام به فروش بلیت ها کنند.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب رفت و برگشت ، شامل پورسانت آژانس خدمات گردشگری نیز می شود، گفت: ایرلاین ها موظفند بخشی از درآمدهایشان از نرخ تعیین شده را به عنوان حق فروش بلیت به آژانسهای مسافرت هوایی بپردازند و آژانس ها نمی توانند مبلغی بیشتر از قیمت مصوب را از خریدار مطالبه کنند.

دهقان تصریح کرد: نه ایرلاین ها و نه آژانس ها حق احتکار بلیت را ندارند تا بخواهند از این طریق به افزایش قیمت بلیت اقدام کنند. مردم هم از مراکز و دفاتری بلیت ها را بخرند که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوزفروش بلیت هواپیما داشته باشند.

وی تأکید کرد: مردم اگر دیدند برخی از دفاتر فروش بلیت یا آژانس های مسافرت هوایی، رقمی بیشتر از نرخ مصوب، بلیت پرواز اربعین  را به فروش می رساند، بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشور اطلاع دهند تا سازمان سریعا با آنها برخورد کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.