انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام آرمان ملی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 آرمان ملی شماره 61 آرمان ملی شماره 60 برلیان نت
اجتماعی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ازدواج کودکان جنایت است
اعتراض با هشتگ کودک_دستگیر نشود
جریانی فکری می‌خواهد محارمشان در اجتماع باشند، اما سایر زنان در خانه بمانند
1000 میلیارد تومان به معلمان بدهکاریم/ تلاش برای پرداخت بخشی از معوقات تا قبل از مهر ماه
رهاسازی نوزادان دوقلو در بیمارستان
خیانت مدارس برند به دانش‌آموزان
۵۱ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد ۲۰ هزار کامیون است
ایدز و هپاتیت در کمینِ کودکانِ زباله‌‌گرد/ دریافتِ کارت‌ زباله‌ جمع‌کنی با ۸۰۰ هزار تومان
از ۱۵۰ دانشجوی نخبه یک نفر در ایران مانده است
شیوع پدیده «خون‌بازی» در دانش‌آموزان/ کسی «خون‌بازی»را جدی نگرفت
استقرار پایه یازدهم از اول مهر/ خداحافظی با دوره پیش‌دانشگاهی درشهریور97
بازگشت بیش از ۳۶ هزار زائر ایرانی از سرزمین وحی به کشور
الگوهای رفتاری سنتی پاسخگوی نیاز نوجوانان امروز نیست/فقدان مکانیسم‌های کنترلی علت اصلی رفتارهای پرخطر نوجوانان
افزایش اعتیاد در زنان جوان
۱۱ مسافر، قربانی سقوط اتوبوس
زندگی زیرزمینی بیماران هپاتیت c/تعدادی از بیماران پرخطر در زندان‌ها و پاتوق‌ها هستند/۱۵۰ هزار نفر مبتلا داریم
جنجال "بیهوشی" و اعتصاب در اتاق‌های عمل
دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند
از مدیریت ناکارآمد منابع آبی تا نگرانی از بروز طوفان نمکی در «ارومیه»
اعتیاد در ۲۶‌درصد کارگران
واگذاری املاک در شهرداری سابق بدون تصویب شورا
حذف ۶۰۰ کد رشته دانشگاه آزاد
وضعیت مبهم بازی‌های رایانه‌ای ایران/ بازاری که زنده به پول است!
حذف واژه طلاق از شناسنامه باعث بدبینی به دختران می‌شود/ زنان را به دلیل مطلقه‌بودن طرد نکنیم
دولت بدنبال 140 هزاربازمانده از تحصیل دوره ابتدایی/نداشتن «سواد زندگی» علت اول «طلاق»
متهمان پرونده «بنیتا» علنی محاکمه می‌شوند
بازماندن ۵۰‌درصد دختران از تحصیل
۵۰ درصد دختران در استان‌های مرزی از تحصیل در مقطع متوسطه باز می‌مانند/ازدواج از عوامل اصلی ترک تحصیل
تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی مدارس/ استقبال از همیاران پلیس در چهارراه ها
حضور در ورزشگاه‌ها، حق شهروندی زنان?
افزایش خودکشی‌های موفق در زنان
بیش از ۲۳ درصد ایرانی‌ها اختلالات روحی و روانی دارند
تدابیر پلیس برای تعطیلات عید غدیر/افزایش سفرها در نیمه دوم شهریور و برخورد با تخلفات حادثه ساز
تجهیزات لازم برای درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی را نداریم/ کمک‌های دولت متوقف شده‌است
آغاز عملیات بزرگ علیه سارقان و مال‌خران
بیش از یک‌میلیون کودک بی‌شناسنامه در ایران
ادای سوگندنامه در شورا ابتکار شورای پنجم بوده است
در حوادث جاده‌ای تنها راننده مقصر نیست/ انتظار خواب‌آلوده نشدن راننده بیهوده است
نتایج آزمایش DNA خانواده شهدای منا تا هفته آینده اعلام می شود
سال 96 سال سخت مالی برای شهرداری/امروز ظهر چهار نفر از معاونین شهردار معرفی می‌شوند
مرگ سالانه 800 هزارتن در جهان دراثر«خودکشی»/نرخ پایین خودکشی در ایران نسبت به میانگین جهانی
نوزادان خريد و‌فروش مي شوند
دستگیری 213 اوباشگر تهران در پاتک شبانه پلیس
شناسنامه برای کودکان دوملیتی
حکم پرونده آتنا اصلانی به طرفین ابلاغ شده است/ فعلا اعتراضی به حکم نشده است
با دستور وزیر حرکت اتوبوس اردوهای دانش‌آموزی در شب ممنوع شد/حال یکی از دانش‌آموزان مصدوم وخیم است
ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس/ راه‌های نفوذ و فساد را باید ببندیم
فاجعه تمامی ندارد... / واژگونی اتوبوس فرزانگان
تدوین شیوه‌نامه برای اردوهای دانش‌آموزی
"مدیریت نادرست آب" علت خشک‌شدن دریاچه عباس‌آباد/ شمال کشور دچار تنش آبی است
بیشتر
کد خبر: 53889 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۲ - 10:55
دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند

دعوا بر سر نرخ بلیت اربعین/ ایرلاین‌ها نرخ نظارتی را قبول نداشتند

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین ها حاضر به پذیرش نرخ مصوب پرواز اربعین نبودند، گفت: مردم اگر دیدند آژانس یا دفتری بیش از ۱.۲ میلیون تومان مطالبه می کند، سریعا اطلاع دهند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  مهر، روز دوشنبه طی جلسه ای با حضور نمایندگان ایرلاین ها، سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان آژانس های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری نرخ بلیت رفت و برگشت به بغداد در ایام عزاداری اربعین حسینی (ع)، نفری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. اگرچه دو سال از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت ها می گذرد، اما تعیین نرخ بلیت پرواز به عتبات عالیات برای ایام اربعین در طی چند سال اخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شد؛ البته با این وجود، نهایتا در روزهای پایانی منتهی به اربعین، صف خرید متقاضیان ناگهان شلوغ می شد و برخی سودجویان نیز با سوء استفاده از حجم بالای تقاضای خرید مردم،  به اقداماتی همچون احتکار بلیت برای بالابردن قیمت یا خودداری از فروش بلیت به نرخ مصوب روی می آوردند.

رئیس انجمن ایرلاین ها: ایرلاین ها هیچ گاه از نرخ مصوب تخلف نکردند

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: نرخی که برای پروازهای ایام اربعین تعیین شده با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. از آنجایی که رفتارهای ایرلاین ها ذره ذره توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت و بررسی می شود، قاعدتا شرکت های هواپیمایی نرخ مصوب را رعایت می کنند.

تورج دهقانی زنگنه تصریح کرد: از آنجایی که رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای رفت و برگشت برای هر مسافر بغداد با هماهنگی ایرلاین ها بوده، آنها از این نرخ راضی هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب از سوی برخی ایرلاین ها در سال های گذشته، تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی هم در سال های قبل که نرخ تعیین می شد مبلغ مورد اجماع همه ایرلاین ها را رعایت می کردند و هم امسال قطعا رقم مصوب نهایی را برای فروش بلیت رعایت می کنند.

دهقانی زنگنه افزود: اگر هم در سال های قبل مواردی مبنی بر فروش بلیت پرواز اربعین بالاتر از نرخ مصوب گزارش شده، مربوط به برخی از فروشندگان، آژانس ها، چارترکننده ها یا سودجویان و دفاتر غیر مجاز فروش بلیت هواپیما بوده و از جانب شرکت های هواپیمایی نبوده است.

رئیس سابق انجمن آژانس ها: هر کس استطاعت ندارد، هوایی به کربلا نرود

رئیس سابق انجمن شرکت های خدمات مسافرت هوایی و گردشگری نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همواره آژانس ها از تعیین نرخ بلیت سفرهای هوایی انتقاد داشته اند، گفت: ما در هر صورت با نرخ گذاری مخالفیم این کار اشتباهی است که عده ای دور هم بنشینند و نرخ بلیت هواپیما را معین کنند. این اقدام مغایر با قانون آزادسازی نرخ بلیت سفرهای هوایی است. صدور بلیت خارجی نباید به هیچ عنوان نرخ گذاری شود.

محمدحسن کرمانی ادامه داد: دولت ها معمولا در خصوص موضوعات اساسی و حیاتی زندگی مردم دخالت می کنند اما سفر زیارتی اربعین که جزء ضرورت های زندگی مردم نیست که دولت دخالت کند. اگر فردی استطاعت داشت، بلیت هواپیما می خرد و هوایی به زیارت می رود؛ اگر هم تمکن مالی خرید بلیت هواپیما را نداشت با روش های دیگری به کربلا مشرف می شود.

وی افزود: نرخ بلیت پروازهای اربعین یا هر سفر دیگری که در برخی از روزهای سال ممکن است با تقاضای فراوانی روبه رو شود، باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد به این معنا که هر ایرلاین با توجه به سود و زیانی که در مجموع از انجام هر پرواز به دست می آورد، نرخ بلیت ها را در شرایط رقابتی با سایر ایرلاین ها تعیین کند.

وی با بیان اینکه آژانس ها از همان زمانی هم که قانون آزادسازی نرخ بلیت تصویب اما اجرایی نشده بود با ادامه روند نرخ گذاری مخالفت می کردند اما سازمان هواپیمایی کشوری به حرف آنها گوش نمی کرد، از نرخ گذاری انتقاد داشتند، گفت: نهایتا خود سازمان هواپیمایی به این نتیجه رسید که چاره ای جز آزادسازی قیمت ها ندارد.

کرمانی درباره تخلف برخی آژانس های خدمات مسافرت هوایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از نرخ مصوب در سال های گذشته اظهار کرد: وقتی عرضه و تقاضا متوازن نباشد این اتفاقات رخ می دهد. فروش بلیت هواپیما یک کار تجاری است و دولت نباید در عرضه و تقاضا دخالت کند. اگر کسی نمی تواند با هواپیما خود را به کربلا برساند، با وسیله دیگری به این سفر برود. اما اگر فردی خواست هوایی به زیارت برود، باید با نرخی برود که ایرلاین سود کند.

وی با بیان اینکه آژانس های خدمات مسافرت هوایی و شرکت های هواپیمایی در طول سال فروش چندانی ندارند، تصریح کرد: ما در طول سال اکثرا زیان می کنیم اما حالا که موقعیتی فراهم می شود تا بتوانیم سود خوبی از بلیت فروشی به دست بیاوریم، دولت نرخ گذاری و در تعیین قیمت بلیت دخالت می کند.

رئیس سابق انجمن خدمات مسافرت هوایی و گردشگری تأکید کرد: سفر زیارتی اربعین یک اقدام مستحبی است نه واجب؛ هر فردی که علاقه مند است به کربلا مشرف می شود. بنابراین تعیین نرخ اقدام درستی نبود.

معاون سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها حاضر به پذیرش نرخ نظارتی نبودند

مرتضی دهقان نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر در همین خصوص اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی برای تعیین نرخ بلیت برگزار کردیم، ایرلاین ها علاقه ای به تعیین نرخ نداشتند و ما به سختی توانستیم به آنها بقبولانیم که بلیت پروازهای اربعین از سوی دولت با نرخ نظارتی به فروش برسد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی خواستار فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت رقابتی و آزاد بودند تا در فضای عرضه و تقاضا نرخ ها تعیین شود. اما به هر حال به خاطر همراهی با دولت و همچنین احترام به زوار اربعین و اهمیتی که این سفر برای مردم دارد، نرخ گذاری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را پذیرفتند.

معاون عملیات پرواز و نظارت بر شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: علاوه بر ایرلاین ها، در جلسه تعیین نرخ پرواز اربعین، این موضوع نیز به تصویب رسید که چارترکننده ها هم در روزهای افزایش تقاضای سفر اربعین، با نرخ مصوب و نظارتی اقدام به فروش بلیت ها کنند.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب رفت و برگشت ، شامل پورسانت آژانس خدمات گردشگری نیز می شود، گفت: ایرلاین ها موظفند بخشی از درآمدهایشان از نرخ تعیین شده را به عنوان حق فروش بلیت به آژانسهای مسافرت هوایی بپردازند و آژانس ها نمی توانند مبلغی بیشتر از قیمت مصوب را از خریدار مطالبه کنند.

دهقان تصریح کرد: نه ایرلاین ها و نه آژانس ها حق احتکار بلیت را ندارند تا بخواهند از این طریق به افزایش قیمت بلیت اقدام کنند. مردم هم از مراکز و دفاتری بلیت ها را بخرند که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوزفروش بلیت هواپیما داشته باشند.

وی تأکید کرد: مردم اگر دیدند برخی از دفاتر فروش بلیت یا آژانس های مسافرت هوایی، رقمی بیشتر از نرخ مصوب، بلیت پرواز اربعین  را به فروش می رساند، بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشور اطلاع دهند تا سازمان سریعا با آنها برخورد کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.