انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام آرمان ملی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 آرمان ملی شماره 61 آرمان ملی شماره 60 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نهنگ آبی وارد می‌شود!
مرگ سالانه ۷۰۰ ایرانی به دلیل مسمومیت‌ با دارو
اولتیماتوم دادستانی به عرضه‌کنندگان قلیان
اعتراض دانشجویان به وضعیت غذا و خوابگاه‌/از "تجمع شبانه پتو به دستان" تا "حاشیه‌های یک فرم رضایت‌نامه"
هزینه مصرف مواد برابر با بودجه سالانه سلامت
رایزنی با مراجع درباره کاهش سن ازدواج
پرداخت هزینه‌‌های گزاف بابت درمان/مسئولان دین خود را به بیماران نادر ادا کنند
پرونده«پالم» مختومه شد/پنهان ماندن نام شرکتهای متخلف
ایجاد ۴۰۰۰ شغل برای درمان یافتگان اعتیاد
چشم بادامی‌ها هتلداران را دور می‌زنند
بیماران روانی را جن زده می‌دانند!
بازبینی الگوی شهریه مدارس غیردولتی/ بالاترین رقم شهریه، ۱۱ میلیون تومان/اولیا برای ثبت شکایت به شورای نظارت مناطق مراجعه کنند/اعتراض خانواده‌ها به هزینه بالای فوق برنامه
فریدونکنار، همچنان قتلگاه پرندگان
چرا به جای بهره‌کشان، کودکان را دستگیر کرده‌اید؟
ایران به ورشکستگی آبی رسیده است
نان ايراني ٣‌برابر حد‌مجاز«نمك» دارد
رشد اختلالات بینایی در جنوب و جنوب شرق کشور/نبود متخصص و گرانی قیمت عینک از دلایل افزایش شیوع تنبلی چشم
آزارجنسی ۹۰‌درصد کودکان در پاتوق‌ها
کودکی فراموش شده در «لباس سفید عروسی»
ترانزیت کودکان کار به تهران/ آزار جنسی 90 درصد کودکان متکدی در پاتوق‌ها
تعطیلی ۲۶۴ آرایشگاه زنانه
هیچ حمایت درمانی از کودکان کار نمی‌شود/وزارت بهداشت پای میز مذاکره نیامد
ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان از فردا /افزایش رقم وام به 4 میلیون تومان
شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بزودی اعلام می‌شود
پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران اعلام شد/جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به پایتخت
یک چهارم ایرانیان اختلال روانی دارند
شرط سربازی برای گواهینامه حذف شد
از هر چهار ایرانی یک نفر از اختلالات روانی رنج می‌برد
89 درصد اطرافیان فرد معتاد «افسرده‌»اند /ویزیت‌های چندصدهزارتومانی برخی روانشناسان
پاکسازی آب‌های زیرزمینی عسلویه با میکروب!
ظهور پدیده قاچاق کودکان درکشور
نگرانی‌ سازمان استاندارد در مورد استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس
احیای "میانکاله" در گرداب اختلاف‌نظرها
کودکان اوتیسم گم یا رها می‌شوند
ماجرای برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی + پاسخ سازمان غذا و دارو
شناسایی مشکلات دانش‌آموزان اهل تسنن ظرف ۳ ماه آینده/حضور ۳ نفر از علمای اهل سنت در کارگروه آموزش و پرورش
ظهور پدیده قاچاق کودکان در کشور/طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان درست اجرا نشد/ وزارت کشور ورود کند
رشد ۲ برابری زنان زندانی جرایم غیرعمد
مقاوم‌سازی ۹۶ هزار کلاس درس روی دستمان مانده‌است/اعتبار نداریم
اجرای قانون بین‌المللی عصای سفید در ایران
اختلاف ۳۲ هزار میلیاردی در بدهی‌های شهرداری تهران/فقط ۶۸ درصد از درآمدهای نقدی به خزانه واریز شده‌/پرسنل شهرداری ۵ هزار نفر از آمار اعلامی بیشتر است
معرفی فست‌فودهای متخلف
هر۳۳دقیقه یک نفر قربانی تصادفات
تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه‌فنی/ برخورد با ۲ میلیون خودرو
۳۳ سال تا رکوردزنی ایران در سالمندی
قلیان در قم ممنوع شد
مرگ روزی ۴۳ نفر در تصادفات در کشور
ادامه بارش‌ها در 7 استان تا فردا / افزایش دما از شنبه
خروج زنان از کشور بدون اذن همسر
جنون زیبایی و جراحانی که مجوز ندارند/پزشکان هوشیار باشند
بیشتر
کد خبر: 54667 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۲۰ - 13:06
پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران اعلام شد/جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به پایتخت

پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران اعلام شد/جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به پایتخت

در حالی که شهرداری تهران با انبوهی از بدهی دست و پنجه نرم می کند و حقوق کارمندانش را به زحمت می‌دهد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه بزرگراه شهید شوشتری و بزرگراه شهید نجفی رستگار خبر داد.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، پورسیدآقایی؛ معاون حمل و نقل شهرداری تهران اولین معاون نجفی بود که نشست خبری برگزار کرد، اما اولین جمله‌ای که به زبان آورد این بود؛ «اوضاع اصلا خوب نیست.» با وجود 30 هزار میلیارد تومان بدهی قطعی شهرداری تهران که میراث مدیریت شهری قبلی است، شهرداری با قرض روزگار خود را می‌گذارد و به گفته میرلوحی؛ معاون اجرایی شورای شهر، نجفی ماه گذشته حقوق 68 هزار کارمند شهرداری را به سختی پرداخت کرد. در این میان پروژه‌های نیمه کاره عمرانی و حمل و نقل روی دست شهرداری تهران مانده است.

این در حالیست که شهردار سابق تهران مدعی بود؛ کار متروی پایتخت را تمام کرده است، اما به گفته معاون جدید حمل و نقل شهرداری تهران 300 کیلومتر از متروی تهران باقی مانده و خطوط جدید هفت و هشت نیز که افتتاح شده‌اند، همه ناقص هستند و ایمنی آنها کماکان تایید نشده است.

در چنین شرایطی که شهرداری حقوق کارمندانش را با زحمت پرداخت می‌کند، تصمیم گرفته برخی از پروژه‌ها را متوقف کند و براساس اولویت پروژه‌های مهم‌تر را ادامه دهد. به گفته‌ پورسیدآقایی تصمیم‌گیری درباره اولویت‌بندی پروژه‌ها بر عهده معاونت حمل و نقل ترافیک گذاشته شده است.

پورسیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از آغاز فرآیند بررسی پروژه‌ها در این معاونت خبر داد و تاکید کرد: البته قصد نداریم هیچ پروژه‌ای را حذف کنیم و فقط می‌خواهیم پروژه‌ها را به ترتیب اثرگذاری و اهمیت اولویت‌بندی کنیم.

او درباره پروژه‌هایی که از نظرش دارای اهمیت و اولویت است، گفت: از نظر من بزرگراه شهید شوشتری و بزرگراه شهید رستگاری مقدم در اولویت قرار دارند، چرا که اگر راه بیفتند می‌توانند به عنوان بزرگراه‌های کمربندی تهران نقش مهمی در حل معضل ترافیک ایفا کنند. اگر بزرگراه شهید شوشتری که تکمیل کننده رینگ کمربندی شهر تهران است به اتمام برسد، می‌توانیم از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر تهران جلوگیری کنیم.

بر اساس اظهارات پورسیدآقایی سهم معاونت حمل و نقل ترافیک از بدهی‌های شهرداری حدود ۱۳/۳۳ درصد است، با این وجود باید دید که شهرداری می‌تواند این بار اولویت بندی مناسبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمامش انجام دهد؟ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سهم این معاونت در انبوه بدهی 30 هزار میلیارد تومانی گفت: معاونت حمل و نقل ترافیک سهم زیادی در این بدهی‌ها ندارند. در حقیقت مجموع معاونت، مترو و اتوبوسرانی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بقیه متعلق به پروژه‌های دیگر است.

گفتنی است؛ بزرگراه شهید شوشتری به عنوان پروژه اولویت دار شهرداری تهران به طول ۱۶ کیلومتر  از تقاطع بزرگراه دولت‌آباد و جاده امام رضا (ع) تا تقاطع بزرگراه شهید یاسینی ادامه دارد و گفته می‌شود می‌تواند ترافیک تهران را هفت درصد کاهش دهد. البته حدود ۵ کیلومتر از این مسیر در محدوده‌ جنگل سرخه‌حصار و مناطق حفاظت‌شده‌ مجاور آن قرار دارد و همین امر مخالفت‌‌های فعالان محیط زیست را برانگیخته بود.مقرر شده بود؛ این بزرگراه  تکمیل‌کننده رینگ آزاد راهی و رینگ کمربندی شهر تهران باشد.

همچنین بزرگراه شهید نجفی رستگار به عنوان دیگر پروژه اولویت دار شهرداری تهران نیز 5 کیلومتر طول دارد و از بخش شرقی بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زیر بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود. این مسیر  پس از عبور از عرض بزرگراه امام رضا(ع) به طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری می پیوندد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.