انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
پیش فروش سه ماهه سکه بسته شد
جای کالا فناوری وارد کنیم
داروغه‌وار تولید را به خاک سیاه نشاندیم
سرگردانی خارجی‌ها در بازار ارز ایران
آب بدون کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان قرار نمی‌دهیم/ ورودی آب از هیرمند از ۱۵۰ میلیون به سه میلیون متر مکعب کاهش یافته است/ ارسال یادداشت اعتراضی ظریف به مقامات افغانستان
اصلاح الگوی کشت را جدی بگیرید
یورو جایگزین دلار شد
هشدار؛ تابستان كم آب
چه کسب‌وکارهایی از افزایش قیمت دلار سود بردند؟
نکته‌ای درباره غیرقابل فیلتر شدن تلگرام
یورو جایگزین دلار در تکالیف ارزی شد/ مسئولیت بانک مرکزی برای مدیریت مستمر نرخ برابری ریال در مقابل یورو
نمادهاي متوقف بورس را دريابيد
خشكشويي آنلاين هم وارد بازار شد!
تامین نزدیک به۱۰۷ هزار مسکن اجتماعی برای دهک‌های کم‌درآمد/دولت با پول پرقدرت بانک مرکزی وارد عمل نمی‌شود
در تهران جیره بندی آب نداریم/ وضعیت سدها تعریفی ندارد
جزئیات حقوق و مزایا و حق اولاد کارگران در سال ۹۷
واردات مواد غذایی زیر ذره‌بین
سیاست‌های اقتصادی دارایی‌ها را حبس کرده/وجود ۱۴۰۰ دستورالعمل برای بازدارندگی فضای کسب و کار/مردم نرخ سود بانکی ۱۵ درصدی را پذیرفته‌اند
ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار مهم‌ترین عامل افزایش قیمت مسکن/شرط کاهش نرخ سود، دوره انتظار و افزایش سقف وام مسکن
افزایش قیمت میوه‌های وارداتی متاثر از نوسانات دلار/ کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار میوه و تره بار
پوشاک دستورپذیر نیست
مقاومت بانک‌ها در برابر امهال وام‌های زلزله‌زدگان/ممانعت برای بازسازی برخی روستاها/هفته‌ای یکبار هم به برخی مناطق آب نمی‌رسد
بازنشستگانِ زیر خط فقر و صندوق‌های بحران‌زده/تکلیف افزایش مستمری‌ها چه خواهد شد؟
ترمیم دستمزد کلید خورد
سطح پایین دستمزدها نتیجه شکاف دستمزدی سال‌های گذشته‌است/ لزوم ثبات ارزی برای بقای زندگی کارگران
وزارت ارتباطات مرجع تصمیم فیلترینگ یا رفع آن نیست/ اختیار داشته باشم برای صیانت از حریم خصوصی در فضای مجازی تلاش می‌کنم
اثرات تکانه‌های دلار بر بازار واردات و صادرات
صدور حواله ارزی در صرافی‌ها ممنوع شد
جزئیات جدید پرداخت ارز دانشجویی اعلام شد
سردرگمی در خرید تضمینی گندم
بخشی از اتفاقات اخیر بازار ارز، سیاسی است
صف ارزی جمع شد
صرفه‌جویی با کاهش شعب بانکی
شوك ارز تك‌نرخي به بازار
سیاست جدید ارزی دولت محدود کننده نیست و در جهت شفافیت بازار است
دستگیری ۱۲ نفر از اخلالگران بازار ارز/پلمب صرافی های فاقد مجوز
یورو بار تجارت ایران را به دوش می کشد نه دلار
اطلاع‌رسانی درباره ریسک‌های «گرام»
گران مانند دلار و سکه
تضعیف تولید به نفع نیرهای سفته باز، رانتی و غیرمولد اقتصاد را نابود می‌کند/ مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با آزاد به جیب شبه دولتی‌ها و خصولتی‌ها می‌رود
استقبال رهبری از پیشنهاد دولت درمورد جایگزینی یورو به جای دلار/ نقش عربستان و امارات در التهابات ارزی
باید از تصمیم دولت برای تثبیت نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی حمایت کنیم/ لاریجانی: نمایندگان برای اصلاح نرخ ارز جلسه‌ای با نوبخت داشته باشند
حال و هوای بازار ارز ساعاتی پس از اعلام تک نرخی شدن دلار
گام بلند ایران در ساخت خودرو مشارکتی
معیشتِ ۲۵ هزار صیاد سیستان‌و‌بلوچستان در خطر افتاده/چینی‌ها بستر دریا را هم می‌روبند
لاریجانی: وزیر صنعت ماهانه گزارش حمایت از کالای ایرانی را به مجلس ارائه کند
مردم به بانک‌ها بدبین شده‌اند/بانک مرکزی ارز کافی به صرافی‌ها نمی‌ده
تخصیص اعتبار وام ١٥ میلیونی ازدواج به بانک‌های عامل از اول اردیبهشت ٩٧
نقش روس‌ها در نفت ایران، هر روز پررنگ‌تر از دیروز
تولیدشدنی‌ها وارد نشوند
بیشتر
کد خبر: 6 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱/۲۶ - 10:12
اقدامات ملانصرالدینی دولت قبل در ساخت راه‌آهن

اقدامات ملانصرالدینی دولت قبل در ساخت راه‌آهن

آرمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی گفت: وقتی می‌خواهید چیزی را عرضه کنید، باید مجموعه امکانات شرایط و اهداف، همه باهم را در نظر بگیرید. اگر همه این عوامل در کنار هم نباشند، اهداف به آرزو تبدیل می‌شود. به گزارش ایلنا، عباس آخوندی افزود: در این سه سال گذشته تمامی اهدافی که تعقیب می‌کردم، این بود که در تمام زمینه‌ها به تعادل برسیم. یکی از اهدافی که تعقیب می‌کردم، ایجاد تعادل در بخش حمل و نقل بود. او با بیان اینکه حمل و نقل ایران دچار عدم تعادل‌های بسیار سنگینی بود، گفت: وقتی عمر ناوگان هوایی به ۲۴ سال می‌رسد، یعنی این ناوگان تعادل خود را از دست داده است. وقتی بیش از ۸۰ درصد نشست و برخاست تنها از ۹ فرودگاه کشور صورت می‌گیرد، یعنی در این بخش هم تعادل را از دست داده‌ایم. وقتی می‌بینیم که از سال ۸۵ سهم بخش ریلی در حمل و نقل رو به کاهش بوده است، یعنی تعادل بین حمل و نقل جاده‌ای و ریلی کاملا از دست رفته است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آمار ۱۳۷ هزار کامیون بالای ۳۵ سال نشان می‌دهد که تعادل‌ها در این بخش هم با مشکل جدی مواجه هستند. بنابراین در این مدت برگشتن به تعادل را در دستور کار خود قرار دادیم. آخوندی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما برگشت به تعادل‌های بنیادین بوده است، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی را نه به عنون اجرای یک پروژه، بلکه به عنوان تغییر رفتاری مردم پیگیری کردیم. او افزود: در اجرای پروژه‌ها همواره به تاثیر آن پروژه در زندگی مردم توجه داشته‌ایم و پروژه‌ها را انسان محور تعریف کرده‌ایم. این در حالی است که در گذشته این موضوعات مورد توجه قرار نمی‌گرفت. آخوندی ادامه داد: برای مثال، ایستگاه راه‌آهن همدان در ۱۵ کیلومتری شهر همدان ساخته شده بود، اما شهرسازی ریل پایه می‌گوید ایستگاه راه‌آهن باید در قلب شهر ساخته شود. وقتی که از حمل و نقل درب به درب صحبت می‌کنیم، یعنی ایستگاه‌های راه‌آهن باید از نزدیک‌ترین محل زندگی مردم ساخته شود و این تغییر نگاه به حمل و نقل است. وزیر راه و شهرسازی گفت: همین موضوعات ساده بسیار در زندگی مردم اثربخش است. او با اشاره به راه‌آهن اصفهان - شیراز عنوان کرد: چند هزار میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت راه‌آهن اصفهان شیراز شد، اما ایستگاه راه‌آهن شیراز در ۱۷‌کیلومتری شهر ساخته شد و می‌بینیم که پس از این همه هزینه نقش تعیین کننده‌ای در حمل و نقل باری و مسافری مردم شیراز ندارد. او درباره تغییر رفتار حمل و نقلی تهران اظهار داشت: در تهران موضوع حمل و نقل حومه‌ای را دنبال کردیم. روزی یک میلیون و ۳۰۰‌هزار سفر از حومه به تهران انجام می‌شود، اما سهم ریل از این سفرها ۲/۵ درصد یعنی چیزی نزدیک به صفر است. وزیر راه و شهرسازی گفت: با این وجود، همواره درباره آلودگی هوا، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک حرف می‌زنیم، در حالی که راه حل همه این موضوعات توسعه و گسترش حمل و نقل حومه‌ای است. به همین دلیل در برنامه ششم توسعه تاسیس شرکت حمل و نقل حومه‌ای را مطرح کردم. او ادامه داد:‌ البته این مشکل تنها به تهران محدود نمی‌شود و حمل و نقل حومه‌ای را در کلانشهرهای اصفهان، مشهد و... باید دنبال کنیم. آخوندی با بیان اینکه برای برگشتن به تعادل‌های بنیادین هسته‌های فکری آن را بنا گذاشتیم، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل حومه‌ای و ریل ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر شهرسازی ریل پایه و... تمام اینها برای برگشت به تعادل‌های بنیادین بوده است. وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان گفت: ‌ایستگاهی که در سال‌های گذشته برای این پروژه در اصفهان پیش‌بینی شده بود، خارج از شهر اصفهان بوده است، یعنی مسافران با سرعت ۲۵۰ کیلومتر از تهران با کمتر از ۲ ساعت به اصفهان می‌رسیدند، اما برای رسیدن به شهر از ایستگاه راه‌آهن باید یک ساعت در راه می‌بودند معلوم است که این کار، کار ملانصرالدینی است. او افزود: ایستگاه راه‌آهن قم هم در جمکران پیش‌بینی شده بود، یعنی مسافران از تهران نیم ساعته به جمکران می‌رسیدند و از جمکران تا خانه باید یک ساعت در راه می‌بودند. او ادامه داد: از همین روست که تاکید دارم پروژه‌ها باید انسان محور باشند. آخوندی با تاکید بر اینکه شهر توده‌ای از ساختمان‌ها نیست و در شهرسازی باید به انسان‌ها و روابط بین آنها توجه شود،‌ گفت: در شهرسازی هم باید به تعادل‌های بنیادین برسیم. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۸۵ بیش از ۶۳۰ هزار خانه خالی وجود داشت که این آمار در سال ۹۰ به یک میلیون و ۶۶۰هزار واحد رسید و در سال ۹۵، دو میلیون و ۵۸۷هزار خانه خالی در کشورمان شناسایی شده است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.