انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
التهابات بازار ارز به نفع هیچ کسی نیست
توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رونق صنایع تبدیلی
عرضه بیش از ۷ میلیون سکه برای برطرف کردن عطش عده‌ای!
سبد معیشت طبقه‌ کارگر به کلی نابود شده/سوداگران هنوز چپاول می‌کنند
وضع وخیم اجاره‌بها / بازاری که مستاجران را نقره‌داغ می‌کند
اوپك دقيقه نود به توافق رسيد
هشدار نسبت به آغاز دوباره نهضت سدسازی و نابودی روزافزون جنگل‌ها/ مسئولان راحت‌ترین کار برای تامین آب را در ساخت سد می‌بینند
برخورد سلبی و انهدامی با کولبران جواب نمی‌دهد/انحصارطلبان از عدم توسعه اقتصادی سود می‌برند
تشدید کم‌آبی در تهران/ فرونشست در پایتخت جدی است
ایران انتظار ندارد مشتریان نفتی معافیت بگیرند/راه‌های زیادی برای دور زدن تحریم‌ها داریم
ایران تصمیم آمریکائی‌ها را عقیم می‌کند / موافقت احتمالی ایران با تصمیم افزایش تولید اوپک
آب خوزستان به لحاظ بهداشتی قابل استفاده نیست/مردم از آب لوله‌ها برای شست‌وشوی البسه و ظروف هم استفاده نمی‌کنند/تاسیسات قدیمی پاسخگوی جمعیت نیست
عطش بازار اجاره در تابستان+ نرخ‌ها
اشتیاق گسترش مردمی و فرصت‌سوزی بورس
صنعت قطعه‌سازی بر لبه پرتگاه
قاچاق چمدانی زنبور ملکه
بايكوت سفته بازان ارز
مناسبات رانتی و ربامحور نیروی کار را در بدترین شرایط قرار داده/مفت‌خورها تولید را به محملی برای توزیع رانت تبدیل کرده‌اند/اینکه ۹۰ درصد آب در اختیار بخش کشاورزی‌ست، دروغی بود که به باور همگانی تبدیل شد
آب شرب در آبادان سهمیه‌بندی شد
کدام سیم‌کارت‌ها سلب امتیاز می‌شوند؟
ایران، صادرکننده مهاجران ماهر
هشدار نسبت به رونق ویژه‌خواری و فساد اقتصادی در زمان تحریم‌ها/ ساده‌‌انگاری تحریم‌ها خودفریبی است/ نمایندگان مجلس از مفاد بسیاری از قراردادها بی‌خبرند/ اموال نامشروع قارون‌ها مصادره شود
سقوط پرشتاب قعرنشینان/هنوز از جیب ملت خاصه‌خرجی می‌شود
اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۳ گروه کالایی محدود شد
هر۳۴۰۰ ایرانی، یک شعبه بانکی
با پدیده خشک‌سالی مواجه نیستیم/ باید خود را با کم‌آبی سازگار کنیم/ واردات آب نداشته‌ایم
علت رشد یک‌باره‌ی قیمت‌ها در بورس تهران
اشتغال‌زایی با مروارید سبز
نقشه ارزی‌مان معیوب است/ دولت باید تصمیمات سختی بگیرد
بالا بردن قیمت خودرو باعث قهر مردم از بازار می‌شود/شرکت‌های چینی هیچ افزایش قیمتی اعمال نکرده‌اند/ بازار خودروی دست دوم دچار شوک شده است
رنو در ایران می‌ماند
گرانی میوه هیچ ربطی به میوه‌فروشان ندارد
چه کسانی یک روزه هزار گوشی را چمدانی وارد می‌کنند؟!
جام‌جهانی؛ تورنمنتی ورزشی یا فرصتی اقتصادی؟
ترامپ: قیمت نفت زیادی بالاست، این خوب نیست/ ایران: این تجارت است، آقای رییس جمهور بهتر می‌داند
اختلاف طبقاتی در قبرستان!
کاهش 80 درصدی قدرت خرید مردم طی 8 ماه/ اقتصاد ایران سکته زد
یارانه خردادماه فردا واریز می‌شود
فروش روزنامه اندازه پول ناهار ما نمی‌شود/فکر می‌کنند چون زور دارند می‌توانند هر حکمی بدهند/ بدون فروش دخانیات و تنقلات توان پرداخت اجاره را نداریم
نان گران نمی‌شود
جابه‌جایی مستند پول؛ راه رهایی از فساد
قاچاق ‌میلیاردی لوازم زیبایی
اختلاف ۹۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار خودرو/ مسوولان کجایند!؟
بحران بی‌آبی در استان‌های جنوبی‌کشور/ سهمیه‌بندی آب در بوشهر/ مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند
کارِ پنهانِ کودکان، آژیر قرمز برای نهادها و مسئولان
سکه به دو میلیون و ۵۱۱ هزار تومان رسید/ یورو ۸۱۰۸ تومان
انزوا طلبی، آفت توسعه است
«بیمه کولبران» منتفی‌ است
خانه متری ۱.۵ میلیون گران شد
دلالان، بلای جان خطوط هوایی
بیشتر
کد خبر: 6 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱/۲۶ - 10:12
اقدامات ملانصرالدینی دولت قبل در ساخت راه‌آهن

اقدامات ملانصرالدینی دولت قبل در ساخت راه‌آهن

آرمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی گفت: وقتی می‌خواهید چیزی را عرضه کنید، باید مجموعه امکانات شرایط و اهداف، همه باهم را در نظر بگیرید. اگر همه این عوامل در کنار هم نباشند، اهداف به آرزو تبدیل می‌شود. به گزارش ایلنا، عباس آخوندی افزود: در این سه سال گذشته تمامی اهدافی که تعقیب می‌کردم، این بود که در تمام زمینه‌ها به تعادل برسیم. یکی از اهدافی که تعقیب می‌کردم، ایجاد تعادل در بخش حمل و نقل بود. او با بیان اینکه حمل و نقل ایران دچار عدم تعادل‌های بسیار سنگینی بود، گفت: وقتی عمر ناوگان هوایی به ۲۴ سال می‌رسد، یعنی این ناوگان تعادل خود را از دست داده است. وقتی بیش از ۸۰ درصد نشست و برخاست تنها از ۹ فرودگاه کشور صورت می‌گیرد، یعنی در این بخش هم تعادل را از دست داده‌ایم. وقتی می‌بینیم که از سال ۸۵ سهم بخش ریلی در حمل و نقل رو به کاهش بوده است، یعنی تعادل بین حمل و نقل جاده‌ای و ریلی کاملا از دست رفته است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آمار ۱۳۷ هزار کامیون بالای ۳۵ سال نشان می‌دهد که تعادل‌ها در این بخش هم با مشکل جدی مواجه هستند. بنابراین در این مدت برگشتن به تعادل را در دستور کار خود قرار دادیم. آخوندی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما برگشت به تعادل‌های بنیادین بوده است، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی را نه به عنون اجرای یک پروژه، بلکه به عنوان تغییر رفتاری مردم پیگیری کردیم. او افزود: در اجرای پروژه‌ها همواره به تاثیر آن پروژه در زندگی مردم توجه داشته‌ایم و پروژه‌ها را انسان محور تعریف کرده‌ایم. این در حالی است که در گذشته این موضوعات مورد توجه قرار نمی‌گرفت. آخوندی ادامه داد: برای مثال، ایستگاه راه‌آهن همدان در ۱۵ کیلومتری شهر همدان ساخته شده بود، اما شهرسازی ریل پایه می‌گوید ایستگاه راه‌آهن باید در قلب شهر ساخته شود. وقتی که از حمل و نقل درب به درب صحبت می‌کنیم، یعنی ایستگاه‌های راه‌آهن باید از نزدیک‌ترین محل زندگی مردم ساخته شود و این تغییر نگاه به حمل و نقل است. وزیر راه و شهرسازی گفت: همین موضوعات ساده بسیار در زندگی مردم اثربخش است. او با اشاره به راه‌آهن اصفهان - شیراز عنوان کرد: چند هزار میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت راه‌آهن اصفهان شیراز شد، اما ایستگاه راه‌آهن شیراز در ۱۷‌کیلومتری شهر ساخته شد و می‌بینیم که پس از این همه هزینه نقش تعیین کننده‌ای در حمل و نقل باری و مسافری مردم شیراز ندارد. او درباره تغییر رفتار حمل و نقلی تهران اظهار داشت: در تهران موضوع حمل و نقل حومه‌ای را دنبال کردیم. روزی یک میلیون و ۳۰۰‌هزار سفر از حومه به تهران انجام می‌شود، اما سهم ریل از این سفرها ۲/۵ درصد یعنی چیزی نزدیک به صفر است. وزیر راه و شهرسازی گفت: با این وجود، همواره درباره آلودگی هوا، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک حرف می‌زنیم، در حالی که راه حل همه این موضوعات توسعه و گسترش حمل و نقل حومه‌ای است. به همین دلیل در برنامه ششم توسعه تاسیس شرکت حمل و نقل حومه‌ای را مطرح کردم. او ادامه داد:‌ البته این مشکل تنها به تهران محدود نمی‌شود و حمل و نقل حومه‌ای را در کلانشهرهای اصفهان، مشهد و... باید دنبال کنیم. آخوندی با بیان اینکه برای برگشتن به تعادل‌های بنیادین هسته‌های فکری آن را بنا گذاشتیم، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل حومه‌ای و ریل ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر شهرسازی ریل پایه و... تمام اینها برای برگشت به تعادل‌های بنیادین بوده است. وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان گفت: ‌ایستگاهی که در سال‌های گذشته برای این پروژه در اصفهان پیش‌بینی شده بود، خارج از شهر اصفهان بوده است، یعنی مسافران با سرعت ۲۵۰ کیلومتر از تهران با کمتر از ۲ ساعت به اصفهان می‌رسیدند، اما برای رسیدن به شهر از ایستگاه راه‌آهن باید یک ساعت در راه می‌بودند معلوم است که این کار، کار ملانصرالدینی است. او افزود: ایستگاه راه‌آهن قم هم در جمکران پیش‌بینی شده بود، یعنی مسافران از تهران نیم ساعته به جمکران می‌رسیدند و از جمکران تا خانه باید یک ساعت در راه می‌بودند. او ادامه داد: از همین روست که تاکید دارم پروژه‌ها باید انسان محور باشند. آخوندی با تاکید بر اینکه شهر توده‌ای از ساختمان‌ها نیست و در شهرسازی باید به انسان‌ها و روابط بین آنها توجه شود،‌ گفت: در شهرسازی هم باید به تعادل‌های بنیادین برسیم. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۸۵ بیش از ۶۳۰ هزار خانه خالی وجود داشت که این آمار در سال ۹۰ به یک میلیون و ۶۶۰هزار واحد رسید و در سال ۹۵، دو میلیون و ۵۸۷هزار خانه خالی در کشورمان شناسایی شده است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.