انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
آشنایی با سبزیجات کم قند
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
همه خواص تره‌فرنگی
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
مواد غذایی مضر برای مغز
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
موادغذایی مفید برای بدن
بهترین و بدترین غذاها برای شام
تغذیه و سلامت دهان و دندان
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
نکاتی در مورد ویتامین A
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
میوه‌های چربی‌سوز
دلایل نیاز به کلسیم
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
گرمک یک میوه خوشمزه
نکات کلیدی تغذیه‌ای
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی برای پوست
پروتئین‌های گیاهی
همه خواص تخمه آفتابگردان
بیشتر
کد خبر: 80949 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۲۷ - 14:12
همه خواص انبه

همه خواص انبه

آرمان- انبه سرشار از ویتامین‌های A، B۶،C،E و K و همچنین پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، فیبر و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست.این میوه به قلیایی‌شدن بدن، کاهش‌وزن،کنترل دیابت،هضم غذا و تمیزی پوست کمک زیادی می‌کند.در ادامه به گوشه‌ای از خواص این میوه می‌پردازیم تا تشویقی باشد برای مصرف بیشتر آن.

هضم راحت غذا

انبه حاوی اسیدمالیک است که به گوارش غذا کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی فیبرهای پربیوتیک است که به تکثیر باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند. انبه دارای آنزیم‌های گوارشی نیز هست که در تجزیه راحت تر پروتئین‌ها نقش دارند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

Texas AM AgriLife Research سازمانی است که روی تاثیر مواد غذایی در سلامت و درمان سرطان مطالعه می‌کند. انبه آخرین پروژه این سازمان تحقیقاتی بوده است و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که پولیفنول‌های موجود در این میوه خواص ضدسرطانی دارد و به‌ویژه با سرطان‌های سینه و کولون مقابله می‌کند. در واقع انبه سرشار از پولیفنول‌ها است که نقش مهمی‌در نابودی رادیکال‌های آزاد داشته و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های آنها که به سرطان منجر می‌شود محافظت می‌کنند.

سلامت چشم‌ها

انبه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A و فلاونوئیدهایی مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن و بتاکریپتوکسانیتن است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مهم هستند. Institute for Natural Healing عنوان کرده است مصرف یک لیوان انبه در روز باعث کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم می‌شود. این میوه همچنین سرشار از زئاکسانتین و لوتئین است که هر دو جزو آنتی‌اکسیدان‌های محافظت‌کننده چشم‌ها در برابر اشعه‌های ماورای بنفش هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه سرشار از ویتامین‌های C و A و همچنین 25 نوع کاروتنوئید است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این انبه با کمک‌رسانی به دستگاه گوارش نیز باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.چون دستگاه گوارش بخشی از سیستم ایمنی محسوب شده و 80‌درصد قدرت دفاعی بدن را تشکیل می‌دهد.باید بدانید که سلامت عمومی‌بدن در گرو سلامت روده‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.