انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 80949 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۲۷ - 14:12
همه خواص انبه

همه خواص انبه

آرمان- انبه سرشار از ویتامین‌های A، B۶،C،E و K و همچنین پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، فیبر و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست.این میوه به قلیایی‌شدن بدن، کاهش‌وزن،کنترل دیابت،هضم غذا و تمیزی پوست کمک زیادی می‌کند.در ادامه به گوشه‌ای از خواص این میوه می‌پردازیم تا تشویقی باشد برای مصرف بیشتر آن.

هضم راحت غذا

انبه حاوی اسیدمالیک است که به گوارش غذا کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی فیبرهای پربیوتیک است که به تکثیر باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند. انبه دارای آنزیم‌های گوارشی نیز هست که در تجزیه راحت تر پروتئین‌ها نقش دارند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

Texas AM AgriLife Research سازمانی است که روی تاثیر مواد غذایی در سلامت و درمان سرطان مطالعه می‌کند. انبه آخرین پروژه این سازمان تحقیقاتی بوده است و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که پولیفنول‌های موجود در این میوه خواص ضدسرطانی دارد و به‌ویژه با سرطان‌های سینه و کولون مقابله می‌کند. در واقع انبه سرشار از پولیفنول‌ها است که نقش مهمی‌در نابودی رادیکال‌های آزاد داشته و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های آنها که به سرطان منجر می‌شود محافظت می‌کنند.

سلامت چشم‌ها

انبه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A و فلاونوئیدهایی مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن و بتاکریپتوکسانیتن است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مهم هستند. Institute for Natural Healing عنوان کرده است مصرف یک لیوان انبه در روز باعث کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم می‌شود. این میوه همچنین سرشار از زئاکسانتین و لوتئین است که هر دو جزو آنتی‌اکسیدان‌های محافظت‌کننده چشم‌ها در برابر اشعه‌های ماورای بنفش هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه سرشار از ویتامین‌های C و A و همچنین 25 نوع کاروتنوئید است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این انبه با کمک‌رسانی به دستگاه گوارش نیز باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود.چون دستگاه گوارش بخشی از سیستم ایمنی محسوب شده و 80‌درصد قدرت دفاعی بدن را تشکیل می‌دهد.باید بدانید که سلامت عمومی‌بدن در گرو سلامت روده‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.