انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
زندگی موفق چه ویژگی هایی دارد؟
كارها یتان را به تعويق نیندازید
چگونه باید افکار منفی را شکست داد؟
چطور با ملاحظه رفتار کنیم؟
مدیریت فرصت‌های زندگی
عصبانی شدن و از کوره در رفتن
رضایت از زندگی با این راهکارها
تصمیم‌ گیری از مهم‌ترین مهارت‌ها
مهارت قاطعانه رفتار کردن
خونسردی در شرایط سخت
چطور حرف‌های دیگران را به خودمان نگیریم؟!
برای زندگی‌تان وقت بگذارید
چگونه ترس کودکان را برطرف کنیم؟
ویژگی‌های یک زندگی موفق
تقویت مهارت گوش دادن
چگونه استرس را کنترل کنیم?
ذهنتان را سازماندهی کنید
چرا صداقت داشتن مهم است؟
راهکارهایی برای مواجهه با افراد عصبانی
انتقاد کردن و نقد شدن
مبارزه با احساسات منفي و نا اميدي
پرخاشگري در نوجواني
چگونه تصمیم درست بگیریم؟
چگونه صبر کردن را به کودک آموزش دهیم؟
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟
آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان
احساس بهتر نسبت به زندگی
آیا مثبت اندیشی تغییر ایجاد می‌کند؟
آرامش‌تان را حفظ کنید
مثبت فكر كردن را تمرین كنید
پذیرفتن اشتباه
سم زدایی روح از افکار منفی
راه های مقابله با افسردگی
راز و رمز موفقیت
ترس از صحبت کردن در جمع
كاهش تنش و اضطراب با گذشت
چگونه در زندگی خوشبین باشیم?
فردی معتبر و باتجربه شویم
انسان‌های موفق چگونه زمان را مدیریت می‌کنند?
با آدم‌های منفی، چگونه رفتار کنیم؟
خودکم‌بینی را درمان کنیم
چگونه زندگی موفق داشته باشیم؟
علت بی انگیزگی من چیست؟
چرا بعضی افراد هرگز موفق نمی‌شوند؟
زندگی هدف دار
خودخواهی را درمان کنیم
فوت‌وفن‌های تصمیم گیری
طرز برخورد با کودک بد دهن
برنامه ریزی اصولی در زندگی
گام هایی برای رسیدن به شادی
بیشتر
کد خبر: 82147 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۸ - 12:29
مثبت فكر كردن را تمرین كنید

مثبت فكر كردن را تمرین كنید

آرمان- تفكر مثبت شیوه‌ای از فكر كردن است كه فرد را قادر می‌سازد نسبت به رفتارها، نگرش‌ها، احساس‌ها، علایق و استعداد خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیرد. افكارمثبت، افكاری سازنده و انرژی‌بخش هستند كه بر اثرتلقین، تكرار و تمرین به ذهن راه می‌یابند و نتیجه آن مثبت شدن ذهن و فکر است. در این صورت كنترل فكر دراختیار ماست. افراد مثبت‌نگر با وجود تفكر درباره گذشته و آینده، در زمان حال زندگی می‌كنند و از آن چه دارند راضی و خشنود هستند. در گفتار خود از كلمات و عبارات مثبت و امید بخش استفاده می‌كنند و همیشه سعی می‌كنند با تلاش و كوشش به موفقیت برسند و اگر در كاری موفق نشدند عامل را ابتدا در خود وسپس در شرایط بیرونی جست‌وجو می‌كنند. همیشه قبل از صحبت كردن فكر می‌كنند، به همین دلیل كمتر دچار خطا و اشتباه با ضد و نقیض‌گویی می‌شوند. اگر از آنها خواسته شود درباره موضوعی اظهارنظر كنند، با وجود تفكر در جنبه‌های منفی، موارد مثبت آن را بیان می‌كنند و موضوع را به فال نیك می‌گیرند به عبارت دیگر نیمه پر لیوان را می‌بینند. مشكلات را ناچیز شمرده و برای حل آنها از توانایی خود و راهنمایی دیگران استفاده می‌كنند. همه‌چیز در نظر آنها زیبا بوده و سعی می‌كنند از مواهب زندگی بیشترین استفاده را ببرند. در ارتباط‌های اجتماعی خود با دیگران حسن ظن دارند (مگر خلاف آن را ببینند) و سعی می‌كنند در حد توان به دیگران خدمت و كمك كنند. شیوه تفكر مثبت، شكست‌ناپذیر است و باعث می‌شود كه بتوانیم به بسیاری از موفقیت‌هایی كه در زندگی می‌خواهیم، دست یابیم. مثبت‌اندیشی به شما كمك می‌كند تا ترس خود را به شجاعت و ضعف خود را به قدرت تبدیل كنید. بهتر است موفقیت را پیش شرط ذهنی خود فرض كنید. این یكی از اصول اولیه تفكر مثبت است. هیچ‌گاه نباید گمان كنید همه‌چیز به آخر رسیده است، حتی زمانی كه همه‌چیز برخلاف میل شما باشد و نتوانید به موفقیت دست یابید؛ حتی در بدترین شرایط هم راه گریزی وجود دارد.

احساس خوشبختی

هیچ‌چیز مثل زندگی مثبت‌نگرانه نمی‌تواند احساس شادكامی و خوشبختی را در انسان به وجود بیاورد. انسان‌هایی كه احساس خوشبختی می‌كنند افرادی هستند كه كمتر با افكار و مسائل منفی سروكار دارند و اجازه نمی‌دهند بیش از مقدار لازم و طبیعی با مسائل منفی درگیر شوند. با نگاه به نیمه پر لیوان زندگی می‌كنند و اتفاقات را از جانب مثبت ارزیابی می‌كنند. افكار روزانه آنها حول و حوش مسائل خوب دور می‌زند و با دیدگاهی مثبت كارها و امور زندگی خود را دنبال می‌كنند. آنها كمتر از واژه‌های نمی‌شود، نمی‌توان و... استفاده می‌كنند. مثبت‌بینی نیروی انسان و اراده او را در جهت رسیدن به اهداف و خواسته‌هایش تامین می‌كند.

تقویت انگیزه

انگیزه موتور حركتی انسان بی‌انگیزه، راكد و كسل و بی‌تحرك است. با عوامل مخل انگیزه بجنگید و عواملی را تقویت کنید كه انگیزه شما را قدرتمند و قوی می‌سازند.

برنامه‌ریزی

بدون برنامه‌ریزی زندگی بهم ریخته و نامنظم است و بی‌نظمی مخل آسایش و خوشبختی. نظمی به زندگی خود بدهید كارها و وظایف خود را مشخص كنید و هر چیز را سر جای خود قرار دهید و برای هر كاری وقتی تنظیم كنید. به این ترتیب شما در بین كارها و وظایف و مشغله‌های مختلف گیر نخواهید افتاد و كمتر و كمتر دچار ناراحتی و استرس خواهید شد طبعا شادمان‌تر و شاداب‌تر خواهید بود.

هدفمند باشید

داشتن هدف، بیشتر برنامه‌ها و امور زندگی انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. راه و روش زندگی شما در راستای اهداف‌تان از زندگی شكل می‌گیرد. اهداف بلندمدت و كوتاه‌مدت خود را معین كنید. خلاقیت بیشتری به خرج بدهید و روش‌های جدیدی را برای رسیدن به اهداف خود یاد بگیرید. اهداف به شما انگیزه می‌دهند و شیوه‌های خوب زندگی را برایتان ترسیم می‌كنند.

تمرین

به‌طور مرتب در طی روز لحظاتی توقف كنید و ببینید مشغول فكر كردن به چیزی هستید. اگر متوجه شدید كه بیشتر افكار شما منفی هستند سعی كنید یك نكته مثبت در آنها پیدا كرده و فكرتان را تصحیح كنید.

‌ مثبت فكر كردن

هر روز! اگر بدبین هستید و افكاری منفی دارید توقع نداشته باشید كه در طول یك روز، به یك فرد مثبت‌نگر و خوشبین تبدیل شوید. اما با تمرین كردن گفت‌وگوی ذهنی شما، كم‌كم مثبت می‌شود و از حالت خودانتقادی بیرون می‌آید و خودپذیری جای آن را می‌گیرد و همین‌طور نسبت به اطرافتان كمتر دیدگاهی بدبینانه خواهید داشت. تمرین تفكر مثبت، دید بهتری به شما می‌بخشد. وقتی حالت ذهنی مثبت باشد قادرید از پس هر مساله ای هرچقدر هم استرس‌زا و ناراحت‌كننده باشد به نحو موثری برآیید. این توانایی (مثبت‌نگری) به سلامت جسم و روح شما كمك می‌كند و درهای جدیدی را به رویتان می‌گشاید. تمرین روزانه را به یاد داشته باشید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.