انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نظم؛ گمشده آشنا
علل مهم غمگينی
موفقیت با تقویت اعتماد به نفس
چگونه افکار منفی را از بین ببریم ؟
علائم کمبود اعتماد به نفس
تصمیم گیری گام اول موفقیت
اگر انگیزه‌ای ندارید، بخوانید
قدرت اراده و انضباط
نشانه‌های اضطراب افراد درون گرا
درس بزرگ سیدالشهدا این است که «نباید دل بست»
ترس‌هایی که مانع پیشرفت می‌شوند
مدیریت زمان برای افراد پرمشغله
چگونه يك مادر شاد و خوشبخت باشيد؟
تقویت شادی و صمیمیت در خانواده
اشتباهات را توجیه نکنیم
اهمیت «احترام به خود» در زندگی
باز کردن گره‌های زندگی با دست
افراد باملاحظه چگونه هستند؟
تاثیر قدردانی از دیگران در زندگی
مدیریت چالش‌های زندگی
یک زندگی آرام می خواهید؟
شاد زیستن؛ امری آسان و ممکن
راهکارهای موثر برای پرورش کودک شاد
چگونه شرایط سخت را تحمل کنیم؟
فرزندتان را مجبور به عذرخواهی نکنید
راه های غلبه بر خودانتقادی مخرب
فرصت هایی برای خوشحال بودن
دلایل پایین آمدن عزت نفس
عادت‌هایی که باید ترک کنید
رضایت از زندگی چگونه به دست می آید؟
چگونه افکار منفی را دور کنیم؟
زندگی موفق چه ویژگی هایی دارد؟
كارها یتان را به تعويق نیندازید
چگونه باید افکار منفی را شکست داد؟
چطور با ملاحظه رفتار کنیم؟
مدیریت فرصت‌های زندگی
عصبانی شدن و از کوره در رفتن
رضایت از زندگی با این راهکارها
تصمیم‌ گیری از مهم‌ترین مهارت‌ها
مهارت قاطعانه رفتار کردن
خونسردی در شرایط سخت
چطور حرف‌های دیگران را به خودمان نگیریم؟!
برای زندگی‌تان وقت بگذارید
چگونه ترس کودکان را برطرف کنیم؟
ویژگی‌های یک زندگی موفق
تقویت مهارت گوش دادن
چگونه استرس را کنترل کنیم?
ذهنتان را سازماندهی کنید
چرا صداقت داشتن مهم است؟
راهکارهایی برای مواجهه با افراد عصبانی
بیشتر
کد خبر: 82210 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۰ - 13:23
آرامش‌تان را حفظ کنید

آرامش‌تان را حفظ کنید

آرمان- دقت کرده‌اید که گاهی اوقات تا چه اندازه صف‌های طولانی، ترافیک‌های آزاردهنده و انتظار برای تعطیلات آخر هفته، آدم را کلافه می‌کند؟ وقتی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که کنترلی بر آنها نداریم چقدر مضطرب می‌شویم؟ در مواجهه با همه ‌این اتفاقات می‌توانیم به خودمان استرس وارد کنیم یا اینکه خیلی ساده، فقط کمی بیشتر صبور باشیم. باید یاد بگیریم در چنین موقعیت‌هایی اضطراب‌ مان را کم و آرامش‌مان را حفظ کنیم. با ما تا پایان این نوشته همراه باشید تا یاد بگیریم که چگونه صبور باشیم.البته اینها تقصیر دنیای پیشرفته و دیجیتالی امروزی هم هست. در واقع کمی بدعادت‌ شده‌ایم؛ با همه ‌چیزهایی که می‌خواهیم تنها به‌اندازه ‌یک کلیک فاصله داریم و یادمان رفته است که چگونه صبور باشیم. حتی بدتر از آن، همیشه ذهن مشغولی داریم و عجول هم هستیم. باید به‌موقع سر کار برویم، بچه‌ها را به مدرسه برسانیم و هزار کار دیگر که باید سر وقت انجام شوند. این عجله تمام انرژی‌مان را تخلیه می‌کند. پس اگر موردی پیش بیاید و نظم کارهایمان را به‌هم بزند، خیلی هم تعجبی ندارد که عصبانی شویم. در ادامه نکاتی را خواهید آموخت تا بتوانید با استفاده از آنها، در موقعیت‌های کلافه‌کننده، آرامش‌تان را حفظ کنید و صبورتر باشید:

زندگی همیشه این طور نخواهد ماند

ممکن است یک حادثه ‌بد اتفاق بیفتد. اضطراب و استرس در مورد موقعیتی که برای‌تان پیش آمده چیزی را حل نمی‌کند چون در هر صورت شما به این مشکل گرفتار شده‌اید. این مشکل، هر چقدر هم که سخت باشد، مثل بقیه ‌اتفاق‌های خوب و بد زندگی‌تان تمام می‌شود. زندگی متوقف نمی‌شود و هم‌چنان راه خودش را خواهد رفت، پس همیشه با خودتان تکرار کنید، این نیز بگذرد!

غذایتان را آرام بجوید

اگر می‌خواهید صبور باشید و وزن کم کنید غذایتان را آهسته بجوید. اگر غذایتان را خیلی سریع قورت بدهید بیشتر از مقدار مورد نیازتان غذا می‌خورید و چاق می‌شوید. آهسته غذا بخورید. آهسته جویدن غذا باعث کنترل میل شدید و کاذبی که موجب پُرخوری می‌شود هم خواهد شد.

از مسیر زندگی‌تان لذت ببرید

تمرکز روی هدف نهایی می‌تواند آدم را خسته و کلافه کند. هدف زندگی‌تان مهم است و زمان و صبر زیادی می‌خواهد؟ این هدف بزرگ را به چند هدف کوچک‌تر که در راستای آن هدف بزرگ هستند تقسیم کنید. در این صورت دلایل زیادی برای تشویق خودتان خواهید داشت.وقتی نتیجه ‌مثبت کار و پیشرفتتان را می‌بینید یاد می‌گیرید که چطور صبور باشید، انگیزه‌تان را حفظ کنید و حین تلاش برای رسیدن به اهداف‌تان به دنبال شادی هم بگردید.

به اتفاقات آینده فکر کنید

دفعه ‌بعد که دیدید دارید از دلهره دیوانه می‌شوید، یک نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید:آیا این قضیه هفته‌ آینده، ماه آینده یا سال آینده برای من مهم است؟معمولا جواب این سوال‌ها منفی است. بیشتر اتفاق‌هایی که امروز برایتان اضطراب‌آور هستند، هفته ‌بعد یا حتی چند روز بعد، دیگر نگران‌کننده نخواهند بود. به‌خاطر مسائلی که نمی‌توانید کنترل‌شان کنید خودتان را آزار ندهید.

توقع بی‌نقص بودن نداشته باشید

شما بی‌نقص نیستید و این هم هیچ اشکالی ندارد. هرکس ادعا کند که کامل است حتما دروغ می‌گوید. اگر از خودتان یا هرکس دیگری انتظار داشته باشید که بی‌نقص باشد فقط خودتان را مضطرب می‌کنید چون این کار غیرممکن است.

هر روز صبر را تمرین کنید

بهترین کاری که می‌توانیم برای صبور بودن انجام بدهیم، تمرین کردن است. با انجام این کارهای کوچک می‌توانید هر روز صبر را تمرین کنید و یاد بگیرید که چطور در مواجهه با موقعیت‌های پُر از دلهره، آرام باشید: دفعه ‌بعد که به فروشگاه مراجعه کردید، طولانی‌ترین صف را انتخاب کنید؛ به پیاده‌روی طولانی در پارک یا جنگل بروید؛ برنامه ‌مورد علاقه‌تان را ضبط و تا آخر هفته برای تماشای آن صبر کنید.به مرور زمان یاد می‌گیرید که این کارها را در موقعیت‌های دیگر هم تکرار کنید تا کم‌کم صبرتان زیاد شود.

قدردان باشید

قدردانی فایده‌های زیادی دارد. تحقیقات نشان داده است که سپاس‌گزاری، ما را شادتر و خوش‌بخت‌تر می‌کند و اضطراب‌مان هم کمتر می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.