انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
كارها یتان را به تعويق نیندازید
چگونه باید افکار منفی را شکست داد؟
چطور با ملاحظه رفتار کنیم؟
مدیریت فرصت‌های زندگی
عصبانی شدن و از کوره در رفتن
رضایت از زندگی با این راهکارها
تصمیم‌ گیری از مهم‌ترین مهارت‌ها
مهارت قاطعانه رفتار کردن
خونسردی در شرایط سخت
چطور حرف‌های دیگران را به خودمان نگیریم؟!
برای زندگی‌تان وقت بگذارید
چگونه ترس کودکان را برطرف کنیم؟
ویژگی‌های یک زندگی موفق
تقویت مهارت گوش دادن
چگونه استرس را کنترل کنیم?
ذهنتان را سازماندهی کنید
چرا صداقت داشتن مهم است؟
راهکارهایی برای مواجهه با افراد عصبانی
انتقاد کردن و نقد شدن
مبارزه با احساسات منفي و نا اميدي
پرخاشگري در نوجواني
چگونه تصمیم درست بگیریم؟
چگونه صبر کردن را به کودک آموزش دهیم؟
چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟
آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان
احساس بهتر نسبت به زندگی
آیا مثبت اندیشی تغییر ایجاد می‌کند؟
آرامش‌تان را حفظ کنید
مثبت فكر كردن را تمرین كنید
پذیرفتن اشتباه
سم زدایی روح از افکار منفی
راه های مقابله با افسردگی
راز و رمز موفقیت
ترس از صحبت کردن در جمع
كاهش تنش و اضطراب با گذشت
چگونه در زندگی خوشبین باشیم?
فردی معتبر و باتجربه شویم
انسان‌های موفق چگونه زمان را مدیریت می‌کنند?
با آدم‌های منفی، چگونه رفتار کنیم؟
خودکم‌بینی را درمان کنیم
چگونه زندگی موفق داشته باشیم؟
علت بی انگیزگی من چیست؟
چرا بعضی افراد هرگز موفق نمی‌شوند؟
زندگی هدف دار
خودخواهی را درمان کنیم
فوت‌وفن‌های تصمیم گیری
طرز برخورد با کودک بد دهن
برنامه ریزی اصولی در زندگی
گام هایی برای رسیدن به شادی
روش های ساده برای افزایش قدرت تمرکز
بیشتر
کد خبر: 82279 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۳ - 14:11
احساس بهتر نسبت به زندگی

احساس بهتر نسبت به زندگی

آرمان- ناامیدی‌ می‌تواند به راحتی حال هر کسی را بد کند. با این حال همیشه باید به یاد داشته باشید که شما تحت کنترل تصمیم‌های خود هستید و باید به شخصیت و به زندگی خود احترام بگذارید. گاهی اوقات تغییر دادن دیدگاه، همان چیزی است که شما نیاز دارید تا نسبت به خود و زندگی‌تان احساس بهتری داشته باشید.

تقویت ویژگی‌های مثبت

برای ایجاد حس خوشبختی همیشه باید ویژگی‌های مثبت خود را یادآوری کنیم. فراموش کردن یا نادیده گرفتن ویژگی‌های مثبت و خوبی که لیاقت‌شان را دارید، بسیار آسان است. آیا شما فردی مثبت‌نگر هستید؟ آیا فردی دلسوز هستید؟

مهربانی با خود

داشتن حس خوشبختی در زندگی، ابتدا با داشتن احساس خوب نسبت به خودتان شروع می‌شود؛ اگرچه تمرکز کردن روی جنبه‌های منفی به جای ویژگی‌های مثبت، بسیار آسان‌تر است. به طور آزمایشی ۲۴ ساعت رفتارتان با خودتان را تحت نظر بگیرید. در طول روز فهرستی از زمان‌هایی که با خودتان حرف زده‌اید، تهیه کنید. در پایان روز به حرف‌های منفی که به خودتان زده‌اید، نگاهی بیندازید. فهرست دیگری تهیه کنید و آن عبارت‌های منفی را به روشی مثبت و صادقانه بنویسید.

انتظارهای واقع‌گرایانه

یکی از مواردی که می‌تواند باعث شود در مورد خودتان احساس رضایت کنید، این است که انتظارات واقعگرایانه داشته باشید. هر فردی ممکن است در طول زندگی‌اش با چالش‌هایی روبه‌رو شود، احساس ناامیدی کند یا اشتباه‌هایی مرتکب شود. شما باید قبول کنید که این موارد هم بخشی از زندگی هستند، خودتان را آن‌طور که هستید بپذیرید و انتظار‌های معقولی داشته باشید تا در مورد خودتان و زندگی‌تان حس بهتری داشته باشید.

یادداشت علایق

شغلی که شما دارید، تاثیر زیادی روی شخصیت و زندگی‌تان دارد. سعی کنید چیزهایی را که واقعا دوست دارید یادداشت کنید و سعی کنید بین آنها و وظایف شغلی یک تعادل ایجاد کنید؛ چرا که این تعادل باعث خواهد شد تا در مورد خودتان و زندگی‌تان حس بهتری داشته باشید. برای مثال اگر به فیلمسازی علاقه دارید، می‌توانید در مورد آن با دوستانتان صحبت کنید.

نتیجه را بپذیرید

در هر موقعیتی، سعی کنید تمام تلاش‌تان را انجام دهید. ولی به این مورد هم دقت کنید که همیشه قرار نیست تلاش شما منجر به بهترین نتیجه شود. پس مساله‌ای که مهم است این است که بدانید شما همه تلاشتان را انجام داده‌اید و دیگر مهم نیست که این تلاش بهترین نتیجه ممکن را در پی داشته است یا خیر. برای مثال فرض کنید که شما قرار بود در محل کارتان در مورد یک موضوعی سخنرانی کنید ولی همان روز به شدت سرما خوردید و سخنرانی آن‌طور که باید خوب پیش نرفت. در این حالت باید از خودتان سوال کنید که آیا با وجود سرماخوردگی و مشکلات پیش آمده، همه تلاشتان را برای ارائه یک سخنرانی خوب کرده‌اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت باشد پس دیگر خودتان را بابت این موضوع سرزنش نکنید.البته صحبت کردن در مورد این کار بسیار راحت‌تر از انجام دادن آن است. ولی اگر واقع‌گرایانه به موضوع نگاه کردید و با خودتان در مورد میزان تلاش‌تان صادق بودید، پس دیگر نباید نگران نتیجه باشید. مثلا در مورد شرایط قبلی که به آن اشاره کردیم، باید قبول کنید که ارتقای شغلی شما فقط وابسته به یک سخنرانی نیست و به عملکرد کلی‌تان در تمامی جنبه‌ها بستگی دارد. پس نباید به خاطر اینکه در یک سخنرانی خوب نبوده‌اید، خودتان را سرزنش کنید.

از شکست‌هایتان درس بگیرید

به هر حال ممکن است همه ما هر از گاهی در زندگی به هدفی که داریم نرسیم یا در کاری شکست بخوریم. ولی به جای آنکه مدام به آن شکست فکر کنید، جنبه‌های مثبتش را ببینید و از آن درس بگیرید. برای مثال شما در یک مصاحبه استخدامی شرکت کرده‌اید ولی در نهایت پذیرفته نشده‌اید. به جای اینکه به دلیل به دست نیاوردن شغل ناراحت شوید، سعی کنید اشتباهاتی را که در مصاحبه کرده‌اید پیدا و در مصاحبه‌های بعدی رفع کنید.همیشه سعی کنید مواردی را که در رسیدن به آنها شکست خورده‌اید، یادداشت کنید تا بتوانید دلایل این شکست را پیدا کرده و از آنها درس بگیرید.

قدردان و سپاسگزار باشید

یکی از مواردی که باعث می‌شود رفتار خوبی داشته باشید، این است که قدر داشته‌های زندگی‌تان و حتی چالش‌های آن را بدانید. شما می‌توانید فهرستی از ۱۰ موردی را تهیه کنید که بابت آنها احساس رضایت می‌کنید و سپاسگزار هستید. سپس هر زمان که حس کردید انگیزه کافی ندارید، این ۱۰ مورد را به یاد بیاورید. این فهرست را همیشه در دسترس نگه دارید تا بتوانید در مواقع نیاز سریع سراغ‌شان بروید.

هدفتان پیشرفت باشد

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث می‌شود در مورد خودتان و زندگی‌تان احساس خوشبختی داشته باشید، این است که بدانید شما و زندگی مدام در جریان و در حال پیشرفت هستید. تا زمانی که حس کنید پیشرفت می‌کنید، در مسیر درستی حرکت می‌کنید. این پیشرفت همچنین باید به شما انگیزه کافی بدهد و باعث شود احساس رضایت کنید. شما می‌توانید این جمله را که «پیشرفت مهم است نه بی‌نقص بودن» چندین بار در طول روز تکرار کنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.