انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
بیشتر
کد خبر: 82413 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۸ - 08:22
غذاهایی برای ترمیم سریع شکستگی استخوان

غذاهایی برای ترمیم سریع شکستگی استخوان

آرمان- استخوان‌ها از مستحکم‌ترین بخش‌های بدن انسان محسوب می‌شوند و اسکلت ساختاری است که به بدن شکل می‌دهد.در صورت اعمال فشار بیش از حد به استخوان این اندام دچار شکستگی می‌شود.رژیم غذایی یکی از مواردی است که نقشی کلیدی در بهره‌مندی از استخوان‌هایی قوی و مستحکم دارد و در صورت مواجهه با شکستگی استخوان برخی مواد غذایی می‌توانند به تسریع روند بهبودی این شرایط به انسان کمک کنند.

لبنیات

مواد غذایی مانند شیر غنی شده، پنیر، یا ماست برخی از بهترین منابع برای کلسیم و ویتامین D هستند که دو ماده مغذی کلیدی برای تقویت و رشد استخوان محسوب می‌شوند. اگر با یک شکستگی استخوان مواجه شده‌اید، افزایش مصرف محصولات لبنی سرشار از این مواد مغذی به پشتیبانی از روند بهبودی کمک خواهد کرد.

ماهی تن

کلسیم در شرایطی بهترین نتایج را رقم می‌زند که به میزان کافی ویتامین D مصرف کنید و ماهی‌های چرب مانند تن منبع خوبی برای این ماده مغذی هستند. بهبود سلامت استخوان بدون ویتامین D کافی حتی در صورت تامین کلسیم چالش برانگیز خواهد بود. ویتامین D به کنترل سطوح کلسیم در خون کمک می‌کند و نقشی کلیدی در رشد استخوان و تقویت ساختار آن دارد.

تخم‌مرغ

اگر شیر غنی شده یا لبنیات مصرف نمی‌کنید باید به تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود از منابع دیگر بیشتر توجه داشته باشید. تخم‌مرغ کامل دارای مقداری کلسیم، ویتامین D و منیزیم است. همچنین، این ماده غذایی حاوی پروتئین، آهن، و ویتامین‌های B است که عواملی کلیدی برای سلامت کلی انسان هستند.

شیر سویا

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید و نمی‌توانید محصولات لبنی مصرف کنید، استفاده از شیر سویای غنی شده یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید مد نظر قرار دهید. با ترکیب شیر سویا با دانه‌های چیا، اندکی عسل و میوه تازه می‌توانید دسری خوشمزه و مقوی تهیه کنید.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای‌های شیرین، به‌ویژه انواع قرمز آن، سرشار از ویتامین C هستند که یک ماده مغذی کلیدی برای تولید کلاژن است که این ماده برای بازسازی استخوان اهمیت دارد. نصف فنجان فلفل دلمه‌ای می‌تواند بیشتر از یک پرتقال ویتامین C داشته باشد.

ماهی ساردین

ماهی سادرین منبعی غنی از کلسیم استخوان‌ساز است. نوجوانان به 1,300 میلی‌گرم، زنان بزرگسال به 1,200 میلی‌گرم و مردان بزرگسال به 1,000 میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند. به اشکال مختلف می‌توانید ماهی ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

لوبیا سیاه

اگرشما همواره به‌دنبال تقویت و افزایش استحکام استخوان‌های خود هستید، لوبیا سیاه یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید مد نظر قرار دهید. لوبیا سیاه منبع خوبی برای منیزیم است که این ماده معدنی برای بهبودی سریع‌تر استخوان ضروری است.

انگور

انگور منبع خوبی برای ویتامین K است. سه چهارم فنجان انگور می‌تواند 25 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ویتامین را تامین کند. انگور را می‌توانید به اشکال مختلف مانند تازه، منجمد، به‌همراه ماست، سالاد یا جو دوسر مصرف کنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.