انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
پیامدهای کمبود ویتامین D
همه خوراکی‌های مضر
همه خواص آناناس
سبزیجاتی برای کمک به کاهش وزن
خرما و بهبود سلامت بدن
بهترین مواد غذایی برای آلودگی هوا
غذاهایی که به کلیه‌ها آسیب می‌زنند
فواید دانه سویا
خواص زیتون برای حفظ سلامتی
تقویت سلامت مغز
خواص گریپ‌فروت برای سلامتی
منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳
سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت
نشانه‌های عملکرد نادرست کلیه
عوارض مصرف بیش ازحد نمک
مواد مغذی سفیده تخم‌مرغ
پیشگیری از سرطان با خوراکی‌های سالم
بهترین منابع کربوهیدرات
زنجبیل سرشار از آنتی‌اکسیدان
خوراکی‌هایی برای عضله‌سازی
پیاز سرشار از مواد مغذی
تقویت حافظه و تمرکز با تغذیه سالم
آبرسانی به پوست با این خوراکی‌ها
مـــوز سرشار از پتاسیم
فرمول غذایی برای محافظت از کبد
"ذرت دامی" در دو برند معروف پفک و اخطار سازمان غذا و دارو
سیر و جلوگیری از بیماری قلبی
همه خواص خرمالو
سالم‌ترین میوه‌ها
فرمول مقابله با بیماری در فصل سرماخوردگی
خوراکی‌هایی که افسردگی را از بین می‌برند
تغذیه و آرامش
بهترین منابع سرشار از ماده معدنی روی
خواص کدوحلوایی
علائم کمبود ویتامین در بدن
فرمولی برای حفظ سلامت سرخرگ‌ها
بیماری‌هایی که گوجه‌فرنگی با آنها مبارزه می‌کند
احساس همیشگی سرما در بدن
کیوی منبع ویتامین C
سلامت چشم‌ها با این خوراکی‌ها
دلایل تشنگی بیش از حد
ضد دردهای طبیعی
بهترین و بدترین غذاها برای کبد
تغذیه در هوای سرد
نسخه غذایی برای پاکسازی کبد
خواص فوق‌العاده کدو حلوایی
بیشتر
کد خبر: 82413 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۸ - 08:22
غذاهایی برای ترمیم سریع شکستگی استخوان

غذاهایی برای ترمیم سریع شکستگی استخوان

آرمان- استخوان‌ها از مستحکم‌ترین بخش‌های بدن انسان محسوب می‌شوند و اسکلت ساختاری است که به بدن شکل می‌دهد.در صورت اعمال فشار بیش از حد به استخوان این اندام دچار شکستگی می‌شود.رژیم غذایی یکی از مواردی است که نقشی کلیدی در بهره‌مندی از استخوان‌هایی قوی و مستحکم دارد و در صورت مواجهه با شکستگی استخوان برخی مواد غذایی می‌توانند به تسریع روند بهبودی این شرایط به انسان کمک کنند.

لبنیات

مواد غذایی مانند شیر غنی شده، پنیر، یا ماست برخی از بهترین منابع برای کلسیم و ویتامین D هستند که دو ماده مغذی کلیدی برای تقویت و رشد استخوان محسوب می‌شوند. اگر با یک شکستگی استخوان مواجه شده‌اید، افزایش مصرف محصولات لبنی سرشار از این مواد مغذی به پشتیبانی از روند بهبودی کمک خواهد کرد.

ماهی تن

کلسیم در شرایطی بهترین نتایج را رقم می‌زند که به میزان کافی ویتامین D مصرف کنید و ماهی‌های چرب مانند تن منبع خوبی برای این ماده مغذی هستند. بهبود سلامت استخوان بدون ویتامین D کافی حتی در صورت تامین کلسیم چالش برانگیز خواهد بود. ویتامین D به کنترل سطوح کلسیم در خون کمک می‌کند و نقشی کلیدی در رشد استخوان و تقویت ساختار آن دارد.

تخم‌مرغ

اگر شیر غنی شده یا لبنیات مصرف نمی‌کنید باید به تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود از منابع دیگر بیشتر توجه داشته باشید. تخم‌مرغ کامل دارای مقداری کلسیم، ویتامین D و منیزیم است. همچنین، این ماده غذایی حاوی پروتئین، آهن، و ویتامین‌های B است که عواملی کلیدی برای سلامت کلی انسان هستند.

شیر سویا

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید و نمی‌توانید محصولات لبنی مصرف کنید، استفاده از شیر سویای غنی شده یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید مد نظر قرار دهید. با ترکیب شیر سویا با دانه‌های چیا، اندکی عسل و میوه تازه می‌توانید دسری خوشمزه و مقوی تهیه کنید.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای‌های شیرین، به‌ویژه انواع قرمز آن، سرشار از ویتامین C هستند که یک ماده مغذی کلیدی برای تولید کلاژن است که این ماده برای بازسازی استخوان اهمیت دارد. نصف فنجان فلفل دلمه‌ای می‌تواند بیشتر از یک پرتقال ویتامین C داشته باشد.

ماهی ساردین

ماهی سادرین منبعی غنی از کلسیم استخوان‌ساز است. نوجوانان به 1,300 میلی‌گرم، زنان بزرگسال به 1,200 میلی‌گرم و مردان بزرگسال به 1,000 میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند. به اشکال مختلف می‌توانید ماهی ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

لوبیا سیاه

اگرشما همواره به‌دنبال تقویت و افزایش استحکام استخوان‌های خود هستید، لوبیا سیاه یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید مد نظر قرار دهید. لوبیا سیاه منبع خوبی برای منیزیم است که این ماده معدنی برای بهبودی سریع‌تر استخوان ضروری است.

انگور

انگور منبع خوبی برای ویتامین K است. سه چهارم فنجان انگور می‌تواند 25 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ویتامین را تامین کند. انگور را می‌توانید به اشکال مختلف مانند تازه، منجمد، به‌همراه ماست، سالاد یا جو دوسر مصرف کنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.