انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خواص ضد سرطانی سیب
فواید شگفت‌انگیز آب اسفناج
ویتامین‌های ضروری برای چشم
غذاهایی برای تضمین سلامتی قلب
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
عادت‌هایی که به دستگاه گوارش آسیب می‌زنند
خواص بی‌نظیر عدس
اثرات آب هویج بر سلامتی
همه خاصیت های انار
همه خواص كاهو
غذاهای مناسب فصل سرد
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خواص این مواد غذایی در مهار سرطان
جلوگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان
لیمو شیرین از غنی‌ترین منابع ویتامین C
غذاهای سرشار از کربوهیدرات
خواص نارنجی‌های پاییزی
بهترین غذاها برای سلامت دندان‌ها
پیشگیری از سرماخوردگی پاییزی
میان ‌وعده مناسب دانش‌آموزان
گلابی میوه‌ای سرشار از فیبر
روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
نوشيدنی‌هايی برای تقويت مغز
همه خواص گوشت مرغ
فواید روغن ماهی
با این مواد غذایی بهتر تمرکز کنید
فرمول غذایی در برابر آلرژی‌های فصلی
تاثیرات مثبت چای سالم بر سلامت افراد
خطرات ناشی از کمبود ویتامین D
همه خواص گــل کـلم
همه خواص خرما
منابع غذایی برای تقویت عملکرد مغز
عوارض دیابت
دلایلی برای مصرف هرچه بیشتر مرکبات
همه خواص نارنگی
بهترین خوراکی‌های زنگ تفریح
همه فواید گردو
فواید بی‌نظیر مـــوز
خواص بی‌نظیر آنـانـاس
برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
غذاهايی برای تقویت استخوان‌ها
غذاهای ممنوع پس از حمله قلبی
مواد غذایی سردردآور
آجیل‌های با ارزش
عوارض مصرف بیش ازحد آبلیمو
بهترین روش‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه
راهکارهایی برای خوش‌اشتهایی کودک
دلایل استفاده هرچه بیشتراز زیتون
ترفندهایی برای کمک به کاهش وزن
بیشتر
کد خبر: 82717 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۲۸ - 12:50
فواید بی‌نظیر هندوانه

فواید بی‌نظیر هندوانه

آرمان-هندوانه میوه‌ای خوشمزه و طراوت‌بخش است که می‌تواند فواید سلامت مختلفی را نیز برای انسان به‌همراه داشته باشد. هر فنجان هندوانه تنها ۴۶ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین‌های C و A و بسیاری ترکیبات گیاهی مفید دیگر است.

حاوی مواد مغذی

هندوانه از محتوای کالری کمی برخوردار است و همان گونه که پیش‌تر اشاره شد هر فنجان از آن(154 گرم) تنها 46 کالری دارد. این حتی از میزان کالری میوه‌های کم قند مانند توت‌ها نیز کمتر است،اما یک فنجان هندوانه می‌تواند حاوی مواد مغذی فراوانی باشد که ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر از آن جمله‌اند:ویتامین C ، 21صد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.ویتامینA ،18درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.پتاسیم: 5 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.منیزیم: 4 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.ویتامین‌های B1، B5 و B6 3درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.همچنین، این میوه منبع خوبی برای کاروتنوئیدها، از جمله بتا-کاروتن و لیکوپن است. افزون بر این، هندوانه حاوی سیترولین است که یک اسید آمینه مهم در نظر گرفته می‌شود.مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در هندوانه شامل موارد زیر می‌شوند:

هیدارته نگه‌داشتن بدن

نوشیدن آب روشی مهم و ساده برای هیدارته نگه‌داشتن بدن است. با این وجود، مصرف میوه‌هایی با محتوای آب زیاد نیز می‌تواند کمک کند. تقریبا 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است.محتوای آب زیاد یکی از دلایلی است که مصرف میوه‌ها و سبزیجات به احساس سیری در انسان کمک می‌کند.ترکیب آب و فیبر به معنای آن است که شما حجم خوبی از غذا را بدون دریافت کالری زیاد مصرف می‌کنید.

بهبود سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است.عوامل سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی، ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را با کاهش سطوح فشار خون و کلسترول کاهش دهند.چندین ماده مغذی در هندوانه وجود دارند که برای سلامت قلب مفید هستند.مطالعات نشان داده‌اند که لیکوپن ممکن است کلسترول و فشار خون را کاهش دهد. این ماده می‌تواند به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو به کلسترول نیز کمک کند.

پیشگیری از سرطان

پژوهشگران لیکوپن و دیگر ترکیبات گیاهی موجود در هندوانه را برای بررسی اثرات ضد سرطانی آنها مورد مطالعه قرار داده‌اند.اگرچه مصرف لیکوپن با کاهش خطر برخی انواع سرطان مرتبط بوده است، اما نتایج مطالعات یکدست نیستند. قوی‌ترین پیوند تاکنون بین لیکوپن و سرطان‌های دستگاه گوارش بوده است.به‌نظر می‌رسد لیکوپن خطر سرطان را به‌واسطه کاهش فاکتور رشد شبه انسولین(IGF)، پروتئینی که در تقسیم سلولی نقش دارد، کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.