انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
هشدارهای کاهش اسید معده
همه چیز درباره «گرمازدگی»
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خواص مهم آلو برای سلامتی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
موادغذایی مفید برای بدن
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
آشنایی با سبزیجات کم قند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
مواد غذایی مضر برای مغز
بیشتر
کد خبر: 82786 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۳۰ - 13:20
دلایلی برای خوردن ماهی

دلایلی برای خوردن ماهی

آرمان- خواص غذایی ماهی بسیار است اما برخی افراد هم هستند که تمایلی به خوردن آن ندارند. اگر شما هم جزو این افرادید، بهتر است با چند اثر بی‌نظیر آن آشنا شوید؛ شاید برای حفظ سلامت خودتان هم که شده، ‌خودتان را قانع کردید که از این پس به خوردن ماهی رو آورید.

حفظ سلامتی

ماهی می‌تواند با دردهای معمول روزمره مقابله کند زیرا این غذای دریایی، خواص ضد التهابی دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که روغن ماهی قدرت بهبود بیماری‌ها را در خود دارد.

قلبی مقاوم و سالم

به همه افراد توصیه می‌شود حداقل ۲ بار در هفته ماهی و دیگر خوراکی‌های دریایی میل کنند زیرا مقادیر بالای امگا ۳ موجود در آن موجب تقویت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود.اسیدهای چرب امگا ۳ برای بدن ضروری هستند و اگرچه در بدن ساخته نمی‌شوند اما برای عملکرد مطلوب اندام‌ها لازمند.

تضمین استحکام استخوان‌ها

با افزایش سن، حجم استخوان‌ها کاهش می‌یابد و بیماری‌هایی مانند پوکی‌استخوان بروز می‌کنند.ماهی به‌خصوص ماهی روغن، کپور و آزاد منبعی غنی از فسفر محسوب می‌شوند و به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند.

کاهش قند خون

دیابتی‌ها باید ماهی را به‌عنوان یکی از غذاهای اصلی خود در نظر بگیرند زیرا علاوه بر تامین نیازهای غذایی می‌تواند به کنترل مقدار قند موجود در خوراکی‌ها کمک کند.

تسریع شیردهی

ماهی حاوی ترکیباتی است که برای رشد مطلوب کودک عالی است. مصرف ماهی برای بهبود شیردهی به مادران جوان توصیه می‌شود. به‌علاوه باید از مصرف غذاهایی که با ماهی خام تهیه می‌شود نیز اجتناب کرد.

تقویت ضریب هوشی

یکی از نتایج تعجب‌آور تحقیقات این است که مصرف منظم ماهی در نوجوانان موجب افزایش ضریب هوشی می‌شود. تا مدت‌ها پیش تصور می‌شد که این تاثیر به‌خاطر وجود فسفر ماهی است. گرچه اجزای مغز به‌طور اساسی از فسفر تشکیل شده‌اند،اما عملکرد این نمک معدنی روی قشر خاکستری همچنان مورد بررسی است.بدن معمولا دچار کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ است که عملکرد‌ها و فواید بسیار دارند. این چربی‌ها همچنین نقش اساسی در پیشگیری از تحلیل‌های‌شناختی دارند. جالب است بدانید فسفر در بدن به شکل فسفات پتاسیم، سدیم یا کلسیم وجود دارد و بخش قابل توجهی از تجمع آن در استخوان‌های بدن است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.