انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
هشدارهای کاهش اسید معده
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
موادغذایی مفید برای بدن
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
مواد غذایی مضر برای مغز
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
همه خواص تره‌فرنگی
بیشتر
کد خبر: 82883 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۴ - 15:45
دلایلی برای مصرف روزانه زنجبیل

دلایلی برای مصرف روزانه زنجبیل

آرمان-هنگامی که غذا می‌خوریم، همواره تمام مواد مغذی موجود در مواد غذایی را دریافت نمی‌کنیم. زنجبیل به تنظیم گوارش و سوخت و ساز غذا کمک می‌کند و از این‌رو یک افزودنی خوب به رژیم غذایی برای جذب هرچه بیشتر مواد مغذی محسوب می‌شود. بیش از ۱۱۵ ترکیب شیمیایی مختلف در ریشه زنجبیل وجود دارند و بر همین اساس این گیاه دارویی فواید مختلفی را برای بدن انسان ارائه می‌کند.زنجبیل یکی از پر استفاده‌ترین گیاهان دارویی حال حاضر در جهان است. از نظر فنی زنجبیل یک زمین ساقه است.قدمت استفاده از زنجبیل در کشورهایی مانند چین و هند به بیش از ۴,۷۰۰ سال پیش باز می‌شود که به‌عنوان درمانی برای بیماری‌های مختلف کاربرد داشته است. در زمان روم باستان، زنجبیل به لطف ویژگی‌های دارویی خود یک دارایی با ارزش بوده است.

مبارزه با سرطان

اگر کنجکاوید بدانید چگونه با عوامل سرطان‌زا در بدن خود مقابله کنید، مصرف زنجبیل را مد نظر قرار دهید. چندین مطالعه نشان داده‌اند که زنجبیل در مبارزه با سرطان‌های ریه، پروستات، تخمدان، روده بزرگ، سینه، پوست و لوزالمعده موثر عمل می‌کند. جینجرول، ترکیب فعال موجود در زنجبیل، یک عنصر ضد التهاب و ضد باکتری محسوب می‌شود که اثرات عوامل محرک رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند.

بهبود سلامت قلب

زنجبیل گزینه‌ای عالی برای محافظت از سلامت قلب است. ترکیب فعال موجود در زنجبیل به آرامش رگ‌های خونی، تحریک جریان خون و تسکین درد کمک می‌کند. همچنین، جینجرول یک عامل ضد التهاب محسوب می‌شود، از این‌رو به مبارزه با بیماری قلبی کمک می‌کند.طی یک مطالعه شرکت‌کنندگانی که تنها سه گرم پودر زنجبیل در روز دریافت کرده بودند، کاهش چشمگیر در بیشتر نشانگرهای کلسترول را نشان دادند.

محافظت در برابر آلزایمر

استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن، دو فرآیندی هستند که پیری را سرعت می‌بخشند. آنها عوامل کلیدی ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط با افزایش سن هستند.نتایج یک مطالعه نشان داد که عصاره زنجبیل در بهبود زمان واکنش و پردازش خاطرات در گروه آزمایش متشکل از 60 زن میانسال موثر بوده است.مطالعه‌ای دیگر نیز نشان داد که زنجبیل می‌تواند آهنگ نابودی سلول‌های مغز را کند سازد که یکی از ویژگی‌های کلیدی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر است.

کمک به کاهش وزن

زنجبیل یکی از مواد تشکیل دهنده در بسیاری از مکمل‌های چربی‌سوز است. این ماده غذایی نه تنها سوخت و ساز را تسریع می‌کند، بلکه پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف زنجبیل به‌همراه غذاهای دیگر اثر گرمایی آنها را افزایش می‌دهد، از این‌رو کالری بیشتری سوزانده می‌شود.همچنین، زنجبیل به احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک می‌کند و از این‌رو در کاهش کالری‌های دریافتی طی روز نقش دارد. افزون بر این، زنجبیل می‌تواند به زیر کنترل داشتن سطوح گلوکز خون نیز کمک کند. زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، این شرایط اهمیت دارد زیرا سطوح متعادل قند خون به تنظیم هورمون‌ها، تحریک بدن به سوزاندن ذخیره چربی، و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند، که همه آنها در کاهش وزن موثر هستند.

فواید ضد التهابی

زنجبیل به‌واسطه فواید ضد التهابی خود شناخته شده است. جینجرول، ماده فعال موجود در زنجبیل، بر گیرنده‌های وانیلوئید تاثیرگذار است، که در پایانه‌های عصب حسی قرار دارند. پژوهشگران دریافتند که زنجبیل به‌صورت مستقیم بر مسیرهای درد اثرگذار است و همچنین التهاب که خود موجب شکل‌گیری درد می‌شود را کاهش می‌دهد.ویژگی‌های ضد التهابی زنجبیل برای افرادی که از درد آرتریت رنج می‌برند نیز مفید است.

کمک به گوارش

زنجبیل یک جایگزین طبیعی خوب برای ضد اسیدها محسوب می‌شود. این گیاه دارویی دارای آثار محافظت از گوارش است و بر همین اساس از شل شدن قسمت پایینی اسفنکتر مری پیشگیری می‌کند و از بازگشت اسید به مری جلوگیری می‌کند.زنجبیل در درمان سندرم روده تحریک‌پذیر(IBS) نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که زنجبیل می‌تواند به آرامش روده طی مرحله شعله‌ور شدن بیماری کمک کند.

کمک به بهبودی دیابت

جینجرول‌ها به بهبودی دیابت و ارتقای حساسیت به انسولین کمک می‌کنند. طی مطالعه‌ای که در سال 2015 با حضور 41 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد، مصرف دو گرم پودر زنجبیل در روز به کاهش 12 درصدی قند خون ناشتا در میان آنها منجر شد.مصرف زنجبیل نه تنها به بهبودی دیابت کمک می‌کند، بلکه در محافظت و درمان عوارض جانبی ناشی از ابتلا به دیابت، مانند رتینوپاتی دیابتی، نیز موثر است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.