انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نوشیدنی‌هایی که موجب بروز آکنه می‌شوند
خواص ضد سرطانی سیب
فواید شگفت‌انگیز آب اسفناج
ویتامین‌های ضروری برای چشم
غذاهایی برای تضمین سلامتی قلب
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
عادت‌هایی که به دستگاه گوارش آسیب می‌زنند
خواص بی‌نظیر عدس
اثرات آب هویج بر سلامتی
همه خاصیت های انار
همه خواص كاهو
غذاهای مناسب فصل سرد
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خواص این مواد غذایی در مهار سرطان
جلوگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان
لیمو شیرین از غنی‌ترین منابع ویتامین C
غذاهای سرشار از کربوهیدرات
خواص نارنجی‌های پاییزی
بهترین غذاها برای سلامت دندان‌ها
پیشگیری از سرماخوردگی پاییزی
میان ‌وعده مناسب دانش‌آموزان
گلابی میوه‌ای سرشار از فیبر
روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
نوشيدنی‌هايی برای تقويت مغز
همه خواص گوشت مرغ
فواید روغن ماهی
با این مواد غذایی بهتر تمرکز کنید
فرمول غذایی در برابر آلرژی‌های فصلی
تاثیرات مثبت چای سالم بر سلامت افراد
خطرات ناشی از کمبود ویتامین D
همه خواص گــل کـلم
همه خواص خرما
منابع غذایی برای تقویت عملکرد مغز
عوارض دیابت
دلایلی برای مصرف هرچه بیشتر مرکبات
همه خواص نارنگی
بهترین خوراکی‌های زنگ تفریح
همه فواید گردو
فواید بی‌نظیر مـــوز
خواص بی‌نظیر آنـانـاس
برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
غذاهايی برای تقویت استخوان‌ها
غذاهای ممنوع پس از حمله قلبی
مواد غذایی سردردآور
آجیل‌های با ارزش
عوارض مصرف بیش ازحد آبلیمو
بهترین روش‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه
راهکارهایی برای خوش‌اشتهایی کودک
دلایل استفاده هرچه بیشتراز زیتون
بیشتر
کد خبر: 82950 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۶ - 12:31
آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟

آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟

آرمان-چقدر تلاش می‌کنید تا وزن خود را کاهش دهید؟ آیا به نتایج دلخواه خود دست می‌یابید؟ آیا فکر می‌کنید به میزان کافی آب می‌نوشید؟ آیا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند؟نوشیدن آب نه تنها بدن را هیدارته نگه می‌دارد و امکان فعالیت متعادل اندام‌ها را فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند در کاهش وزن نیز نقش داشته و نتایج تلاش‌های شما را بهبود ببخشد. اگر تمایل چندانی به نوشیدن آب ندارید شاید سرانجام انگیزه‌ای برای انجام این کار یافته باشید.

تسریع سوخت و ساز

اگر فردی هستید که همواره در تلاش برای دستیابی به وزن ایده‌آل است، احتمالا از این نکته آگاه هستید که سوخت و ساز نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کند. برای تقویت کاهش وزن باید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و آب می‌تواند کمک حال شما در این مسیر باشد.نوشیدن آب یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود شرایط سوخت و ساز بدن است. نتایج یک مطالعه نشان داد که ۱.۵ لیتر آب می‌تواند سوخت و ساز بدن انسان را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. در این مطالعه از آبی با دمای ۲۲ تا ۳۷ درجه سانتیگراد استفاده شده بود که نشان دهنده آب‌گرم تا مقداری داغ است. توجه به این نکته اهمیت دارد زیرا این دماها بدن را وادار می‌کنند تا برای بازگشت به دمای عادی خود سخت‌تر کار کند.

کمک به کالری‌سوزی

افرادی بسیاری که بیش از حد نیاز روزانه خود کالری مصرف می‌کنند، این‌گونه استدلال می‌کنند که بعدا کالری‌های اضافی را می‌سوزانند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، باید بدانید که آب به کاهش وزن کمک می‌کند و در از بین بردن هرچه سریع‌تر کالری‌های اضافه نقش دارد.به‌نظر می‌رسد این شرایط بیشتر برای جوانان و افراد میانسال صادق است و تمام کاری که باید انجام دهید نوشیدن نیم لیتر آب پیش از غذا خوردن است.البته، افرودن یک برنامه ورزشی کوچک و سبک برای بهبود روند کاهش وزن نیز توصیه می‌شود. به‌عنوان نخستین تغییراتی که باید مد نظر قرار دهید، نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب پیش از غذا و ۳۰ دقیقه ورزش روزانه را مد نظر قرار دهید.

کمک به کاهش وزن

اشتباه گرفتن احساس تشنگی با احساس گرسنگی می‌تواند بسیار راحت باشد. در حقیقت بهتر است هنگام احساس گرسنگی ابتدا یک لیوان آب بنوشید و شرایط را بررسی کنید که آیا احساس موجود از بین می‌رود یا خیر. اما آیا این شرایط به کاهش وزن کمک می‌کند؟بدن ممکن است احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرد و زمانی که این سردرگمی را نادیده بگیرید ممکن است در نهایت مصرف کالری‌های اضافه که نیازی به آنها ندارید را تجربه کنید.دفعه بعد که احساس گرسنگی به سراغ شما آمد ابتدا یک لیوان آب بنوشید. بهتر است آب ولرم باشد تا سوخت و ساز را بهبود ببخشد. سپس به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و ببینید چه اتفاقی در بدن شما رخ می‌دهد.

کاهش اشتها

نوشیدن آب پیش از وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش اشتها و پیرو آن کاهش وزن کمک کند. البته برخی موارد را نیز باید مد نظر قرار دهید.این مساله ثابت شده است که نوشیدن آب ۳۰ دقیقه پیش از غذا خوردن از جذب بیش از اندازه انرژی توسط بدن پیشگیری می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که این انرژی در صورت عدم مصرف می‌تواند به‌صورت چربی در بدن ذخیره شود.اما این شرایط برای همه صدق نمی‌کند و برخی مطالعات نشان داده‌اند که بیشتر بزرگسالان مسن‌تر از آن سود می‌برند. پس اگر فردی مسن هستید و قصد دارید وزن اضافه‌ی خود را کاهش دهید، نوشیدن آب پیش از وعده‌های غذایی را فراموش نکنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.