انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کار با مهران مدیری را دوست داشتم
جاه‌طلبی در رأس برنامه‌های آمریکایی‌هاست
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
نویسنده موعظه‌گر نیست
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
برگرد به عقب
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
شرایط امروز ما دلخواه نیست
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
علی نصیریان یک کلاس بازیگری است
تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
نظارت بر صدا و سیما هیچ‌گاه چارچوب قانونی مشخص نداشته است/ علی‌عسگری مدت‌هاست به مجلس نیامده
ادبیات؛ یگانه منعکس‌کننده ماهیت‌درونی انسان‌ها
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود
نویسنده‌ها داستان‌های خوب و جذاب نمی‌نویسند
«علی نصیریان» رکن اصلی سریال است
پرویز بهرام درگذشت
برای برادرجانی که چشمه‌ای زلال است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند
خاموشی راوی «جاده‌ابریشم»
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند/ شخصیت مهراد به روحیات خودم خیلی نزدیک بود/ مردن مهراد ایراد داستان است/ بعد از گریم کاملا از رضا یزدانی جدا می‌شدم
براهنی یک متفکر ادبی است
تذکره‌الاولیاء؛ هشت قرن بعد
مردم کتاب‌های نویسندگان بومی را بخوانند
شفافیت را در تمام شئون سینما پیگیری می‌کنیم
تنها راه نجات صنعت چاپ از بحران، عدم دخالت دولت است/ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
کـوه طـلا
آخرین لبخند پسر برای پدر
نقش منفی کامیار در «دلدار» پیش‌ برنده است
چاوش وارد می‌شود
نمی‌توانم تصنعی بازی کنم
از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم/تنها خط قرمز ما، سخن بی‌‌دلیل و غیرمستند است/ فرقی بین دانه ریز و دانه درشت قائل نیستیم
بیشتر
کد خبر: 82975 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۷ - 11:46
نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم

نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم

آرمان- معاونت نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اینکه سلامت روان جامعه حداقل در حوزه سینما تضمین شود باید در ابتدا به سلامت روان سینماگران کمک کنیم. یعنی نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم و اجازه دهیم که به شکل حیات طبیعی؛ فیلم‌هایی که علاقه دارند را بسازند و به آنها اعتماد کنیم.‎ابراهیم داروغه‌زاده در گفت‌وگویی با ایسنا درباره رفع توقیف تعدادی از فیلم‌های سینمایی و امکان اکران آنها در سینما گفت: تاکنون تعدادی از فیلم‌هایی که مشکل اکران داشتند با رفع این مسائل توانستند روی پرده سینما بروند.«عصبانی نیستم»، «دلم می‌خواد»، «خانه دختر»، «زادبوم» و... از آن جمله بودند. فیلم‌های «پارادایس» و «آشغال‌های دوست داشتنی» هم به احتمال زیاد تا پایان سال اکران خواهد شد، «خانه پدری» هم اکنون مجوز نمایش در سینماهای «هنرو تجربه» را دارد.‎او که دبیری سی و ششمین جشنواره ملی فجر را برعهده داشت، با بیان اینکه «طبیعتا تمایل ندارم که دبیری جشنواره را برعهده بگیریم» درباره‌ دبیری دوره‌ پیش‌رو جشنواره، گفت: همانطور که می‌دانیم انتخاب دبیر جشنواره برعهده رئیس سازمان سینمایی است و ما تابع دستورات و نظر ایشان هستیم اما این وظیفه سنگینی است که معاونت نظارت و ارزشیابی همزمان بخواهد، دبیری جشنواره را هم داشته باشد.داروغه‌زاده که در حاشیه برگزاری سومین جشنواره فیلم سلامت این گفت‌وگو را انجام می‌داد، درباره تولید فیلم‌هایی با درونمایه سلامت و بهداشت روانی و جسمی با توجه به مسئولیت‌اش در وزارت ارشاد، توضیح داد: تعداد فیلم‌هایی که در حوزه سلامت ساخته می‌شود ارتباط مستقیمی به اداره نظارت و ارزشیابی ندارد. در این میان وظیفه ما این است که نظارت داشته باشیم تا فیلمی که در حوزه سلامت ساخته می‌شود، علمی و درست باشند. به همین دلیل فیلمسازان را به کارشناسان وزارت خانه معرفی می‌کنیم تا مشورت بگیرند. به‌طور مثال اگر فیلمی راجع به پیوند اعضا، ایدز یا هر موضوع دیگری مرتبط با سلامت ساخته شده باشد، ما از فیلمسازان خواهش می‌کنم با کارشناسان حوزه سلامت مشورت کنند تا فیلم از نظر حوزه سلامت بتواند به درستی حرفش را بیان کند.‎او با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی که با نیت خوب ساخته می‌شوند باید اطلاعات درست هم به مخاطب بدهند، گفت: در سه، چهار سال گذشته فیلم‌هایی که با موضوع سلامت ساخته و نمایش پیدا کردند زیاد بوده‌اند. همچنین بخش مهمی از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر هم حضور داشتند به موضوع سلامت پرداخته بودند. برای ما در سازمان سینمایی بسیار مهم است که فیلم‌ها غلط فاحش در حوزه سلامت نداشته باشند یعنی اطلاعات اشتباه در حوزه سلامت به مخاطب ندهند. سازمان سینمایی و معاونت نظارت و ارزشیابی از اینکه فیلمی درباره موضوعات مرتبط با سلامت ساخته شود، استقبال می‌کند زیرا که شاید نتوان برخی مسائل را از طریق تلویزیون، به‌خاطر آنکه رسانه‌ای عمومی است بیان کرد اما می‌توان این پیام‌ها را از طریق سینما به گروه خاص مخاطب منتقل کرد.‎داروغه‌زاده که خود پزشک است در پاسخ به اینکه پزشک بودن او چقدر در سمت معاونت نظارت و ارزشیابی برای نمایش فیلم‌هایی در حوزه سلامت تاثیر گذار بوده، توضیح داد: دغدغه پزشکی که در سازمان سینمایی می‌آید این است که از طریق سینما به سلامت روان مردم و جامعه کمک کند. برای این کار هم باید کمک کنیم فیلمسازان فیلم‌هایی که دوست دارند را بسازند و وقتی فیلم‌های شاد و مفرح ساخته می‌شود خوشحال می‌شوند، زیرا که می‌توانند در جامعه حس خوب ایجاد کنند.این مدیر فرهنگی در پایان گفت: برای اینکه سلامت روان جامعه حداقل در حوزه سینما تضمین شود باید در ابتدا به سلامت روان سینماگران کمک کنیم. یعنی ما نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم و اجازه دهیم که به شکل حیات طبیعی، فیلم‌هایی که علاقه دارند را بسازند و به آنها اعتماد کنیم. سختگیری‌های بلاوجه و خارج از قانون نکنیم. ‎همیشه هم این روش جواب داده است به نحوی که اگر همین الان هیچ دستگاه نظارتی وجود نداشته باشند، فیلمی توسط سینماگران ساخته نخواهد شد که با منافع ملی یا باورهای دینی مردم در تضاد باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.