انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ویتامین‌های ضروری برای چشم
غذاهایی برای تضمین سلامتی قلب
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
عادت‌هایی که به دستگاه گوارش آسیب می‌زنند
خواص بی‌نظیر عدس
اثرات آب هویج بر سلامتی
همه خاصیت های انار
همه خواص كاهو
غذاهای مناسب فصل سرد
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خواص این مواد غذایی در مهار سرطان
جلوگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان
لیمو شیرین از غنی‌ترین منابع ویتامین C
غذاهای سرشار از کربوهیدرات
خواص نارنجی‌های پاییزی
بهترین غذاها برای سلامت دندان‌ها
پیشگیری از سرماخوردگی پاییزی
میان ‌وعده مناسب دانش‌آموزان
گلابی میوه‌ای سرشار از فیبر
روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
نوشيدنی‌هايی برای تقويت مغز
همه خواص گوشت مرغ
فواید روغن ماهی
با این مواد غذایی بهتر تمرکز کنید
فرمول غذایی در برابر آلرژی‌های فصلی
تاثیرات مثبت چای سالم بر سلامت افراد
خطرات ناشی از کمبود ویتامین D
همه خواص گــل کـلم
همه خواص خرما
منابع غذایی برای تقویت عملکرد مغز
عوارض دیابت
دلایلی برای مصرف هرچه بیشتر مرکبات
همه خواص نارنگی
بهترین خوراکی‌های زنگ تفریح
همه فواید گردو
فواید بی‌نظیر مـــوز
خواص بی‌نظیر آنـانـاس
برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
غذاهايی برای تقویت استخوان‌ها
غذاهای ممنوع پس از حمله قلبی
مواد غذایی سردردآور
آجیل‌های با ارزش
عوارض مصرف بیش ازحد آبلیمو
بهترین روش‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه
راهکارهایی برای خوش‌اشتهایی کودک
دلایل استفاده هرچه بیشتراز زیتون
ترفندهایی برای کمک به کاهش وزن
گزینه‌هایی برای حفظ تعادل قند خون
زمان مناسب برای غذا خوردن
بیشتر
کد خبر: 83044 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۰ - 12:28
فواید روغن ماهی

فواید روغن ماهی

آرمان- سازمان بهداشت جهانی مصرف یک تا ۲ وعده روغن ماهی در هفته را توصیه می‌کند چراکه اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی فواید متعددی برای سلامت دارند.با توجه به اهمیت اسیدهای چرب امگا۳، در ادامه به فواید اصلی روغن ماهی اشاره می‌شود.

مفید برای قلب

اسیدهای چرب امگا۳ با افزایش HDL(کلسترول خوب) و کاهش میزان اسیدهای چرب کبد، روند سنتز اسیدچرب را کُند کرده و مانع از آنزیم‌های تولیدکننده تری گلیسیرید در خون می‌شوند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند افرادی که زیاد ماهی مصرف می‌کنند با نرخ کمتر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواجه هستند.

کمک به کاهش التهاب

مطالعات زیادی اثبات کرده‌اند که روغن ماهی دارای خواص ضدالتهابی بوده که می‌تواند به درمان بیماری‌های دارای التهاب مزمن نظیر چاقی، دیابت و افسردگی کمک کند. روغن ماهی به شکل چشمگیری موجب کاهش درد مفاصل، سفتی ماهیچه‌ها و نیاز دارویی در افراد مبتلا به آرتروز می‌شود. آرتروز یک بیماری التهابی است که منجر به درد شدید در مفاصل می‌شود.

کمک به کاهش وزن

روغن ماهی از طریق فعالسازی پروتئینی موسوم به UCP۱، چربی سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌کند.بافت چربی قهوه‌ای به مراتب سودمندتر از چربی سفید است چراکه می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند. مطالعه‌ای روی ۲۱ نفر نشان داد مکمل‌های روغن ماهی موجب کاهش اندازه دور کمر و نسبت اندازه کمر به ران می‌شود.

کمک به تقویت بینایی

مطالعات نشان داده‌اند افرادی که از دوره کودکی به قدر کافی امگا۳ دریافت نکرده باشند با ریسک بیشتر بیماری چشمی روبه‌رو هستند. همچنین با افزایش سن، میزان بینایی کاهش می‌یابد که منجر به «دژنراسیون ماکولا» ناشی از سن می‌شود. مطالعات نشان داده است که روغن ماهی به پیشگیری از بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند.

بهبود سلامت مغز

یکی از شایع‌ترین فواید روغن ماهی از منظر عموم، توانایی آن در تقویت سلامت مغز است. روغن ماهی از بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند و مطالعات و تحقیقات زیادی نشان داده‌اند افرادی که ماهی می‌خورند با روند کُندتر کاهش عملکرد مغزشان در دوره سالمندی مواجه هستند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.