انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون ما ایدئولوژی‌زده است/ مکتب انتقادی در ایران جواب نمی‌دهد/ نود و حالا خورشید به دلیل اتفاقاتی در مدیریت تلویزیون تعطیل شدند
در تمام این سال‌ها سیاست‌گذاران فرهنگی غلط تصمیم گرفتند؛ غلط برداشت کردند و غلط هم مدیریت کردند/ صفر تا صد پرونده گاندو دست سپاه بود/ فکر می‌کردم نقش همه مدیران بی‌کفایت دزد را بازی می‌کنم
تعطیلی «۸۷ متر» تمام می‌شود
این زندگی زیباست، آقا!
ثبت آثار« مرادی کرمانی» در کمیته ملی حافظه جهانی
«حافظ»برترین‌ها را شناخت/ پیشتازی «بانوی عمارت» و«متری شیش و نیم»
واقعیتی است که سریال‌های کره‌ای مخاطب دارند
بدلکاران هیچ امنیت شغلی ندارند/ گفتند بدلکاری هنر نیست تا در جشنواره فجر باشد/ همچنان به دنبال برگزاری جشنواره بدلکاری در ایران هستم
روس‌ها، فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین تمدن‌های جهان می‌دانند
نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم
هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد
درخشش تابلوی «فرشچیان» در حراج تهران
در «عین شین قاف» یک نقش متفاوت بازی کرده‌ام
در گاندو با یک‌سری جاسوس خنگ طرفیم/ نشان دادن شیوه‌های سنتی جاسوسی نیم قرن پیش خنده‌دار است/ یک جاسوس می‌تواند در هر شغلی باشد، هنرمند، پزشک و حتی روحانی
ناصر هوشمندوزیری درگذشت
۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی و پلیسی هستند/ در سینما و تلویزیون تنوع ژانر نداریم/ یک چهارم جمعیت جهان حاشینه‌نشین هستند
تئاتر سوژه می‌شود
برای اینکه به قانون بی‌احترامی نشود بهتر است شورای پروانه ساخت و نمایش را به مراکز دیگر منتقل کنیم!/ رابطه "ارتفاع پست" و "ما همه باهم هستیم" در چیست؟
افتخار می‌کنم با جمشید مشایخی۳ فیلم کار کردم
کبودی‌های برزخ
اصلاح فرآیند اکران در «هنر و تجربه»
اولیس یا یولسیز؛ مساله این نیست!
نویسنده موعظه‌گر نیست
به‌جای صحبت از کمبودها از قلب‌ها بگوییم
تشکیل سازمان نظام صنفی، مانع دخالت برخی نهادها در کار رسانه‌ها می‌شود
جاه‌طلبی در رأس برنامه‌های آمریکایی‌هاست
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
«گاندو» مخاطب را درگیر می‌کند
نقش متفاوتی در سریال «گاندو» دارم
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
بار هستی
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
برگرد به عقب
شرایط امروز ما دلخواه نیست
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
کار با مهران مدیری را دوست داشتم
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
بیشتر
کد خبر: 83079 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۱ - 12:57
این یک نقطه عطف اجتماعی است

این یک نقطه عطف اجتماعی است

آرمان- خواننده موسیقی ایرانی پس از برگزاری دو شب کنسرت رایگان در بوستان «آب و آتش»، از تجربه چندماه تلاش برای برگزاری این کنسرت عمومی با حضور شهروندان تهرانی سخن گفت. محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که روزهای هشتم و نهم شهریورماه تهران به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و همکاری شرکت نوسازی عباس‌آباد کنسرت‌های رایگانی را در بوستان «آب و آتش» تهران برگزار کرد، در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به دستاوردهای این اجرای زنده توضیح داد: بیت «روغنی در شیشه بینی صاف و روشن ریخته/ غافلی بر سر چه آمد کنجد و بادام را» مصداق بارز فعالیت‌هایی است که ما در چند ماه گذشته برای برگزاری کنسرت رایگان در تهران داشتیم.وی افزود: کنسرتی که دو شب در بوستان «آب و آتش» با هنرمندی همکارانم در ارکستر سازهای ملی برگزار شد نتیجه روزها و شاید ماه‌ها تلاش دوستانی است که برای صدور مجوز این اجرای زنده مجاهدت کردند، جنگیدند و برخی از افراد را توجیه کردند که این کنسرت‌ها می‌تواند بدون هیچ ‌حاشیه‌ای برگزار شود. این خواننده موسیقی ایرانی با تاکید بر اینکه کنسرت‌های این دو شب نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی ایران محسوب می‌شود، گفت: همیشه این دغدغه در ذهن من بود که خانواده‌های ایرانی به‌دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند به دیدن کنسرت‌های لوکس بروند به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همه دوستانی که دغدغه این ماجرا را دارند کنسرت رایگانی را برگزار کنیم که شهروندان عزیز بدون دغدغه بیایند و از شنیدن موسیقی ایرانی لذت ببرند. البته در ابتدای این حرکت نواقصی وجود دارد اما قطعا قدم رو به جلو و مثبتی است که باید برگزاری بی‌‌‌دغدغه و بی‌‌‌حاشیه آن را به فال نیک گرفت. معتمدی افزود: برگزاری کنسرت با جمعیت گسترده اصلا کار راحتی نیست. شلوغی و ترافیک محیط پیرامونی کنسرت و مخاطراتی که در این زمینه وجود دارد بسیار دغدغه سنگین و بزرگی است که در اثنای برگزاری کنسرت وجود داشت اما با همکاری بسیار شایسته نهادهای انتظامی با کمترین مشکل انجام گرفت. وی با اشاره به انتقاد برخی از هنرمندان درباره کیفیت صدا در چنین کنسرت‌هایی بیان کرد: با آنها موافقم اما من بر این باورم در چنین رویدادهایی می‌توان به اصل اقدام انجام‌گرفته پرداخت زیرا می‌تواند مقدمه خوبی برای برگزاری کنسرت‌های مبتنی بر موسیقی خوب در شهر تهران باشد. این خواننده موسیقی ایرانی در پایان با قدردانی از همه نهادهایی که در برگزاری این کنسرت همکاری کردند، گفت: من به همه مردم عزیز تبریک می‌گویم که به اعتقاد من در جریان برگزاری این کنسرت‌ها فراتر از انتظار ظاهر شدند و به قدری در برگزاری منظم این رویداد همراه ما بودند که من باز هم به ایرانی‌بودن و داشتن این مردم نجیب، اصیل و با فرهنگ افتخار کردم. حرکت آنها در این کنسرت با وجود تمام مشکلاتی که به‌طور طبیعی در جریان برگزاری این کنسرت‌ها وجود دارد به قدری فرهنگی بود که من از آن به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی شهر تهران یاد می‌کنم. نخستین اجرای ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی از جمله «بهار دلکش» اثر درویش خان، «شکایت دل» از پرویز یاحقی، «بهار من» از علی تجویدی و «دگر چه خواهی» اثر حبیب‌ا... بدیعی به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی همراه بود. ارکستر سازهای ملی ایران با سرپرستی و نظارت استاد فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتختی آستانه تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی فیلارمونیای آستانه در قزاقستان روی صحنه رفت.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.