انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
دوران کم‌کاری «حامد کمیلی» تمام می شود؟
«سرگذشت ندیمه» با انتخاب ترامپ اتفاق افتاد
صدای ماندگار دیگری به خاک سپرده شد
کنگرانی و مرگی که حسرت داشت
پیگیری‌های بی‌نتیجه
باهم این قصر بشکوه سخن پارسی را پی نهاده‌ایم
سوء‌تفاهم بود
کسی نمی‌تواند معتمدی را به بهانه اجرای زنده ممنوع‌الفعالیت کند/پلی‌بک توهین به مخاطب است
از شلمچه تا تهران؛ پرچم آرمانگرایی همچنان برافراشته است
حسین عرفانی درگذشت
تنها صداست که می ماند!
مرگ، فلسفه و ادبیات در عصر پسا‌معنا
از خودمان شروع کنیم
مردی که با لبخند رفت
دلایل امنیتی و محرمانه بودن اطلاعات باستان‌شناسی در ایران/حتی نمی‌توانیم DNA باستانی را در داخل کشور استخراج کنیم/بیشتر کشفیات اتفاقی است
«رگ خواب» بهترین فیلم شد
نوشتن، پرسشگری بی‌پایان از زندگی است
روایت ریحانه پارسا از حواشی فضای مجازی/ باید هوای نسل ما را داشت
وضعیت ادبیاتمان بحرانی اما امیدوارکننده است
تفاوت فرهنگی یا جدال فرهنگی؟
موسیقی ایرانی را خواننده‌محور کرده‌اند
به فرهنگ چندصدایی و دموکراتیک باور بیاوریم
به‌دنبال شکایت از صداوسیما هستم
تیراژ روزنامه‌های کشور به روایت دکه‌داران
بازیگرانی که از فرط جراحی میمیک ندارند!
به دنبال شکایت از صداوسیما هستم/دارند زور می‌گویند/چهل سال است هیچ حق و حقوقی از رسانه ملی نگرفته‌ام
می‌دانستم این کتاب به عنوان یک سند جای خود را باز می‌کند
اکران نوروزی «فیلشاه» توفیقی برای سینمای کودک بود
انسان علیه انسان
اسپانسر به سریال‌های تلویزیون لطمه می‌زند
برای «ویلایی‌ها» خوشحالم
اثر ادبی باید راست‌ترین دروغ باشد
«بدون تاریخ بدون امضا» جوایز را درو کرد
صداهایی که خاموش شدند ...
این یک نقطه عطف اجتماعی است
موفقيت از شكست سخت‌تر است
پایان جشن سینما با رکوردداری «بدون تاریخ، بدون امضاء»
موسیقی خیلی جدی نمی‌تواند در خیابان اجرا شود
نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم
نگذاشتند درباره‌ «ایدز» فیلم بسازم
کنسرت خیابانی دردی از مردم دوا نمی‌کند
هرگز فراموش نکنید که ظلم سقوط می‌کند!
۲ سیمرغ از جشنواره طلب دارم
چرا ناصر چشم‌آذر نتوانست مجوز بگیرد ولی مهران مدیری توانست؟/آیا تنها اجازه گرفتن از سرفراز کفایت می‌کرد؟
سینما دریچه تازه‌ای برای‌ من باز کرد
ادبیات داستانی؛ صدای زنان ایرانی
به زیبایی عروسک‌ها ببخشایید
خنداننده‌شو قطعا از کانال‌های مربوطه عبور داده می‌شود/اگر برنامه‌ای خط قرمزها را رد کند، به‌جایی برنمی‌خورد/حرف زدن از مشکلات، مردم را آرام می‌کند
مهران مدیری: اوضاع مملکت طوری است که فقط خودمان باید به داد خودمان برسیم
مردی که هنر کسب و کارش نبود
بیشتر
کد خبر: 83079 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۱ - 12:57
این یک نقطه عطف اجتماعی است

این یک نقطه عطف اجتماعی است

آرمان- خواننده موسیقی ایرانی پس از برگزاری دو شب کنسرت رایگان در بوستان «آب و آتش»، از تجربه چندماه تلاش برای برگزاری این کنسرت عمومی با حضور شهروندان تهرانی سخن گفت. محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که روزهای هشتم و نهم شهریورماه تهران به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و همکاری شرکت نوسازی عباس‌آباد کنسرت‌های رایگانی را در بوستان «آب و آتش» تهران برگزار کرد، در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به دستاوردهای این اجرای زنده توضیح داد: بیت «روغنی در شیشه بینی صاف و روشن ریخته/ غافلی بر سر چه آمد کنجد و بادام را» مصداق بارز فعالیت‌هایی است که ما در چند ماه گذشته برای برگزاری کنسرت رایگان در تهران داشتیم.وی افزود: کنسرتی که دو شب در بوستان «آب و آتش» با هنرمندی همکارانم در ارکستر سازهای ملی برگزار شد نتیجه روزها و شاید ماه‌ها تلاش دوستانی است که برای صدور مجوز این اجرای زنده مجاهدت کردند، جنگیدند و برخی از افراد را توجیه کردند که این کنسرت‌ها می‌تواند بدون هیچ ‌حاشیه‌ای برگزار شود. این خواننده موسیقی ایرانی با تاکید بر اینکه کنسرت‌های این دو شب نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی ایران محسوب می‌شود، گفت: همیشه این دغدغه در ذهن من بود که خانواده‌های ایرانی به‌دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند به دیدن کنسرت‌های لوکس بروند به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همه دوستانی که دغدغه این ماجرا را دارند کنسرت رایگانی را برگزار کنیم که شهروندان عزیز بدون دغدغه بیایند و از شنیدن موسیقی ایرانی لذت ببرند. البته در ابتدای این حرکت نواقصی وجود دارد اما قطعا قدم رو به جلو و مثبتی است که باید برگزاری بی‌‌‌دغدغه و بی‌‌‌حاشیه آن را به فال نیک گرفت. معتمدی افزود: برگزاری کنسرت با جمعیت گسترده اصلا کار راحتی نیست. شلوغی و ترافیک محیط پیرامونی کنسرت و مخاطراتی که در این زمینه وجود دارد بسیار دغدغه سنگین و بزرگی است که در اثنای برگزاری کنسرت وجود داشت اما با همکاری بسیار شایسته نهادهای انتظامی با کمترین مشکل انجام گرفت. وی با اشاره به انتقاد برخی از هنرمندان درباره کیفیت صدا در چنین کنسرت‌هایی بیان کرد: با آنها موافقم اما من بر این باورم در چنین رویدادهایی می‌توان به اصل اقدام انجام‌گرفته پرداخت زیرا می‌تواند مقدمه خوبی برای برگزاری کنسرت‌های مبتنی بر موسیقی خوب در شهر تهران باشد. این خواننده موسیقی ایرانی در پایان با قدردانی از همه نهادهایی که در برگزاری این کنسرت همکاری کردند، گفت: من به همه مردم عزیز تبریک می‌گویم که به اعتقاد من در جریان برگزاری این کنسرت‌ها فراتر از انتظار ظاهر شدند و به قدری در برگزاری منظم این رویداد همراه ما بودند که من باز هم به ایرانی‌بودن و داشتن این مردم نجیب، اصیل و با فرهنگ افتخار کردم. حرکت آنها در این کنسرت با وجود تمام مشکلاتی که به‌طور طبیعی در جریان برگزاری این کنسرت‌ها وجود دارد به قدری فرهنگی بود که من از آن به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی شهر تهران یاد می‌کنم. نخستین اجرای ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی از جمله «بهار دلکش» اثر درویش خان، «شکایت دل» از پرویز یاحقی، «بهار من» از علی تجویدی و «دگر چه خواهی» اثر حبیب‌ا... بدیعی به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی همراه بود. ارکستر سازهای ملی ایران با سرپرستی و نظارت استاد فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتختی آستانه تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی فیلارمونیای آستانه در قزاقستان روی صحنه رفت.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.