انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
هشدارهای کاهش اسید معده
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
راهکارهایی برای سلامت قلب
هندوانه از فواید تا عوارض
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
تغذیه مناسب برای کودکان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خواص مهم آلو برای سلامتی
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
موادغذایی مفید برای بدن
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
مواد غذایی مضر برای مغز
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
همه خواص تره‌فرنگی
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بیشتر
کد خبر: 83112 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۲ - 14:59
فواید آنـانـاس

فواید آنـانـاس

آرمان- مصرف میوه وسبزیجات مدت‌هاست که عاملی موثر در کاهش خطراتی به شمار می‌رود که سلامت انسان را تهدید می‌کنند.تحقیقات حاکی از آن است که افزایش مصرف خوراک گیاهی مانند آناناس، به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی منجر شده و به سلامت پوست و مو، افزایش سطح انرژی و حفط وزن مناسب کمک می‌کند.بر اساس تحقیقات انجام شده، تاثیرات مثبت مصرف آناناس بر سلامت را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد:

پیشگیری از آسم

مصرف بتاکاروتن، خطر ابتلا به بیماری آسم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و میوه‌جات و سبزی‌جات زرد، نارنجی و سبز تیره مانند آناناس، انبه، پاپایا، هلو، گرمگ، کدوتنبل، کلم بروکلی و هویج منابعی سرشار از بتاکاروتن محسوب می‌شوند. همچنین برخی تحقیقات حکایت از تاثیر مصرف بروملین در جلوگیری از ابتلا به آسم دارد که آناناس تنها ماده غذایی حاوی بروملین است.

بهبود روند گوارش

آناناس به دلیل برخورداری از فیبر و آب زیاد مانع از ابتلا به یبوست شده و به بهبود روند هضم و تنظیم گوارش کمک می‌کند. همچنین وجود میزان قابل توجهی بروملین در آناناس، به کاهش سایتاکُن‌ها(سلول‌های ملتهب) که در روند گوارش اخلال ایجاد می‌کنند منجر می‌شود.

سلامت پوست

مصرف آناناس و دریافت میزان قابل توجهی ویتامین c، به بهبود بافت پوست، جلوگیری از چین و چروک و عوارض ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.

پیشگیری از فشار خون

مصرف میوه‌جات و سبزیجاتی سرشار از پتاسیم مانند آناناس مانع از ابتلا به فشار خون می‌شود.

سلامت قلب

آناناس با برخورداری از میزان قابل توجهی ویتامین c، پتاسیم و فیبر، سلامت قلب را به ارمغان می‌آورد.

پیشگیری از سرطان

آناناس به دلیل سرشار بودن از ویتامین c و آنتی‌اکسیدان‌ها از تشکیل رادیکال‌های آزاد که منجر به ابتلا به سرطان می‌شوند جلوگیری می‌کند.

بهبود جراحات و التهاب

تحقیقات نشان می‌دهد که آناناس به دلیل برخورداری از بروملین، روند بهبود جراحات، التهاب، درد، کوفتگی، کبودی و زخم‌های حاصل از عمل جراحی را تسریع و به التیام آنها کمک می‌کند.

مهار دیابت نوع یک

مصرف مواد سرشار از فیبر، به دلیل کاهش قند خون، به بهبود مبتلایان به دیابت نوع یک کمک می‌کند و یک آناناس به طور متوسط حاوی 13 گرم فیبر است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.