انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
«حسین محب‌اهری» بدرقه شد
قسطی شدن سفر به جای ارزان سازی/ اجرای دوباره طرح زمین خورده سفر
«فوران»؛ قصه نسل‌ سوخته نفت
«محب ‌اهری» مظلومانه و غریب‌ رفت
این فیلم‌ها جایی در جشنواره فجر ندارند
حسین محب اهری درگذشت
وفاداران به فضا و زبان شعر نیمایی کم شده‌اند
تلفیق سینمای ایران و چین، تحول‌آفرین است
مجبوریم از سلبریتی‌ها دعوت کنیم/ نمی‌خواهم با صحبت درباره خط قرمزها برنامه را داغ کنم/ اجراهای جیمی فالون، جیمی کمل و خانم الن را دنبال می‌کنم
علی رفیعی ۸۰ ساله شد
کاشت صیفی و کاهو در قلعه ساسانی/ شدت حفاری‌های غیرمجاز در قلعه ایرج بیشتر شد/ خاک قلعه تاریخی را برای کشاورزی می‌برند
زندگی؛ شرط یا بازی؟!
تاثیر موسیقی بر سینما همیشه برایم جذاب است
«پایتخت ۶» ساخته می‌شود
درگذشت هنرمندی که تخت جمشید را به آرژانتین برد
طنز، زبان آزادي است
مریم مومن : از حاشیه بیزارم
احتمال ساخت فصل دوم بانوی عمارت
همه عوامل «بانوی عمارت» با رقم‌های پایین کار کردند
جدال بر سر تاریخ؛ سفید یا سیاه؟
قهرمان «معکوس» ارتباطی با سینمای پدرم ندارد
پیشتازی ژانر اجتماعی در میان آثار سودای سیمرغ
حمیدنژاد: اگر بودجه هم داشتم از سوپراستارها استفاده نمی‌کردم/ مینا وحید: جواهر بهترین ضد‌قهرمانی است که تا به‌حال دیده‌ام
اشکال از بازیگر نیست، از تفکر است
بانوی عمارت؛ از بودجه فقیرانه تا شباهت به «بازی تاج و تخت»
پیمان معادی؛ هم ممنوع التصویر هم ممنوع الصدا
همه فیلم های جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد/ حاشیه و متن یک رقابت
۱۰۰۱ کتاب: «ابریشم»، شاهکار الساندرو باریکو
فصل دوم «بانوی عمارت» را نمی‌سازم
غافلگیری‌های «بانوی عمارت» ادامه دارد
مــرگ؛ مساله این است!
جذابیت سینما در سروکله هم‌زدن نیست
سهم «فرهنگ» در بودجه ۹۸ کمتر از «نیم درصد» شد
فعلا از «پایتخت» خبری نیست
نقد آنچه در تلویزیون کیش اتفاق افتاد
در تاریخ اسطوره پسرکشی، شفا یعنی مرگ
هر خانوار برای سفر می‌تواند ۵ تا ۵۰ میلیون تومان دریافت کند
خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم
کشفِ تهرانِ گونزالس کلاویخو
روز یا شب؟ مساله این است!
«اتاق تاریک» سوژه خیلی متفاوتی دارد
کتاب دلخواهتان را نمی‌یابید؛ خودتان آن را بنویسید
نمی‌توان با بودجه اندک وزارت ارشاد آرمان‌گرایانه عمل کرد
«بانوی عمارت» را یک‌‌شبه خواندم
به چالش‌کشاندن وضعیت انسان معاصر ایرانی
تئاتر و رسانه ملی به یکدیگر نیازمند هستند
۴۹ میلیارد عایدی پاییزی سینما
قصه‌های شب چله
«مارموز» صدرنشین گیشه‌ها
فرق کارگردانی سینما و تئاتر زیاد است
بیشتر
کد خبر: 83142 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۳ - 11:33
برای «ویلایی‌ها» خوشحالم

برای «ویلایی‌ها» خوشحالم

آرمان- ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در واکنش به دریافت جایزه بهترین بازیگری از جشنواره آسیاپاسفیک، از تاثیر این جایزه بر بهتر دیده شدن «ویلایی‌ها» ابراز خوشحالی کرد.ثریا قاسمی که ۲ روز پیش جایزه بهترین بازیگر زن مکمل برای بازی در فیلم «ویلایی‌ها» را از پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسفیک دریافت کرد، درباره این جایزه معتبر به مهر گفت: دو سه روزی به‌واسطه برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مهمان شهر اصفهان بودم و روزی که این خبر اعلام شد، مطلع نشدم. فردای آن روز بود که در هتل یکی از بچه‌های رسانه این خبر را به من داد و تا پیش از آن مطلقا از چیزی اطلاع نداشتم.این بازیگر پیشکسوت درباره اطلاع‌رسانی از کانال بنیاد فارابی و یا عوامل فیلم «ویلایی‌ها» هم گفت: هیچ کس در این زمینه خبری به من نداد. چندی پیش هم برای همین فیلم «ویلایی‌ها» به ژاپن رفته بودیم تا در جشنواره‌ای به مناسبت روز جهانی هیروشیما این فیلم هم به نمایش درآید. بعد از آن سفر بلافاصله به اصفهان آمدم و عملا از همه چیز بی‌خبر بودم. شاید دوستان فرصت نکردند در این زمینه به بنده اطلاع دهند.بازیگر فیلم «ویلایی‌ها» درباره ویژگی این فیلم که باعث شده‌است به‌رغم حال و هوای دفاع مقدسی در جشنواره‌های جهانی به‌خوبی دیده شود هم گفت: خیلی فیلم «ویلایی‌ها» را فیلم دفاع مقدسی و جنگی نمی‌دانم. فیلمی بود که منیر قیدی با همراهی سعید ملکان آن را ساختند و وقتی بازی در آن به من پیشنهاد شد، بیش از هر چیز به معنای درونی و پرداخت آن به یک «زن چشم‌انتظار» علاقه‌مند شدم. زنی که اتفاقا کاملا جهانی است و مدام چشم به‌راه عزیزان قربانی‌شده خود در معادلات جاه‌طلبانه سیاستمداران می‌ماند؛ همین معنای دلپذیر است که برای مخاطب جهانی موضوعیت دارد، کمااینکه غیر از یک صحنه بمباران، هیچ صحنه جنگی و اکشن دیگری در فیلم نداریم. همه چیز حول چند ارتباط زنانه میان گروهی از زنان چشم‌به‌راه در سال‌های ۵۸ و ۵۹ می‌گذرد. زنانی که از تمام نقاط ایرانی گویی در یک مکان جمع شده بودند تا منتظر عزیزان‌شان باشند. این انتظار مختص زن ایرانی نیست و هر زن دیگری چه مادر و چه خواهر در هرکجای دنیا با آن آشنا است.قاسمی تاکید کرد: با شنیدن خبر دریافت این جایزه نه برای خودم که برای فیلم «ویلایی‌ها» خوشحال شدم که به این واسطه می‌تواند بهتر دیده شود. هرچند متاسفانه سایه جنگ هیچ گاه به‌طور کامل در جهان از بین نخواهد رفت اما به‌هر حال این فیلم می‌تواند تصویرگر زنان درگیر در جنگ در تمام نقاط دنیا باشد.این بازیگر پیشکسوت در پایان درباره اینکه درخشش چندباره بازیگران ایرانی در جشنواره آسیاپاسفیک چه تاثیری می‌تواند بر آینده سینمای ایران داشته باشد، گفت: واقعا نمی‌دانم و نمی‌توانم هم پیش‌بینی کنم. در همین اندازه خوشحالم که این افتخار توسط من برای فیلم «ویلایی‌ها» رقم خورده است. از آینده هیچ خبری ندارم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.