انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
ویتامین‌های ضروری برای چشم
غذاهایی برای تضمین سلامتی قلب
علائم و راه‌های درمان سینوزیت
عادت‌هایی که به دستگاه گوارش آسیب می‌زنند
خواص بی‌نظیر عدس
اثرات آب هویج بر سلامتی
همه خاصیت های انار
همه خواص كاهو
غذاهای مناسب فصل سرد
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
خواص این مواد غذایی در مهار سرطان
جلوگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان
لیمو شیرین از غنی‌ترین منابع ویتامین C
غذاهای سرشار از کربوهیدرات
خواص نارنجی‌های پاییزی
بهترین غذاها برای سلامت دندان‌ها
پیشگیری از سرماخوردگی پاییزی
میان ‌وعده مناسب دانش‌آموزان
گلابی میوه‌ای سرشار از فیبر
روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
نوشيدنی‌هايی برای تقويت مغز
همه خواص گوشت مرغ
فواید روغن ماهی
با این مواد غذایی بهتر تمرکز کنید
فرمول غذایی در برابر آلرژی‌های فصلی
تاثیرات مثبت چای سالم بر سلامت افراد
خطرات ناشی از کمبود ویتامین D
همه خواص گــل کـلم
همه خواص خرما
منابع غذایی برای تقویت عملکرد مغز
عوارض دیابت
دلایلی برای مصرف هرچه بیشتر مرکبات
همه خواص نارنگی
بهترین خوراکی‌های زنگ تفریح
همه فواید گردو
فواید بی‌نظیر مـــوز
خواص بی‌نظیر آنـانـاس
برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
غذاهايی برای تقویت استخوان‌ها
غذاهای ممنوع پس از حمله قلبی
مواد غذایی سردردآور
آجیل‌های با ارزش
عوارض مصرف بیش ازحد آبلیمو
بهترین روش‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه
راهکارهایی برای خوش‌اشتهایی کودک
دلایل استفاده هرچه بیشتراز زیتون
ترفندهایی برای کمک به کاهش وزن
گزینه‌هایی برای حفظ تعادل قند خون
زمان مناسب برای غذا خوردن
بیشتر
کد خبر: 83144 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۳ - 11:37
چگونه با میل شدید به خوردن مقابله کنیم؟

چگونه با میل شدید به خوردن مقابله کنیم؟

آرمان- خوراکی‌های سرشار از مواد قندی و کربوهیدرات‌ها معمولا عامل تشدید میل به خوردن هستند و کنترل این ولع را دشوار می‌کنند. پاسخ دادن به این میل شدید ممکن است به مرور زمان به یک عادت تبدیل شود و معمولا هم ساده‌ترین راه برای ارضای این میل، روی آوردن به مواد قندی و کربوهیدرات‌ها بدون در نظر گرفتن عوارض این قبیل خوردنی‌ها برای سلامتی است.هرچند، درصورتیکه فرد تصمیم قطعی بگیرد که به‌طور مثال با رعایت یک رژیم غذایی جدی این عادت را ترک کند به سرعت می‌توان میل شدید به خوردن را کنار گذاشت.از جمله راهکارهای دیگری که می‌توان از آنها برای کنترل ولع شدید به خوردن کمک گرفت شامل موارد زیر است:

آب بنوشید

بدن می‌تواند در مورد احساس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه شود و نوشیدن آب ممکن است به کنترل میل به خوردن کمک کند. درحقیقت، این امکان وجود دارد که بدن سیگنال‌های مغز را اشتباه پردازش کرده و آنچه که میل به خوردن احساس می‌شود ممکن است در واقع نشانه‌ای از تشنگی باشد.محققان در سال ۲۰۱۴ روی چندین زن دارای اضافه وزن که روزانه ۱.۲ لیتر آب اضافی مصرف می‌کردند، مطالعاتی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که آب می‌نوشند وزن و چربی بدنی کمتری دارند.همچنین نتایج مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن دو فنجان آب پیش از وعده غذایی در کنار رژیم غذایی با میزان کالری پایین به افراد میانسال و مسن دارای اضافه وزن کمک می‌کند که وزن خود را از دست بدهند. ورزش کنید

در سال ۲۰۱۵، محققان نتایج مطالعه‌ای را که در مورد تاثیر ورزش کردن روی میل به خوردن شکلات در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام گرفته بود، منتشر کردند. در این بررسی مشخص شد ۱۵ دقیقه پیاده‌روی نسبت به نشستن در کاهش میل به مصرف شکلات موثرتر است.

کاهش استرس

ورزش‌های کاهنده استرس همچون تای‌چی می‌تواند میل شدید به خوردن را کاهش دهد. استرس می‌تواند در احساس گرسنگی نقش داشته باشد و عوامل استرس‌زا در طولانی مدت باعث می‌شود برخی از افراد به خوردن خوراکی‌هایی تمایل پیدا کنند که حاوی قند یا سرشار از کالری هستند.

خودداری از گرسنه ماندن

بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند کالری مصرفی را کاهش می‌دهند. این محدودیت در مصرف کالری فرد را دچار مشکل کرده و باعث می‌شود فرد بیشتر احساس گرسنگی داشته باشد. درصورتیکه فرد در تمامی مواقع احساس گرسنگی داشته باشد لازم است در رژیم غذایی خود تغییرات خاصی را اعمال کند تا به کنترل میل به خوردن مواد قندی و کربوهیدرات‌ها کمک کند.

مصرف پروتئین

افزایش میزان مصرف پروتئین ممکن است میل به خوردن را کاهش داده و احساس گرسنگی را به تاخیر اندازد.

جویدن آدامس

برخی از افراد تصور می‌کنند جویدن آدامس فاقد قند به رفع میل شدید به غذا خوردن کمک می‌کند. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد جویدن آدامس اشتها را کاهش داده که به‌دلیل تاثیرات فرآیند جویدن آدامس است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.