انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
خواص ادویه‌جات
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
تغذیه مناسب برای کودکان
هشدارهای کاهش اسید معده
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
راهکارهایی برای سلامت قلب
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
همه چیز درباره «گرمازدگی»
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
مواد غذایی مضر برای مغز
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
همه خواص تره‌فرنگی
موادغذایی مفید برای بدن
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
بیشتر
کد خبر: 83183 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۴ - 10:44
تقویت کلیه‌ها با این سبزیجات

تقویت کلیه‌ها با این سبزیجات

آرمان- رژیم غذایی شما بیشترین قدرت را برای تاثیر و بهبود بدن دارد. کلیه‌ها اندامی حیاتی هستند که عملکرد آن روی کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد. غذایی که می‌خورید باید حاوی مواد مغذی باشد که قدرت بهبود عملکرد کلیه را داشته باشد، به‌ویژه سبزیجات.سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به‌دست می‌آید. اجتناب از چربی‌ها، غذاهای فرآوری شده و مصرف بیش از حد برخی موارد، مانند نمک و قند، اولین گام‌هایی هستند که می‌توانید در مراقبت از کلیه‌ها انجام دهید.اگر به‌دنبال تغییری در رژیم غذایی خود هستید که بتواند تغییرات مثبت برای سلامت داشته باشد، متخصصان تغذیه و پزشکان غذاهایی را توصیه می‌کنند که قدرت پاکسازی، محافظت و بهبود عملکرد کلیه‌ها را داشته باشند. در ادامه سبزیجاتی معرفی می‌شوند که می‌توانند اندام‌های داخلی را تحریک کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

مارچوبه

تنها عارضه‌ای که مارچوبه ممکن است داشته باشد، بوی شدیدی است که بعد از خوردن آن در ادرار خود احساس می‌کنید. وجود آسپاراژین در مارچوبه منجر به بروز بوی شدید ادرار می‌شود که باعث پاکسازی کلیه‌ها نیز می‌شود. برای اینکه از قدرت و سلامت کلیه‌های خود مطمئن شوید، بهتر است مارچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.با مصرف مارچوبه ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی وارد بدن می‌شود. به‌علاوه مارچوبه فاقد چربی و سرشار از پروتئین گیاهی است. مارچوبه منبعی قدرتمند از آنتی‌اکسیدان، سرشار از ویتامین C و فیبر است. به‌علاوه این سبزی بسیار خوش طعم است.

پیاز

اگر به‌دنبال ماده‌ای هستید که بدون بدمزه کردن غذا بتواند به پاکسازی بدن کمک کند، می‌توانید از پیاز استفاده کنید. پیاز سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کورستین است که به بدن کمک می‌کند سموم و مواد شیمیایی وارد شده و به بدن و همچنین آنهایی که به‌طور طبیعی در بدن یافت می‌شوند را از بین ببرد، از جمله چربی.پیاز به پاکسازی رگ‌ها و بهبود گردش خون کمک می‌کند، به علاوه پیاز دارای خواص ضدالتهابی است. خوشبختانه پیاز را می‌توان در بیشتر غذاها مورد استفاده قرار داد.اگر به فکر تغییر مثبت در رژیم غذایی خود و همچنین بهبود عملکرد کلیه‌ها هستید، حتما سبزیجات معرفی شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

گل کلم

گل کلم نیز مواد مغذی شبیه به کلم دارد و مزیت‌های زیادی برای کلیه‌ها دارد. می‌توانید از گل کلم در سالادهای خود استفاده کنید. گل کلم سرشار از ویتامین C و فیبر است و طعم خوشایندی نیز دارد. فولیک اسید و فیبر موجود در گل کلم به تقویت و پاکسازی کلیه‌ها کمک می‌کند. به علاوه به کبد کمک می‌کند تا سموم یافت شده در بدن را خنثی کند.

فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، به همین دلیل دوست کلیه محسوب می‌شود. به علاوه فلفل دلمه قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است.

کلم

در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کلم یک عامل قدرتمند محسوب می‌شود، مانند کلم بروکلی، که نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه سرشار از فیتوکمیکال‌های مختلف هستند. از آنجایی که کلم فاقد پتاسیم است، مزیت‌های زیادی برای کبد و کلیه‌ها دارد. به‌علاوه کلم سرشار از ویتامین K و C، ویتامین B6، فولیک اسید و فیبر است که این سبزی را به یک ماده مغذی و ارزشمند تبدیل کرده است.

سیر

سیر یک داروی طبیعی و قدیمی شناخته شده است که می‌تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه می‌کند، بدن را پاکسازی می‌کند، کلسترول را کاهش می‌دهد و یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می‌شود. به‌علاوه سیر حاوی مقدار مناسبی آنتی‌اکسیدان و ضدانعقاد است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.