انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
يارانه نوزادان امشب واريز مي‌شود
راهکار حل مشکلات امروز تشکیل کمیته و ستاد نیست/ زندگی مردم دیگر سادگی زمان جنگ را ندارد
دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت می‌خواهد/ برخی از کسانیکه برای کشور ارزآوری کردند، امروز خانه‌نشین شده‌اند
بازار ارز تمام اخبار منفی را پیش‌خور کرده است/ تحقق وعده‌های اروپا نرخ دلار را کاهش می‌دهد
یارانه‌ها امشب در حساب‌هاست
از ابتدای دی‌ماه چه اتفاقی برای خودروها رخ می‌دهد؟
وعده همتی برای تسهیل بازگشت ارز صادراتی
آغاز ریزش 30 درصدی قیمت مسکن از بهمن ماه
نیازها در شرایط تحریم به دانشگاه‌ها اعلام شود/صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل را می‌توانیم احیا کنیم
گروه‌های ثروتمندِ وابسته به قدرت، افکار عمومی در ایران را می‌سازند/ پول باید به فوریت به خانوارهای فقیر برسد/ محتکران به سختی مجازات شوند
حل مشکل پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان را به بازار برمی‌گرداند/ مشکلی در تامین بازار نداریم/ پرتقال شیرین از اول آذر به بازار عرضه می‌شود
مذاکرات اوپک برای کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت
دلیل کاهش نرخ ارز مسایل اقتصادی نیست
دوپینگ بورس مقابل تحریم‌ها
ارزهای دیجیتال؛ ابزار جنگ با تحریم‌ها
سلطان سکه و همدستش اعدام شدند
دژپسند جلوی فرار مالیاتی ۴۰ درصدی را بگیرد
پنج پیشنهاد برای خروج مسکن از رکود
افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سود سهام عدالت/ زمان واریز؛ دی ماه
شركت‌هاي كوچك، برگ برنده ايران
کارت سوخت خود را نفروشید!
ضرب‌الاجل ۷ روزه وزارت تعاون برای تعیین تکلیف مدیران چند شغله
تهران طی دو هفته آینده درباره اروپا تصمیم بگیرد/ با وجود «بن‌سلمان»، امیدی به بهبود روابط ایران و عربستان نیست
ظریف: اروپا هنوز آمادگی اجرای تعهد سیاسی با پرداخت هزینه اقتصادی ندارد
بازی دو سر باخت، نتیجه بلوف نفتی عربستان علیه ایران
کار سخت دژپسند؛ افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری
مزایای آزادسازی قیمت خودرو
سیل نقدینگی در راه است
اعطای حکم ریاست وزارت کار به شریعتمداری/از ربیعی تقدیر شد
مستاجران زلزله‌زده صاحبخانه می‌شوند/ سلبریتی‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده همکاری نکردند
5 هزار هکتار از تهران درگیر بد مسکنی است/ انبوه‌سازی در بافت فرسوده مفهومی ندارد/ در اجرای سیاست‌های مسکن قانون مدارانه عمل می‌کنیم
بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
نامه‌نگاری وزیر بهداشت برای ممنوع شدن تبلیغ 36 کالا
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
صدور دو حکم اعدام دیگر به اتهام فساد اقتصادی/ محکومیت یک کارمند وزارت خارجه به اتهام جاسوسی
کارگرانِ بازنشسته در انتظارِ افزایش مستمری‌ها
آمریکا به دنبال مدل نفت در برابر غذا است/حمایت ترکیه از برجام بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی/پیوستگی ژئوپولیتیکی ایران و آذربایجان مانعی بزرگ در برابر اسرائیل
جزئیات خروج ۴ بانک ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا
برخلاف ادعای آمریکایی‌ها، "غذا" و "دارو" نیز عملا تحریم شده است
مناطق آزاد؛ آدرس غلط برای معضل قاچاق
دورنمای مبهم صادرات نفت ایران
صدور احکام جدید درپرونده های فساداقتصادی اخیر
انتخابات کنگره بر تعامل ایران و آمریکا تاثیری ندارد/در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد
عدم تصویب «FATF» خودزنی است/ نباید در شرایط فعلی توقع مردم را بالا ببریم/ مثل احمدی نژاد نگوییم «تحریم‌ها کاغذ پاره است»
کدخدایی:باید پرسید مصوبات مربوط به CFT چگونه تصویب شدند؟
فرصت توسعه ترانزیت با معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها/ اپراتور هندی به زودی در بندر چابهار فعال می‌شود/ تحریم کشتی سانچی منطقی به نظر نمی‌آید
افزایش قیمت ۸تا۱۸ درصدی بسته های اینترنت/بسته شبانه محدودمی شود
افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای نفتی دولت/تشریح تفاوت‌های بودجه ۹۸ و ۹۷
قاچاق غذا کاهش یافت
بیشتر
کد خبر: 83209 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۵ - 11:21
نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود
نایب رییس کمیسیون صنایع:

نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علاوه بر شنیدن سخنان خودروسازان و درخواست حمایت‌شان، باید پذیرفت تا زمانی که نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی اصلاح نشود هر قدر هم از آنان حمایت‌های قیمتی و غیرقیمتی شود باز هم در مشکلات‌شان غوطه‌ور می‌مانند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، رضا علیزاده  گفت: بدهی هزاران میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان سال‌هاست که سررسیده شده اما خودروسازان گرفتاری‌های مالی چند ماه اخیر را دلیل ناتوانی از بازپرداخت آنها عنوان می‌کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: سوء مدیریت شرکت‌های خودروسازی و مشکلات اجرایی کارخانجات تولیدکننده خودرو طی سال‌های متمادی باعث انباشت هزاران میلیارد تومان بدهی به قطعه‌سازان شد. اگرچه میزان دقیق بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان مشخص نیست اما براساس اخبار غیررسمی این بدهی بالغ بر ۷، ۱۰ یا  ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

بدبختی این است که خودروسازان دولتی در هر دوره زمانی موفق شدند از طرق مختلف خواسته‌های‌شان را به مردم تحمیل کنند؛ چراکه بازار انحصاری مانع ایجاد رقابت شد؛ به همین دلیل با صنعتی روبرو هستیم که گرفتار انواع رانت و انحصار، مدیریت‌های سلیقه‌ای، کیفیت، ایمنی و قیمت نامطلوب و خدمات پس از فروش نامناسب است.وی یادآور شد: با بررسی تاریخچه فعالیت شرکت‌های خودروسازی حتی در  دوران رونق فروش و درآمدزایی مناسب، این شرکت‌ها باز  توجه یا تمایل چندانی برای تسویه بدهی‌هایشان به قطعه‌سازان نداشتند؛ در حالی که قطعه‌سازان همواره خواستار دریافت مطالبات خود از شرکت‌های خودروسازی هستند حتی پیشنهاد دریافت سهام خودروسازان به ازاء مطالبات‌شان را هم مطرح کرده‌اند. در ظاهر بخش زیادی از سهام ایران‌خودرو  و سایپا به سهامداران بخش خصوصی یا به عبارتی خصولتی‌ها واگذار شده است اما در عمل، هم سهم مدیریتی بخش دولتی و هم سهام دولت که از مجموع سهام در اختیار بخش خصوصی بیشتر است، مانع رها شدن این دو خودروساز از پیچیدگی‌ها و بروکراسی مزمن دولتی شده است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار تاسف کرد: بدبختی این است که خودروسازان دولتی در هر دوره زمانی موفق شدند از طرق مختلف خواسته‌های‌شان را به مردم تحمیل کنند؛ چراکه بازار انحصاری مانع ایجاد رقابت شد؛ به همین دلیل با صنعتی روبرو هستیم که گرفتار انواع رانت و انحصار، مدیریت‌های سلیقه‌ای، کیفیت، ایمنی و قیمت نامطلوب و خدمات پس از فروش نامناسب است.

علیزاده با تاکید موکد، گفت: خودروسازان حتی نمی‌توانند از ایده‌آل‌ترین شرایط که همان انحصاری بودن بازار کشور است، استفاده بهینه کنند و با رونق فروش، مطالبات قطعه‌سازان را بازپرداخت کنند. اصلاح ساختاری داخلی یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور است. اگر این اصلاحات در کارخانجات تولید خودرو اعمال شود و بسته‌های  حمایتی دولت به ویژه در خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نیز به آنان عرضه شود، هم حقوق مصرف‌کننده حفظ می‌شود و هم حقوق خودروساز.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.