انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
آدرس اینترنتی جدید برای جاماندگان «بسته حمایتی»
تفاوت کارمزد تسهیلات قرض الحسنه با سود تسهیلات بانکی
لابی‌گری برای بازگشت رانت سیاه
نظام یارانه‌ای اصلاح نشود، شکاف طبقاتی افزایش می‌یابد/ بازتوزیع درآمد با وضع مالیات تصاعدی بر مصرف سوخت/ سقوط آزاد فقرا بسیار خطرناک است
احتمال تعیین دستمزد کارگران بعد از عـید
نجفی: افزایش قیمت خودرو به ۵ درصد حاشیه بازار استمرار روند مسئله‌دار فعلی است
فروش ۳۵ هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی
انگار قرار نیست که بازنشسته‌ها بروند!
دستگیری عوامل فروش گوشت گوسفند مرده در شیراز / هشدار دامپزشکی فارس برای خرید گوشت از مناطق بیدزرد و مهارلو/ ضرورت واردات دام زنده برای کاهش قیمت گوشت
تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران خلاف امنیت ملی و توسعه اقتصادی کشور است
خصوصی‌سازی پوپولیستی نتیجه می‌دهد؟
نمی‌توانیم مایوس شویم/ برجسته کردن نقص‌های کوچک، اقدامی اخلاقی و انقلابی نیست
ظرفیت تولید بنزین دو برابر شد
قدرت خرید مردم ۶۰ درصد کاهش یافته است/ بودجه سال آینده کسری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی خواهد داشت/ دولت به اصلاحات ساختاری تن نمی‌دهد
سوال از رئیس‌جمهور چه تاثیری در بازار داشت که استیضاح داشته باشد/ درمورد لوایح چهارگانه، بهترین گزینه رای مردم است
واشنگتن می‌خواهد «اینستکس» را مختل کند/ تلاش اروپا برای تشویق ایران به مذاکره با آمریکا / INSTEX بیشتر مُسکن است تا درمان واقعی
کنفرانس ورشو مرده متولد شد/ رژیم‌های عربی بازیچه تل‌آویو قرار گرفتند/ حکومت‌های عربی از جانب ملت‌های خود مشروعیت ندارند
افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور رئیس جمهوری
چشم امید اقشار کم ‌درآمد به بازارهای فصلی
جنگ «حیدری، نعمتی» دلواپسان بر سر پالرمو / عده‌ای بانک زده‌اند که «بانک بزنند»!
ظریف: نشست‌های ورشو و مونیخ آمریکا را در جهان منزوی‌تر کرد
مردم تاوان فساد در بخش صادرات را می‌دهند/ ضرورت توقف فعالیت بازار ثانویه ارز /اشخاصی که ارز حاصل از صادرات را برنمی‌گردانند، باید به اشد مجازات برسند
به نظر می‌رسد پالرمو تصویب نشود
کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر/ نام دستگاه‌های مقصر را اعلام می‌کنیم
حکم قطعی متهمان پرونده شرکت کلاهبرداری دومان توکان صادر شد
نخستین محموله وارداتی مرغ در راه ایران/ عرضه از هفته آینده
بازار داغ خودروهاي كاركرده خارجي
بالاترین دهک درآمدی بیش از ۱۰ برابر از یارانه‌ پنهان بهره‌مند می‌شود/ دولت ۴۵ میلیارد دلار را به جیب اغنیا می‌ریزد/ مجلس در حال افزایش شکاف درآمدی و فاصله طبقاتی است
در صنعت ساختمان وابستگی به خارج وجود ندارد/ دلیل عقب ماندگی کشور در حوزه ساختمان نبود نظام حرفه‌ای است
عاقبتِ تلخِ بسته حمایتی که قرار بود جای ترمیم دستمزد را بگیرد/ چرا دولت بعد از هر بار "یارانه‌پردازی" معذرت‌خواهی می‌کند؟
پیش‌بینی قیمت نفت در بودجه ۹۸ محقق می‌شود؟
ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام شده است
چشم‌انداز کاهش نرخ ارز طی هفته‌های آینده
اوضاع مسکن در اطراف تهران + قیمت‌ها
هزینه ماهانه زندگی کارگران ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام شد
بازگشت دلار به روند صعودی
میوه؛ گوشت قرمز را « روسفید» کرد
صفوف گوشت قرمز برچیده می‌شود
«توزيع سود موهوم» عامل افزايش نقدينگي
حسینی: نباید بیش از اندازه واقعی برای اینستکس ارزش قائل شویم
پول ایران را با ارزهایی غیر از دلار پرداخت می‌کنیم/ تحریم آمریکا تاثیری بر تعاملات مالی دو کشور نگذاشته است
کارمند تامین‌اجتماعی نباید حقوق ۱۰ میلیونی بگیرد/ شوروی را صندوق‌های بازنشستگی تکه پاره کرد/ آنچه نظام را ضربه‌پذیر می‌کند، صندوق‌های بیمه‌ای است نه ترامپ
واردات اولین محموله دام زنده از رومانی
تخم‌مرغ‌ها روی دست مرغداران مانده است/ افزایش خودسرانه قیمت‌ از سوی خرده‌فروشی‌ها/ دولت با وجود مازاد تولید به واردات ادامه می‌دهد
عرضه 35 تنی اینترنتی گوشت قرمز/ ورود دادستان به پرونده قاچاق دام
واردات یک میلیون کیلو گوشت بدون تعرفه گمرکی
شوک اقتصادی در انتظار کشورهای نفتی
اروپا فعلا از خط قرمزهای آمریکا عبور نکرده است/ آینده اینستکس به تحول در روابط تهران و واشنگتن بستگی دارد
ترانزیت زمینی سوریه و ایران فعال شد/ خرید ساختمان مرکز تجاری ایرانیان در منطقه آزاد دمشق/ صادرات سیمان، فولاد، کاشی و سرامیک به سوریه
اجرایی شدن اینستکس به راحتی ممکن نیست/ بهانه موگرینی برای عدم شرکت در نشست ورشو هوشمندانه بود/ تهدید دانستن ایران، واهی و بی‌منطق است
بیشتر
کد خبر: 83209 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۵ - 11:21
نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود
نایب رییس کمیسیون صنایع:

نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علاوه بر شنیدن سخنان خودروسازان و درخواست حمایت‌شان، باید پذیرفت تا زمانی که نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی اصلاح نشود هر قدر هم از آنان حمایت‌های قیمتی و غیرقیمتی شود باز هم در مشکلات‌شان غوطه‌ور می‌مانند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، رضا علیزاده  گفت: بدهی هزاران میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان سال‌هاست که سررسیده شده اما خودروسازان گرفتاری‌های مالی چند ماه اخیر را دلیل ناتوانی از بازپرداخت آنها عنوان می‌کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: سوء مدیریت شرکت‌های خودروسازی و مشکلات اجرایی کارخانجات تولیدکننده خودرو طی سال‌های متمادی باعث انباشت هزاران میلیارد تومان بدهی به قطعه‌سازان شد. اگرچه میزان دقیق بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان مشخص نیست اما براساس اخبار غیررسمی این بدهی بالغ بر ۷، ۱۰ یا  ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

بدبختی این است که خودروسازان دولتی در هر دوره زمانی موفق شدند از طرق مختلف خواسته‌های‌شان را به مردم تحمیل کنند؛ چراکه بازار انحصاری مانع ایجاد رقابت شد؛ به همین دلیل با صنعتی روبرو هستیم که گرفتار انواع رانت و انحصار، مدیریت‌های سلیقه‌ای، کیفیت، ایمنی و قیمت نامطلوب و خدمات پس از فروش نامناسب است.وی یادآور شد: با بررسی تاریخچه فعالیت شرکت‌های خودروسازی حتی در  دوران رونق فروش و درآمدزایی مناسب، این شرکت‌ها باز  توجه یا تمایل چندانی برای تسویه بدهی‌هایشان به قطعه‌سازان نداشتند؛ در حالی که قطعه‌سازان همواره خواستار دریافت مطالبات خود از شرکت‌های خودروسازی هستند حتی پیشنهاد دریافت سهام خودروسازان به ازاء مطالبات‌شان را هم مطرح کرده‌اند. در ظاهر بخش زیادی از سهام ایران‌خودرو  و سایپا به سهامداران بخش خصوصی یا به عبارتی خصولتی‌ها واگذار شده است اما در عمل، هم سهم مدیریتی بخش دولتی و هم سهام دولت که از مجموع سهام در اختیار بخش خصوصی بیشتر است، مانع رها شدن این دو خودروساز از پیچیدگی‌ها و بروکراسی مزمن دولتی شده است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار تاسف کرد: بدبختی این است که خودروسازان دولتی در هر دوره زمانی موفق شدند از طرق مختلف خواسته‌های‌شان را به مردم تحمیل کنند؛ چراکه بازار انحصاری مانع ایجاد رقابت شد؛ به همین دلیل با صنعتی روبرو هستیم که گرفتار انواع رانت و انحصار، مدیریت‌های سلیقه‌ای، کیفیت، ایمنی و قیمت نامطلوب و خدمات پس از فروش نامناسب است.

علیزاده با تاکید موکد، گفت: خودروسازان حتی نمی‌توانند از ایده‌آل‌ترین شرایط که همان انحصاری بودن بازار کشور است، استفاده بهینه کنند و با رونق فروش، مطالبات قطعه‌سازان را بازپرداخت کنند. اصلاح ساختاری داخلی یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور است. اگر این اصلاحات در کارخانجات تولید خودرو اعمال شود و بسته‌های  حمایتی دولت به ویژه در خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نیز به آنان عرضه شود، هم حقوق مصرف‌کننده حفظ می‌شود و هم حقوق خودروساز.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.