انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
اجناس محتکران هنوز وارد بازار نشده است/ به زودی قیمت‌ها می‌شکند
مخالفان انتشار لیست‌‌ ارزبگیران دولتی به هلدینگ‌های بانک‌ها و صندوق‌ها وصل هستند/ تحقیق و تفحص‌های مجلس اغلب عقیم می‌ماند
ارز دیجیتال تلگرام، می‌تواند پول ملی را زیر سوال ببرد
عمده سپرده‌های مردم در کدام بانک‌هاست؟
دست‌ها به لوازم التحرير نمي‌رسد
هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین نگرفته‌ایم/ بسیج 15 هزار ناوگان اتوبوسی برای جابه جایی زائران
واردات خودرو فعلا ممنوع است/ روند ترخیص انواع کالاهای وارداتی
چالش های حوزه سلامت در شرایط تحریم/ گلایه از بیمه ها
سازمان هواپیمایی کشوری هیچ اختیاری در تعیین نرخ بلیت هواپیما ندارد/ایرلاین‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی‌کنند
هشدار نسبت به تاثیر منفی افزایش قیمت مصالح بر اتمام پروژه‌های درمانی مناطق زلزله‌زده
آزادسازی نرخ ارز در راستای سیاست‌های شوک درمانی است
۸ علت مهاجرت جمعیت در سال گذشته/ «جستجوی شغل» دومین عامل مهاجرت
عراق، مقصد کالاهای کمیاب ایران
آخرین وضعیت بررسی استیضاح شریعتمداری و آخوندی در مجلس
ترخیص موبایل‌ها از گمرک آغاز شده است/ ثبت سفارش موبایل‌های جدید از هفته آینده آغاز می‌شود/ مسئولان سریع‌تر گوشی‌های موبایل را قیمت‌گذاری کنند
کوپن الکترونیکی کالاهای اساسی را به نرخ دولتی به دست مردم می‌رساند/کوپن الکترونیکی نه اختلال در بازار ایجاد می‌کند و نه رانت
دولت موضوعات را از مردم پنهان نکند/کاهش واردات موجب رکود می‌شود/خریدهای مرزی تاثیری در قحطی و صادرات ندارد/اسامی دریافت‌کنندگان ارز 4200 باوجود تاکید رییس‌جمهور منتشر نشد
مجلس با رفع توقف ثبت سفارش خودرو موافقت نمی‌کند
بسته اشتغال باز شد
روند قاچاق دلار از افغانستان به ایران شدت گرفته است/ واردات کالا از ایران صرفه اقتصادی دارد/ مهاجران افغانی در حال ترک ایران هستند
تخصیص ارز ٧ هزار توماني برای زائران
بررسی توزیع کوپن الکترونیکی در کمیسیون اقتصادی/ تا ۶ ماه باید شرایط اضطرار وجود داشته باشد/ دست به کار نشویم، مسیر ونزوئلا را خواهیم رفت
نرخ پروازهای اربعین باارز بازارثانویه/پتروشیمی‌ها علیه ایرلاین‌ها
خروج ثروت 80 میلیون ایرانی از مرزها
وضعیت سدها بحرانی است
کری خطاب به ترامپ: اگر می‌خواهی چیزی از توافق هسته‌ای یاد بگیری کتابم را بخر
توضیحات تعزیرات حکومتی البرز درباره پوشک‌های احتکار شده/توزیع به زودی آغاز می‌شود
اجرایی شدن حمایت‌های غذایی و اجتماعی دولت از اقشار ویژه در نیمه دوم سال جاری/ می‌خواهیم فشارهای ناشی از نوسانات قیمت‌ها را پوشش دهیم
قیمت‌های نجومی خودرو "فِیک" است
سود بانکی هم سد راه دلار نشد
احتمال جهش قیمت نفت به ۸۰ دلار
روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده متوقف شده است/ کرمانشاه علاوه بر زمین لرزه، آهن‌لرزه هم دارد
دروازه عتبات عالیات نیازمند زیرساخت‌های فرودگاهی
صادرات کالاهای اساسی و ضروری از تمامی مرزهای کشور ممنوع است/ تشکیل کمیته‌ای ویژه برای مقابله با قاچاق و کنترل فرآورده‌های سوختی
انبارهای محتکران را بین مزدبگیران توزیع کنید/چرخشِ سفره‌های کارگران به سمتِ نانِ خالی
ما با صدای "حسین عرفانی" خندیدیم و گریه کردیم
صدا و سیما از بنده خوشش نمی‌آید؛ اما از متخلفان هم حمایت نکند / کلنگ‌زنی 3400 مسکن مشارکتی در پرند/ هیچ‌کس نباید از محل امضافروشی ارتزاق کند
توزیع کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واگذار شود
تصمیمی در مورد دو نرخی‌شدن بنزین نگرفتیم
دلار چند؟
دولت متمرکز؛ آفت توسعه اقتصادی
وزرای کارواقتصادسریعترمعرفی شوند/روحانی تحت تاثیرلابی‌سیاسی نباشد
رشد قیمت مسکن نتیجه تراکم فروشی است!/ زندگی در تهران سخت شده است
دلایل حذف خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها/ این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود
توان افزایش سقف وام مسکن را نداریم/ سپرده گذارانی که از امتیازشان استفاده نکردند، مشمول تغییرات شرایط وام می‌شوند
تشکیل کمیته‌ای از ۱۳ دانشگاه برتر برای حل بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کشور/جو ناامیدی بر جامعه حاکم است
بازنشسته‌ها چطور راضی می‌شوند فرزندان‌شان در خانه بمانند و خودشان مجددا سر کار بروند؟
سایه نوسانات ارزی بر بازار محرم
"تولید" منتظر یک پول درشت باشد
شرایط دشوار است، اما بن بست نیست/ امیدواریم با میدان‌داری فعالان اقتصادی از این شرایط با کمترین هزینه عبور کنیم
بیشتر
کد خبر: 83209 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۵ - 11:21
نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود
نایب رییس کمیسیون صنایع:

نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علاوه بر شنیدن سخنان خودروسازان و درخواست حمایت‌شان، باید پذیرفت تا زمانی که نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی اصلاح نشود هر قدر هم از آنان حمایت‌های قیمتی و غیرقیمتی شود باز هم در مشکلات‌شان غوطه‌ور می‌مانند.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، رضا علیزاده  گفت: بدهی هزاران میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان سال‌هاست که سررسیده شده اما خودروسازان گرفتاری‌های مالی چند ماه اخیر را دلیل ناتوانی از بازپرداخت آنها عنوان می‌کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: سوء مدیریت شرکت‌های خودروسازی و مشکلات اجرایی کارخانجات تولیدکننده خودرو طی سال‌های متمادی باعث انباشت هزاران میلیارد تومان بدهی به قطعه‌سازان شد. اگرچه میزان دقیق بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان مشخص نیست اما براساس اخبار غیررسمی این بدهی بالغ بر ۷، ۱۰ یا  ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

بدبختی این است که خودروسازان دولتی در هر دوره زمانی موفق شدند از طرق مختلف خواسته‌های‌شان را به مردم تحمیل کنند؛ چراکه بازار انحصاری مانع ایجاد رقابت شد؛ به همین دلیل با صنعتی روبرو هستیم که گرفتار انواع رانت و انحصار، مدیریت‌های سلیقه‌ای، کیفیت، ایمنی و قیمت نامطلوب و خدمات پس از فروش نامناسب است.وی یادآور شد: با بررسی تاریخچه فعالیت شرکت‌های خودروسازی حتی در  دوران رونق فروش و درآمدزایی مناسب، این شرکت‌ها باز  توجه یا تمایل چندانی برای تسویه بدهی‌هایشان به قطعه‌سازان نداشتند؛ در حالی که قطعه‌سازان همواره خواستار دریافت مطالبات خود از شرکت‌های خودروسازی هستند حتی پیشنهاد دریافت سهام خودروسازان به ازاء مطالبات‌شان را هم مطرح کرده‌اند. در ظاهر بخش زیادی از سهام ایران‌خودرو  و سایپا به سهامداران بخش خصوصی یا به عبارتی خصولتی‌ها واگذار شده است اما در عمل، هم سهم مدیریتی بخش دولتی و هم سهام دولت که از مجموع سهام در اختیار بخش خصوصی بیشتر است، مانع رها شدن این دو خودروساز از پیچیدگی‌ها و بروکراسی مزمن دولتی شده است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار تاسف کرد: بدبختی این است که خودروسازان دولتی در هر دوره زمانی موفق شدند از طرق مختلف خواسته‌های‌شان را به مردم تحمیل کنند؛ چراکه بازار انحصاری مانع ایجاد رقابت شد؛ به همین دلیل با صنعتی روبرو هستیم که گرفتار انواع رانت و انحصار، مدیریت‌های سلیقه‌ای، کیفیت، ایمنی و قیمت نامطلوب و خدمات پس از فروش نامناسب است.

علیزاده با تاکید موکد، گفت: خودروسازان حتی نمی‌توانند از ایده‌آل‌ترین شرایط که همان انحصاری بودن بازار کشور است، استفاده بهینه کنند و با رونق فروش، مطالبات قطعه‌سازان را بازپرداخت کنند. اصلاح ساختاری داخلی یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور است. اگر این اصلاحات در کارخانجات تولید خودرو اعمال شود و بسته‌های  حمایتی دولت به ویژه در خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نیز به آنان عرضه شود، هم حقوق مصرف‌کننده حفظ می‌شود و هم حقوق خودروساز.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.