انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بازارهای «همسایه» را دریابیم
پایان باز سناریوی حذف یارانه ارزی
نماینده دادستان خطاب به مدیرموسسه مالی ولیعصر: پول سفرهای خارجی را از کجا آوردید؟
نمی‌شود سنگِ دستمزدها را بست و سگِ قیمت‌ها را رها کرد/ حداقل ۱۰ سال مستمری به قیمت امروز به بازنشستگان پرداخت کنند/ دولت باید زیان فروش شرکت‌های شستا را یکجا بپردازد
بررسی چرایی و چگونگی کاهش صفرهای پول ملی
مجلس مخالف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است
فرار از سقوط رشد اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های پنهان
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
نفت ۸۰دلاری عرضه را افزایش می‌دهد
روز تاریخی بازار سرمایه
نگرانی در خصوص افزایش تورم وجود ندارد/ اقدامات آمریکا تاثیری بر مراودات مالی و بانکی ما نخواهد داشت
فروشندگان صوری؛ قیمت‌های کذایی
یک میلیون یتیم، زن بی‌سرپرست و بیمار سرطانی در خانواده مستمری‌بگیران داریم/ بازنشستگان دیگر نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان را بخرند/ شاهد استمرار تورم دو رقمی خواهیم بود
تعیین تعداد بانک و شعب مبنای علمی ندارد/ ادغام بانک‌های نظامی پوششی برای مشکلات است/ انتقال و هدایت نقدینگی در اختیار بانک مرکزی نیست
وزیر جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت دیده است
وزیر راه: سیل بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده‌ای کشور آسیب زد
سیلی واقعیت برخیال‌پردازی ترامپ
متهم: مرجان شیخ‌الاسلام محجبه و معتقد به نظام بود/ شورای نگهبان هم صلاحیت او را تایید کرده بود/ فردی مأمور شده بود مسیر پول‌ها را پیگیری کند
نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوش‌بینم/ دغدغه‌های مخالفان قابل مدیریت است/ با سیاسی کردن موضوع لوایح چهارگانه مخالفیم
دولت به اندازه کل درآمدش، دستمزد می‌دهد/ بودجه‌ای برای ترمیم حقوق کشاورزان و روستاییان درنظر گرفته نشده/ اگر ثروت‌های دست نخورده کشور را مدیریت کنیم هیچ نیازی به زدن از حقوق کارگران نداریم
دیپلماسی اقتصادی از آزادی عمل برخوردار نیست/ تصویب FATF به نفع کشور است/ راه درمان، تصحیح محاسبات و ترسیم نقشه راه جدید است
تاثیرپذیری۱۰هزارشغل ازسیل/ آغازپرداخت بیمه بیکاری درمناطق سیل‌زده
اساس افزایش ارز پایه کالاهای اساسی کسب رانت ۵۶ تا ۶۵ هزار میلیارد تومانی است/ ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان، عدد مجعولی است/ حاشیه نشینی باعث رشد بخش غیررسمی اقتصاد می‌شود
القای کمبود محصولات کشاورزی برای بهره‌گیری از رانت واردات/ زورشان به شرکت‌های دولتی نمی‌رسد؛ صادرکنندگان بخش خصوصی را تهدید می‌کنند/ دادستانی یک‌بار برای همیشه ریشه اخلالگران بازار را بخشکاند
نان گران نشود؛ وزن چانه را کم می‌کنیم/نرخ آرد نانوایی‌های سنتی و حجیم افزایش نیافته است
گمرک از آبان‌ماه، آمار صادرات زعفران را نداده است/ شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها هستیم/ دو دوستی بازار خود را در اختیار افغانستان قرار داده‌ایم
4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی
رقابت‌پذیری پادزهر رکود بازار خودرو
قاضی: ذکر مسائل حاشیه‌ای چاره‌ساز نیست/ وکیل متهم ردیف اول: حمزه‌لو از دارایی و شرکت‌هایش برای بازگرداندن پول کشور استفاده کرد
جیب‌ خالی کارگران در سال رونق تولید!
تحریم سپاه اعلام جنگ به ایران است/ شرکت‌های اقتصادی سپاه تغییر ماهیت دهند/ نباید حضور ایران در عراق و سوریه را هزینه دانست/ آمریکا به دنبال استفاده از موقعیت ژئوپلتیک ایران است
مهمترین چالش اقتصاد ایران مقابله با تحریم‌هاست/ اینستکس توان حل همه مشکلات را ندارد/ صداقت اروپا به منافعش بستگی دارد
سد کرخه چهار سیلاب پیاپی را کنترل کرده است/ امکان فرار آب از سد وجود ندارد/ نمی‌شد زودتر دریچه‌های سد را باز کرد/ امکان شکستن سد وجود ندارد
سیل ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه را کاملا تخریب کرد/ بیشترین خسارت‌ها به گندم وارد شده/ به دلیل عملکرد بد بیمه‌ها بیشتر کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی‌کنند
پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!
نرخ دلار امسال بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان خواهد بود/ نیمی از ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی تاراج شد/ عدم حذف بازار پشت پرده علیرغم تشکیل بازار متشکل ارزی
دست‌اندازهای رونق تولید
دکل نفتی یک پرونده مالی پیچیده بود/ حکم نامتناسب باشد اعتراض می‌کنیم
نوبخت: برنامه رونق تولید آماده است
پایان راه «چادرملو» نزدیک است؟
پیام سفر عبدالمهدی به تهران/ آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به مناطق مختلف عراق/ افزایش گردشگران ۲ کشور با رایگان شدن هزینه صدور ویزا
بعضی آنقدر کالا وارد کردند که انبارهایشان جایی برای سوزن انداختن نداشت/ با مالیات کسب شده از درآمد فقرزدایی کنید، نه فروش منابع کشور
آغاز پرداخت وام بلاعوض معیشتی در لرستان/ انتقال برخی روستاها با تمام سکنه به محلی دیگر/ اجازه احداث مسکن‌های جدید در حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم
چرا گاز ایران برای عراق حیاتی است؟
نقش رسانه‌ها در بازتاب پرونده فساد پتروشیمی
هوای اقتصاد بهاری می‌شود؟
عقب‌گرد ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس
دلیل افزایش دو برابری قیمت گوجه فرنگی
سیلاب هزینه‌ها
معاون وزیر جهاد کشاورزی: خسارت سیل در بخش کشاورزی جبران می شود
بیشتر
کد خبر: 83249 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۷ - 10:33
جزییات تغییرات وام مسکن به شرط تایید بانک مرکزی/پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات و حذف محدودیت عمر ساختمان / توصیه املاکی ها به مردم برای تعویق خرید مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

جزییات تغییرات وام مسکن به شرط تایید بانک مرکزی/پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات و حذف محدودیت عمر ساختمان / توصیه املاکی ها به مردم برای تعویق خرید مسکن

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به جزییات پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی برای تغییر شرایط تسهیلات مسکن گفت: پیشنهاد حذف محدودیت عمر ساختمان برای خرید خانه ارایه شده همچنین از دیگر پیشنهادات افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط و افزایش سقف تسهیلات است.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره احتمال تغییر شرایط وام 80 میلیون تومانی صندوق  پس انداز یکم به خانه اولی‌ها گفت: پیشنهاد حذف محدودیت عمر ساختمان برای خرید خانه ارایه شده است، که دارای محاسن و معایبی است. در حال حاضر وام 80 میلیون تومانی تنها به خانه‌های با سن کمتر از 15 سال تعلق می‌گیرد اما پیشنهاد حذف این شرط ارایه شده و بانک مرکزی در حال بررسی این موضوع است.

وی در پایان افزود: از دیگر پیشنهادات ارایه شده افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط و افزایش سقف تسهیلات است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره وجود خانه‌های خالی در بازار و اینکه عده‌ای حاضر به فروش خانه‌های خالی خود نیستند، گفت: کسانی که خانه ساخته شده به قصد فروش را برای چندین سال وارد بازار نکنند با محدود شدن سود خود و بر منطق قاعده بازار خود به خود به نوعی تنبیه اقتصادی شده‌اند. البته این یک روند طبیعی در اقتصاد آزاد است که وقتی یک رقم بالایی را برای کالایی پیشنهاد می‌دهند برای آن قیمت، متقاضی وجود نداشته باشد لذا با کاهش تقاضا مالکان ناچار می‌شوند که قیمت را تعدیل کنند. 

مظاهریان ادامه داد: در حال حاضر مشاوران املاک هم به متقاضیان پیشنهاد می‌دهند که نسبت به خرید اقدام نکنند و صبر داشته باشند تا بازار به آرامش برسد و بعد  برای خرید اقدام کنند. بازار مسکن کاملا متاثر از اقتصاد کلان است. در طی4 سال از 92 تا اواخر سال 96 مسکن به کالای مصرفی تبدیل شده بود و سوداگری در آن دیده نمی‌شد چرا که بازارهای موازی روندبا ثباتی را از خود نشان می‌دادند اما با تغییر شرایط اقتصادی کلان کشورو بروز انتظارات تورمی مسکن دوباره به کالای سرمایه‌ای تبدیل شد.

وی افزود: در حال حاضر ابزار لازم برای الزام مالکان برای فروش خانه‌های خالی وجود ندارد. نرخ مالیات بر خانه‌های خالی هم رقم کوچکی است و تاثیر معنا داری برای تشویق مالکان به عرضه این خانه‌ها به قیمت در استطاعت مردم نداشته است. به عنوان مثال قیمت خانه‌ای 500 میلیون تومان است، اگرحتی بر مبنای اجاره‌های واقعی مالیات آن 5 میلیون باشد آیا مالک حاضر است برای این رقم، خانه خود را دست دوم کند و اجاره دهد؟ اگر 4 سال هم خانه را به فروش نرساند در سال چهارم مالیات آن به 20 میلیون می رسد که اگر بخواهد خانه را هم بفروشد به قیمت 520 میلیون تومان خواهد فروخت بنابراین مالیات بر خانه های خالی نهایتا توسط مصرف کننده پرداخت خواهد شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مالیات موثر می تواند راهکار کاهش خانه‌های  خالی باشد، گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که مالیات خانه‌های خالی به عوارض تبدیل شود که منابع پایدار مالی برای شهرداری‌ها شود. شهرداری‌ها این عوارض را دریافت و برای شهر و تامین مسکن کم درآمدها هزینه کنند. شهرداری هر چه بیشتر عوارض دریافت کند برای مسکن کم درآمدها اعتبارات بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شناسایی متمرکز خانه‌های خالی برای دولت عملی نزدیک به غیر ممکن است، گفت: تعداد گسترده شهرها و خانه‌های مشمول این  مالیات به میزانی است که امکان راستی آزمایی و اخذ مالیات بصورت متمرکز ممکن نیست، اما همه شهرها شهرداری دارند و شهرداری همه ساله خانه ها را از بابت اخذ عوارض نوسازی پایش می کند و عوارض نوسازی را حتی در فواصل زمانی طولانی دریافت می کند. شهرداری می داند ارزش هر خانه چقدر است و چقدر مالیات باید بپردازد و از آن عوارض سالیانه بگیرد.

مظاهریان ادامه داد:  اگر یک نهاد باشد که امکان شناسایی خانه‌های خالی را داشته باشد، آن نهاد، شهرداری‌ها هستند و اخذ عوارض هم می‌تواند انگیزه انجام این کار توسط شهرداری باشد، مسئله بعدی هم میزان عوارض است که باید به نحوی موثر باشد تا مالک را تشویق به عرضه ملک خود کند، نرخ و سطح مالیات کنونی پیش بینی شده در قانون موثر نیست.  بنابراین به نظر می رسد بهترین راهکار این است که جمع کننده این مالیات یا عوارض شهرداری‌ها باشند و مبلغ دریافت شده به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها تبدیل شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.