انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
گروه‌های ثروتمندِ وابسته به قدرت، افکار عمومی در ایران را می‌سازند/ پول باید به فوریت به خانوارهای فقیر برسد/ محتکران به سختی مجازات شوند
حل مشکل پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان را به بازار برمی‌گرداند/ مشکلی در تامین بازار نداریم/ پرتقال شیرین از اول آذر به بازار عرضه می‌شود
مذاکرات اوپک برای کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت
دلیل کاهش نرخ ارز مسایل اقتصادی نیست
دوپینگ بورس مقابل تحریم‌ها
ارزهای دیجیتال؛ ابزار جنگ با تحریم‌ها
سلطان سکه و همدستش اعدام شدند
دژپسند جلوی فرار مالیاتی ۴۰ درصدی را بگیرد
پنج پیشنهاد برای خروج مسکن از رکود
افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سود سهام عدالت/ زمان واریز؛ دی ماه
شركت‌هاي كوچك، برگ برنده ايران
کارت سوخت خود را نفروشید!
ضرب‌الاجل ۷ روزه وزارت تعاون برای تعیین تکلیف مدیران چند شغله
تهران طی دو هفته آینده درباره اروپا تصمیم بگیرد/ با وجود «بن‌سلمان»، امیدی به بهبود روابط ایران و عربستان نیست
ظریف: اروپا هنوز آمادگی اجرای تعهد سیاسی با پرداخت هزینه اقتصادی ندارد
بازی دو سر باخت، نتیجه بلوف نفتی عربستان علیه ایران
کار سخت دژپسند؛ افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری
مزایای آزادسازی قیمت خودرو
سیل نقدینگی در راه است
اعطای حکم ریاست وزارت کار به شریعتمداری/از ربیعی تقدیر شد
مستاجران زلزله‌زده صاحبخانه می‌شوند/ سلبریتی‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده همکاری نکردند
5 هزار هکتار از تهران درگیر بد مسکنی است/ انبوه‌سازی در بافت فرسوده مفهومی ندارد/ در اجرای سیاست‌های مسکن قانون مدارانه عمل می‌کنیم
بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
نامه‌نگاری وزیر بهداشت برای ممنوع شدن تبلیغ 36 کالا
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
صدور دو حکم اعدام دیگر به اتهام فساد اقتصادی/ محکومیت یک کارمند وزارت خارجه به اتهام جاسوسی
کارگرانِ بازنشسته در انتظارِ افزایش مستمری‌ها
آمریکا به دنبال مدل نفت در برابر غذا است/حمایت ترکیه از برجام بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی/پیوستگی ژئوپولیتیکی ایران و آذربایجان مانعی بزرگ در برابر اسرائیل
جزئیات خروج ۴ بانک ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا
برخلاف ادعای آمریکایی‌ها، "غذا" و "دارو" نیز عملا تحریم شده است
مناطق آزاد؛ آدرس غلط برای معضل قاچاق
دورنمای مبهم صادرات نفت ایران
صدور احکام جدید درپرونده های فساداقتصادی اخیر
انتخابات کنگره بر تعامل ایران و آمریکا تاثیری ندارد/در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد
عدم تصویب «FATF» خودزنی است/ نباید در شرایط فعلی توقع مردم را بالا ببریم/ مثل احمدی نژاد نگوییم «تحریم‌ها کاغذ پاره است»
کدخدایی:باید پرسید مصوبات مربوط به CFT چگونه تصویب شدند؟
فرصت توسعه ترانزیت با معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها/ اپراتور هندی به زودی در بندر چابهار فعال می‌شود/ تحریم کشتی سانچی منطقی به نظر نمی‌آید
افزایش قیمت ۸تا۱۸ درصدی بسته های اینترنت/بسته شبانه محدودمی شود
افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای نفتی دولت/تشریح تفاوت‌های بودجه ۹۸ و ۹۷
قاچاق غذا کاهش یافت
جلسه شورای عالی کار سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود/ آیا دستمزد افزایش خواهد یافت؟
قاچاق و اسراف دو واقعیت غیر قابل انکار سوخت در ایران / همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دود شدن بنزین روی میز است
کسی نمی‌داند قیمت دلار بالاتر می‌رود یا نه/ همتی معتقد است نباید ارز به بازار تزریق شود/ در زمان تحریم‌ها مسیر رانت و فساد هموارتر می‌شود
بانک‌ها باید سالم‌سازی شوند؛ اما چگونه؟!
وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام ارائه نداده است
۲۶۶ میلیون دلار گوشی وارد کشور شد/افزایش ۴۳ درصدی واردات
سیاست‌های ارزی کشور را از لبه پرتگاه دور کرد/واردات بدون انتقال ارز دوباره باید احیا شود
ترس ترامپ از افزایش قیمت نفت در پی تحریم ایران
تهیه ارز مورد نیاز کالاهای اساسی برای ۱.۵ سال آینده
بیشتر
کد خبر: 83282 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۸ - 10:22
راه‌حل یک نماینده برای آزادسازی قیمت خودرو

راه‌حل یک نماینده برای آزادسازی قیمت خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نظر گرفتن منافع مشتریان شرکت‌های خودروساز باعث احتیاط مقامات مسئول برای افزایش قیمت خودرو شده است.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، محسن کوهکن  درباره آزادسازی قیمت خودرو اظهار داشت: معنای آزادسازی قیمت خودرو این است که سهم هر خودروی تولید شده از منابع ارزی با نرخ آزاد محاسبه شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس یادآور شد: تجربه گذشته نشان داده به دلیل ایرادات ساختاری اقتصاد کشور هرگاه قیمت کالایی آزاد شد، مصرف کنندگان متضرر شدند.

وی تصریح کرد: آزادسازی قیمت خودرو از نظر اصول علم اقتصاد به دلیل محاسبه هزینه تمام شده براساس قیمتهای بازار آزاد، امر درستی است اما اجرای این اصل در ایران گرفتار  منفعت‌طلبی، چشم بستن بر حقایق و تحلیل‌های یک جانبه ذی‌نفعان شده که موجب ضرر مصرف کنندگان می‌شود در حالی که قاعده اقتصاد جهانی به این صورت است که یک تولید کننده برای سیطره یک بازار کالایی به ویژه در ابتدای کار، ضرر می‌دهد بعد به سربه‌سر شدن هزینه‌ها و سود تن می‌دهد تا پس از دوره‌ای میان مدت به سوددهی برسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تجربه نشان داده اگر قیمت گذاری خودرو به صورت کلی آزاد شود، بخش قابل توجهی از مردم از داشتن خودرو محروم می‌شوند در کنار آن اگر کل تولید شرکتهای خودروساز هم بخواهد از تسهیلات دولتی استفاده کند، منابع کشور به تاراج می‌رود پس باید برای آزادسازی قیمت خودرو ضوابط و چارچوبهای دقیق و اصولی طراحی کرد تا نه اقشار ضعیف از داشتن خودرو محروم شوند و نه کل تولید خودروسازان از تسهیلات دولتی استفاده کند.

کوهکن پیشنهاد داد: بنده طرفدار این هستم که خودرویی ملی با مراعات کف استانداردهای ایمنی داشته باشیم تا این خودرو از طریق حمایت‌های یارانه‌ای از خودروسازان و پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید، مورد حمایت قرار بگیرد البته این قاعده نباید درباره افرادی که با هدف تبدیل به احسن کردن خودروهایشان وارد بازار می‌شوند، به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: قیمت خودرو برای این دسته مشتریان شرکتهای خودروساز باید آزاد محاسبه و دریافت شود به عبارت روشن‌تر اگر بنده و امثال بنده تصمیم به ارتقاء نوع و مدل ماشین‌مان داریم باید هزینه آن را از جیب خودمان بپردازیم و  دنبال استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، رابطه و رانت نباشیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس در عین حال هشدار داد: البته از آنجا که آزادسازی قیمت خودرو همواره اقشار ضعیف و فاقد خودرو جامعه را تهدید می‌کند، این اقشار باید مورد حمایت‌های قانونی و تسهیلاتی قرار داشته باشند، هر چند که بیم سوء استفاده از این مسئله هم وجود دارد به عبارت روشن تر ممکن است به واسطه این پیشنهاد افراد دارای خودرو سراغ افراد فاقد خودرو رفته و امتیاز و سهمیه این افراد در نداشتن خودرو را با پرداخت مبلغی، خریداری کنند اما مسؤولان امر باید به این مسئله هم توجه داشته باشند و در تهیه بانک اطلاعات دارندگان خودرو و افراد فاقد خودرو که با همکاری سازمان ثبت اسناد و از طریق کد ملی قابل انجام است، نام افراد فاقد خودرو که سهمیه خود را به این شکل به افراد دارای خودرو واگذار می‌کنند، ثبت شود تا بدانند دیگر نمی‌توانند خودرو با تسهیلات ارزان قیمت خریداری کنند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.