انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
«مختارنامه» برای من جایگاه ویژه‌ای دارد
برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال جاری منتفی شد
دوران کم‌کاری «حامد کمیلی» تمام می شود؟
«سرگذشت ندیمه» با انتخاب ترامپ اتفاق افتاد
صدای ماندگار دیگری به خاک سپرده شد
کنگرانی و مرگی که حسرت داشت
پیگیری‌های بی‌نتیجه
باهم این قصر بشکوه سخن پارسی را پی نهاده‌ایم
سوء‌تفاهم بود
کسی نمی‌تواند معتمدی را به بهانه اجرای زنده ممنوع‌الفعالیت کند/پلی‌بک توهین به مخاطب است
از شلمچه تا تهران؛ پرچم آرمانگرایی همچنان برافراشته است
حسین عرفانی درگذشت
تنها صداست که می ماند!
مرگ، فلسفه و ادبیات در عصر پسا‌معنا
از خودمان شروع کنیم
مردی که با لبخند رفت
دلایل امنیتی و محرمانه بودن اطلاعات باستان‌شناسی در ایران/حتی نمی‌توانیم DNA باستانی را در داخل کشور استخراج کنیم/بیشتر کشفیات اتفاقی است
«رگ خواب» بهترین فیلم شد
نوشتن، پرسشگری بی‌پایان از زندگی است
روایت ریحانه پارسا از حواشی فضای مجازی/ باید هوای نسل ما را داشت
وضعیت ادبیاتمان بحرانی اما امیدوارکننده است
تفاوت فرهنگی یا جدال فرهنگی؟
موسیقی ایرانی را خواننده‌محور کرده‌اند
به فرهنگ چندصدایی و دموکراتیک باور بیاوریم
به‌دنبال شکایت از صداوسیما هستم
تیراژ روزنامه‌های کشور به روایت دکه‌داران
بازیگرانی که از فرط جراحی میمیک ندارند!
به دنبال شکایت از صداوسیما هستم/دارند زور می‌گویند/چهل سال است هیچ حق و حقوقی از رسانه ملی نگرفته‌ام
می‌دانستم این کتاب به عنوان یک سند جای خود را باز می‌کند
اکران نوروزی «فیلشاه» توفیقی برای سینمای کودک بود
انسان علیه انسان
اسپانسر به سریال‌های تلویزیون لطمه می‌زند
برای «ویلایی‌ها» خوشحالم
اثر ادبی باید راست‌ترین دروغ باشد
«بدون تاریخ بدون امضا» جوایز را درو کرد
صداهایی که خاموش شدند ...
این یک نقطه عطف اجتماعی است
موفقيت از شكست سخت‌تر است
پایان جشن سینما با رکوردداری «بدون تاریخ، بدون امضاء»
موسیقی خیلی جدی نمی‌تواند در خیابان اجرا شود
نباید باعث تخریب روان سینماگران شویم
نگذاشتند درباره‌ «ایدز» فیلم بسازم
کنسرت خیابانی دردی از مردم دوا نمی‌کند
هرگز فراموش نکنید که ظلم سقوط می‌کند!
۲ سیمرغ از جشنواره طلب دارم
چرا ناصر چشم‌آذر نتوانست مجوز بگیرد ولی مهران مدیری توانست؟/آیا تنها اجازه گرفتن از سرفراز کفایت می‌کرد؟
سینما دریچه تازه‌ای برای‌ من باز کرد
ادبیات داستانی؛ صدای زنان ایرانی
به زیبایی عروسک‌ها ببخشایید
خنداننده‌شو قطعا از کانال‌های مربوطه عبور داده می‌شود/اگر برنامه‌ای خط قرمزها را رد کند، به‌جایی برنمی‌خورد/حرف زدن از مشکلات، مردم را آرام می‌کند
بیشتر
کد خبر: 83304 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۸ - 11:48
موسیقی ایرانی را خواننده‌محور کرده‌اند

موسیقی ایرانی را خواننده‌محور کرده‌اند

آرمان- تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در حالی با اجرای قطعه ماندگار «نی‌نوا» به رهبری شهرداد روحانی اجرا شد که حسین علیزاده آهنگساز این اثر مهمان ویژه برنامه بود.تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران شامگاه جمعه شانزدهم شهریور با اجرای اثر ماندگار «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده برگزارشد که در این کنسرت شهرداد روحانی به‌عنوان رهبر و پدرام فریوسفی به‌عنوان سولیست ویولن حضور داشتند.«نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده، اورتور «پل» به آهنگسازی مهران روحانی، قسمت اول سوئیت سمفونی «زندگی» به آهنگساز عباس علوی و حسین کاج، کنسرتو برای گیتار و ارکستر به آهنگسازی امیر محمودی با سولیست گیتار اشکان عقبایی، «مرثیه برای ویولن و ارکستر» اثر علی بیرنگ با سولیستی ویولن پدرام فریوسفی و اجرای آثار دیگری از آهنگسازان ایرانی بخش‌های دیگر این کنسرت را تشکیل داده بودند.حسین علیزاده پس از پایان اجرای اثر «نی‌نوا» که با نوازندگی نی سیامک جهانگیری و حسین خوش چهره همراه بود، با حضور در پشت صحنه اجرا ضمن دیدار با اعضای ارکستر سمفونیک تهران دقایقی را همراه با علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی، شهرداد روحانی و حمید شاهنگیان به گفت‌و‌گو پرداخت و از اجرای دوباره قطعه ماندگار «نی‌نوا» توسط ارکستر سمفونیک تهران قدردانی کرد. این مجموعه در زمان مدیریت هنری و رهبری علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران نیز قطعه «نی‌نوا» حسین علیزاده را برای مخاطبان اجرا کرده بود.حسین علیزاده در گفت‌و‌گو با مهر توضیح داد: هر وقت قطعه نی‌نوا توسط یکی از دوستان موزیسین رهبری می‌شود، من بیش از قبل به فضای این اثر نزدیک می‌شوم.وی افزود: من شهرداد روحانی را از دوره هنرستان می‌شناسم و روزهای بسیار خوبی را هم با هم داشتیم. از او و همراهانش در ارکستر سمفونیک تهران تشکر می‌کنم که دوباره تصمیم گرفتند این قطعه را برای مخاطبان اجرا کنند. من معتقدم فضای این قطعه به شکلی است که هیچ وقت به‌صورت یکسان اجرا نمی‌شود و هر چه هم اجرا شود قطعا من از آن حس بهتری می‌گیرم. در این اجرا هم ماجرا فضای کار خیلی بهتر از روزهای اول تمرین قطعه شده بود که جا دارد از همه هنرمندان این برنامه تشکر کنم.وی ادامه داد: این قطعه به شکلی است که هر نوازنده‌ای که بخواهد آن را با تمام احساس و قلب خود بزند قطعا می‌تواند روی مخاطب نیز تاثیر خود را بگذارد و من امشب دیدم که همه سالن متمرکز به شنیدن اثر مشغول بودند و فکر می‌کنم همه ما با شنیدن این اثر چشم‌های خودمان را می‌بندیم و به دوره از تاریخ سفر می‌کنیم. این قطعه در سال ۶۱ نوشته و در سال ۶۲ وارد مرحله ضبط شد.علیزاده توضیح داد: موسیقی ایرانی طی سال‌های اخیر به شدت خواننده محور شده است و گویا این باب شده که اگر قرار است در جایی کنسرتی در فضای موسیقی سنتی ایران اجرا شود آن ارکستر یا گروه باید حتما از یک خواننده آن هم یک خواننده مشهور استفاده کند. این نکته روی موسیقی ما سایه انداخته که امیدوارم هرچه زودتر مرتفع شود. به هر حال ما از همان دوران نیز تلاش کردیم تا بتوانیم با اثر «نی‌نوا» موسیقی ناب را به مخاطبان معرفی کنیم.شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران نیز با دشوار شمردن فضای تکنیکی قطعه «نی‌نوا» گفت: به اعتقاد من قطعه نی‌نوا شاهکار موسیقی ماست که همه مردم با آن ارتباط می‌گیرند. به آقای علیزاده تبریک می‌گویم که چنین اثری را نوشتند زیرا همه می‌دانیم نوشتن چنین قطعاتی اصلا آسان نیست.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.