انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بازارهای «همسایه» را دریابیم
پایان باز سناریوی حذف یارانه ارزی
نماینده دادستان خطاب به مدیرموسسه مالی ولیعصر: پول سفرهای خارجی را از کجا آوردید؟
نمی‌شود سنگِ دستمزدها را بست و سگِ قیمت‌ها را رها کرد/ حداقل ۱۰ سال مستمری به قیمت امروز به بازنشستگان پرداخت کنند/ دولت باید زیان فروش شرکت‌های شستا را یکجا بپردازد
بررسی چرایی و چگونگی کاهش صفرهای پول ملی
مجلس مخالف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است
فرار از سقوط رشد اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های پنهان
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
نفت ۸۰دلاری عرضه را افزایش می‌دهد
روز تاریخی بازار سرمایه
نگرانی در خصوص افزایش تورم وجود ندارد/ اقدامات آمریکا تاثیری بر مراودات مالی و بانکی ما نخواهد داشت
فروشندگان صوری؛ قیمت‌های کذایی
یک میلیون یتیم، زن بی‌سرپرست و بیمار سرطانی در خانواده مستمری‌بگیران داریم/ بازنشستگان دیگر نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان را بخرند/ شاهد استمرار تورم دو رقمی خواهیم بود
تعیین تعداد بانک و شعب مبنای علمی ندارد/ ادغام بانک‌های نظامی پوششی برای مشکلات است/ انتقال و هدایت نقدینگی در اختیار بانک مرکزی نیست
وزیر جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت دیده است
وزیر راه: سیل بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده‌ای کشور آسیب زد
سیلی واقعیت برخیال‌پردازی ترامپ
متهم: مرجان شیخ‌الاسلام محجبه و معتقد به نظام بود/ شورای نگهبان هم صلاحیت او را تایید کرده بود/ فردی مأمور شده بود مسیر پول‌ها را پیگیری کند
نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوش‌بینم/ دغدغه‌های مخالفان قابل مدیریت است/ با سیاسی کردن موضوع لوایح چهارگانه مخالفیم
دولت به اندازه کل درآمدش، دستمزد می‌دهد/ بودجه‌ای برای ترمیم حقوق کشاورزان و روستاییان درنظر گرفته نشده/ اگر ثروت‌های دست نخورده کشور را مدیریت کنیم هیچ نیازی به زدن از حقوق کارگران نداریم
دیپلماسی اقتصادی از آزادی عمل برخوردار نیست/ تصویب FATF به نفع کشور است/ راه درمان، تصحیح محاسبات و ترسیم نقشه راه جدید است
تاثیرپذیری۱۰هزارشغل ازسیل/ آغازپرداخت بیمه بیکاری درمناطق سیل‌زده
اساس افزایش ارز پایه کالاهای اساسی کسب رانت ۵۶ تا ۶۵ هزار میلیارد تومانی است/ ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان، عدد مجعولی است/ حاشیه نشینی باعث رشد بخش غیررسمی اقتصاد می‌شود
القای کمبود محصولات کشاورزی برای بهره‌گیری از رانت واردات/ زورشان به شرکت‌های دولتی نمی‌رسد؛ صادرکنندگان بخش خصوصی را تهدید می‌کنند/ دادستانی یک‌بار برای همیشه ریشه اخلالگران بازار را بخشکاند
نان گران نشود؛ وزن چانه را کم می‌کنیم/نرخ آرد نانوایی‌های سنتی و حجیم افزایش نیافته است
گمرک از آبان‌ماه، آمار صادرات زعفران را نداده است/ شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها هستیم/ دو دوستی بازار خود را در اختیار افغانستان قرار داده‌ایم
4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی
رقابت‌پذیری پادزهر رکود بازار خودرو
قاضی: ذکر مسائل حاشیه‌ای چاره‌ساز نیست/ وکیل متهم ردیف اول: حمزه‌لو از دارایی و شرکت‌هایش برای بازگرداندن پول کشور استفاده کرد
جیب‌ خالی کارگران در سال رونق تولید!
تحریم سپاه اعلام جنگ به ایران است/ شرکت‌های اقتصادی سپاه تغییر ماهیت دهند/ نباید حضور ایران در عراق و سوریه را هزینه دانست/ آمریکا به دنبال استفاده از موقعیت ژئوپلتیک ایران است
مهمترین چالش اقتصاد ایران مقابله با تحریم‌هاست/ اینستکس توان حل همه مشکلات را ندارد/ صداقت اروپا به منافعش بستگی دارد
سد کرخه چهار سیلاب پیاپی را کنترل کرده است/ امکان فرار آب از سد وجود ندارد/ نمی‌شد زودتر دریچه‌های سد را باز کرد/ امکان شکستن سد وجود ندارد
سیل ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه را کاملا تخریب کرد/ بیشترین خسارت‌ها به گندم وارد شده/ به دلیل عملکرد بد بیمه‌ها بیشتر کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی‌کنند
پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!
نرخ دلار امسال بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان خواهد بود/ نیمی از ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی تاراج شد/ عدم حذف بازار پشت پرده علیرغم تشکیل بازار متشکل ارزی
دست‌اندازهای رونق تولید
دکل نفتی یک پرونده مالی پیچیده بود/ حکم نامتناسب باشد اعتراض می‌کنیم
نوبخت: برنامه رونق تولید آماده است
پایان راه «چادرملو» نزدیک است؟
پیام سفر عبدالمهدی به تهران/ آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به مناطق مختلف عراق/ افزایش گردشگران ۲ کشور با رایگان شدن هزینه صدور ویزا
بعضی آنقدر کالا وارد کردند که انبارهایشان جایی برای سوزن انداختن نداشت/ با مالیات کسب شده از درآمد فقرزدایی کنید، نه فروش منابع کشور
آغاز پرداخت وام بلاعوض معیشتی در لرستان/ انتقال برخی روستاها با تمام سکنه به محلی دیگر/ اجازه احداث مسکن‌های جدید در حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم
چرا گاز ایران برای عراق حیاتی است؟
نقش رسانه‌ها در بازتاب پرونده فساد پتروشیمی
هوای اقتصاد بهاری می‌شود؟
عقب‌گرد ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس
دلیل افزایش دو برابری قیمت گوجه فرنگی
سیلاب هزینه‌ها
معاون وزیر جهاد کشاورزی: خسارت سیل در بخش کشاورزی جبران می شود
بیشتر
کد خبر: 83324 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۹ - 10:19
افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک خودرو

افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک از افزایش دو برابری قیمت لاستیک‌های ایرانی و وارداتی در بخش ناوگان سبک و سنگین خبر داد و گفت: با توجه به نیاز ۶۰ درصدی ناوگان جاده‌ای به واردات لاستیک مطرح شده که ارز دولتی برای واردات این بخش اختصاص یابد.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر اخبار مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ویژه اتوبوس‌های بین‌شهری در زمینه نیازهای اصلی، ایمنی و حتی اخبار حوادث این حوزه ارتباط تنگاتنگی با لاستیک دارد، آخرین اخبار از این حوزه حکایت از آن دارد که تأمین لاستیک در کنار قطعات و تعمیرات از مشکلات اساسی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور شده است؛ موضوعی که حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی به آن اذعان کرده است. چراکه به گفته او، ماهانه حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در این حوزه نیاز است که قرار شده اختصاص ارز دولتی برای واردات لاستیک اختصاص داده شود.

این اخبار در حالی منتشر شده که به عقیده کارشناسان، بازار داخلی توان تولید محصولات متنوعی را دارد و تنها نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش لاستیک‌های جاده‌ای داریم. از سوی دیگر واردات کالاهای بسیاری آن هم با ارز دولتی از سوی دولت و گمرک ممنوع اعلام‌ شده است.

با این تفاسیر جای سؤال دارد که آیا بازار داخلی توان تأمین نیاز حمل‌ونقل جاده‌ای را دارد یا خیر و در صورتی که امکان تأمین نیاز را ندارد چرا اختصاص ارز برای واردات آن هم ارز دولتی در مسیر سرمایه‌گذاری دولت در زمینه تولید انجام نمی‌شود؟

نیاز به واردات بیش از ۶۰ درصدی لاستیک ناوگان جاده‌ای

در این رابطه داوود سعادتی نژاد - رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک - به ایسنا، گفت: در حال حاضر تولیدات داخلی در زمینه لاستیک عموما مربوط به لاستیک‌ خودروهای شخصی است و لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای که خودروهای مسافربری و باربری آن را تشکیل می‌دهند فقط به میزان ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد نیاز بازار به لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق واردات تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: نبود تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت گسترده در بین تولیدکنندگان، عاملی شده تا در راستای رفع نیاز بازار از واردات کمک گرفته شود.

افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک‌های ناوگان جاده‌ای

سعادتی نژاد خاطرنشان کرد: در پی رشد قیمت ارز و افزایش تقاضا برای لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای قیمت این دست لاستیک به بیش از دو برابر افزایش یافته است و تا زمانی که تولید داخلی توان رفع نیاز حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را نداشته باشد، قیمت محصولات افت نخواهد کرد و این موضوع زمان‌بر است.

او تأکید کرد: برای دستیابی به تکنولوژی تولید لاستیک حمل‌ونقل جاده‌ای و رفع نیاز بازار به‌ واسطه تولید داخلی باید سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد تا طی چند سال، تولید داخلی جایگزین واردات شود.

افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک های ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت محصولات مختص به وسایل نقلیه شخصی با وجود رفع نیاز ۱۰۰ درصدی از طریق تولید داخلی رشد داشته است؟ گفت: قیمت محصولات داخلی در زمینه وسایل نقلیه شخصی طی چند وقت اخیر رشد دو برابری را تجربه کرده و به طور مثال لاستیک مختص پراید بیش از ۳۴۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.

وی دلیل افزایش قیمت لاستیک را عدم هماهنگی واردکننده و تولیدکننده دانست و خاطرنشان کرد: مواد اولیه تولید در ماه‌های اخیر برای تولید قابل قبول و با کیفیت ثبت سفارش شده است و کمبودی در بازار وجود ندارد

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.