انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شركت‌هاي كوچك، برگ برنده ايران
کارت سوخت خود را نفروشید!
ضرب‌الاجل ۷ روزه وزارت تعاون برای تعیین تکلیف مدیران چند شغله
تهران طی دو هفته آینده درباره اروپا تصمیم بگیرد/ با وجود «بن‌سلمان»، امیدی به بهبود روابط ایران و عربستان نیست
ظریف: اروپا هنوز آمادگی اجرای تعهد سیاسی با پرداخت هزینه اقتصادی ندارد
بازی دو سر باخت، نتیجه بلوف نفتی عربستان علیه ایران
کار سخت دژپسند؛ افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری
مزایای آزادسازی قیمت خودرو
سیل نقدینگی در راه است
اعطای حکم ریاست وزارت کار به شریعتمداری/از ربیعی تقدیر شد
مستاجران زلزله‌زده صاحبخانه می‌شوند/ سلبریتی‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده همکاری نکردند
5 هزار هکتار از تهران درگیر بد مسکنی است/ انبوه‌سازی در بافت فرسوده مفهومی ندارد/ در اجرای سیاست‌های مسکن قانون مدارانه عمل می‌کنیم
بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
نامه‌نگاری وزیر بهداشت برای ممنوع شدن تبلیغ 36 کالا
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
صدور دو حکم اعدام دیگر به اتهام فساد اقتصادی/ محکومیت یک کارمند وزارت خارجه به اتهام جاسوسی
کارگرانِ بازنشسته در انتظارِ افزایش مستمری‌ها
آمریکا به دنبال مدل نفت در برابر غذا است/حمایت ترکیه از برجام بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی/پیوستگی ژئوپولیتیکی ایران و آذربایجان مانعی بزرگ در برابر اسرائیل
جزئیات خروج ۴ بانک ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا
برخلاف ادعای آمریکایی‌ها، "غذا" و "دارو" نیز عملا تحریم شده است
مناطق آزاد؛ آدرس غلط برای معضل قاچاق
دورنمای مبهم صادرات نفت ایران
صدور احکام جدید درپرونده های فساداقتصادی اخیر
انتخابات کنگره بر تعامل ایران و آمریکا تاثیری ندارد/در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد
عدم تصویب «FATF» خودزنی است/ نباید در شرایط فعلی توقع مردم را بالا ببریم/ مثل احمدی نژاد نگوییم «تحریم‌ها کاغذ پاره است»
کدخدایی:باید پرسید مصوبات مربوط به CFT چگونه تصویب شدند؟
فرصت توسعه ترانزیت با معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها/ اپراتور هندی به زودی در بندر چابهار فعال می‌شود/ تحریم کشتی سانچی منطقی به نظر نمی‌آید
افزایش قیمت ۸تا۱۸ درصدی بسته های اینترنت/بسته شبانه محدودمی شود
افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای نفتی دولت/تشریح تفاوت‌های بودجه ۹۸ و ۹۷
قاچاق غذا کاهش یافت
جلسه شورای عالی کار سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود/ آیا دستمزد افزایش خواهد یافت؟
قاچاق و اسراف دو واقعیت غیر قابل انکار سوخت در ایران / همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دود شدن بنزین روی میز است
کسی نمی‌داند قیمت دلار بالاتر می‌رود یا نه/ همتی معتقد است نباید ارز به بازار تزریق شود/ در زمان تحریم‌ها مسیر رانت و فساد هموارتر می‌شود
بانک‌ها باید سالم‌سازی شوند؛ اما چگونه؟!
وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام ارائه نداده است
۲۶۶ میلیون دلار گوشی وارد کشور شد/افزایش ۴۳ درصدی واردات
سیاست‌های ارزی کشور را از لبه پرتگاه دور کرد/واردات بدون انتقال ارز دوباره باید احیا شود
ترس ترامپ از افزایش قیمت نفت در پی تحریم ایران
تهیه ارز مورد نیاز کالاهای اساسی برای ۱.۵ سال آینده
شهـرسـازی بـدقـواره
در برخورد با مفسدان اقتصادی با قاطعیت عمل خواهد شد
ابتکار عمل؛ حلقه گمشده شرکت‌های هواپیمایی
احتمال توقف تولید خودرو به‌دلیل ورشکستگی قطعه‌سازان
جزئیات بسته اشتغال دوران تحریم/پیشنهادتخفیف مالیاتی برای بنگاه‌ها
نرخ بیکاری پنج استان ۲رقمی شد/جمعیت بیکاران به ۳.۳میلیون نفر رسید
ضرورت ساخت مسکن اجتماعی با پول زکات/ عدم دخالت دولت در واگذاری واحدها به نیازمندان/ از کشورهای اروپایی الگوبرداری شود
رویکرد سنتی در وزارتخانه‌ را با استفاده از جوانان تغییر می‌دهیم/ شفاف سازی منجر به کاهش فساد می‌شود
تولید روزانه ۱۰۰میلیون لیتر بنزین در آستانه تحقق
تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند
بیشتر
کد خبر: 83324 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۹ - 10:19
افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک خودرو

افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک از افزایش دو برابری قیمت لاستیک‌های ایرانی و وارداتی در بخش ناوگان سبک و سنگین خبر داد و گفت: با توجه به نیاز ۶۰ درصدی ناوگان جاده‌ای به واردات لاستیک مطرح شده که ارز دولتی برای واردات این بخش اختصاص یابد.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر اخبار مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ویژه اتوبوس‌های بین‌شهری در زمینه نیازهای اصلی، ایمنی و حتی اخبار حوادث این حوزه ارتباط تنگاتنگی با لاستیک دارد، آخرین اخبار از این حوزه حکایت از آن دارد که تأمین لاستیک در کنار قطعات و تعمیرات از مشکلات اساسی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور شده است؛ موضوعی که حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی به آن اذعان کرده است. چراکه به گفته او، ماهانه حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در این حوزه نیاز است که قرار شده اختصاص ارز دولتی برای واردات لاستیک اختصاص داده شود.

این اخبار در حالی منتشر شده که به عقیده کارشناسان، بازار داخلی توان تولید محصولات متنوعی را دارد و تنها نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش لاستیک‌های جاده‌ای داریم. از سوی دیگر واردات کالاهای بسیاری آن هم با ارز دولتی از سوی دولت و گمرک ممنوع اعلام‌ شده است.

با این تفاسیر جای سؤال دارد که آیا بازار داخلی توان تأمین نیاز حمل‌ونقل جاده‌ای را دارد یا خیر و در صورتی که امکان تأمین نیاز را ندارد چرا اختصاص ارز برای واردات آن هم ارز دولتی در مسیر سرمایه‌گذاری دولت در زمینه تولید انجام نمی‌شود؟

نیاز به واردات بیش از ۶۰ درصدی لاستیک ناوگان جاده‌ای

در این رابطه داوود سعادتی نژاد - رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک - به ایسنا، گفت: در حال حاضر تولیدات داخلی در زمینه لاستیک عموما مربوط به لاستیک‌ خودروهای شخصی است و لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای که خودروهای مسافربری و باربری آن را تشکیل می‌دهند فقط به میزان ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد نیاز بازار به لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق واردات تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: نبود تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت گسترده در بین تولیدکنندگان، عاملی شده تا در راستای رفع نیاز بازار از واردات کمک گرفته شود.

افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک‌های ناوگان جاده‌ای

سعادتی نژاد خاطرنشان کرد: در پی رشد قیمت ارز و افزایش تقاضا برای لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای قیمت این دست لاستیک به بیش از دو برابر افزایش یافته است و تا زمانی که تولید داخلی توان رفع نیاز حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را نداشته باشد، قیمت محصولات افت نخواهد کرد و این موضوع زمان‌بر است.

او تأکید کرد: برای دستیابی به تکنولوژی تولید لاستیک حمل‌ونقل جاده‌ای و رفع نیاز بازار به‌ واسطه تولید داخلی باید سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد تا طی چند سال، تولید داخلی جایگزین واردات شود.

افزایش ۲ برابری قیمت لاستیک های ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت محصولات مختص به وسایل نقلیه شخصی با وجود رفع نیاز ۱۰۰ درصدی از طریق تولید داخلی رشد داشته است؟ گفت: قیمت محصولات داخلی در زمینه وسایل نقلیه شخصی طی چند وقت اخیر رشد دو برابری را تجربه کرده و به طور مثال لاستیک مختص پراید بیش از ۳۴۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.

وی دلیل افزایش قیمت لاستیک را عدم هماهنگی واردکننده و تولیدکننده دانست و خاطرنشان کرد: مواد اولیه تولید در ماه‌های اخیر برای تولید قابل قبول و با کیفیت ثبت سفارش شده است و کمبودی در بازار وجود ندارد

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.