انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
بیشتر
کد خبر: 83346 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۹ - 12:02
ترفندهایی برای کمک به کاهش وزن

ترفندهایی برای کمک به کاهش وزن

آرمان- ورزش و فعالیت جسمانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن است زیرا سوخت و ساز بدن را تسریع کرده و به چربی‌سوزی هنگام استراحت نیز کمک می‌کند.کاهش وزن روندی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. در شرایطی که رژیم غذایی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر نتایج برنامه کاهش وزن شما تاثیرگذار باشند.از آنجایی که به‌طور معمول تمایل داریم تا در مدت زمانی کوتاه وزن اضافی خود را کاهش دهیم، افراد بسیاری دنبال کردن رژیم‌های غذایی سخت و محدود کننده را در دستور کار خود قرار می‌دهند که می‌تواند شرایطی خطرناک را رقم بزند. اگرچه این قبیل رژیم‌های غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند، اما تقریبا همواره یکسری از پیامدهای سلامت منفی را نیز به‌همراه دارند.در این میان، نکات و ترفندهایی برای کاهش وزن وجود دارند. اگرچه آنها روش‌هایی معجزه‌آسا برای کاهش وزن نیستند، اما افزودنشان به زندگی روزانه می‌تواند برای افرادی که با اضافه وزن و چاقی در نبرد هستند، مفید باشد.

نوشیدن آب بین وعده‌های غذایی

یکی از بهترین ترفندها برای کاهش وزن موفق و بی‌خطر نوشیدن آب در طول روز است. این اقدامی ساده اما موثر محسوب می‌شود.آب، افرون بر نقشی که در عملکردهای کلیدی سلامت دارد، به پالایش خون کمک می‌کند.همچنین، این نوشیدنی به دفع سموم که می‌تواند بر فعالیت سوخت و ساز بدن شما اثرگذار باشد، کمک می‌کند.آب فاقد کالری است و به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر و افزایش شادابی کمک می‌کند.

ورزش

فعالیت جسمانی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در کنار رژیم غذایی می‌توانید برای کاهش وزن خود مد نظر قرار دهید. ورزش سطوح انرژی بدن شما را افزایش می‌دهد که به سوزاندن کالری‌های مازاد کمک می‌کند.هر نوع ورزشی سوخت و ساز را تحریک می‌کند. شما می‌توانید از برنامه‌های ورزشی که شامل تمرینات قلبی‌وعروقی(هوازی) و کار با وزنه می‌شوند، فواید بیشتری دریافت می‌کنید.در حالت ایده‌آل، باید حداقل سه جلسه در هفته ورزش کنید.

نوشیدن چای سبز

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های طبیعی و مفید برای کمک به کاهش وزن است. مصرف این نوشیدنی با عوارض جانبی ناخواسته همراه نیست و همچنین سرشار از مواد مغذی است. چای سبز یکی از اعضای گروه «غذاهای چربی‌سوز» شناخته می‌شود.فواید چای سبز بیشتر از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در آن سرچشمه می‌گیرد که تشکیل سلول‌های چربی را نیز متوقف می‌کنند.به لطف ویژگی‌های ادرارآور و پالایش کننده، نوشیدن چای سبز با التهاب مبارزه می‌کند و از تجمع سموم در بدن پیشگیری می‌کند.

وعده‌های غذایی

نیازی نیست تا برای کاهش وزن گرسنگی را تحمل کنید. اگرچه برخی افراد فکر می‌کنند برای دریافت کالری کمتر باید کمتر غذا بخورند، اما غذا نخوردن در بازه‌های زمانی طولانی ایده خوبی نیست.تقسیم وعده‌های غذایی برای فعال نگه‌داشتن سوخت و ساز بدن توصیه شده است. شما می‌توانید پنج تا شش وعده غذایی کوچک در روز مصرف کنید.مصرف این تعداد وعده غذایی مفیدتر از خوردن سه وعده غذایی بزرگ و سنگین است.

خواب کافی

خواب خوب شبانه نیز عاملی تاثیرگذار بر وزن انسان محسوب می‌شود. اگرچه افراد بسیاری فکر می‌کنند شرایط خواب بر وزن بدن آنها اثری ندارد، اما مشکلات خواب می‌توانند به واقع تاثیر منفی بر کنترل وزن بدن داشته باشند.ساعات خواب کمتر از آنچه نیاز است(به‌طور معمول هفت تا هشت ساعت در شب) آهنگ سوخت و ساز را کند می‌کند و انرژی روانی و جسمانی را کاهش می‌دهد.همچنین، بی‌خوابی و اختلالات خواب می‌توانند اشتها را افزایش داده و موجب پرخوری شوند.

خوردن صبحانه‌ای سالم

صبحانه یکی از وعده‌های غذایی مهم و اصلی روزانه است. اگرچه افراد بسیاری به اهمیت این وعده غذایی توجهی ندارند، اما مشخص شده است که گزینه‌ای مهم و مفید برای کاهش وزن محسوب می‌شود.نخستین وعده غذایی روز، انرژی و مواد مغذی مورد نیاز برای فعالیت روزانه را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد.

مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها

مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها فواید بسیاری را برای بدن انسان به‌همراه دارد. آنها به‌طور معمول گزینه‌هایی کم کالری هستند و همچنین منابع مهمی برای مواد مغذی ضروری که در کاهش وزن نقش دارند، محسوب می‌شوند.مصرف روزانه میوه‌ها و سبزی‌ها گوارش را تحریک می‌کند و احتمال افزایش وزن را کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.