انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
لابی‌‌گری پزشکان برای فرار از مالیات
شکست برجام، امنیت اروپا را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد/ آمریکا اروپا را گروگان خود گرفته است
ابهامات «راننده محوری» در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث
آغاز واریز «بسته حمایتی» به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی/ رقم واریزی بنابر بُعد خانوارها
شور شدن سالیانه صدها هکتار زمین به دلیل سوءمدیریت مسئولان/ در فرسایش خاک سرآمد دنیا هستیم/ خلاء قانونی برای مبازره با قاچاق خاک نداریم
فساد نتوانسته‌ کل بدنه دولت را آلوده کند/خطر ظهور گفتمان عوام فریب وجود دارد/ برخی محافل بحث شفافیت را مشمول مرور زمان می‌کنند/ ضرورت اجرای بدون تنازل قانون اساسی
تداوم نوسان نرخ مرغ /قیمت به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید
مشکلات فروش بورسی نفت حل شد/ اطلاعات خریدار در تمام دنیا محرمانه است
۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند/ از روسیه و اوکراین هواپیما بخریم
حذف صفرها از پول ملی اثری در قدرت خرید مردم و تورم ندارد
واردات بدون انتقال ارز اسم رمز است/ مرکز پژوهش‌های مجلس صدای مردم باشد نه عامل فلاکت مردم/ بازنده اصلی افزایش نرخ ارز خود دولت است
پشت پرده تعلل در اجرایى شدن ساز و کار ویژه مالی/ آمریکا در نشست ورشو دنبال یارگیرى جنگى و تقسیم هزینه است
قول اروپا قول نیست!
چه عواملی بیکاری را سرعت و وسعت می‌بخشد؟
واریز بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی به حساب روستاییان وعشایر
خواب زمستانی بازار مسکن
موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو
خزان صادرات در بهار ۹۸
نقدینگی به یک راه و اقتصاد ما به راه دیگر می‌رود/ دخالت دولت‌ها در بخش پولی پیش از ظهور نئولیبرالیسم
اعطای تسهیلات ۶۰۰ میلیاردی پرویز کاظمی به حسین هدایتی/ خیانت ۱۴ هزارمیلیاردی در اموال فرهنگیان
ضربه مهلك قاچاق به صنعت پوشاك ملي
کلانشهرها دیگر جایی برای تولید ندارند / فرار سرمایه نتیجه 4 دهه «تصرف» است
ماهواره «پیام» در مدار آرام نگرفت/ به دنیا ثابت می‌کنیم که «دوستی» موفق می‌شود
فریب قیمتهای کذایی مسکن در سایت‌ها را نخورید!
راه پولشویی بسته شد؟
تشکیل بازار بدهی امکان استفاده از عملیات بازار باز را فراهم کرد/ اصلاحات پولی و مالی بر حذف صفرها اولویت دارد/ احتمالا تومان واحد رسمی پول شود
عقب‌ماندگی یک میلیون و ۳۳۳ هزار تومانی سبد معاش بازنشستگان/ بازنشستگان بسته حمایتی و افزایش بیست درصدیِ مستمری‌ها را نمی‌خواهند
عیدی کارگران اخراجی و پاره‌وقت چقدر است؟
افراد عاقل‌ در اروپا و آسیا راهی برای دور زدن زورگویی‌های آمریکا پیدا کنند/ «نیت خوب» سران کاخ سفید در خاورمیانه، نتیجه‌ای جز مرگ صدها هزار نفر نداشته است
بازارهای فراموش‌شده
وزارت نیرو در مساله زاینده‌رود مماشات می‌کند/ در شرق اصفهان فروپاشیدگی اجتماعی را شاهد هستیم/ گاوخونی خشک شود ریزگرد تهران، اصفهان و یزد را فرامی‌گیرد
۹ میلیاردی که از مردم گرفته می‌شود، به کجا می‌رود؟
جزئیات عیدی پایان سال کارکنان مشمول قانون کار
آیا چین به عمد نرخ ارز خود را پایین می‌آورد؟
پیش‌بینی نوبخت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨
بن‌بست پولی صنایع در وفور سرمایه
برجام با تمام نقص‌هایش بهترین راه‌حل بود/ برخوردهای تنبیهی آمریکا پیش‌بینی روابط ایران و اروپا را سخت می‌کند/ تهران و واشنگتن تمایلی برای درگیری فیزیکی ندارند
کاهش فروش بنگاه‌ها تاثیر دومینووار دارد/ در کشور ما رشد اقتصاد منفی 6 درصدی هم سیاست‌گذار را نگران نمی‌کند
۱۵درخواست هواپیمایی‌ها از وزارت راه
گوشی‌های وارد شده با ارز دولتی به زودی عرضه می‌شود
مافیای رسانه‌ای برای جهش نرخ ارز در سال آینده بذرپاشی می‌کند/ بانک مرکزی عنوان اضافه برداشت بانک‌های خصوصی را به وام تغییر داد/ برون‌سپاری و خصوصی‌سازی در حیطه نفت خطرناک است
ساخت مسکن برای اقشار متوسط رو به پایین با مصالح ارزان‌قیمت/ مسکن مهر تا پایان سال 98 تمام نمی‌شود
در هفت تپه بیش از نیاز، نیرو داریم/ برای تعدیل کارگران برنامه‌ای نداریم/ "مادر تخصصی‌ها" تخصصی در تولید نداشتند
ارز دولتی در خدمت قاچاق کالا
افزایش حق مسکن، پیشنهاد دولت
حذف صفرهایی که بعدا شمارش می‌شوند
افت 38 درصدی سهم راه آهن از بودجه سال 98
نظام تعرفه‌ای ما بین زمین و هوا معلق است/ دولت بجای نظارت، تصدی‌گری می‌کند/ دولت ذی‌نفع اصلی نظام تعرفه‌ای است
نگذاریم سال 45 و کوچ اجباری تکرار شود / آب استراتژیک‌ترین استان مرزی را تامین کنیم
صرافی‌ بانکها نرخ ارز را کاهش دادند/قیمت دلار به ۱۰۸۸۰ تومان رسید
بیشتر
کد خبر: 83392 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۲۱ - 10:50
دلایل حذف خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها/ این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود
دبیر انجمن قطعه سازان تشریح کرد؛

دلایل حذف خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها/ این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود

دبیر انجمن قطعه سازان درباره علل حذف شدن خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها گفت: خودرو سازها تصمیم گرفته‌اند خودروهایی را پیش فروش کنند که نیاز کمتری به قطعه وارداتی داشته باشد.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایلنا،  مازیار بیگلو در خصوص علت پیش فروش خودروهای قدیمی و کم طرفدارتر نسبت به خودروهای جدید گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها خودروسازها تصمیم گرفتند خودروهایی را تعهد بدهند که میزان تولید داخلی آن بیشتر باشد خودورهایی مانند ساندرو و ال 90 که توسط سایپا تولید می‌شوند میزان واردات آنها زیاد است.

دبیر انجمن قطعه سازان افزود: عدم همکاری بانک مرکزی و گمرک نیز از دیگر علل حذف شدن خودروهای با کیفیت از پیش فروش است. با توجه به اعمال تحریم‌ها قطعه‌سازان و خودروسازها سرمایه زیادی را صرف واردات قطعه کردند به طوری‌که می‌توان گفت برای تولید یکسال خودرو با حداکثر ظرفیت قطعه پیش بینی شده بود اما صدور بخشنامه‌های متعدد که آخرین آن 16 مرداد بود واردکنندگان را موظف کرد که ما به التفاوت ارز 4200 تومانی با بازار ارز ثانویه را پرداخت کنند همین امر سبب شد که روال عادی تولید خودرو از مدار خارج شود پس خودرو ساز تصمیم گرفت ریسک نکند و خودروهایی را پیش فروش کند که نیاز کمتری به قطعه وارداتی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مقامات گمرک و بانک مرکزی بارها اعلام کردند که قطعه خودرو شامل ارز 4200 تومانی می‌شود و نیازی به پرداخت مابه التفاوت نیست، گفت: متاسفانه آقایان طی یک حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده اقدام به فرافکنی کرده‌اند به طوری که امروز کسی باور نمی‌کند ما هنوز مشکل ترخیص کردن مواد اولیه از گمرک را داریم.

دبیر انجمن قطعه سازان تصریح کرد: آقایان اعلام کردند که این قانون شامل افراد یا شرکت‌هایی می‌شود که تا پیش از 16 مرداد مدارک خود را از بانک گرفته‌اند یا با بانک خود تسویه حساب کرده باشند که این بخش فقط شامل 5 درصد وارد کننده‌ها می‌شود. از طرف دیگر خودروسازها نیز با استناد به حرف روسای گمرک به هیچ عنوان زیر بار افزایش قیمت ناشی از پرداخت ما به التفاوت نمی‌روند و اکنون مواد قطعه سازان در گمرک مانده و کارخانه‌ها نیز به حالت نیمه فعال درآمده‌اند.

دبیر انجمن قطعه سازان اظهار داشت: ابتدای هفته در جلسه‌ای که با اقای شمخانی دبیر شورای امنیت ملی داشتیم این مشکل را مطرح کردیم و اتفاقا آقای عسگری رئیس گمرک هم آنجا بودند و کلا مسئله را رد کردند در صورتی که نمایندگان 60 درصد قطعه سازان در آن جلسه بودند. مشکل این است هیچ‌کس نمی‌خواهد مسئولیت کار را قبول کند حتی وزارت صنعت، این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود.

بیگلو یادآور شد: روز گذشته در جلسه شورای تامین استان به معاون امنیتی استان اعلام کردیم که تا به امروز هیچ قطعه سازی قرارداد کارگران خود را برای شهریور به بعد تمدید نکرده است زیرا دیگر مواد اولیه‌ای برای تولید وجود ندارد.

وی گفت: این کاهش ظرفیت تاثیر خود را در بازار گذاشته است. افزایش قیمت خودرو که به دلیل کاهش تولید بوده به سبب نبود قطعه است واگر این مشکل ظرف هفته‌های آینده حل نشود  باید انتظار کاهش 80 درصدی تولید خودرو در کشور را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.