انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
شركت‌هاي كوچك، برگ برنده ايران
کارت سوخت خود را نفروشید!
ضرب‌الاجل ۷ روزه وزارت تعاون برای تعیین تکلیف مدیران چند شغله
تهران طی دو هفته آینده درباره اروپا تصمیم بگیرد/ با وجود «بن‌سلمان»، امیدی به بهبود روابط ایران و عربستان نیست
ظریف: اروپا هنوز آمادگی اجرای تعهد سیاسی با پرداخت هزینه اقتصادی ندارد
بازی دو سر باخت، نتیجه بلوف نفتی عربستان علیه ایران
کار سخت دژپسند؛ افزایش مالیات بدون کور کردن تولید!
توزیع «بسته حمایتی» کارمندان با حقوق ماه جاری
مزایای آزادسازی قیمت خودرو
سیل نقدینگی در راه است
اعطای حکم ریاست وزارت کار به شریعتمداری/از ربیعی تقدیر شد
مستاجران زلزله‌زده صاحبخانه می‌شوند/ سلبریتی‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده همکاری نکردند
5 هزار هکتار از تهران درگیر بد مسکنی است/ انبوه‌سازی در بافت فرسوده مفهومی ندارد/ در اجرای سیاست‌های مسکن قانون مدارانه عمل می‌کنیم
بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
نامه‌نگاری وزیر بهداشت برای ممنوع شدن تبلیغ 36 کالا
آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین
صدور دو حکم اعدام دیگر به اتهام فساد اقتصادی/ محکومیت یک کارمند وزارت خارجه به اتهام جاسوسی
کارگرانِ بازنشسته در انتظارِ افزایش مستمری‌ها
آمریکا به دنبال مدل نفت در برابر غذا است/حمایت ترکیه از برجام بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی/پیوستگی ژئوپولیتیکی ایران و آذربایجان مانعی بزرگ در برابر اسرائیل
جزئیات خروج ۴ بانک ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا
برخلاف ادعای آمریکایی‌ها، "غذا" و "دارو" نیز عملا تحریم شده است
مناطق آزاد؛ آدرس غلط برای معضل قاچاق
دورنمای مبهم صادرات نفت ایران
صدور احکام جدید درپرونده های فساداقتصادی اخیر
انتخابات کنگره بر تعامل ایران و آمریکا تاثیری ندارد/در موضوع FATF نباید از ترس مرگ خودکشی کرد
عدم تصویب «FATF» خودزنی است/ نباید در شرایط فعلی توقع مردم را بالا ببریم/ مثل احمدی نژاد نگوییم «تحریم‌ها کاغذ پاره است»
کدخدایی:باید پرسید مصوبات مربوط به CFT چگونه تصویب شدند؟
فرصت توسعه ترانزیت با معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها/ اپراتور هندی به زودی در بندر چابهار فعال می‌شود/ تحریم کشتی سانچی منطقی به نظر نمی‌آید
افزایش قیمت ۸تا۱۸ درصدی بسته های اینترنت/بسته شبانه محدودمی شود
افزایش ۱۲۵ درصدی درآمدهای نفتی دولت/تشریح تفاوت‌های بودجه ۹۸ و ۹۷
قاچاق غذا کاهش یافت
جلسه شورای عالی کار سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود/ آیا دستمزد افزایش خواهد یافت؟
قاچاق و اسراف دو واقعیت غیر قابل انکار سوخت در ایران / همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دود شدن بنزین روی میز است
کسی نمی‌داند قیمت دلار بالاتر می‌رود یا نه/ همتی معتقد است نباید ارز به بازار تزریق شود/ در زمان تحریم‌ها مسیر رانت و فساد هموارتر می‌شود
بانک‌ها باید سالم‌سازی شوند؛ اما چگونه؟!
وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام ارائه نداده است
۲۶۶ میلیون دلار گوشی وارد کشور شد/افزایش ۴۳ درصدی واردات
سیاست‌های ارزی کشور را از لبه پرتگاه دور کرد/واردات بدون انتقال ارز دوباره باید احیا شود
ترس ترامپ از افزایش قیمت نفت در پی تحریم ایران
تهیه ارز مورد نیاز کالاهای اساسی برای ۱.۵ سال آینده
شهـرسـازی بـدقـواره
در برخورد با مفسدان اقتصادی با قاطعیت عمل خواهد شد
ابتکار عمل؛ حلقه گمشده شرکت‌های هواپیمایی
احتمال توقف تولید خودرو به‌دلیل ورشکستگی قطعه‌سازان
جزئیات بسته اشتغال دوران تحریم/پیشنهادتخفیف مالیاتی برای بنگاه‌ها
نرخ بیکاری پنج استان ۲رقمی شد/جمعیت بیکاران به ۳.۳میلیون نفر رسید
ضرورت ساخت مسکن اجتماعی با پول زکات/ عدم دخالت دولت در واگذاری واحدها به نیازمندان/ از کشورهای اروپایی الگوبرداری شود
رویکرد سنتی در وزارتخانه‌ را با استفاده از جوانان تغییر می‌دهیم/ شفاف سازی منجر به کاهش فساد می‌شود
تولید روزانه ۱۰۰میلیون لیتر بنزین در آستانه تحقق
تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند
بیشتر
کد خبر: 83392 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۲۱ - 10:50
دلایل حذف خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها/ این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود
دبیر انجمن قطعه سازان تشریح کرد؛

دلایل حذف خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها/ این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود

دبیر انجمن قطعه سازان درباره علل حذف شدن خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها گفت: خودرو سازها تصمیم گرفته‌اند خودروهایی را پیش فروش کنند که نیاز کمتری به قطعه وارداتی داشته باشد.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایلنا،  مازیار بیگلو در خصوص علت پیش فروش خودروهای قدیمی و کم طرفدارتر نسبت به خودروهای جدید گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها خودروسازها تصمیم گرفتند خودروهایی را تعهد بدهند که میزان تولید داخلی آن بیشتر باشد خودورهایی مانند ساندرو و ال 90 که توسط سایپا تولید می‌شوند میزان واردات آنها زیاد است.

دبیر انجمن قطعه سازان افزود: عدم همکاری بانک مرکزی و گمرک نیز از دیگر علل حذف شدن خودروهای با کیفیت از پیش فروش است. با توجه به اعمال تحریم‌ها قطعه‌سازان و خودروسازها سرمایه زیادی را صرف واردات قطعه کردند به طوری‌که می‌توان گفت برای تولید یکسال خودرو با حداکثر ظرفیت قطعه پیش بینی شده بود اما صدور بخشنامه‌های متعدد که آخرین آن 16 مرداد بود واردکنندگان را موظف کرد که ما به التفاوت ارز 4200 تومانی با بازار ارز ثانویه را پرداخت کنند همین امر سبب شد که روال عادی تولید خودرو از مدار خارج شود پس خودرو ساز تصمیم گرفت ریسک نکند و خودروهایی را پیش فروش کند که نیاز کمتری به قطعه وارداتی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مقامات گمرک و بانک مرکزی بارها اعلام کردند که قطعه خودرو شامل ارز 4200 تومانی می‌شود و نیازی به پرداخت مابه التفاوت نیست، گفت: متاسفانه آقایان طی یک حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده اقدام به فرافکنی کرده‌اند به طوری که امروز کسی باور نمی‌کند ما هنوز مشکل ترخیص کردن مواد اولیه از گمرک را داریم.

دبیر انجمن قطعه سازان تصریح کرد: آقایان اعلام کردند که این قانون شامل افراد یا شرکت‌هایی می‌شود که تا پیش از 16 مرداد مدارک خود را از بانک گرفته‌اند یا با بانک خود تسویه حساب کرده باشند که این بخش فقط شامل 5 درصد وارد کننده‌ها می‌شود. از طرف دیگر خودروسازها نیز با استناد به حرف روسای گمرک به هیچ عنوان زیر بار افزایش قیمت ناشی از پرداخت ما به التفاوت نمی‌روند و اکنون مواد قطعه سازان در گمرک مانده و کارخانه‌ها نیز به حالت نیمه فعال درآمده‌اند.

دبیر انجمن قطعه سازان اظهار داشت: ابتدای هفته در جلسه‌ای که با اقای شمخانی دبیر شورای امنیت ملی داشتیم این مشکل را مطرح کردیم و اتفاقا آقای عسگری رئیس گمرک هم آنجا بودند و کلا مسئله را رد کردند در صورتی که نمایندگان 60 درصد قطعه سازان در آن جلسه بودند. مشکل این است هیچ‌کس نمی‌خواهد مسئولیت کار را قبول کند حتی وزارت صنعت، این روزها فقط جلسات بدون خروجی برگزار می‌شود.

بیگلو یادآور شد: روز گذشته در جلسه شورای تامین استان به معاون امنیتی استان اعلام کردیم که تا به امروز هیچ قطعه سازی قرارداد کارگران خود را برای شهریور به بعد تمدید نکرده است زیرا دیگر مواد اولیه‌ای برای تولید وجود ندارد.

وی گفت: این کاهش ظرفیت تاثیر خود را در بازار گذاشته است. افزایش قیمت خودرو که به دلیل کاهش تولید بوده به سبب نبود قطعه است واگر این مشکل ظرف هفته‌های آینده حل نشود  باید انتظار کاهش 80 درصدی تولید خودرو در کشور را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.