انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
قیمت اجناسی که بی جهت افزایش یافته است باید پایین بیایید
يك تريليون و ٣٨١ ميليارد
ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در بازار
کفه ترازو به نفع ایران است/ 66 درصد تحریم‌ها در جهان شکست خورده‌اند/ کارگروه فرصت‌های تحریم تشکیل شود
دو گزینه ایرلاین‌های کوچک: ادغام یا ورشکستگی
حقوق سوم معوق کارگران هفت تپه پرداخت شد/واریز حقوق آبان؛ بزودی
ارائه گزارش تخلف شرکت نرم افزاری به پلیس/ عودت مبالغ کلاهبرداری
توزیع‌کنندگان عمده گوشت سهمیه دولتی می‌گرفتند؛ آزاد می‌فروختند/ برخی رستوران‌داران برای سهمیه بیشتر آدم اجیر می‌کردند/ قاچاق دام کاهش یافته است
نقطه پایان اوج در بازار مسکن+ قیمت
امیرعبداللهیان: وعده‌های مثبت اروپا درباره SPV نیازمند گام‌های عملی است
توطئه‌های دشمنان در تحریم‌ها را با شکست مواجه می‌کنیم
عرضه آجیل یلدا با تخفیف 22 تا 30 درصد در میادین میوه و تره بار
پرداخت سومین حقوق معوق کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه
قیمت دلار بازهم کاهش یافت
برداشت از جیب «همه» به نفع مالباختگان
رهنمود رهبری درباره بودجه 98 /ممکن است اصلاحاتی در بودجه سال آینده انجام شود
وزیر صنعت عرضه خودرو با نرخ ۵ درصد زیر قیمت بازار را تایید کرد
واردات مواد اولیه لاستیک از چین و هند با مشکل مواجه شده است/ بازارهای آٰفریقا را از دست دادیم/ آینده شغلی‌مان در خطر است
چرا یارانه از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر نمی‌شود؟
فروکش تلاطم بازار مسکن نزدیک است
واکنش یک نماینده نسبت به شیوه قیمت‌گذاری چهار محصول ایران‌خودرو
واریز مبلغ «بسته حمایتی» به حساب مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تا هفته آتی
پیش‌بینی کاهش قیمت‌ کالاهای غیراساسی طی ۳ ماه آینده
ادامه ارزانی سکه و طلا در بازار
قبوض کاغذی نجومی
پیشنهاد دونرخی کردن سوخت بر اساس کیفیت رانندگی افراد/ مخالفان FATF آثار شعارشان را برای مردم ترجمه کنند
شرکت‌های هندی ریسک انتقال پول نفت را قبول نمی‌کنند/ آمریکا می‌خواهد ایران را از مسیر انرژی شبه‌قاره دور بزند/ همکاری گازی با چین؛ فرصتی استثنائی
چرا کالاها با کاهش نرخ دلار ارزان نشدند؟
ترخیص خودروها منتظر تصمیم سران سه قوه است/ دولت مخالف واردات خودرو حتی بدون انتقال ارز است/ هر خودروی وارداتی 150 درصد درآمد برای گمرک دارد
شورای عالی مسکن بر بالین بازار شوک‌زده/ همه باید پای کار بیایند
توضیحاتی درباره فعال شدن کانال بانکی ایران و چین
کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟
حکم اعدام باقری درمنی تایید شد/ محکومیت مدیر موسسه ثامن الحجج به ۱۵ سال حبس
ارزانی ۷ تا ۱۱ درصدی لبنیات از فردا
خیابان‌ها در تسخیر مشاغل زیرپله‌ای
خط فقر ۵ /۳میلیون‌تومان است /افزایش رشد اقتصادی؛ مکانیزم اصلی فقرزدایی
وحدت و انسجام جامعه ترک برداشته است/حقوق نمایندگان و وزرا در ابتدای انقلاب با کارمندان معمولی تفاوت چندانی نداشت / امام در بسیاری از تصمیمات ما را به نخست وزیر ارجاع می‌داد
۱۲ درصد تجارت جهان در چرخه فساد دزدیده می‌شود/ ۵ درصد از کل تجارت دنیا به صورت رشوه جابجا می شود/ مشارکت خوب ایران در بازگرداندن اموال مسروقه
دستگاه‌های نازل چه قدر برای بازگشت کارت سوخت آماده‌اند؟
رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود/ کسانی که برای سود خودرو ثبت نام کردند ضرر هنگفتی خواهند کرد/ راهکارهایی برای عدم مراجعه مردم برای پس‌گرفتن پول دیده شده است
تحریم ایران یا جنگ تجاری؛ بهانه مجازات «هوآوی» در آمریکا چیست؟
پالیزدار: برخی به نپرداختن مالیات افتخار می‌کنند
آخرین جزئیات تغییر قبوض برق از زبان وزیر نیرو
دلیل افزایش دوباره قیمت طلا و سکه
«افت قيمت نفت» متوقف مي‌شود
اوپک کاهش ۸۰۰ هزار بشکه در روز را چطور محاسبه کرده است؟+جدول
برخی قشرها، توانایی خرید خودرو را دیگر نخواهند داشت/ خودروسازها نمی گذارند قیمت‌ها پایین بیاید/ فقط دستگاه‌های نظارتی می‌توانند حق مردم را بگیرند
ناتوانی روستاهای کهگیلویه وبویر احمد از تامین مایحتاج روزمره / جایگزینی شیر و ماست کارخانه‌ای به جای لبنیات محلی/ خالی شدن 589 روستای استان از سکنه
سهمیه دادن به خودروها به جای افراد، منشا بی‌عدالتی است/ بدون سهمیه‌بندی، سال ۹۹ واردکننده می‌شویم/ نوزاد تازه به دنیا آمده هم سهمیه بنزین خواهد داشت
تلاش برای مبارزه با پولشویی نقطه قوت نظام است
بیشتر
کد خبر: 84898 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۱۴ - 10:51
احتمال توقف تولید خودرو به‌دلیل ورشکستگی قطعه‌سازان
مطالبات اصناف، تجار، تولیدکنندگان و کارشناسان از وزیر جدید صمت

احتمال توقف تولید خودرو به‌دلیل ورشکستگی قطعه‌سازان

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: تعیین قیمت‌های نادرست و غیرواقعی از سوی شورای رقابت باعث شده که تولید قطعه و خودرو با زیان همراه باشد و در صورت ادامه این روند با ورشکستگی قطعه‌سازان، تولید خودرو نیز متوقف خواهد شد.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، داوود میرخانی رشتی  اظهار کرد: بزرگترین مشکل خودروسازان، تولید توام با زیان هنگفت است. قیمت‌گذاری تحمیلی و غیرواقعی که چند سالی است توسط شورای رقابت صورت می‌گیرد، بسیار زیان‌بخش بوده و باعث شده دو شرکت بزرگ خودروسازی در شش ماهه اول سال جاری پنج هزار میلیارد تومان زیان کنند. لذا به نظر می‌رسد اولین قدم وزیر جدید صمت این باشد که جلوی تداوم این ضرر و زیان‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: باید به طور کلی قیمت‌گذاری‌ دستوری و سرکوب قیمتها متوقف شود و خودروسازان بتوانند در حاشیه بازار فروش خود را انجام دهند و چنانچه قیمت‌ حاشیه بازار بالاتر از قیمت واقعی بود، مابه‌التفاوت آن به خزانه دولت پرداخت شود. در دو ماه گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مسئول بررسی قیمت تمام شده انواع خودروها بود که این کار به اتمام رسیده و قیمت‌ها را به ستاد تنظیم بازار جهت تصویب نهایی، ابلاغ کرده‌اند.
 
میرخانی رشتی اظهار کرد: حق بر این بود که وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که خود شروع کننده این پروژه بوده و پیشرفت کارها را پیگیری می‌کرد، کار را تمام کرده و در آخرین روزهای فعالیت خود، مصوبه ستاد تنظیم بازار را امضا و ابلاغ می‌کرد تا این امر بسیار مهم به تعویق نمی‌افتاد اما متاسفانه قدم آخر را برنداشتند و آن‌را بر عهده وزیر بعدی گذاشت. وزیر جدید هم که طی یک ماه اخیر درگیر مسایل مربوط به رای اعتماد مجلس و غیره بود. وی به علت تعدد و پیچیدگی مشکلات فراروی بخش صنعت و تجارت و غیره، آن‌قدر مسایل داشته است که هنوز موقعیتی برای ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار پیش نیامده است.
 
وی با اشاره به سخنان وزیر جدید صمت در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت مبنی بر اتخاذ سیاست تثبیت قیمت‌ها، اظهار کرد: اگر قرار باشد قیمت‌ها تثبیت شده و شرکت‌ها کماکان متحمل ضرر و زیان باشند، مشکلات بسیار زیادی به وجود خواهد آمد چرا که قطعه‌سازان قادر به تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان نخواهند بود و تولید خودرو کلا متوقف می‌شود. با تجارب قبلی"رضا رحمانی" از جمله دو سال تجربه کار مستقیم در وزارت صمت، ایشان مطلعند که تمام مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان اعم از داخلی یا وارداتی، در یک سال و نیم گذشته عموما بیش از  ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند لذا قطعه‌ساز نمی‌تواند با قیمت‌های سرکوب شده قبلی، قطعه تولید کند.

مشاور انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: اگر شرایط همین‌گونه پیش برود و گشایشی صورت نگیرد، قطعه‌سازان یکی پس از دیگری متوقف شده و به تعطیلی کشانده می‌شوند. بنابراین چنان‌چه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت هرچه سریع‌تر فکری برای حل مشکل قیمت‌گذاری دستوری و غیرواقعی خودرو نکند، خودروسازان و شرکت‌های قطعه‌سازی رو به ورشکستگی می‌روند که اثرات بسیار بد اجتماعی در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رضا رحمانی در جریان بررسی صلاحیت وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با کسب ۲۰۳ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب شد.
  

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.