انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خواص مهم آلو برای سلامتی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
تغذیه مناسب برای کودکان
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
موادغذایی مفید برای بدن
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
غذاهایی برای پوست
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
بیشتر
کد خبر: 85798 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۸ - 14:08
بهترین منابع سرشار از ماده معدنی روی

بهترین منابع سرشار از ماده معدنی روی

آرمان- گزینه‌های غذایی سرشار از زینک(روی)، منجر به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ماده معدنی زینک برای رشد و ترمیم بافت‌ها ضروری است و در بسیاری از مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنید، یافت می‌شود.

ماست

محصولات لبنی ضمن اینکه سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند به‌طوری‌که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی 1 میلی گرم زینک دارد و 17 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی 2/2 میلی گرم زینک دارد و 20 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند.

شکلات تلخ

شکلات هر چه تلخ‌تر باشد، زینک بیشتری دارد. حدود 60 تا 69 درصد از انواع کاکائوها، حاوی 9/0 میلی‌گرم زینک است. ممکن است شکلات تلخ به محبوب‌ترین منبع تامین زینک برای شما بدل شود، اما باید به‌خاطر داشته باشید که شکلات تلخ نمی‌تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین کند، به‌علاوه اینکه باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمایید.

گوشت گاو

هر 100 گرم گوشت گاو حاوی 6/8 روی است. برای همین هم می‌‌توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌شود. در حالت کلی با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم و متعادل مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی‌‌آید.

مرغ

گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می‌‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید. فقط 90 گرم مرغ بدون پوست کباب‌‌پز شده می‌تواند زینک روزانه‌‌ افراد را تامین نماید.

لوبیا

یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره حاوی 9/0 میلی گرم روی است و 6 درصد میزان نیاز به این ماده معدنی را تامین می‌کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و آهن است.

جوی دو سر

یک دوم فنجان از بلغور جو حاوی 6/1 میلی گرم از روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی محسوب می‌شود.

آجیل و دانه‌ها

مغزها و دانه‌های یکی دیگر از منابع بزرگ زینک هستند. به‌عنوان مثال، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، 15 درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می‌کند. یک قاشق از دانه‌های چیا نیز حاوی 5/0 میلی‌گرم زینک است.

غلات غنی شده صبحانه

به‌طور کلی یک وعده از آنها 8/3 میلی گرم زینک دارد و 25 درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می‌کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید غلات محبوب صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.