انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 85798 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۸ - 14:08
بهترین منابع سرشار از ماده معدنی روی

بهترین منابع سرشار از ماده معدنی روی

آرمان- گزینه‌های غذایی سرشار از زینک(روی)، منجر به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ماده معدنی زینک برای رشد و ترمیم بافت‌ها ضروری است و در بسیاری از مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنید، یافت می‌شود.

ماست

محصولات لبنی ضمن اینکه سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند به‌طوری‌که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی 1 میلی گرم زینک دارد و 17 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی 2/2 میلی گرم زینک دارد و 20 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می‌کند.

شکلات تلخ

شکلات هر چه تلخ‌تر باشد، زینک بیشتری دارد. حدود 60 تا 69 درصد از انواع کاکائوها، حاوی 9/0 میلی‌گرم زینک است. ممکن است شکلات تلخ به محبوب‌ترین منبع تامین زینک برای شما بدل شود، اما باید به‌خاطر داشته باشید که شکلات تلخ نمی‌تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین کند، به‌علاوه اینکه باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمایید.

گوشت گاو

هر 100 گرم گوشت گاو حاوی 6/8 روی است. برای همین هم می‌‌توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌شود. در حالت کلی با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم و متعادل مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی‌‌آید.

مرغ

گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می‌‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید. فقط 90 گرم مرغ بدون پوست کباب‌‌پز شده می‌تواند زینک روزانه‌‌ افراد را تامین نماید.

لوبیا

یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره حاوی 9/0 میلی گرم روی است و 6 درصد میزان نیاز به این ماده معدنی را تامین می‌کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و آهن است.

جوی دو سر

یک دوم فنجان از بلغور جو حاوی 6/1 میلی گرم از روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی محسوب می‌شود.

آجیل و دانه‌ها

مغزها و دانه‌های یکی دیگر از منابع بزرگ زینک هستند. به‌عنوان مثال، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، 15 درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می‌کند. یک قاشق از دانه‌های چیا نیز حاوی 5/0 میلی‌گرم زینک است.

غلات غنی شده صبحانه

به‌طور کلی یک وعده از آنها 8/3 میلی گرم زینک دارد و 25 درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می‌کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید غلات محبوب صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.