انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 85949 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۴ - 13:09
سالم‌ترین میوه‌ها

سالم‌ترین میوه‌ها

آرمان- خوردن میوه به‌طور مرتب می‌تواند سلامتی انسان را تقویت کند.اما همه میوه‌ها خواص یکسانی ندارند، بلکه بعضی از آنها دارای فواید منحصربه‌فردی برای سلامتی هستند.

بلوبری

بلوبری فواید عجیب‌وغریبی برای سلامتی دارد. این میوه کوچک، مواد مغذی فراوانی را در خود جای داده و سرشار از فیبر، ویتامین C، ویتامین K و منگنز است.بلوبری آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی هم دارد. می‌گویند میان میوه‌های رایج، بلوبری حاوی بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد؛ از جمله بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر. این آنتی‌اکسیدان برای مغز هم اثر محافظتی دارد. برای مثال، ثابت شده که خوردن بلوبری حافظهٔ بزرگسالان را تقویت می‌کند.

آووکادو

آووکادو با بیشتر میوه‌ها فرق دارد. بیشتر میوه‌ها کربوهیدرات فراوانی دارند، اما آووکادو کربوهیدرات کمی دارد و بیشتر چربی‌های آن سالم است. بیشتر چربی موجود در آووکادو اسید اولئیک است؛ چربی غیراشباعی که به کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب انسان کمک می‌کند.آووکادو علاوه‌بر چربی‌های سالم، سرشار از پتاسیم، فیبر و منیزم هم هست. یک آووکادوی کامل ۲۸ درصد از مقدار موردنیاز روزانه پتاسیم را تامین می‌کند. مصرف کافی پتاسیم به کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی بسیار مغذی است. ویتامین C، منگنز، فولات و پتاسیم به مقدار زیادی در این میوه وجود دارد. توت‌فرنگی در مقایسه با سایر میوه‌ها شاخص گلوکز نسبتا پایینی دارد. مصرف این میوه باعث افزایش زیاد قند خون نخواهد شد.توت‌فرنگی هم مانند سایر توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

انار

انار از سالم‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید. نه‌تنها انبوهی از مواد مغذی دارد، بلکه ترکیب‌های گیاهی قوی‌ای هم دارد که فواید فراوانی برای سلامتی دارند.سطح آنتی‌اکسیدان در انار سه برابر چای سبز است! مطالعات نشان داده‌اند که انار اثر ضدالتهابی دارد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

گیلاس و آلبالو

گیلاس و آلبالو سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم، فیبر و ویتامین C هستند. آنتی‌اکسیدانی مانند آنتوسیانین و کاروتنوئید هم دارند که التهاب را کاهش می‌دهد و از چندین بیماری جلوگیری می‌کند.خاصیت فوق‌العاده دیگر گیلاس‌، ملاتونین موجود در این میوه‌ است. ملاتونین هورمونی است که موقع خواب به مغز پیام می‌دهد. بنابراین این میوه‌ها می‌توانند به درمان بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب کمک کنند. مطالعه‌ای نشان داده که ملاتونین موجود در آب آلبالوی ترش، مدت و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

موز

موز سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و خواص زیادی برای سلامتی دارد. موز را به‌عنوان منبع غنی پتاسیم می‌شناسند. یک موز متوسط ۱۲ درصد از مقدار موردنیاز روزانه این ماده معدنی را تأمین می‌کند.یکی از خواص منحصربه‌فرد موز آرایش کربوهیدرات آن است. کربوهیدرات‌های موجود در موزهای سبز نارس حاوی مقادیر فراوانی نشاسته مقاوم هستند که می‌تواند قند خون را کنترل و احساس سیری ایجاد کند.موز حاوی پکتین هم هست که به بهبود قند خون و سلامت گوارش انسان کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.