انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
مواد غذایی مضر برای مغز
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی برای پوست
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
موادغذایی مفید برای بدن
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
فواید تغذیه‌ای خرما
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نکاتی در مورد ویتامین A
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
بهترین و بدترین غذاها برای شام
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
بیشتر
کد خبر: 85949 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۴ - 13:09
سالم‌ترین میوه‌ها

سالم‌ترین میوه‌ها

آرمان- خوردن میوه به‌طور مرتب می‌تواند سلامتی انسان را تقویت کند.اما همه میوه‌ها خواص یکسانی ندارند، بلکه بعضی از آنها دارای فواید منحصربه‌فردی برای سلامتی هستند.

بلوبری

بلوبری فواید عجیب‌وغریبی برای سلامتی دارد. این میوه کوچک، مواد مغذی فراوانی را در خود جای داده و سرشار از فیبر، ویتامین C، ویتامین K و منگنز است.بلوبری آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی هم دارد. می‌گویند میان میوه‌های رایج، بلوبری حاوی بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد؛ از جمله بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر. این آنتی‌اکسیدان برای مغز هم اثر محافظتی دارد. برای مثال، ثابت شده که خوردن بلوبری حافظهٔ بزرگسالان را تقویت می‌کند.

آووکادو

آووکادو با بیشتر میوه‌ها فرق دارد. بیشتر میوه‌ها کربوهیدرات فراوانی دارند، اما آووکادو کربوهیدرات کمی دارد و بیشتر چربی‌های آن سالم است. بیشتر چربی موجود در آووکادو اسید اولئیک است؛ چربی غیراشباعی که به کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب انسان کمک می‌کند.آووکادو علاوه‌بر چربی‌های سالم، سرشار از پتاسیم، فیبر و منیزم هم هست. یک آووکادوی کامل ۲۸ درصد از مقدار موردنیاز روزانه پتاسیم را تامین می‌کند. مصرف کافی پتاسیم به کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی بسیار مغذی است. ویتامین C، منگنز، فولات و پتاسیم به مقدار زیادی در این میوه وجود دارد. توت‌فرنگی در مقایسه با سایر میوه‌ها شاخص گلوکز نسبتا پایینی دارد. مصرف این میوه باعث افزایش زیاد قند خون نخواهد شد.توت‌فرنگی هم مانند سایر توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

انار

انار از سالم‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید. نه‌تنها انبوهی از مواد مغذی دارد، بلکه ترکیب‌های گیاهی قوی‌ای هم دارد که فواید فراوانی برای سلامتی دارند.سطح آنتی‌اکسیدان در انار سه برابر چای سبز است! مطالعات نشان داده‌اند که انار اثر ضدالتهابی دارد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

گیلاس و آلبالو

گیلاس و آلبالو سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم، فیبر و ویتامین C هستند. آنتی‌اکسیدانی مانند آنتوسیانین و کاروتنوئید هم دارند که التهاب را کاهش می‌دهد و از چندین بیماری جلوگیری می‌کند.خاصیت فوق‌العاده دیگر گیلاس‌، ملاتونین موجود در این میوه‌ است. ملاتونین هورمونی است که موقع خواب به مغز پیام می‌دهد. بنابراین این میوه‌ها می‌توانند به درمان بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب کمک کنند. مطالعه‌ای نشان داده که ملاتونین موجود در آب آلبالوی ترش، مدت و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

موز

موز سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و خواص زیادی برای سلامتی دارد. موز را به‌عنوان منبع غنی پتاسیم می‌شناسند. یک موز متوسط ۱۲ درصد از مقدار موردنیاز روزانه این ماده معدنی را تأمین می‌کند.یکی از خواص منحصربه‌فرد موز آرایش کربوهیدرات آن است. کربوهیدرات‌های موجود در موزهای سبز نارس حاوی مقادیر فراوانی نشاسته مقاوم هستند که می‌تواند قند خون را کنترل و احساس سیری ایجاد کند.موز حاوی پکتین هم هست که به بهبود قند خون و سلامت گوارش انسان کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.