انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
یک مرد تنها در انقلاب فرهنگی چین
کیومرث پوراحمد به تئاتر بازمی‌گردد
پیکر سلیم نیساری به خانه ابدی بدرقه شد
در جست‌وجوی عدالت
سلیقه‌ای و شخصی به آثار نگاه می‌شود
«حسین محب‌اهری» بدرقه شد
قسطی شدن سفر به جای ارزان سازی/ اجرای دوباره طرح زمین خورده سفر
«فوران»؛ قصه نسل‌ سوخته نفت
«محب ‌اهری» مظلومانه و غریب‌ رفت
این فیلم‌ها جایی در جشنواره فجر ندارند
حسین محب اهری درگذشت
وفاداران به فضا و زبان شعر نیمایی کم شده‌اند
تلفیق سینمای ایران و چین، تحول‌آفرین است
مجبوریم از سلبریتی‌ها دعوت کنیم/ نمی‌خواهم با صحبت درباره خط قرمزها برنامه را داغ کنم/ اجراهای جیمی فالون، جیمی کمل و خانم الن را دنبال می‌کنم
علی رفیعی ۸۰ ساله شد
کاشت صیفی و کاهو در قلعه ساسانی/ شدت حفاری‌های غیرمجاز در قلعه ایرج بیشتر شد/ خاک قلعه تاریخی را برای کشاورزی می‌برند
زندگی؛ شرط یا بازی؟!
تاثیر موسیقی بر سینما همیشه برایم جذاب است
«پایتخت ۶» ساخته می‌شود
درگذشت هنرمندی که تخت جمشید را به آرژانتین برد
طنز، زبان آزادي است
مریم مومن : از حاشیه بیزارم
احتمال ساخت فصل دوم بانوی عمارت
همه عوامل «بانوی عمارت» با رقم‌های پایین کار کردند
جدال بر سر تاریخ؛ سفید یا سیاه؟
قهرمان «معکوس» ارتباطی با سینمای پدرم ندارد
پیشتازی ژانر اجتماعی در میان آثار سودای سیمرغ
حمیدنژاد: اگر بودجه هم داشتم از سوپراستارها استفاده نمی‌کردم/ مینا وحید: جواهر بهترین ضد‌قهرمانی است که تا به‌حال دیده‌ام
اشکال از بازیگر نیست، از تفکر است
بانوی عمارت؛ از بودجه فقیرانه تا شباهت به «بازی تاج و تخت»
پیمان معادی؛ هم ممنوع التصویر هم ممنوع الصدا
همه فیلم های جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد/ حاشیه و متن یک رقابت
۱۰۰۱ کتاب: «ابریشم»، شاهکار الساندرو باریکو
فصل دوم «بانوی عمارت» را نمی‌سازم
غافلگیری‌های «بانوی عمارت» ادامه دارد
مــرگ؛ مساله این است!
جذابیت سینما در سروکله هم‌زدن نیست
سهم «فرهنگ» در بودجه ۹۸ کمتر از «نیم درصد» شد
فعلا از «پایتخت» خبری نیست
نقد آنچه در تلویزیون کیش اتفاق افتاد
در تاریخ اسطوره پسرکشی، شفا یعنی مرگ
هر خانوار برای سفر می‌تواند ۵ تا ۵۰ میلیون تومان دریافت کند
خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم
کشفِ تهرانِ گونزالس کلاویخو
روز یا شب؟ مساله این است!
«اتاق تاریک» سوژه خیلی متفاوتی دارد
کتاب دلخواهتان را نمی‌یابید؛ خودتان آن را بنویسید
نمی‌توان با بودجه اندک وزارت ارشاد آرمان‌گرایانه عمل کرد
«بانوی عمارت» را یک‌‌شبه خواندم
به چالش‌کشاندن وضعیت انسان معاصر ایرانی
بیشتر
کد خبر: 86026 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۶ - 16:26
فصل دوم بهتر و پخته‌تراز فصل یک است

فصل دوم بهتر و پخته‌تراز فصل یک است

آرمانفلورا سام نویسنده و کارگردان سریال «بی‌قرار2» با اعلام اینکه از تلویزیون گله‌مند است، از دلایل وقفه‌ 4 ساله‌ای که برای پخش این مجموعه به‌وجود آمده است، سخن گفت.کارگردان سریال «بی‌قرار » درباره دلایل ساخت فصل دوم این سریال، به «ایرنا» گفت: ما یک سریال به‌نام «بی‌قرار » را در ده قسمت ساختیم، زمانی که این مجموعه پخش می‌شد، در قسمت‌های ششم یا هفتم بود که متوجه شدیم بیننده‌ها را به خودش جذب کرده و مردم این اثر را دوست داشته‌اند. از طرف سازمان پیشنهاد دادند که اگر بشود قسمت دومش را هم بسازیم. آنجا بود که در مونتاژ تغییراتی انجام دادیم که پایان‌بندی باز بماند، یعنی فاینال کار را پخش نکردیم که بتوانیم قصه را عوض کنیم و به فصل دو برسانیم و بعد شروع به نگارش فیلمنامه برای فصل دوم و آغاز فیلمبرداری کردیم.کارگردان سریال «باغ سرهنگ» در پاسخ به این پرسش که وقفه چهارساله‌ای که میان پخش فصل اول و دوم این مجموعه افتاده، چه صدماتی به مخاطبان این سریال و کمتر دیده شدن این مجموعه توسط بیننده‌هایش وارد می‎کند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل وقفه چهارساله، مجبور شدیم 6 قسمت به‌عنوان خلاصه فصل اول این مجموعه را پخش کنیم، یعنی اول یک خلاصه 6 قسمتی پخش کردیم. چون کسانی بودند که ممکن بود سریال را ندیده باشند یا اگر هم دیده‌اند، الان فراموش کرده‌اند که در آن مجموعه چه اتفاقاتی افتاده است. بعد از آن 6 قسمت، پخش فصل دومش را بلافاصله شروع کردیم.وی در ادامه افزود: در مورد دلیل وقفه چهار ساله‌اش باید بگویم که ما زمانی که مشغول فیلمبرداری بودیم، مدیریت سازمان عوض شد و این تغییر مدیریت مشکلاتی سر راه ما ایجاد کرد که باعث شد ما در این چهار سال نتوانیم سریال را پخش کنیم. این مشکلات اصلاً دلایل مالی نبوده است. آقای اوجی تهیه‌کننده ما با بودجه خودشان سریال را ‌ساختند و ما هیچ مشکل مالی نداشتیم. اما اینکه چرا چهار سال اجازه ندادند پخش شود، نمی‌دانم! شاید تا حدودی برخورد سلیقه‌ای با کار بود.
 صدیق به‌جای قربانزاده
بازیگر سریال «روزهای زندگی» درباره تغییر و اضافه شدن برخی از بازیگران در مجموعه «بی‌قرار» بیان کرد: من باید با همان بازیگران قبل کار را جلو می‌بردم. در این میان یکی از بازیگران ما از فصل یک نتوانست به‌خاطر مشغله‌کاری که داشت با ما ادامه دهد که آن هم آقای علی قربانزاده بود. به همین دلیل از آقای امیرحسین صدیق خواهش کردیم که آن نقش را بازی کند. ما مجبور شدیم سکانس‌هایی که در فصل یک ایشان حضور داشتند، با آقای صدیق تکرار کنیم، چون می‌خواستیم فصل یک را پخش کنیم که مردم داستان را به یاد بیاورند که با آقای صدیق این اتفاق افتاد. اما خوشبختانه بقیه بازیگران لطف داشتند که برنامه‌هایشان را هماهنگ کردند و چون به‌نوعی به این اثر دلبستگی داشتند، در کنار ما بودند. در فصل دوم آقایان آتیلا پسیانی، پژمان بازغی و خانم شقایق فراهانی به این مجموعه اضافه شدند.فلورا سام در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه استقبال از مجموعه‌های چند فصلی تولید شده در کشور به اندازه فصل اولشان نیست، پیش‌بینی‌تان از استقبال فصل دوم «بی‌قرار» چیست؟ گفت: با توجه به بازخوردهایی که داریم به‌نظر می‌رسد قصه فصل دوم به‌دلیل اینکه یک مقدار قصه اکتیوتر و اکشن‌تر است و شخصیت‌های متفاوت‌تری در آن حضور دارد، به‌نظر خودم و منتقدانی که درباره این سریال نوشته‌اند و نقدهایی که از آنها خوانده‌ام، بهتر و پخته‌تر از فصل یک است.بازیگر سریال «نشانی» درباره عواملی که باعث تضمین موفقیت سریال‌های چند فصلی می‌شود، عنوان کرد: بخشی از این عوامل به کارگردان و بخش دیگرش به متن برمی‌گردد. بالاخره گاهی اوقات در نگارش آنقدر که انرژی که باید گذاشته شود، نمی‌شود. مثلاً فصل دوم یک اثر شاید بهتر از فصل اولش نباشد. عوامل مختلفی دست‌اندرکار هستند که یک کار را روی آنتن ببرند، نمی‌شود گفت فقط کارگردان تاثیرگذار است. همه این عوامل باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان کار را بهتر از قبل ارائه داد. بودجه، تهیه‌کننده و... مهم است. وقتی همه اینها درست اتفاق بیفتد فصل دوم هم می‌تواند مثل فصل اول و یا بهتر از فصل یک باشد.
 از بی‌مهری تلویزیون دلخور هستم
«سام» با اعلام‌ اینکه یک نوع دلخوری و گله از تلویزیون دارد، تصریح کرد: به‌خاطر بی‌اعتنایی که به شخص من به‌عنوان یک کارگردان زن در تلویزیون می‌کنند، گله‌مند هستم، چون من تا الان تنها کارگردان و فیلمساز تلویزیون هستم که نویسنده هم هستم. از این بی‌مهری و بی‌اعتنایی خیلی دلخور هستم. من الان چهار سال است که در تلویزیون کار نکرده‌ام. دو پروژه آماده تولید دارم که الان حدود یک سال و نیم است به من اجازه تولید نمی‌دهند و مشکلات مالی را بهانه می‌کنند در صورتی که اگر مشکلات مالی باشد، در این یک سال و نیم خیلی کارهای دیگر تولید و فیلمبرداری شده است. از این اتفاق خیلی دلخور هستم و دلیلش را هم نمی‌فهمم. در این چهار سال همه کار کرده‌اند و روز به روز هم شاهد کارهای ضعیف‌تر هستیم. با این شرایط ناجور که همه از هم طلبکار هستند، با تلویزیون کار می‌کنند، ولی در این مدت چهار سال حتی رسانه‌ها هم نگفتند تنها کارگردان زن تلویزیون کجاست؟

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.