انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
هشدار درباره دام سودجویان سفرهای ارزان
محمد مطیع درگذشت/ شرح ماوقع
بهای جدید بلیت سینماها اعلام شد
شفاف‌سازی اولویت‌های نمایشی در سال آتی
صدای پای گذشته
خبری از «کلاه‌قرمزی» نیست
هشدار درباره مرزهای زمینی و تورفروشی بدون «مجوز پرواز»
فانوس پا به ماه
اجرای پروژه اپراهای عروسکی در سال ۹۸
لحظه گرگ و میش با فشارهای بیرونی زیادی مواجه بود/ دلیل ازدواجِ پنهانی حامد و یاسمن سانسور شد/ مدیران محافظه‌کارتر شده‌اند
پیام روز تئاتر را محمدعلی کشاورز امضا کرد
نوروزخوانی؛ از اردوگاه‌های‌ کار تا متروی لندن
فیلم‌های اکران نوروز مشخص شدند
نمی‌توانم عروسکم را به کسی بسپارم
نوروزخوانی؛ از بطن زندگی‌ تا متن ادبیات
جای سریال‌های نوستالژی‌ در تلویزیون خالی است
نوروز ۹۸ با یک سریال و «پنج ستاره» مهمان خانه‌ها می‌شوم
خاطره‌های نوروزی؛ از بطن جامعه تا متن ادبیات
احتمال پخش «کلاه‌قرمزی»
اکران نوروزی و حاشیه‌هایش
کتاب‌های برتر ادبیات داستانی در سال ۱۳۹۷
مرگ خشایار الوند باعث وحدت شد
سینمای هنری از دست رفته است
یادی از هنرمندان سفرکرده‌ سال ۹۷
نویسنده برای پُزدادن نمی‌نویسد
اداره تئاتر تعطیل نمی‌شود
امروزه کارکردن در موسیقی بی‌کلام کاملا قلبی است
بزرگ‌ترین رمان قرن بیستم
بدرقه خشایار الوند تا خانه ابدی
وداع تلخ با سلطان خنده/ چرا این فیلمنامه اینقدر ایراد دارد؟
هنرمندي كه خنده به خانه مي‌آورد
نویسنده «پایتخت» و «شب‌های برره» درگذشت
جای خالی او هرگز پر نمی‌شود!
چالش «۱۲۰دقیقه‌ای‌ها» در اکران ۹۸
فرصتی برای عاشقی
کارگردان «رُما» هت‌تریک کرد
ده میلیون گردشگر ایرانی سالانه به کشورهای خارجی سفر می‌کنند اما بازمی‌گردند/ مسافر پرانی صحت ندارد
«متری شیش‌ونیم» تنها گزینه قطعی اکران نوروز
جوایز اسکار ۲۰۱۹؛ «کتاب سبز» بهترین فیلم شد
داستان‌هاي جنايي پرفروش‌ترین آثار ادبی هستند
دنبال نقد اجتماعی درس ریال «نون .خ» نیستم
هیچ‌گاه دلیل ممنوع‌التصویر شدنم را نفهمیدم/ اشتباه بزرگم این بود که سبک و سیاقم را عوض کردم/ به دنبال این نیستم که عده‌ای در کنسرت برایم کف و جیغ بزنند
فیلمسازان باید برای افزایش درجه کیفی سریال‌ها تلاش کنند
همه می‌خواهند فیلم‌شان را نوروز اکران کنند/معرفی گزینه‌های اکران نوروز ۹۸
سخت‌ترین چالش برای نویسنده‌ مساله باورپذیری است
فضای مجازی برای من ترسناک است
از برخی اظهارنظرها متعجب شدم
یـــأس مجـاری
عاشق نقش‌های ملودرام هستم
فیلم سینمایی پایتخت جایگزین این سریال شد/ پایتخت ۶ برای نوروز ۹۹ آماده می‌شود
بیشتر
کد خبر: 86026 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۶ - 16:26
فصل دوم بهتر و پخته‌تراز فصل یک است

فصل دوم بهتر و پخته‌تراز فصل یک است

آرمانفلورا سام نویسنده و کارگردان سریال «بی‌قرار2» با اعلام اینکه از تلویزیون گله‌مند است، از دلایل وقفه‌ 4 ساله‌ای که برای پخش این مجموعه به‌وجود آمده است، سخن گفت.کارگردان سریال «بی‌قرار » درباره دلایل ساخت فصل دوم این سریال، به «ایرنا» گفت: ما یک سریال به‌نام «بی‌قرار » را در ده قسمت ساختیم، زمانی که این مجموعه پخش می‌شد، در قسمت‌های ششم یا هفتم بود که متوجه شدیم بیننده‌ها را به خودش جذب کرده و مردم این اثر را دوست داشته‌اند. از طرف سازمان پیشنهاد دادند که اگر بشود قسمت دومش را هم بسازیم. آنجا بود که در مونتاژ تغییراتی انجام دادیم که پایان‌بندی باز بماند، یعنی فاینال کار را پخش نکردیم که بتوانیم قصه را عوض کنیم و به فصل دو برسانیم و بعد شروع به نگارش فیلمنامه برای فصل دوم و آغاز فیلمبرداری کردیم.کارگردان سریال «باغ سرهنگ» در پاسخ به این پرسش که وقفه چهارساله‌ای که میان پخش فصل اول و دوم این مجموعه افتاده، چه صدماتی به مخاطبان این سریال و کمتر دیده شدن این مجموعه توسط بیننده‌هایش وارد می‎کند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل وقفه چهارساله، مجبور شدیم 6 قسمت به‌عنوان خلاصه فصل اول این مجموعه را پخش کنیم، یعنی اول یک خلاصه 6 قسمتی پخش کردیم. چون کسانی بودند که ممکن بود سریال را ندیده باشند یا اگر هم دیده‌اند، الان فراموش کرده‌اند که در آن مجموعه چه اتفاقاتی افتاده است. بعد از آن 6 قسمت، پخش فصل دومش را بلافاصله شروع کردیم.وی در ادامه افزود: در مورد دلیل وقفه چهار ساله‌اش باید بگویم که ما زمانی که مشغول فیلمبرداری بودیم، مدیریت سازمان عوض شد و این تغییر مدیریت مشکلاتی سر راه ما ایجاد کرد که باعث شد ما در این چهار سال نتوانیم سریال را پخش کنیم. این مشکلات اصلاً دلایل مالی نبوده است. آقای اوجی تهیه‌کننده ما با بودجه خودشان سریال را ‌ساختند و ما هیچ مشکل مالی نداشتیم. اما اینکه چرا چهار سال اجازه ندادند پخش شود، نمی‌دانم! شاید تا حدودی برخورد سلیقه‌ای با کار بود.
 صدیق به‌جای قربانزاده
بازیگر سریال «روزهای زندگی» درباره تغییر و اضافه شدن برخی از بازیگران در مجموعه «بی‌قرار» بیان کرد: من باید با همان بازیگران قبل کار را جلو می‌بردم. در این میان یکی از بازیگران ما از فصل یک نتوانست به‌خاطر مشغله‌کاری که داشت با ما ادامه دهد که آن هم آقای علی قربانزاده بود. به همین دلیل از آقای امیرحسین صدیق خواهش کردیم که آن نقش را بازی کند. ما مجبور شدیم سکانس‌هایی که در فصل یک ایشان حضور داشتند، با آقای صدیق تکرار کنیم، چون می‌خواستیم فصل یک را پخش کنیم که مردم داستان را به یاد بیاورند که با آقای صدیق این اتفاق افتاد. اما خوشبختانه بقیه بازیگران لطف داشتند که برنامه‌هایشان را هماهنگ کردند و چون به‌نوعی به این اثر دلبستگی داشتند، در کنار ما بودند. در فصل دوم آقایان آتیلا پسیانی، پژمان بازغی و خانم شقایق فراهانی به این مجموعه اضافه شدند.فلورا سام در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه استقبال از مجموعه‌های چند فصلی تولید شده در کشور به اندازه فصل اولشان نیست، پیش‌بینی‌تان از استقبال فصل دوم «بی‌قرار» چیست؟ گفت: با توجه به بازخوردهایی که داریم به‌نظر می‌رسد قصه فصل دوم به‌دلیل اینکه یک مقدار قصه اکتیوتر و اکشن‌تر است و شخصیت‌های متفاوت‌تری در آن حضور دارد، به‌نظر خودم و منتقدانی که درباره این سریال نوشته‌اند و نقدهایی که از آنها خوانده‌ام، بهتر و پخته‌تر از فصل یک است.بازیگر سریال «نشانی» درباره عواملی که باعث تضمین موفقیت سریال‌های چند فصلی می‌شود، عنوان کرد: بخشی از این عوامل به کارگردان و بخش دیگرش به متن برمی‌گردد. بالاخره گاهی اوقات در نگارش آنقدر که انرژی که باید گذاشته شود، نمی‌شود. مثلاً فصل دوم یک اثر شاید بهتر از فصل اولش نباشد. عوامل مختلفی دست‌اندرکار هستند که یک کار را روی آنتن ببرند، نمی‌شود گفت فقط کارگردان تاثیرگذار است. همه این عوامل باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان کار را بهتر از قبل ارائه داد. بودجه، تهیه‌کننده و... مهم است. وقتی همه اینها درست اتفاق بیفتد فصل دوم هم می‌تواند مثل فصل اول و یا بهتر از فصل یک باشد.
 از بی‌مهری تلویزیون دلخور هستم
«سام» با اعلام‌ اینکه یک نوع دلخوری و گله از تلویزیون دارد، تصریح کرد: به‌خاطر بی‌اعتنایی که به شخص من به‌عنوان یک کارگردان زن در تلویزیون می‌کنند، گله‌مند هستم، چون من تا الان تنها کارگردان و فیلمساز تلویزیون هستم که نویسنده هم هستم. از این بی‌مهری و بی‌اعتنایی خیلی دلخور هستم. من الان چهار سال است که در تلویزیون کار نکرده‌ام. دو پروژه آماده تولید دارم که الان حدود یک سال و نیم است به من اجازه تولید نمی‌دهند و مشکلات مالی را بهانه می‌کنند در صورتی که اگر مشکلات مالی باشد، در این یک سال و نیم خیلی کارهای دیگر تولید و فیلمبرداری شده است. از این اتفاق خیلی دلخور هستم و دلیلش را هم نمی‌فهمم. در این چهار سال همه کار کرده‌اند و روز به روز هم شاهد کارهای ضعیف‌تر هستیم. با این شرایط ناجور که همه از هم طلبکار هستند، با تلویزیون کار می‌کنند، ولی در این مدت چهار سال حتی رسانه‌ها هم نگفتند تنها کارگردان زن تلویزیون کجاست؟

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.