انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خواص مهم آلو برای سلامتی
هندوانه از فواید تا عوارض
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
تغذیه مناسب برای کودکان
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مواد غذایی مضر برای مغز
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
همه خواص تره‌فرنگی
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
فواید تغذیه‌ای خرما
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
نکاتی در مورد ویتامین A
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بهترین و بدترین غذاها برای شام
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
موادغذایی مفید برای بدن
تغذیه و سلامت دهان و دندان
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
غذاهایی برای پوست
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
بیشتر
کد خبر: 86059 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۷ - 16:30
فرمول غذایی برای محافظت از کبد

فرمول غذایی برای محافظت از کبد

آرمان- کبد مسئولیت وظایف مختلفی، از جمله تجزیه کربوهیدارت‌ها ، تولید گلوکز، و سم‌زدایی بدن را بر عهده دارد. همچنین، این اندام مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا تولید می‌کند که برای گوارش و جذب درست مواد مغذی از غذا ضروری است. مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلفی وجود دارند که مصرف آنها می‌تواند به محافظت از کبد کمک کند. سلامت کبد برای سلامت کلی بدن حیاتی است. اختلال در عملکرد این اندام می‌تواند به بیماری کبد، اختلال متابولیک و حتی دیابت نوع ۲ منجر شود.در شرایطی که ممکن است مدیریت تمام عوامل خطرآفرین غیر ممکن باشد، مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها می‌تواند به محافظت از سلامت کبد کمک کند.

قهوه

به‌نظر می‌رسد قهوه برای کبد مفید است زیرا در برابر مشکلاتی مانند بیماری کبد چرب از انسان محافظت می‌کند.مطالعه‌ای که در سال 2013 منتشر شد، به این نکته اشاره داشت که مصرف روزانه قهوه ممکن است به کاهش خطر بیماری مزمن کبد کمک کند. این کار ممکن است از کبد در برابر آسیب بیماری‌های دیگر مانند سرطان کبد نیز محافظت کند.

انگور

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انگورها، آب انگور، و دانه‌های انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است با کاهش التهاب به پیشگیری از آسیب دیدن کبد کمک کنند.مصرف میوه کامل روشی ساده برای افزودن این ترکیبات قوی به رژیم غذایی است. مکمل عصاره دانه انگور نیز ممکن است آنتی‌اکسیدان‌های لازم را در اختیار بدن قرار دهد.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت حاوی دو آنتی‌اکسیدان مهم به‌نام‌های نارینجین و نارینجنین است. این دو آنتی‌اکسیدان ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب از طریق کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های کبدی کمک کنند.همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است انباشت چربی در کبد را کاهش داده و میزان آنزیم‌های چربی‌سوز را افزایش دهند.

ماهی چرب

مصرف ماهی‌های چرب و مکمل‌های روغن ماهی ممکن است به کاهش اثر بیماری‌هایی مانند بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کنند.ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که چربی‌هایی مفید محسوب شده و به کاهش التهاب کمک می‌کنند. این چربی‌ها ممکن است به‌ویژه برای کبد مفید باشند زیرا از انباشت چربی‌های اضافه پیشگیری کرده و سطوح مناسب آنزیمی را در کبد حفظ می‌کنند.

سیر

افزودن سیر به رژیم غذایی ممکن است به تحریک کبد کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2016 نشان داد که مصرف سیر وزن بدن و محتوای چربی در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی را بدون ایجاد تغییر در توده بدنی بدون چربی کاهش داده است. اضافه وزن یا چاقی از عواملی است که می‌تواند به بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی منجر شود.

روغن زیتون

مصرف بیش از حد چربی برای کبد خوب نیست، اما برخی چربی‌ها می‌توانند به این اندام کمک کنند. افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود عملکرد کبد کمک کند. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.