انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
تغذیه مناسب برای کودکان
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
مواد غذایی مضر برای مغز
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
غذاهایی برای پوست
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
بهترین و بدترین غذاها برای شام
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
فواید تغذیه‌ای خرما
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
همه خواص تره‌فرنگی
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تغذیه و سلامت دهان و دندان
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
بیشتر
کد خبر: 86088 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۸ - 14:06
مـــوز سرشار از پتاسیم

مـــوز سرشار از پتاسیم

آرمان- پتاسیم یکی از اجزای هر رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود و موز منبعی عالی برای آن است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پتاسیم کافی می‌تواند خطر مرگ ناشی از هر دلیلی را ۰۲ درصد کاهش دهد.موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در سراسر جهان است. موز در ۷۰۱ کشور جهان پرورش داده می‌شود و به‌عنوان چهارمین محصول ارزشمند جهان شناخته می‌شود.اگرچه موز سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، فیبر، و ویتامین‌های ۶B و C است، اما مصرف آن برای همه توصیه نمی‌شود. زیاده‌روی در مصرف یک محصول خوب نیز می‌تواند بیشتر از آنکه مفید باشد، به ضرر شما تمام شود.

دریافت پتاسیم

پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت بدن انسان است. این ماده معدنی در تمام سلول‌های بدن انسان یافت می‌شود و برای تولید بار الکتریکی که عملکرد درست سلول‌ها را تضمین می‌کند، استفاده می‌شود. همچنین، پتاسیم به حفظ ضربان منظم قلب، تحریک ترشح انسولین برای کنترل قند خون، و پشتیبانی از فشار خون مطلوب کمک می‌کند.افراد بزرگسال سالم با توجه به سبک زندگی و عوامل دیگر می‌توانند روزانه بین 3,500 تا 4,700 میلیگرم پتاسیم مصرف کنند. یک موز اندازه متوسط حاوی تقریبا 450 میلیگرم از این ماده مغذی ضروری است.

کاهش خطر سرطان

مصرف میوه‌ها و سبزی‌های به‌طور کلی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد زیرا آنها سرشار از مواد مغذی هستند، بدون اینکه با نمک، شکر پالایش شده، مواد نگهدارنده و رنگ‌های غذایی همراه باشند.به‌طور خاص، موز منبع خوبی برای ویتامین C است که یک آنتی‌اکسیدان محسوب شده و با رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا مقابله می‌کند. محتوای فیبر موز نیز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کلورکتال کمک کند.

حفظ فشار خون

زمانی که کاهش فشار خون را مد نظر قرار می‌دهیم، بیشتر به ماده معدنی سدیم فکر می‌کنیم. اما در واقع، تعادل بین سطوح سدیم و پتاسیم است که از فشار خون سالم پشتیبانی می‌کند.برآوردها نشان می‌دهند که افراد بسیاری مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای پتاسیم را دریافت نمی‌کنند که می‌تواند به معنای عدم تعادل بین سطوح سدیم و پتاسیم و در نتیجه، نوسان در فشار خون باشد.

تقویت سلامت قلب

سدیم بیش از حد می‌تواند اثر منفی بر سلامت قلب شما داشته باشد. افزایش مصرف پتاسیم در شرایطی که میزان مصرف سدیم را کاهش می‌دهید، احتمالا مهم‌ترین تغییری است که می‌توانید برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مد نظر قرار دهید.طی یک مطالعه مشخص شد گروهی از شرکت‌کنندگان که روزانه حداقل 069/4 میلیگرم پتاسیم مصرف کرده بودند، در مقایسه با آنهایی که 000/1 میلیگرم دریافت کرده بودند، با کاهش 49 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلب مواجه بوده‌اند.

تسکین مشکلات معده

پزشکان همچنان رژیم غذایی برات(BRAT) که شامل موز، برنج، سس سیب، و نان تست می‌شود را برای افرادی که ناراحتی گوارشی دارند، تجویز می‌کنند.نه تنها موز به‌خوبی گوارش می‌شود، بلکه حاوی الکترولیت‌های ضروری، مانند پتاسیم است که افراد مبتلا به اسهال با از دست دادن چشمگیر آن مواجه هستند. فیبر موجود در موز نیز به تنظیم اجابت مزاج کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.