انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 86115 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۹ - 12:24
آبرسانی به پوست با این خوراکی‌ها

آبرسانی به پوست با این خوراکی‌ها

آرمان-تامین آب مورد نیاز بدن از اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت انسان برخوردار است. عدم مصرف آب به میزان کافی می‌تواند کم‌آبی بدن را در پی داشته باشد که موجب بروز علائمی مانند خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی‌های عضلانی، فشار خون پایین و ضربان قلب سریع را به‌همراه داشته باشد.کم‌آبی بدن برای مدت زمان طولانی می‌تواند پیامدهای جدی، مانند نارسایی اندام را موجب شود. کارشناسان به‌طور کلی نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای هیدارته نگه‌داشتن بدن توصیه می‌کنند.

پرتقال

پرتقال میوه‌ای با فواید سلامت جالب توجه است و 87 درصد آن از آب تشکیل شده است. تقریبا نصف فنجان(118 میلی‌لیتر) آب در یک پرتقال وجود دارد که با فیبر و مواد مغذی دیگر همراهی می‌شود که از آن جمله می‌توان به ویتامین C و پتاسیم اشاره کرد که سیستم ایمنی، سلامت قلب و شرایط پوست را تقویت می‌کنند.پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری، از جمله فلاونوئیدها است که با کاهش التهاب از آسیب سلولی پیشگیری می‌کنند.

هندوانه

هندوانه میوه‌ای با فواید سلامت مختلف و محتوای آب فراوان است. 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. یک فنجان(154 گرم) هندوانه بیش از نصف فنجان(118 میلی‌لیتر) آب دارد و افزون بر آن، مواد مغذی دیگر مانند فیبر، ویتامین C، ویتامین A و منیزیم را نیز ارائه می‌کند. کالری هندوانه نسبتا کم است و هر فنجان از آن تنها 46 کالری دارد.این ترکیب توانایی کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول‌ها را دارد که با شرایطی مانند بیماری قلبی، دیابت و مشکلات پوستی، مانند بروز چین و چروک زودرس پیوند خورده است.

کاهو

کاهو از نظر مواد مغذی محصولی غنی محسوب نمی‌شود، اما 96 درصد آن از آب تشکیل شده است. یک فنجان(72 گرم) کاهو یک چهارم فنجان(59 میلی لیتر) آب را تامین می‌کند که با یک گرم فیبر و 5 درصد از نیاز روزانه به فولات همراهی می‌شود.همچنین، کاهو حاوی ویتامین‌های K و A است که هر دو به حفظ سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی از محتوای آب بالایی برخوردار است و 90 درصد این میوه خوشمزه از آب تشکیل شده است. از این‌رو، مصرف توت‌فرنگی می‌تواند کمک شایانی به تامین آب مورد نیاز بدن انسان کند.افزون بر این، توت‌فرنگی سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها ، ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین C، فولات و منگنز است.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت یکی از اعضای خانواده مرکبات با فواید سلامت مختلف و محتوای آب 91 درصدی است. نصف(123 گرم) یک گریپ‌فروت نزدیک به نصف فنجان(118 میلی لیتر) آب ارائه می‌کند، از این‌رو، گزینه‌ای عالی برای تامین آب مورد نیاز بدن است.همچنین، گریپ‌فروت سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین A، پتاسیم و فولات است.

کرفس

کرفس یکی از مواد غذایی سالم و آبرسان است که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 95 درصد کرفس از آب تشکیل شده است و یک فنجان از آن می‌توان نصف فنجان(118 میلی لیتر) آب ارائه کند.با توجه به محتوای آب زیاد، کرفس از کالری کمی برخوردار است که تنها 16 کالری در هر فنجان را شامل می‌شود.

خیار

خیار یکی دیگر از مواد غذایی با قدرت آبرسانی بالا است که می‌توان به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. 96 درصد خیار از آب تشکیل شده است و مواد مغذی دیگر مانند ویتامین K، پتاسیم و منیزیم نیز در آن وجود دارند.

اسفناج

اسفناج از محتوای آب 96 درصدی برخوردار است و همچنین منبع خوبی برای لوتئین، پتاسیم، فیبر و فولات است.تنها یک فنجان اسفناج می‌تواند 15 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند که یک آنتی‌اکسیدان قوی و مفید برای پوست محسوب می‌شود.

سیب

سیب میوه‌ای سرشار از مواد مغذی، مانند ویتامین‌های B(ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B6)، ویتامین C، فیبر غذایی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و برخی مواد مغذی گیاهی است. همچنین، 84 درصد سیب از آب تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.