انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
تغذیه مناسب برای کودکان
خواص مهم آلو برای سلامتی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
هندوانه از فواید تا عوارض
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
همه خواص تره‌فرنگی
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مضر برای مغز
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
آشنایی با سبزیجات کم قند
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
غذاهایی برای پوست
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
نکاتی در مورد ویتامین A
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
بیشتر
کد خبر: 86115 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۹ - 12:24
آبرسانی به پوست با این خوراکی‌ها

آبرسانی به پوست با این خوراکی‌ها

آرمان-تامین آب مورد نیاز بدن از اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت انسان برخوردار است. عدم مصرف آب به میزان کافی می‌تواند کم‌آبی بدن را در پی داشته باشد که موجب بروز علائمی مانند خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی‌های عضلانی، فشار خون پایین و ضربان قلب سریع را به‌همراه داشته باشد.کم‌آبی بدن برای مدت زمان طولانی می‌تواند پیامدهای جدی، مانند نارسایی اندام را موجب شود. کارشناسان به‌طور کلی نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای هیدارته نگه‌داشتن بدن توصیه می‌کنند.

پرتقال

پرتقال میوه‌ای با فواید سلامت جالب توجه است و 87 درصد آن از آب تشکیل شده است. تقریبا نصف فنجان(118 میلی‌لیتر) آب در یک پرتقال وجود دارد که با فیبر و مواد مغذی دیگر همراهی می‌شود که از آن جمله می‌توان به ویتامین C و پتاسیم اشاره کرد که سیستم ایمنی، سلامت قلب و شرایط پوست را تقویت می‌کنند.پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری، از جمله فلاونوئیدها است که با کاهش التهاب از آسیب سلولی پیشگیری می‌کنند.

هندوانه

هندوانه میوه‌ای با فواید سلامت مختلف و محتوای آب فراوان است. 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. یک فنجان(154 گرم) هندوانه بیش از نصف فنجان(118 میلی‌لیتر) آب دارد و افزون بر آن، مواد مغذی دیگر مانند فیبر، ویتامین C، ویتامین A و منیزیم را نیز ارائه می‌کند. کالری هندوانه نسبتا کم است و هر فنجان از آن تنها 46 کالری دارد.این ترکیب توانایی کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول‌ها را دارد که با شرایطی مانند بیماری قلبی، دیابت و مشکلات پوستی، مانند بروز چین و چروک زودرس پیوند خورده است.

کاهو

کاهو از نظر مواد مغذی محصولی غنی محسوب نمی‌شود، اما 96 درصد آن از آب تشکیل شده است. یک فنجان(72 گرم) کاهو یک چهارم فنجان(59 میلی لیتر) آب را تامین می‌کند که با یک گرم فیبر و 5 درصد از نیاز روزانه به فولات همراهی می‌شود.همچنین، کاهو حاوی ویتامین‌های K و A است که هر دو به حفظ سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی از محتوای آب بالایی برخوردار است و 90 درصد این میوه خوشمزه از آب تشکیل شده است. از این‌رو، مصرف توت‌فرنگی می‌تواند کمک شایانی به تامین آب مورد نیاز بدن انسان کند.افزون بر این، توت‌فرنگی سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها ، ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین C، فولات و منگنز است.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت یکی از اعضای خانواده مرکبات با فواید سلامت مختلف و محتوای آب 91 درصدی است. نصف(123 گرم) یک گریپ‌فروت نزدیک به نصف فنجان(118 میلی لیتر) آب ارائه می‌کند، از این‌رو، گزینه‌ای عالی برای تامین آب مورد نیاز بدن است.همچنین، گریپ‌فروت سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین A، پتاسیم و فولات است.

کرفس

کرفس یکی از مواد غذایی سالم و آبرسان است که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 95 درصد کرفس از آب تشکیل شده است و یک فنجان از آن می‌توان نصف فنجان(118 میلی لیتر) آب ارائه کند.با توجه به محتوای آب زیاد، کرفس از کالری کمی برخوردار است که تنها 16 کالری در هر فنجان را شامل می‌شود.

خیار

خیار یکی دیگر از مواد غذایی با قدرت آبرسانی بالا است که می‌توان به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. 96 درصد خیار از آب تشکیل شده است و مواد مغذی دیگر مانند ویتامین K، پتاسیم و منیزیم نیز در آن وجود دارند.

اسفناج

اسفناج از محتوای آب 96 درصدی برخوردار است و همچنین منبع خوبی برای لوتئین، پتاسیم، فیبر و فولات است.تنها یک فنجان اسفناج می‌تواند 15 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند که یک آنتی‌اکسیدان قوی و مفید برای پوست محسوب می‌شود.

سیب

سیب میوه‌ای سرشار از مواد مغذی، مانند ویتامین‌های B(ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B6)، ویتامین C، فیبر غذایی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و برخی مواد مغذی گیاهی است. همچنین، 84 درصد سیب از آب تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.