انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
آشنایی با سبزیجات کم قند
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مضر برای مغز
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
خواص مهم آلو برای سلامتی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
هندوانه از فواید تا عوارض
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نکاتی در مورد ویتامین A
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
بهترین و بدترین غذاها برای شام
فواید تغذیه‌ای خرما
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
تغذیه و سلامت دهان و دندان
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
همه خواص تره‌فرنگی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
غذاهایی برای پوست
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
موادغذایی مفید برای بدن
بیشتر
کد خبر: 86162 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱ - 13:41
تقویت حافظه و تمرکز با تغذیه سالم

تقویت حافظه و تمرکز با تغذیه سالم

آرمان- افراد بسیاری برای افزایش هوشیاری و تمرکز خود به مصرف نوشیدنی‌های حاوی شکر و کافئین وابسته هستند.مصرف این نوشیدنی‌ها، مانند نوشابه‌های انرژی‌زا و قهوه شما را بیدار نگه می‌دارند، اما این بیداری ممکن است هزینه‌ای سنگین را به‌همراه داشته باشد.خبر خوب این است که مواد غذای‌ای بسیاری وجود دارند که می‌توانند به تقویت مغز و سطوح تمرکز انسان کمک کنند. در ادامه با برخی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه بیشتر آشنا می‌شوید.

اسفناج

سبزی‌های برگدار سبز، مانند اسفناج، حاوی مواد مغذی مفید برای مغز از جمله لوتئین، فولات و ویتامین K هستند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این مواد مغذی می‌توانند به پیشگیری از تخریب مغز و زوال شناختی کمک کنند. همچنین، اسفناج حاوی سطوح بالا از ویتامین C است که فواید سلامت دیگر مانند تقویت پوست و مو و سیستم ایمنی را ارائه می‌کند.

روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فوق بکر به تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، مطالعات نشان داده‌اند افرادی که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، با کاهش خطر زوال عقل و دیگر بیماری‌های مختل کننده مغز مواجه هستند. روغن زیتون یکی از مواد پر مصرف در این رژیم غذایی است که حاوی مواد مغذی تقویت کننده مغز، مانند اسیدهای چرب امگا-3 است.

اسفناج

سبزی‌های برگدار سبز، مانند اسفناج، حاوی مواد مغذی مفید برای مغز از جمله لوتئین، فولات و ویتامین K هستند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این مواد مغذی می‌توانند به پیشگیری از تخریب مغز و زوال شناختی کمک کنند. همچنین، اسفناج حاوی سطوح بالا از ویتامین C است که فواید سلامت دیگر مانند تقویت پوست و مو و سیستم ایمنی را ارائه می‌کند.

روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فوق بکر به تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، مطالعات نشان داده‌اند افرادی که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، با کاهش خطر زوال عقل و دیگر بیماری‌های مختل کننده مغز مواجه هستند. روغن زیتون یکی از مواد پر مصرف در این رژیم غذایی است که حاوی مواد مغذی تقویت کننده مغز، مانند اسیدهای چرب امگا-3 است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.