انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 86200 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲ - 12:48
پیاز سرشار از مواد مغذی

پیاز سرشار از مواد مغذی

آرمان- اگرچه مصرف سبزی‌های مختلف برای حفظ و بهبود سلامت ما اهمیت دارد، اما برخی انواع مشخص از آنها فواید منحصر به فردی را ارائه می‌کنند. پیاز، یکی از این سبزی‌ها محسوب می‌شود که عضو خانواده سیر است.از دیگر اعضای این خانواده می‌توان به سیر، موسیر، تره‌فرنگی و پیازچه اشاره کرد.این سبزی‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیب‌های گیاهی قوی مختلفی هستند که مشخص شده است به روش‌های مختلف می‌توانند سلامت انسان را تقویت کنند.در حقیقت، خواص پزشکی پیاز از گذشته‌های دور مورد توجه بوده و برای درمان شرایطی مانند سردرد، بیماری قلبی و زخم‌های دهان کاربرد داشته است.

مفید برای سلامت قلب

پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیب‌های گیاهی است که با التهاب مبارزه کرده، و سطوح تری‌گلیسریدها و کلسترول را کاهش می‌دهد که همگی ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند.خواص ضد التهاب این مواد ممکن است به کاهش فشار خون و محافظت در برابر لخته‌شدن خون نیز کمک کند.کوئرستین، یک آنتی‌اکسیدان فلاونوئید است که به میزان زیاد در پیاز وجود دارد. از آنجایی که یک ضد التهاب قوی است، کوئرستین ممکن است به کاهش عوامل خطرآفرین بیماری قلبی، مانند فشار خون بالا کمک کند.

سرشار از مواد مغذی

پیاز سرشار از مواد مغذی است، در شرایطی که کالری کمی دارد. یک پیاز اندازه متوسط دارای تنها 44 کالری است، اما مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر را ارائه می‌کند.به‌طور خاص، این سبزی منبع خوبی برای ویتامین C است که در تقویت سلامت سیستم ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.همچنین، ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از مولکول‌های ناپایدار به‌نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

ضد سرطان

مصرف سبزی‌های خانواده سیر، مانند پیاز و سیر، با کاهش خطر برخی انواع سرطان، از جمله معده و کلورکتال، پیوند خورده است.یک بررسی شامل 26 مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان مصرف سبزی‌های خانواده سیر را داشتند نسبت به آنهایی که کمترین میزان مصرف داشتند، 22 درصد احتمال کمتری داشت به سرطان معده مبتلا شوند.همچنین، پیاز حاوی فیستین و کوئرستین، آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئیدی، است که ممکن است رشد تومور را مهار کنند.

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیب‌هایی هستند که اکسیداسیون، فرآیندی که به آسیب سلولی و ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری قلبی منجر می‌شود، را مهار می‌کنند.پیاز منبعی عالی برای آنتی‌اکسیدان‌هاست. در حقیقت، پیاز حاوی بیش از 25 نوع مختلف از آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئیدی است.به‌طور خاص، پیاز قرمز حاوی آنتوسیانین‌ها - رنگدانه گیاهی در خانواده فلاونوئید و مسئول رنگ قرمز پیاز - است.

خواص ضد باکتری

پیاز می‌تواند به طور بالقوه با باکتری‌های خطرناکی مانند اشرشیا کلی یا ئی کولای، سودوموناس آئروژینوزا، استافیلوکوکوس اورئوس، و باسیلوس سرئوس مبارزه کند.افزون بر این، عصاره پیاز نشان داده است که رشد ویبریو کلرا، باکتری که در کشورهای در حال توسعه یک نگرانی سلامت عمومی محسوب می‌شود را مهار کند.کوئرستین استخراج شده از پیاز به نظر می‌رسد گزینه‌ای قوی برای مبارزه با باکتری‌ها باشد. مطالعه‌ای آزمایشگاهی نشان داد که کوئرستین استخراج شده از پوست پیاز زرد در مهار رشد هلیکوباکتر پیلوری و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی‌سیلین موفق بوده است.هلیکوباکتر پیلوری با اولسرهای معده و برخی نگرانی‌های گوارشی دیگر پیوند خورده است، در شرایطی که استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی‌سیلین یک باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک است که موجب عفونت در بخش‌های مختلف بدن می‌شود.

تقویت تراکم استخوانی

در شرایطی که لبنیات به‌عنوان مواد غذایی تقویت‌کننده استخوان شناخته شده هستند، اما بسیاری مواد غذایی دیگر، از جمله پیاز، نیز ممکن است به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کنند.مطالعه‌ای با حضور 24 زن میانسال و یائسه نشان داد آنهایی که برای هشت هفته روزانه 3.4 اونس(100 میلی لیتر) عصاره پیاز مصرف کرده بودند، بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و فعالیت آنتی اکسیدانی در مقایسه با گروه کنترل را تجربه کردند.

تقویت سلامت گوارش

پیاز سرشار از فیبر و پری‌بیوتیک‌هاست که برای سلامت گوارش مطلوب ضروری هستند. باکتری‌های روده از پری‌بیوتیک‌ها تغذیه می‌کنند و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه از جمله استات، پروپیونات و بوتیرات تولید می‌کنند.پژوهش‌ها نشان داده اند که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه سلامت روده را بهبود بخشیده، سیستم ایمنی را تقویت کرده، التهاب را کاهش داده و گوارش را بهبود می‌بخشند.

کمک به کنترل قند خون

مصرف پیاز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند که به‌ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت مفید است.مطالعه‌ای با حضور 42 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف 3.5 اونس(100 گرم) پیاز قرمز تازه سطوح قند خون ناشتا را پس از گذشت چهار ساعت حدود 40 میلی گرم بر دسی لیتر کاهش داده است.افزون بر این، مطالعات با حضور سوژه‌های حیوانی نشان داده اند که مصرف پیاز ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد.یک مطالعه نشان داد موش‌های مبتلا به دیابت که برای 28 روز با غذایی حاوی 5 درصد عصاره پیاز تغذیه شدند، کاهش قند خون ناشتا را تجربه کرده و چربی بدن آنها نیز نسبت به گروه کنترل کاهش قابل توجهی داشت.ترکیب‌های خاصی که در پیاز یافت می‌شوند، مانند کوئرستین و ترکیب‌های گوگردی، آثار ضد دیابتی ارائه می‌کنند.به‌عنوان مثال، کوئرستین نشان داده است که با سلول‌ها در روده کوچک، پانکراس، ماهیچه اسکلتی، بافت چربی و کبد تعامل دارد تا قند خون کلی بدن را تنظیم کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.