انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
آشنایی با سبزیجات کم قند
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مواد غذایی مضر برای مغز
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
غذاهایی برای پوست
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
فواید تغذیه‌ای خرما
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
همه خواص تره‌فرنگی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
تغذیه و سلامت دهان و دندان
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بیشتر
کد خبر: 86304 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۵ - 12:54
بهترین منابع کربوهیدرات

بهترین منابع کربوهیدرات

آرمان- منابع گیاهی سرشار از کربوهیدرات، حاوی فیتونوترینت‌های کلیدی مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی‌توانید آنها را از طریق منابع دیگر کربوهیدرات مانند غلات یا لبنیات به‌دست بیاورید.فیتونوترینت‌ها نقش کلیدی در افزایش قدرت دفاعی بدن و مبارزه با التهاب دارند و قند خون را نیز کاهش می‌دهند.در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات که به هیچ وجه نباید از رژیم‌تان حذف کنید، معرفی شده‌اند:

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت در هر ۲۳۰ گرم، ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد. گریپ‌فروت کم کالری بوده و ارزش ویتامین C آن بسیار بالا است. مصرف گریپ‌فروت باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می‌کند. این میوه مانع مقاومت به انسولین شده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. گریپ‌فروت همچنین حاوی اسید سیتریک است که می‌تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند.

سیب‌زمینی شیرین

یک سیب‌‌زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می‌‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌‌هایی است که ۴۰ درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می‌‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگدانه‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌‌ها اجازه عکس‌‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد.

زغال‌اخته

این میوه نیز یک منبع سالم کربوهیدارت است. زغال‌‌اخته داراي آثار هيپوگليسميك بوده است و می‌‌تواند سبب بهبود تغییرات بافتی پانکراس در جریان بیماری دیابت گردد که شايد اين اثرات به‌خاطر وجود آنتوسيانين‌ها و ساير تركيبات آنتي‌‌اكسيداني موجود در ميوه باشد.

چغندر قند

چغندر در هر ۱۳۶ گرم، ۱۳ گرم کربوهیدرات دارد و حاوی نیترات است و مصرف آن منجر به بهبود قدرت عضلانی می‌شود؛ به‌خصوص در مبتلایان به نارسایی قلبی. نیترات همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد و می‌تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کند.

پرتقال

هر ۱۸۰ گرم از این میوه ۲۱ گرم کربوهیدرات دارد. پرتقال منبع عالی ویتامین C است و ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین می‌کند. مصرف پرتقال پیشگیری کننده از سرطان است و افزایش سلامت قلب را به‌دنبال دارد. بهبود سلامت پوست از نتایج مصرف منظم این میوه است.

لوبیا

مصرف لوبیا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد ضمن اینکه کاهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب است. لوبیا حاوی ترکیبات آلفاآمیلاز است که باعث جلوگیری از جذب و تجزیه نشاسته می‌شود و کاهش وزن را به‌همراه دارد. هر ۱۸۴ گرم لوبیا، ۱۱۳ گرم کربوهیدرات دارد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.